Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jeg synes vi mangler et alternativ og yngre spiller på defensiv midtbane. Drachmann er god, men han blir 33 i sommer, så vi trænger til en ny spiller på den nøgleposition. Så her kommer et frisk bud, det er ikke et rygte: Max Christansen, centralt midt fra Waldhof Mannheim i den tyske 3. Liga. Han kan også spille på defensiv midt. Han er ret høj, relativt ung og har en del erfaring fra 2. Bundesliga og 3. Liga. Og så var han på Olympiaholdet, som vandt sølv og på diverse andre tyske U-lndshold. Han er fra Slesvig-Holsten, så måske han kan fristes af en tilbud fra Superligaen, jeg tror der er ikke stor forskel mellem 3.Liga og Superligaen. Superligaen er nærmere på niveau med 2.Bundesliga, vil jeg mene. Skadesfrekvensen ved jeg ikke noget om, hans kontrakt med Mannheim udløber, men Mannheim har et option på yderlige et år.

    Comment


      Nok mere relevant her:

      Hvem forbereder transfervinduet til sommer??

      Altså jeg ved godt at OB lader kontrakter udløbe og ser hvad der byder sig til for at få nogen ind men hvem lader som som de forbereder sig til transfervinduet?
      Konsulent til at finde ny træner og måske ny sportschef mens sportschefen er træner sammen med halvdelen af sportsudvalget ...
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Nok mere relevant her:

        Hvem forbereder transfervinduet til sommer??

        Altså jeg ved godt at OB lader kontrakter udløbe og ser hvad der byder sig til for at få nogen ind men hvem lader som som de forbereder sig til transfervinduet?
        Konsulent til at finde ny træner og måske ny sportschef mens sportschefen er træner sammen med halvdelen af sportsudvalget ...
        Rigtigt godt spørgsmål Plum

        Mon ikke de får Randstad eller TEMP-TEAM til at hjælpe sig.... sagde Enrico ikke, at det er godt med friske øjne udefra

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          Nok mere relevant her:

          Hvem forbereder transfervinduet til sommer??

          Altså jeg ved godt at OB lader kontrakter udløbe og ser hvad der byder sig til for at få nogen ind men hvem lader som som de forbereder sig til transfervinduet?
          Konsulent til at finde ny træner og måske ny sportschef mens sportschefen er træner sammen med halvdelen af sportsudvalget ...
          Tvivler på at der er det store at forberede inden sæsonen slutter. Og mon ikke han kan klare de få ting der bliver inden man starter op med ny træner senest 1. Juni.
          Altså 3 måneder inden vinduet lukker. Og man vil vel næppe handle det store inden den nye træner kommer ind?.
          Jeg tænker at den eneste kontrakt der sker inden bliver Robin Østrøm. Og måske en forlængelse med Vestergaard

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Tvivler på at der er det store at forberede inden sæsonen slutter. Og mon ikke han kan klare de få ting der bliver inden man starter op med ny træner senest 1. Juni.
            Altså 3 måneder inden vinduet lukker. Og man vil vel næppe handle det store inden den nye træner kommer ind?.
            Jeg tænker at den eneste kontrakt der sker inden bliver Robin Østrøm. Og måske en forlængelse med Vestergaard
            Der er vel en masse spillere der har kontraktudløb til sommer, og som kan være realistiske at få til OB, især i et coronamarked, og som man allerede nu kan forhandle med. Vi så selv hvordan Bashkim dumpede ned i vores turban, og Hamsik er ved gud endt i svensk fodbold. Der bør være masser af arbejde med at forberede sådan et transfervindue, især når man ikke ved, hvem træneren er. Det er vel også et par vigtigere hænder at mangle, at man ikke har en cheftræners viden at kunne trække på, og samtidig er man vel kun nødt til at arbejde med endnu flere transferemner end normalt, fordi man jo ikke ved præcist, hvilke typer træneren vil have.

            Det er da ekstremt vigtigt at have sin forberedelse på plads i den situation vi står i, fordi vi også har så få uger til at blive klar med en ny træner der ikke kender truppen indgående. Men sådan som OB er drevet, bliver det nok noget der bare lige skal overstås i en snæver vending, og ender sikkert med at cheftræneren bare peger på nogle spillere han kender, og så betaler vi hvad det koster. Sådan plejer det jo at være, og det plejer ikke at være en succes, så lad os fortsætte med det.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

              Der er vel en masse spillere der har kontraktudløb til sommer, og som kan være realistiske at få til OB, især i et coronamarked, og som man allerede nu kan forhandle med. Vi så selv hvordan Bashkim dumpede ned i vores turban, og Hamsik er ved gud endt i svensk fodbold. Der bør være masser af arbejde med at forberede sådan et transfervindue, især når man ikke ved, hvem træneren er. Det er vel også et par vigtigere hænder at mangle, at man ikke har en cheftræners viden at kunne trække på, og samtidig er man vel kun nødt til at arbejde med endnu flere transferemner end normalt, fordi man jo ikke ved præcist, hvilke typer træneren vil have.

              Det er da ekstremt vigtigt at have sin forberedelse på plads i den situation vi står i, fordi vi også har så få uger til at blive klar med en ny træner der ikke kender truppen indgående. Men sådan som OB er drevet, bliver det nok noget der bare lige skal overstås i en snæver vending, og ender sikkert med at cheftræneren bare peger på nogle spillere han kender, og så betaler vi hvad det koster. Sådan plejer det jo at være, og det plejer ikke at være en succes, så lad os fortsætte med det.
              Nu er det jo udtalt at man skal have en træner der købes ind på den nye strategi og hvis der er defineret en spillestil så ved man vel hvilke typer der skal købes ind ..
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                Der er vel en masse spillere der har kontraktudløb til sommer, og som kan være realistiske at få til OB, især i et coronamarked, og som man allerede nu kan forhandle med. Vi så selv hvordan Bashkim dumpede ned i vores turban, og Hamsik er ved gud endt i svensk fodbold. Der bør være masser af arbejde med at forberede sådan et transfervindue, især når man ikke ved, hvem træneren er. Det er vel også et par vigtigere hænder at mangle, at man ikke har en cheftræners viden at kunne trække på, og samtidig er man vel kun nødt til at arbejde med endnu flere transferemner end normalt, fordi man jo ikke ved præcist, hvilke typer træneren vil have.

                Det er da ekstremt vigtigt at have sin forberedelse på plads i den situation vi står i, fordi vi også har så få uger til at blive klar med en ny træner der ikke kender truppen indgående. Men sådan som OB er drevet, bliver det nok noget der bare lige skal overstås i en snæver vending, og ender sikkert med at cheftræneren bare peger på nogle spillere han kender, og så betaler vi hvad det koster. Sådan plejer det jo at være, og det plejer ikke at være en succes, så lad os fortsætte med det.
                Nu er Hemmingsen jo Manager og har fået Tonny ind også. Lur mig om Tonny og HH ikke kommer til at stå for det meste rent praktiske mens Hemmingsen måske rent praktisk kun bruger 4-5 timer hver dag på træningen. Han har masser af tid til at passe den anden del af forretningen hvis der er noget der presser sig på. Tvivler på der er noget på daglig basis lige pt. Der burde være rigeligt med tid til agent og spiller møder samt snakke med Ole Spion

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Nu er Hemmingsen jo Manager og har fået Tonny ind også. Lur mig om Tonny og HH ikke kommer til at stå for det meste rent praktiske mens Hemmingsen måske rent praktisk kun bruger 4-5 timer hver dag på træningen. Han har masser af tid til at passe den anden del af forretningen hvis der er noget der presser sig på. Tvivler på der er noget på daglig basis lige pt. Der burde være rigeligt med tid til agent og spiller møder samt snakke med Ole Spion
                  Så du mener, at en sportsdirektør normalt er mere eller mindre arbejdsløs 5-6 måneder om året? Jeg tør godt vædde med at en mand som CV, for eksempel, bruger fuld tid på at holde sig orienteret om markedet, forberede skyggeteams, se video mm. året rundt. Det burde Hemmingsen også gøre, især hvis man er seriøse omkring at implementere en ny strategi (men det er man nok næppe) og give en ny træner optimale vilkår.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                    Nu er det jo udtalt at man skal have en træner der købes ind på den nye strategi og hvis der er defineret en spillestil så ved man vel hvilke typer der skal købes ind ..
                    Efter mange år hvor ikke kunne se noget som en overordnet plan i vores transferageren skal jeg sige:
                    jeg vil se det før jeg tror det.
                    Og spørger mig helt seriøst: hvordan skulle en ledelse som åbenbart i årevis var meget afhængigt af træneres anbefalinger og kendskab af spillere pludselig klare det selvstændigt og finde de spiller? Der mangler åbenbart netværket og tvivler at Hemmingsen kan bidrage der med meget. Og vores scouting? Enten leverer det ikke eller ledelsen fravælger deres forslag - i hvert fald mangler der vel nævneværdige resultater.
                    At have en strategi er fint men det hjælper ikke hvis man ikke arbejder efter den. Og det kræves ja ikke kun at man VIL det, det kræver også at man KAN det.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                      Så du mener, at en sportsdirektør normalt er mere eller mindre arbejdsløs 5-6 måneder om året? Jeg tør godt vædde med at en mand som CV, for eksempel, bruger fuld tid på at holde sig orienteret om markedet, forberede skyggeteams, se video mm. året rundt. Det burde Hemmingsen også gøre, især hvis man er seriøse omkring at implementere en ny strategi (men det er man nok næppe) og give en ny træner optimale vilkår.
                      Jo jo. Men det er jo allerede meldt ud at mange administrative opgaver bliver klaret af andre. Så tænker det ikke er et problem i et par måneder.
                      Strategien er jo også færdiglavet og skal med statsgaranti ikke præsenteres af ham. Og tror altså allerede at man er igang med at implementere den i et vidst omfang.

                      Optimalt? Nej bestemt ikke. Men ser heller ikke det vilde problem

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Nu er Hemmingsen jo Manager og har fået Tonny ind også. Lur mig om Tonny og HH ikke kommer til at stå for det meste rent praktiske mens Hemmingsen måske rent praktisk kun bruger 4-5 timer hver dag på træningen. Han har masser af tid til at passe den anden del af forretningen hvis der er noget der presser sig på. Tvivler på der er noget på daglig basis lige pt. Der burde være rigeligt med tid til agent og spiller møder samt snakke med Ole Spion
                        Så du mener at han har samme muligheder for ikke at gøre sit job godt nu hvor han skal bruge fokus 4-5 timer et andet sted ...
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Jo jo. Men det er jo allerede meldt ud at mange administrative opgaver bliver klaret af andre. Så tænker det ikke er et problem i et par måneder.
                          Strategien er jo også færdiglavet og skal med statsgaranti ikke præsenteres af ham. Og tror altså allerede at man er igang med at implementere den i et vidst omfang.

                          Optimalt? Nej bestemt ikke. Men ser heller ikke det vilde problem
                          Jeg tror ikke på, at OB præsenterer strategiplan og ny cheftræner før vi har sikret vores forbliven i SL. Håber det sker hurtigt, en evt. nedrykning vil betyde ændring i 5 årsplan, budget m.m.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                            Så du mener at han har samme muligheder for ikke at gøre sit job godt nu hvor han skal bruge fokus 4-5 timer et andet sted ...
                            Som jeg også skriver et sted. Det er selvfølgelig ikke optimalt. Men da det er en periode på 2 måneder kan jeg ikke se det store problem. Hans job var jo i forvejen at være tæt på holdet og brugte nogle timer hver dag. Både på træningsbanen og sammen med staben. Så jo. Det kommer til at tage fokus. Men nu skal det heller ikke gøres værre end det er.

                            Jeg er meget mere bekymret over om han har det der skal til for at redde os, end at det går ud over hans normale arbejde

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                              Jeg tror ikke på, at OB præsenterer strategiplan og ny cheftræner før vi har sikret vores forbliven i SL. Håber det sker hurtigt, en evt. nedrykning vil betyde ændring i 5 årsplan, budget m.m.
                              Nej det kan godt blive interessant at følge alt afhængig af hvor meget vi flirter med stregen

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                                Jeg tror ikke på, at OB præsenterer strategiplan og ny cheftræner før vi har sikret vores forbliven i SL. Håber det sker hurtigt, en evt. nedrykning vil betyde ændring i 5 årsplan, budget m.m.
                                Strategien bør da være den samme uanset om klubben er i SL eller 1. division !

                                Ja, der er da nogle ting som skal justeres (eksempelvis delmål), efter hvor man ligger, men da ikke selve den overordnede strategi.
                                Last edited by Online; 17-03-2021, 09:51.

                                Comment

                                Working...
                                X