Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen til Ayo Simon Okosun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Det vil vi givetvis ikke, men så er jeg også tvivlsom på, hvor meget mening det giver at have Okosun som andet end en breddespiller, som vi kan bringes i nogle bestemte kampe. At spille Okosun fra start, men at lægge spillet an på, at vi kun kan få 75% eller hvor meget det er ud af hans max potentiale, det tror jeg simpelthen ikke er det rigtige for os i længden. Når man så, hvor meget indflydelse en spiller som Casper Nielsen havde, og hvor meget godt det gav til holdet i presspillet, gav os mere dynamik og hvor meget farligere det gjorde os at have ham til at løbe dybt og omkring vores angribere, så forstår jeg ikke, at man ikke har prioriteret sådan en type i stedet.

    Jeg får desværre fornemmelsen af, at vi har hentet Okosun fordi, at vi kunne få ham, men ikke fordi at han passede fod i hose ind i spillestilen og gav holdet noget af det vi savner. Så har han tilgengæld givet os noget andet, men jeg ville nu hellere have, at vi mere søgte noget af det der fungerede for os i 18/19-sæsonen. Jeg synes igen det peger tilbage på klubben transferstrategi som mangelfuld og tilfældig. AGF har her i vinter hentet Frederik Brandhof i Viborg som ankommer til sommer. Han er 24 år, han lavede 10 mål og 5 assists for Viborg i sidste sæson, bliver af AGF beskrevet som "dynamisk, hårdtarbejdende og målfarlig", og beskriver sig selv som en "powerspiller der løber dybt og kommer meget i feltet". Lyder det ikke som noget der ville give mening på vores midtbane, lyder det ikke som nogle af de ting Casper Nielsen i høj grad var god til under Michelsen? Jeg forstår ikke, at man ikke er gået efter den type i stedet.

    Nu har vi indenfor de sidste år hentet to der vel nok kan defineres som "powerspillere", men jo mere i kraft at, at de smadrer igennem i dueller. Her tænker jeg selvfølgelig på Thrandarson og Okosun. Til gengæld synes jeg ikke de er i nærheden af at have den dynamik og bevægelighed vi mistede med CN og har savnet lige siden, og de har også nogle klare mangler rent teknisk. Jeg har virkelig svært ved at se, hvad ideen er og har været med de her to spillere, og jeg synes igen det lugter lidt af fejlcast og dårlig scouting, især med Thrandarson.

    Det er virkelig et problem i OB, at vi ikke kan erstatte de gode spillere vi mister. Og tit handler det ikke bare om niveauforskel, så erstatter vi med en helt anden type.


    Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      15 kampe har Okosun nu spillet i OB, og vi kan vel efterhånden lave en lille midtvejsstatus. 15 kampe, 1 mål. 2 assists er det dog godt nok blevet til, men de faldt så også mod Ballerup Skovlunde fra Danmarksserien. 1 mål i 15 kampe er godt nok ikke meget for Okosun, når vi sammenligner med de tidligere sæsoner. 7 mål lavede han i sidste sæson i 34 kampe. 9 mål i 34 kampe blev det til i 17/18 for Horsens. Og i sæsonerne før det i Vendsyssel blev det også til 5 og 6 mål per sæson.

      Og det er ikke bare målene den er gal med. Nu tjekkede jeg lige Superliga.dk og så hvor mange afslutninger han har haft.

      Horsens 17/18: 77 afslutninger i 33 kampe
      Horsens og FCM 19/20: 44 afslutninger i 30 kampe
      OB 20/21: 11 afslutninger i 11 kampe

      Hold op hvor synes jeg det er skuffende, hvor lidt man får ud af ham. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at man skal blive langt mindre farlig offensivt af at skifte fra Horsens til OB. Indtil videre synes jeg Okosun er endt med at blive det man kunne frygte. En spiller som vi primært bruger til at spille lange bolde på nogle gange og til at vinde nogle dueller, men som så også koster os i spillet på bolden og manglende dynamik på midtbanen. På nuværende tidspunkt, har jeg svært ved at se Okosun signingen som andet end en skuffelse, og ikke noget der har gjort holdet særligt meget bedre. Om det så er hans fejl kan vi diskutere.
      Skal jeg forstå din holdning til Okosun som om at han har et stort potentiale OB ikke kan finde ud af at udnytte, er han ikke god nok til OB, passer han ikke ind typemæssigt eller alle tre (og evt flere til)?

      Jeg synes egentlig han passer ind, hvis vi tør smide nogle darlings på bænken eller helt ud. Du kan sagtens spille dynamisk med Okosun, og han kan faktisk gøre spillet mere dynamisk med de forcer han har. Og så er han ikke så ringe på bolden.

      Hvis vores backs var mere “dynamiske” og kunne slå et semi godt indlæg, vil den ovenstående statistik være bedre for Okosun. Da primære backs så aldrig spiller, skulle vi så ikke have købt Okosun? Måske.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg

        Skal jeg forstå din holdning til Okosun som om at han har et stort potentiale OB ikke kan finde ud af at udnytte, er han ikke god nok til OB, passer han ikke ind typemæssigt eller alle tre (og evt flere til)?

        Jeg synes egentlig han passer ind, hvis vi tør smide nogle darlings på bænken eller helt ud. Du kan sagtens spille dynamisk med Okosun, og han kan faktisk gøre spillet mere dynamisk med de forcer han har. Og så er han ikke så ringe på bolden.

        Hvis vores backs var mere “dynamiske” og kunne slå et semi godt indlæg, vil den ovenstående statistik være bedre for Okosun. Da primære backs så aldrig spiller, skulle vi så ikke have købt Okosun? Måske.
        Men RJL er ikke hvad han var, og 9/10 gange vælger han Cut back. AJA kommer ikke over midten. Jørgen ha gode raids men ikke ret gode indlæg og han er ret ringe defensiv. OL kan godt slå indlæg, men han flyttes rundt på banen og personlig ville jeg aldrig bringe ham. Der er alt for mange fejl, frispark, kort og forkerte beslutninger hos fighteren.
        når det matematisk er umuligt med top 6, så skal de unge bringes mere i spil for at modne dem til fremtiden. Så må KL, OL, Ryan, Kløve, Lieder og Aron få de sidste 10 minutter.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg

          Skal jeg forstå din holdning til Okosun som om at han har et stort potentiale OB ikke kan finde ud af at udnytte, er han ikke god nok til OB, passer han ikke ind typemæssigt eller alle tre (og evt flere til)?

          Jeg synes egentlig han passer ind, hvis vi tør smide nogle darlings på bænken eller helt ud. Du kan sagtens spille dynamisk med Okosun, og han kan faktisk gøre spillet mere dynamisk med de forcer han har. Og så er han ikke så ringe på bolden.

          Hvis vores backs var mere “dynamiske” og kunne slå et semi godt indlæg, vil den ovenstående statistik være bedre for Okosun. Da primære backs så aldrig spiller, skulle vi så ikke have købt Okosun? Måske.
          Okosun er ikke så dårlig på bolden, som man kunne frygte. Slet ikke. Faktisk er han hæderlig. Problemet er, at vi hele tiden kommer i undertal på midten, fordi Okosun hele tiden er sådan halvt på vej i feltet og derfor ikke en del af det opbyggende spil. Hvis bolden så konsekvent blev spillet op på ham, så ville det trods alt være en strategi, men det sker jo slet ikke. Og derfor spiller vi reelt med 10,5 spillere.

          Ud fra en cost-benefit-analyse er der langt mere cost end benefit.


          Comment


            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

            Okosun er ikke så dårlig på bolden, som man kunne frygte. Slet ikke. Faktisk er han hæderlig. Problemet er, at vi hele tiden kommer i undertal på midten, fordi Okosun hele tiden er sådan halvt på vej i feltet og derfor ikke en del af det opbyggende spil. Hvis bolden så konsekvent blev spillet op på ham, så ville det trods alt være en strategi, men det sker jo slet ikke. Og derfor spiller vi reelt med 10,5 spillere.

            Ud fra en cost-benefit-analyse er der langt mere cost end benefit.

            Jeg må indrømme at jeg ikke helt ser den mangel defensivt på okosun. Jeg synes faktisk det er her han fungere bedst for os. Med undtagelse af kampen imod AaB har han ikke rigtig fungeret i vores opspil, selvom jeg anerkender hans på bolden generelt bliver undervurderet, så har vi folk som er bedre til den del. Til gengæld synes jeg han er stærk når vi står kompakt og er klar til at skubbe op og stresse modspilleren. Han positionere sig godt og hans store omkreds virker svær at spille udenom, så han bryder egentlig en del spil, hvor han så i næste fase lidt for ofte er for langsom i tanke og handling.

            Jeg synes som MPL også at en lysende årsag til at han ikke fungere endnu er at vores backs ikke skubber nok frem til indlæg. Jeg nød virkelig fcm's backs imod os. Hver eneste gang og jeg vil næsten vove at påstå uden undtagelser, så når de erobre en bold, kommer deres backs på begge sider sprintene, så man kan spille den fremad på dem. Det gør OL og Juel jo slet ikke i samme grad og det gør bare vi kommer for lidt over kanterne til at vi får et overtag på modstanderens banehalvdel, hvor begge backs tilstedeværelse kan sende okosun i feltet. I stedet ender han selv med lidt for ofte at flagre rundt ude på kanten IMO.

            Comment


              Tror mest af alt at Okosun lider under at vi ikke har nogen nævneværdig dødboldsekspert i truppen.. der er godt nok langt mellem snaps'ne for et hjørnespark der ligger ordentligt. Blot endnu en grund til at vi burde hente Christian Sørensen hjem i næste vindue, inden han bliver for gammel Dødboldsmål giver point i sidste ende. Det må næsten være et faktum efterhånden

              Comment


                Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg

                Skal jeg forstå din holdning til Okosun som om at han har et stort potentiale OB ikke kan finde ud af at udnytte, er han ikke god nok til OB, passer han ikke ind typemæssigt eller alle tre (og evt flere til)?

                Jeg synes egentlig han passer ind, hvis vi tør smide nogle darlings på bænken eller helt ud. Du kan sagtens spille dynamisk med Okosun, og han kan faktisk gøre spillet mere dynamisk med de forcer han har. Og så er han ikke så ringe på bolden.

                Hvis vores backs var mere “dynamiske” og kunne slå et semi godt indlæg, vil den ovenstående statistik være bedre for Okosun. Da primære backs så aldrig spiller, skulle vi så ikke have købt Okosun? Måske.
                Er det du skriver ikke bare at du egentligt synes at Okosun passer ind, hvis vi ellers bare begynder at spille på en måde som passer til Okosun? Det giver da sig selv at Okosun vil blive bedre hvis vi begynder at spille på en måde, og med nogle medspillere, hvor vi bedre kan udnytte hans spidskompetencer. Problemet er jo bare at det gør vi ikke, og det ligner ikke rigtigt at vi er på vej i den retning, i hverfald ikke under JM. Derfor kan man vel også med rette mene at Okosun er et underligt fejlcastet køb. Det er jo ikke så meget en diskussion om hvorvidt Okosun er god eller dårlig, eller om hvor vidt man foretrækker Okosun frem for andre spillere, men mere om hvad vi får ud af at spille med Okosun og hvad vi mister ved det. Indtil nu har udbyttet imo. været sølle, mens vi spillemæssigt lider og bare er blevet endnu dårligere til at sætte vores angribere i scene.

                Det med fed markerede har jeg svært ved at se for mig, men det er også lidt uvæsentligt synes jeg, for siden vi fik Okosun har vi ihvertfald ikke spillet mere dynamisk, tværtimod. Kan vi så det, måske. Uden på nogen måde at sammenligne de to spillere kunne vi sikkert også godt bygge holdet op omkring Aron på en måde hvor vi får mere ud af ham end vi har gjort indtil nu, men det gør vi ikke og heldigvis for det.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                  Tror mest af alt at Okosun lider under at vi ikke har nogen nævneværdig dødboldsekspert i truppen.. der er godt nok langt mellem snaps'ne for et hjørnespark der ligger ordentligt. Blot endnu en grund til at vi burde hente Christian Sørensen hjem i næste vindue, inden han bliver for gammel Dødboldsmål giver point i sidste ende. Det må næsten være et faktum efterhånden
                  Dårlige indlæg er efterhånden blevet et OB varemærke. Ifølge en mediano-podcast jeg netop har hørt ligger OB i bund 3-4 stykker ifht at skabe store chancer i kampene.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                    Er det du skriver ikke bare at du egentligt synes at Okosun passer ind, hvis vi ellers bare begynder at spille på en måde som passer til Okosun? Det giver da sig selv at Okosun vil blive bedre hvis vi begynder at spille på en måde, og med nogle medspillere, hvor vi bedre kan udnytte hans spidskompetencer. Problemet er jo bare at det gør vi ikke, og det ligner ikke rigtigt at vi er på vej i den retning, i hverfald ikke under JM. Derfor kan man vel også med rette mene at Okosun er et underligt fejlcastet køb. Det er jo ikke så meget en diskussion om hvorvidt Okosun er god eller dårlig, eller om hvor vidt man foretrækker Okosun frem for andre spillere, men mere om hvad vi får ud af at spille med Okosun og hvad vi mister ved det. Indtil nu har udbyttet imo. været sølle, mens vi spillemæssigt lider og bare er blevet endnu dårligere til at sætte vores angribere i scene.

                    Det med fed markerede har jeg svært ved at se for mig, men det er også lidt uvæsentligt synes jeg, for siden vi fik Okosun har vi ihvertfald ikke spillet mere dynamisk, tværtimod. Kan vi så det, måske. Uden på nogen måde at sammenligne de to spillere kunne vi sikkert også godt bygge holdet op omkring Aron på en måde hvor vi får mere ud af ham end vi har gjort indtil nu, men det gør vi ikke og heldigvis for det.
                    Nej jeg skriver ikke at vi kan få mere ud af Okosun, hvis vi tilpasset spillestilen efter ham. Det kunne man selvfølgelig også men det er ikke min pointe. Og jeg vil heller ikke bygge noget op om Aron. Jeg vil i det hele taget ikke bygget noget op om en spiller, da det er utrolig risikofyldt og ikke særlig “bæredygtigt” (bedre ord kan helt sikkert findes).

                    Pointen er, at du sagtens kan spille dynamisk med Okosun på banen. Det kan godt være vi ikke har spillet mere dynamisk, men at hægte dette op på Okosun er ikke fair og utroligt unuanceret.
                    Okosun har og kan være boks-til-boks spiller, han er ikke uden evner på kuglen, han er god i felterne og har så et absurdt hovedspil. Dvs at han selv kan lave løb eller bruges til at flække en bold videre til andre som laver de nødvendige løb. Derfor kan du godt spille dynamisk med Okosun, og du kan endda få en yderligere variabel ind pga hans hovedspil.
                    Han skaber ikke samme dynamik som CN gjorde, det skal en Opondo gøre, og jeg synes faktisk at han begynder at vise gode takter (må altid godt blive bedre).

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg

                      Nej jeg skriver ikke at vi kan få mere ud af Okosun, hvis vi tilpasset spillestilen efter ham. Det kunne man selvfølgelig også men det er ikke min pointe. Og jeg vil heller ikke bygge noget op om Aron. Jeg vil i det hele taget ikke bygget noget op om en spiller, da det er utrolig risikofyldt og ikke særlig “bæredygtigt” (bedre ord kan helt sikkert findes).

                      Pointen er, at du sagtens kan spille dynamisk med Okosun på banen. Det kan godt være vi ikke har spillet mere dynamisk, men at hægte dette op på Okosun er ikke fair og utroligt unuanceret.
                      Okosun har og kan være boks-til-boks spiller, han er ikke uden evner på kuglen, han er god i felterne og har så et absurdt hovedspil. Dvs at han selv kan lave løb eller bruges til at flække en bold videre til andre som laver de nødvendige løb. Derfor kan du godt spille dynamisk med Okosun, og du kan endda få en yderligere variabel ind pga hans hovedspil.
                      Han skaber ikke samme dynamik som CN gjorde, det skal en Opondo gøre, og jeg synes faktisk at han begynder at vise gode takter (må altid godt blive bedre).
                      Enig. Han var faktisk en af vores absolut bedste i træningskampene og skal nok vise sit værd. Men generelt må det være en konkurrence situation. Ganske få spillere burde kun være sikker på en startplads

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Enig. Han var faktisk en af vores absolut bedste i træningskampene og skal nok vise sit værd. Men generelt må det være en konkurrence situation. Ganske få spillere burde kun være sikker på en startplads
                        Helt enig, ingen er hellige

                        Comment


                          Er der andre end mig der, som træner/arbejdsgiver for Okosun ville anbefale en omskoling til centerforsvarsspiller? Hans værktøjer er jo helt ideelle til pladsen som centerstopper.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
                            Er der andre end mig der, som træner/arbejdsgiver for Okosun ville anbefale en omskoling til centerforsvarsspiller? Hans værktøjer er jo helt ideelle til pladsen som centerstopper.
                            Jeg har foreslået det før uden den store opbakning lad os se om du kan få det

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
                              Er der andre end mig der, som træner/arbejdsgiver for Okosun ville anbefale en omskoling til centerforsvarsspiller? Hans værktøjer er jo helt ideelle til pladsen som centerstopper.
                              Jeps, vil passe perfekt ved siden af Bashkim som venstre back

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Jeg har foreslået det før uden den store opbakning lad os se om du kan få det
                                Så er vi da 2 der har forstand på hvordan udtrykket på et fodboldhold skal være

                                Comment

                                Working...
                                X