Annoncering

Collapse
No announcement yet.

SFÅ Podcast: Hvor svært kan det være

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    I forhold til den podcast hvor det der bliver sagt..

    Altid kudos til menneskerne bag og til dem der stiller op til interview.

    I forhold til det sagte så synes jeg Enricos udtalelser er bekymrende fordi:

    Enrico udtaler igen at OB har underpræsteret i superligaen, det bygger på egne antagelser om hvad konkurrenterne bruger, jeg tror stadigvæk man ligger cirka der hvor ens budget tilsiger, set over de sidste 5 år, så med lidt varians indblandet.

    Det lyder som om man venter på at BW skal komme og så kommer der styr på tingene, sådan kan man ikke drive en fodboldklub. Der er nød til at være styr på tingene også nu. Hvad skal der ske i januar vinduet? Hvem skal ud og hvem skal ind? Alternativet er at man skal sende en masse spillere ud til sommer og tage en masse ind, så har du med en hvis sandsynlighed allerede dér solgt næste sæson.

    Det er en væsentligt og vigtig del af en klubs lokale forankring at have et ungdomsakademi jeg er stor tilhænger.

    Jeg blev dog bekymret for udtalelserne om at man måske skal satse endnu mere på akademiet uden at bruge på superliga holdet. Det har jeg meget svært ved at se fungere, hvis man vil være en topklub.
    ​​​​Der kan man kigge på Nordsjælland, som ikke alene bygger på at investere betydeligt mere i deres ungdomsakademi også har en væsentligt større talentmasse at trække fra og alligevel ikke rigtigt præsterer, de ender oftere i top 6, men har også et større budget end OB.

    Også bekymrende at man tror at BW bare lige kan lave de store spillersalg, han gjorde det med Isak, fordi Isak er et kæmpe talent der spillede i en skandinavisk topklub og han gjorde det i et andet marked.

    For 10 år siden begyndte de europæiske klubber
    ​​at satse mere på deres akademier, det er en af hovedårsagen til at der ikke kommer så mange spillere fra et land som Argentina til Europa, klubberne er blevet gode til at uddanne fodboldspillere selv. Det betyder også at hvis en klub skal købe en spiller så skal den spiller kunne noget særligt eller have et stort potentiale, ellers så har de dem selv eller kan finde dem på en fri transfer, hvilket også er en stigende tendens, fodboldspillere skifter i langt højere grad end tidligere på en fri transfer, så ideen om at man kommer til at tjene styrtende på transfermarkedet er nok lidt for optimistisk.







    ​​​​
    Last edited by Striwetforlivet!; 10-11-2021, 20:28.

    Comment


      #47
      Enrico udtaler igen at OB har underpræsteret i superligaen, det bygger på egne antagelser om hvad konkurrenterne bruger, jeg tror stadigvæk man ligger cirka der hvor ens budget tilsiger, set over de sidste 5 år, så med lidt varians indblandet.

      hvorfor tror du det. Alle de kilder jeg kender har OB de sidste 10 år haft mellem 3. Og 6 højest budget. Jeg tror EA taler sandt om budget.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

        I forhold til den podcast hvor det der bliver sagt..

        Altid kudos til menneskerne bag og til dem der stiller op til interview.

        I forhold til det sagte så synes jeg Enricos udtalelser er bekymrende fordi:

        Enrico udtaler igen at OB har underpræsteret i superligaen, det bygger på egne antagelser om hvad konkurrenterne bruger, jeg tror stadigvæk man ligger cirka der hvor ens budget tilsiger, set over de sidste 5 år, så med lidt varians indblandet.

        Det lyder som om man venter på at BW skal komme og så kommer der styr på tingene, sådan kan man ikke drive en fodboldklub. Der er nød til at være styr på tingene også nu. Hvad skal der ske i januar vinduet? Hvem skal ud og hvem skal ind? Alternativet er at man skal sende en masse spillere ud til sommer og tage en masse ind, så har du med en hvis sandsynlighed allerede dér solgt næste sæson.

        Det er en væsentligt og vigtig del af en klubs lokale forankring at have et ungdomsakademi jeg er stor tilhænger.

        Jeg blev dog bekymret for udtalelserne om at man måske skal satse endnu mere på akademiet uden at bruge på superliga holdet. Det har jeg meget svært ved at se fungere, hvis man vil være en topklub.
        ​​​​Der kan man kigge på Nordsjælland, som ikke alene bygger på at investere betydeligt mere i deres ungdomsakademi også har en væsentligt større talentmasse at trække fra og alligevel ikke rigtigt præsterer, de ender oftere i top 6, men har også et større budget end OB.

        Også bekymrende at man tror at BW bare lige kan lave de store spillersalg, han gjorde det med Isak, fordi Isak er et kæmpe talent der spillede i en skandinavisk topklub og han gjorde det i et andet marked.

        For 10 år siden begyndte de europæiske klubber
        ​​at satse mere på deres akademier, det er en af hovedårsagen til at der ikke kommer så mange spillere fra et land som Argentina til Europa, klubberne er blevet gode til at uddanne fodboldspillere selv. Det betyder også at hvis en klub skal købe en spiller så skal den spiller kunne noget særligt eller have et stort potentiale, ellers så har de dem selv eller kan finde dem på en fri transfer, hvilket også er en stigende tendens, fodboldspillere skifter i langt højere grad end tidligere på en fri transfer, så ideen om at man kommer til at tjene styrtende på transfermarkedet er nok lidt for optimistisk.

        Helt enig. Det kan heller ikke lade sig gøre,hvis Bjørn skal starte fra scratch,når han tiltræder i januar. Jeg håber derfor. Måske naivt. At han allerede har været med på sidelinien, et stykke tid.





        ​​​​
        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
          Enrico udtaler igen at OB har underpræsteret i superligaen, det bygger på egne antagelser om hvad konkurrenterne bruger, jeg tror stadigvæk man ligger cirka der hvor ens budget tilsiger, set over de sidste 5 år, så med lidt varians indblandet.

          hvorfor tror du det. Alle de kilder jeg kender har OB de sidste 10 år haft mellem 3. Og 6 højest budget. Jeg tror EA taler sandt om budget.

          Det er jo noget man gætter sig frem til i Ådalen. Ligesom man gætter sig til spillerbudegget på tipsbladet etc.

          Jeg tror det er rigtigt at man var med i toppen for 10 år siden, men ikke de sidste 5 år, det har jeg meget svært ved at se.

          Grundlæggende skal man købe præmissen om at Jesper Hansen et al, har kørt spareøvelser i OB i et årti, samtidigt med at andre klubber har oprustet økonomisk og at man så stadig har bevaret sin position, det lyder usandsynligt. Det lyder mere sandsynligt at ens placering i ligaen rent faktisk afspejler ens budget.

          hvornår har OB sidst lavet en stor transfer?
          ​​​​​​OB har løntunge spillere men det har klubberne omkring os også. Det er gætteri at OB skulle have det 6 største budget. Mit bud er det nok nærmere ligger omkring nummer 7-8 stykker i ligaen. Farum bruger rigtig mange penge på deres "Right to dream" akademi.
          ​​​​​​
          ​​​​​​
          ​​​​​
          Last edited by Striwetforlivet!; 10-11-2021, 22:17.

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg


            Det er jo noget man gætter sig frem til i Ådalen. Ligesom man gætter sig til spillerbudegget på tipsbladet etc.

            Jeg tror det er rigtigt at man var med i toppen for 10 år siden, men ikke de sidste 5 år, det har jeg meget svært ved at se.

            Grundlæggende skal man købe præmissen om at Jesper Hansen et al, har kørt spareøvelser i OB i et årti, samtidigt med at andre klubber har oprustet økonomisk og at man så stadig har bevaret sin position, det lyder usandsynligt. Det lyder mere sandsynligt at ens placering i ligaen rent faktisk afspejler ens budget.

            hvornår har OB sidst lavet en stor transfer?
            ​​​​​​OB har løntunge spillere men det har klubberne omkring os også. Det er gætteri at OB skulle have det 6 største budget. Mit bud er det nok nærmere ligger omkring nummer 7-8 stykker i ligaen. Farum bruger rigtig mange penge på deres "Right to dream" akademi.
            ​​​​​​
            ​​​​​​
            ​​​​​
            Kasper Larsen er den dyreste i flere år. Ca 3,5 mill.
            Den handel er helt sikkert også en som går under at bruge “pengene forkert” når Enrico udtaler sig er mit gæt

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Kasper Larsen er den dyreste i flere år. Ca 3,5 mill.
              Den handel er helt sikkert også en som går under at bruge “pengene forkert” når Enrico udtaler sig er mit gæt
              Men en transfer på 3,5 mill er ikke en stor transfer hvis man kigger på top 6 klubberne, det er faktisk en ret lille transfer.

              Hvad var det vi talte om AGF havde fyret af i år, 50 mill?

              Iøvrigt er 3,5 mill for KL ikke ovenud vanvittigt eller noget som helst, det er nok ret retvisende, især i det marked KL er købt i.

              Jeg tror man et eller andet sted godt ved nede i Ådalen at man nok ikke rigtigt har budgettet til top seks, det kan man bare rigtigt dårligt gå ud og melde ud når nu top seks er målsætningen, så kan man lige regne og gætte lidt fikst og så har man alligevel budgettet til top seks.

              Jeg har simpelthen svært ved at se hvilke udgifter vi skulle have der gjorde os til en klub med et stensikkert budget i top seks.

              Man har nogen udgifter til akademiet i løbet af de sidste 5 år, men man har også et overskud på transfermarkedet, hvor man flere gange har solgt spillere til et 2 cifret millionbeløb.

              Så har man til opgradering af faciliteter, men det er næppe nok til 5 års udgifter.

              Så har man lønudgifter, men de andre klubber har også løntunge spillere. Jeg kan ikke se de udgifter man altid taler om.

              Last edited by Striwetforlivet!; 10-11-2021, 23:26.

              Comment


                #52
                Det kan undre at man konstaterer at klubben har underpræsteret i forhold til et opstillet budget, ændrer ingenting men forventer ændringer .. samme sportschef som de sidste to år, samme sportsudvalg (bestyrelse) og endda er mindre budget eller i hvertfald meget begrænset transferaktivitet.

                Ny træner, korrekt, flere assistenttrænere, korrekt men ingen ændringer på banen …

                Der er gået 3-4 måneder .. det er altså ikke nok til at få en synkende skude til at holde vand for ikke at sige skyde topfart ..

                Det værste der er sket i denne sæson er at man har fastholdt målet om top6 men nu er det for sent at ændre på det.
                Havde man fornuft havde man sagt at dette var en sæson hvor man skulle spille en ny stil ind, nye talenter skulle integreres og så vel nyt træner setup og sportsdirektør skulle lande og der skulle ryddes op i truppen så vidt muligt så den stod klar til sæson 22/23 med defineret stil, korrekt vægtning af egen avl, erfarne spillere og talentmasse der skal op og snuse ..

                Nu jager alle et ligegyldigt kortsigtet mål der reelt modarbejdes på den lange bane ..

                Man har indrømmet at man ikke har været god nok til at sammensætte sin trup for de penge man har, sælger 1. målmanden og erstatter med et talent samt henter en ung langtidsskadet spiller ind og forventer et andet udfald …

                input=output ..

                man skulle tro at Hemme havde set begrænsningerne efter selv St have stået med truppen og febrilsk prøvede ting sf der ikke virkede …
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  #53
                  Så bliver det nok kun ved snakken de næste 3-4 år hvorefter der påbegyndes en ny snak.. så mon ikke der er nyt stadion om 12 år
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                    Enrico udtaler igen at OB har underpræsteret i superligaen, det bygger på egne antagelser om hvad konkurrenterne bruger, jeg tror stadigvæk man ligger cirka der hvor ens budget tilsiger, set over de sidste 5 år, så med lidt varians indblandet.

                    hvorfor tror du det. Alle de kilder jeg kender har OB de sidste 10 år haft mellem 3. Og 6 højest budget. Jeg tror EA taler sandt om budget.
                    OB kommer aldrig til at blive bedre end vi har set de sidste 10 år hvis der ikke ændres markant i indkøb. Det er håbløst at købe spillere som Okosun , give Kløve en 4 årig forlængelse og tro man kommer i top 6.
                    Der er minimalt salgsbare spillere i truppen som kan indbringe beløb som kan bidrage til mere end end en brunsviger til bestyrelsesmødet.
                    Vi solgte ganske vist OC for et pænt beløb og har HC på vej , men der er ingen markspillere.
                    Vi har været heldige med de 3 salg som har givet bare lidt i kassen de sidste 10 år.
                    Zohore i en tvivlsom manøvre
                    Mathias Jørgensen som vi fik takket være Tonny Hermansen som vidste han blev i overskud i Farum.
                    Og arabernes køb af Kadrii i blinde.

                    Lige nu har vi en spændende spiller til en venstre midt hvor Alm har rodet rundt med 100 løsninger men det talent kan sidde på bænken og se Opondo , Kløve , Jebali være foran i rækken. Frø har fået liv at spille hvor han er bedst udelukkende fordi heldet tilsmilede ham og Jebali blev skadet.
                    Last edited by Magge; 11-11-2021, 01:57.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg


                      Det er jo noget man gætter sig frem til i Ådalen. Ligesom man gætter sig til spillerbudegget på tipsbladet etc.

                      Jeg tror det er rigtigt at man var med i toppen for 10 år siden, men ikke de sidste 5 år, det har jeg meget svært ved at se.

                      Grundlæggende skal man købe præmissen om at Jesper Hansen et al, har kørt spareøvelser i OB i et årti, samtidigt med at andre klubber har oprustet økonomisk og at man så stadig har bevaret sin position, det lyder usandsynligt. Det lyder mere sandsynligt at ens placering i ligaen rent faktisk afspejler ens budget.

                      hvornår har OB sidst lavet en stor transfer?
                      ​​​​​​OB har løntunge spillere men det har klubberne omkring os også. Det er gætteri at OB skulle have det 6 største budget. Mit bud er det nok nærmere ligger omkring nummer 7-8 stykker i ligaen. Farum bruger rigtig mange penge på deres "Right to dream" akademi.
                      ​​​​​​
                      ​​​​​​
                      ​​​​​
                      Så er jeg helt tryg. Tipsbladet og de analyser som OB har lavet og som EA fremlægger er gæt. Så er det jo dejligt at du kommer med fakta som ikke er dit bedste gæt.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                        Også bekymrende at man tror at BW bare lige kan lave de store spillersalg, han gjorde det med Isak, fordi Isak er et kæmpe talent der spillede i en skandinavisk topklub og han gjorde det i et andet marked.

                        For 10 år siden begyndte de europæiske klubber at satse mere på deres akademier, det er en af hovedårsagen til at der ikke kommer så mange spillere fra et land som Argentina til Europa, klubberne er blevet gode til at uddanne fodboldspillere selv. Det betyder også at hvis en klub skal købe en spiller så skal den spiller kunne noget særligt eller have et stort potentiale, ellers så har de dem selv eller kan finde dem på en fri transfer, hvilket også er en stigende tendens, fodboldspillere skifter i langt højere grad end tidligere på en fri transfer, så ideen om at man kommer til at tjene styrtende på transfermarkedet er nok lidt for optimistisk.
                        Er slet ikke enig i at BW ikke kan lave et salg i samme størrelses orden som Isak igen.
                        Denne sommer solgte FCN Kamaldeen for et crazy beløb, og hvis de kan det, så kan vi også gøre det om nogle år med det rigtige talent.

                        Bare fordi der ikke er så store salg lige nu gør ikke at de ikke kan komme igen når klubberne begynder at tjene penge efter Corona-krisen iugen.

                        Så at BW ikke kan lave store salg igen, den køber jeg slet ikke.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                          OB kommer aldrig til at blive bedre end vi har set de sidste 10 år hvis der ikke ændres markant i indkøb. Det er håbløst at købe spillere som Okosun , give Kløve en 4 årig forlængelse og tro man kommer i top 6.
                          Der er minimalt salgsbare spillere i truppen som kan indbringe beløb som kan bidrage til mere end end en brunsviger til bestyrelsesmødet.
                          Vi solgte ganske vist OC for et pænt beløb og har HC på vej , men der er ingen markspillere.
                          Vi har været heldige med de 3 salg som har givet bare lidt i kassen de sidste 10 år.
                          Zohore i en tvivlsom manøvre
                          Mathias Jørgensen som vi fik takket være Tonny Hermansen som vidste han blev i overskud i Farum.
                          Og arabernes køb af Kadrii i blinde.

                          Lige nu har vi en spændende spiller til en venstre midt hvor Alm har rodet rundt med 100 løsninger men det talent kan sidde på bænken og se Opondo , Kløve , Jebali være foran i rækken. Frø har fået liv at spille hvor han er bedst udelukkende fordi heldet tilsmilede ham og Jebali blev skadet.
                          De kommer ihvertfald ikke til at blive et fast top 6 hold medmindre de hæver deres budget til at være det. Okosun er sikkert et fint køb til de penge man har givet for ham.
                          ​​​​​​

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                            Så er jeg helt tryg. Tipsbladet og de analyser som OB har lavet og som EA fremlægger er gæt. Så er det jo dejligt at du kommer med fakta som ikke er dit bedste gæt.
                            Det er gæt. Hvad der dog er bevis for er linket mellem budget og placering og der har FCN meget ofte sluttet i top seks, det kunne jo rent faktisk være fordi, de har et budget til det.
                            ​​​​​​

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                              Det er gæt. Hvad der dog er bevis for er linket mellem budget og placering og der har FCN meget ofte sluttet i top seks, det kunne jo rent faktisk være fordi, de har et budget til det.
                              ​​​​​​
                              Ja det er muligt.

                              Men det er vel også muligt at vi har haft et budget til top 6 de sidste 10 år, når nu Enrico mener at vi har underpræsteret?

                              Vi har KUN været i top 6 en gang de sidste 10 år, og er ret sikker på at Tipsbladet er noget bedre til at vurdere hvordan et budget i superligaen nogenlunde ser ud ud fra de årsregnskaber klubberne spytter ud.

                              At vi har været dårlige til at købe/sælge spillere det er trods alt ret nemt at se synes jeg.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

                                Er slet ikke enig i at BW ikke kan lave et salg i samme størrelses orden som Isak igen.
                                Denne sommer solgte FCN Kamaldeen for et crazy beløb, og hvis de kan det, så kan vi også gøre det om nogle år med det rigtige talent.

                                Bare fordi der ikke er så store salg lige nu gør ikke at de ikke kan komme igen når klubberne begynder at tjene penge efter Corona-krisen iugen.

                                Så at BW ikke kan lave store salg igen, den køber jeg slet ikke.
                                Kamaldeen er et af de største talenter i europæisk fodbold lige nu. Han er næstefter Mohamed Salah på listen over spillere i Europa der præsterer bedst, 5 mål i 15 kampe https://www.tipsbladet.dk/nyhed/ligu...salah-i-europa
                                sådan en spiller vil altid kunne sælges. Som jeg også skriver.

                                Det er ellers rimeligt anerkendt at den vej tingene går så vil klubberne, spillerne og deres agenter hellere hente spillere på frie transfers, det har man jo også set i OB.

                                Comment

                                Working...
                                X