Oprindeligt indsendt af sjn
Se indlæg
Altid kudos til menneskerne bag og til dem der stiller op til interview.
I forhold til det sagte så synes jeg Enricos udtalelser er bekymrende fordi:
Enrico udtaler igen at OB har underpræsteret i superligaen, det bygger på egne antagelser om hvad konkurrenterne bruger, jeg tror stadigvæk man ligger cirka der hvor ens budget tilsiger, set over de sidste 5 år, så med lidt varians indblandet.
Det lyder som om man venter på at BW skal komme og så kommer der styr på tingene, sådan kan man ikke drive en fodboldklub. Der er nød til at være styr på tingene også nu. Hvad skal der ske i januar vinduet? Hvem skal ud og hvem skal ind? Alternativet er at man skal sende en masse spillere ud til sommer og tage en masse ind, så har du med en hvis sandsynlighed allerede dér solgt næste sæson.
Det er en væsentligt og vigtig del af en klubs lokale forankring at have et ungdomsakademi jeg er stor tilhænger.
Jeg blev dog bekymret for udtalelserne om at man måske skal satse endnu mere på akademiet uden at bruge på superliga holdet. Det har jeg meget svært ved at se fungere, hvis man vil være en topklub.
Der kan man kigge på Nordsjælland, som ikke alene bygger på at investere betydeligt mere i deres ungdomsakademi også har en væsentligt større talentmasse at trække fra og alligevel ikke rigtigt præsterer, de ender oftere i top 6, men har også et større budget end OB.
Også bekymrende at man tror at BW bare lige kan lave de store spillersalg, han gjorde det med Isak, fordi Isak er et kæmpe talent der spillede i en skandinavisk topklub og han gjorde det i et andet marked.
For 10 år siden begyndte de europæiske klubber
at satse mere på deres akademier, det er en af hovedårsagen til at der ikke kommer så mange spillere fra et land som Argentina til Europa, klubberne er blevet gode til at uddanne fodboldspillere selv. Det betyder også at hvis en klub skal købe en spiller så skal den spiller kunne noget særligt eller have et stort potentiale, ellers så har de dem selv eller kan finde dem på en fri transfer, hvilket også er en stigende tendens, fodboldspillere skifter i langt højere grad end tidligere på en fri transfer, så ideen om at man kommer til at tjene styrtende på transfermarkedet er nok lidt for optimistisk.
Comment