Oprindeligt indsendt af Sheed
Se indlæg
Det vil vi givetvis ikke, men så er jeg også tvivlsom på, hvor meget mening det giver at have Okosun som andet end en breddespiller, som vi kan bringes i nogle bestemte kampe. At spille Okosun fra start, men at lægge spillet an på, at vi kun kan få 75% eller hvor meget det er ud af hans max potentiale, det tror jeg simpelthen ikke er det rigtige for os i længden. Når man så, hvor meget indflydelse en spiller som Casper Nielsen havde, og hvor meget godt det gav til holdet i presspillet, gav os mere dynamik og hvor meget farligere det gjorde os at have ham til at løbe dybt og omkring vores angribere, så forstår jeg ikke, at man ikke har prioriteret sådan en type i stedet.
Jeg får desværre fornemmelsen af, at vi har hentet Okosun fordi, at vi kunne få ham, men ikke fordi at han passede fod i hose ind i spillestilen og gav holdet noget af det vi savner. Så har han tilgengæld givet os noget andet, men jeg ville nu hellere have, at vi mere søgte noget af det der fungerede for os i 18/19-sæsonen. Jeg synes igen det peger tilbage på klubben transferstrategi som mangelfuld og tilfældig. AGF har her i vinter hentet Frederik Brandhof i Viborg som ankommer til sommer. Han er 24 år, han lavede 10 mål og 5 assists for Viborg i sidste sæson, bliver af AGF beskrevet som "dynamisk, hårdtarbejdende og målfarlig", og beskriver sig selv som en "powerspiller der løber dybt og kommer meget i feltet". Lyder det ikke som noget der ville give mening på vores midtbane, lyder det ikke som nogle af de ting Casper Nielsen i høj grad var god til under Michelsen? Jeg forstår ikke, at man ikke er gået efter den type i stedet.
Nu har vi indenfor de sidste år hentet to der vel nok kan defineres som "powerspillere", men jo mere i kraft at, at de smadrer igennem i dueller. Her tænker jeg selvfølgelig på Thrandarson og Okosun. Til gengæld synes jeg ikke de er i nærheden af at have den dynamik og bevægelighed vi mistede med CN og har savnet lige siden, og de har også nogle klare mangler rent teknisk. Jeg har virkelig svært ved at se, hvad ideen er og har været med de her to spillere, og jeg synes igen det lugter lidt af fejlcast og dårlig scouting, især med Thrandarson.
Det er virkelig et problem i OB, at vi ikke kan erstatte de gode spillere vi mister. Og tit handler det ikke bare om niveauforskel, så erstatter vi med en helt anden type.
Comment