Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd AGF-OB 27.9.20

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hvor kan man finde regler og retningslinjer for dette forum? Det kan ikke passe man må benytte sådan et sprogbrug herinde?

    Comment


      Hvor er de moderatorer henne ? Der må vel være nogle herinde. Som der skal gøre deres moderator arbejde.

      Comment


        Fornuftig kamp af os. Vi er bedst på mange parametre.

        AGF scorer nogle vilde mål, som man ikke kan forvente, at de gør hver kamp.

        Jeg er fortrøstningsfuld forud for resten af sæsonen såfremt vi kan holde nogenlunde fast i start-11.

        Comment


          Min vurdering af kampen er, at vi i langt størstedelen af kampen er det med afstand bedste fodboldhold. Det er mega-udtur at de scorer fire gange uden for feltet, hvor 3 af dem jo er bolde de misser 17 ud af de næste 20 gange, de forsøger. At de så alle sammen stryger i hjørnet i går, er jo simpelthen så uheldigt, som noget kan blive.

          Vi har derimod marginalerne imod os, da:

          - Sabbi knalder bolden på overligger og ned
          - Fengers hovedstød tæt under mål tilfældigvis rammer Tingager og ryger til hjørne
          - Jebali er helt fri foran mål efter en flot første berøring, men herefter laver en helt horibel afslutning
          - Da Sabbi efter lidt lækkert tæsker bolden fladt på mål i det lille felt, og den rammer en GF'er der bare står i vejen.
          - Vi bliver snydt/ikke snydt for en tvivlsom straffe-situation.

          Jeg er med på, at vi efter 3 kampe står med 4 point, hvilket jo ikke er fantastisk, men med kampenes forløb er jeg ret fortrøsningsfuld mod resten af sæsonen. Vi har jo været det bedste hold i alle 3 kampe, og har jo ret beset vel "fortjent" 9 point, med lidt god vilje.

          Sabbi virker til at være et forrygende indkøb, og synes han viser gode takter allerede fra sæsonens indledning. Han er utrolig boldfast, driblestærk, hurtig, pågående og har et glimrende spark. Ham tror jeg vi bliver rigtig glade for!

          Comment


            Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
            Min vurdering af kampen er, at vi i langt størstedelen af kampen er det med afstand bedste fodboldhold. Det er mega-udtur at de scorer fire gange uden for feltet, hvor 3 af dem jo er bolde de misser 17 ud af de næste 20 gange, de forsøger. At de så alle sammen stryger i hjørnet i går, er jo simpelthen så uheldigt, som noget kan blive.

            Vi har derimod marginalerne imod os, da:

            - Sabbi knalder bolden på overligger og ned
            - Fengers hovedstød tæt under mål tilfældigvis rammer Tingager og ryger til hjørne
            - Jebali er helt fri foran mål efter en flot første berøring, men herefter laver en helt horibel afslutning
            - Da Sabbi efter lidt lækkert tæsker bolden fladt på mål i det lille felt, og den rammer en GF'er der bare står i vejen.
            - Vi bliver snydt/ikke snydt for en tvivlsom straffe-situation.

            Jeg er med på, at vi efter 3 kampe står med 4 point, hvilket jo ikke er fantastisk, men med kampenes forløb er jeg ret fortrøsningsfuld mod resten af sæsonen. Vi har jo været det bedste hold i alle 3 kampe, og har jo ret beset vel "fortjent" 9 point, med lidt god vilje.

            Sabbi virker til at være et forrygende indkøb, og synes han viser gode takter allerede fra sæsonens indledning. Han er utrolig boldfast, driblestærk, hurtig, pågående og har et glimrende spark. Ham tror jeg vi bliver rigtig glade for!
            Meget enig. Spiller vi på det niveau, vi spiller på igår, i kampene fremadrettet går vi en god sæson i møde. Især vores offensiv kan sagtens blive rigtig sjov at følge den her sæson, og vi kan sagtens gå hen og blive et af de hold, der scorer allerflest i ligaen.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
              Min vurdering af kampen er, at vi i langt størstedelen af kampen er det med afstand bedste fodboldhold. Det er mega-udtur at de scorer fire gange uden for feltet, hvor 3 af dem jo er bolde de misser 17 ud af de næste 20 gange, de forsøger. At de så alle sammen stryger i hjørnet i går, er jo simpelthen så uheldigt, som noget kan blive.

              Vi har derimod marginalerne imod os, da:

              - Sabbi knalder bolden på overligger og ned
              - Fengers hovedstød tæt under mål tilfældigvis rammer Tingager og ryger til hjørne
              - Jebali er helt fri foran mål efter en flot første berøring, men herefter laver en helt horibel afslutning
              - Da Sabbi efter lidt lækkert tæsker bolden fladt på mål i det lille felt, og den rammer en GF'er der bare står i vejen.
              - Vi bliver snydt/ikke snydt for en tvivlsom straffe-situation.

              Jeg er med på, at vi efter 3 kampe står med 4 point, hvilket jo ikke er fantastisk, men med kampenes forløb er jeg ret fortrøsningsfuld mod resten af sæsonen. Vi har jo været det bedste hold i alle 3 kampe, og har jo ret beset vel "fortjent" 9 point, med lidt god vilje.

              Sabbi virker til at være et forrygende indkøb, og synes han viser gode takter allerede fra sæsonens indledning. Han er utrolig boldfast, driblestærk, hurtig, pågående og har et glimrende spark. Ham tror jeg vi bliver rigtig glade for!
              Fuldstændig på linje.
              Jeg er også ret vild med Sabbi, for han er så pågående at man nærmest sidder ude på kanten af stolen hver gang han har bolden, fordi man ved der kan ske noget. Derudover er jeg sikker på vi har mere i vente. Igår var han egentlig ikke så involveret, som han f.eks. var imod fcn, men tror jeg skyldes at han fortsat er ny i klubben og skal finde sig helt til rette. Når de her relationer for alvor kommer til at sidde, så tror jeg virkelig der er spændende ting i vente. Man fornemmer at både Jebali og Sabbi nyder godt af hinanden og vil gøre hinanden gode. Hvis man kan lykkedes med at få det bedste ud af to så dygtige spillere, så bliver det rigtig interessant og forhåbentligt kan de drage Frø med ind også, som jeg synes ikke har fulgt så godt op på sin sindssyge kamp imod fck i første runde.

              Jeg har skrevet det i et tidligere indlæg. Der ligger mange point og venter på os, hvis vi fortsætter på dette niveau, og jeg tror kun det er skader som kan forhindre os i at blive endnu bedre. Jeg har sjældent været så optimistisk efter et nederlag, men det AGF gjorde igår, det må næsten være historisk. At have 6 skud inden for rammen og scorer på 4 af dem, hvoraf alle mål er scoret udenfor feltet. Det er godt nok effektivitet på et usædvanligt niveau.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                Fuldstændig på linje.
                Jeg er også ret vild med Sabbi, for han er så pågående at man nærmest sidder ude på kanten af stolen hver gang han har bolden, fordi man ved der kan ske noget. Derudover er jeg sikker på vi har mere i vente. Igår var han egentlig ikke så involveret, som han f.eks. var imod fcn, men tror jeg skyldes at han fortsat er ny i klubben og skal finde sig helt til rette. Når de her relationer for alvor kommer til at sidde, så tror jeg virkelig der er spændende ting i vente. Man fornemmer at både Jebali og Sabbi nyder godt af hinanden og vil gøre hinanden gode. Hvis man kan lykkedes med at få det bedste ud af to så dygtige spillere, så bliver det rigtig interessant og forhåbentligt kan de drage Frø med ind også, som jeg synes ikke har fulgt så godt op på sin sindssyge kamp imod fck i første runde.

                Jeg har skrevet det i et tidligere indlæg. Der ligger mange point og venter på os, hvis vi fortsætter på dette niveau, og jeg tror kun det er skader som kan forhindre os i at blive endnu bedre. Jeg har sjældent været så optimistisk efter et nederlag, men det AGF gjorde igår, det må næsten være historisk. At have 6 skud inden for rammen og scorer på 4 af dem, hvoraf alle mål er scoret udenfor feltet. Det er godt nok effektivitet på et usædvanligt niveau.
                "Effektivitet på et usædvanligt niveau" - ja, men også elendig markering af OB. Prøv og gense situationerne ved de første 3 AGF mål. Vi har folk i nærheden af modstanderen hver gang, men ingen som kaster sig ned og forsøger at blokere skuddene. Denne "krigerindstilling" ses på mange andre SL hold, men ikke hos OB.
                Hvis vi ikke får forstærket defensiven i dette vindue, kan jeg ikke se OB slutte i top 6 - desværre.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                  "Effektivitet på et usædvanligt niveau" - ja, men også elendig markering af OB. Prøv og gense situationerne ved de første 3 AGF mål. Vi har folk i nærheden af modstanderen hver gang, men ingen som kaster sig ned og forsøger at blokere skuddene. Denne "krigerindstilling" ses på mange andre SL hold, men ikke hos OB.
                  Hvis vi ikke får forstærket defensiven i dette vindue, kan jeg ikke se OB slutte i top 6 - desværre.
                  Fuldstændig enig. Tror bare det er for sent i vinduet til, at Hemme har tid til at reagere. Tror heller ikke han har spottet behovet. Vi skal være glade for at vores forrige vindue var så succesfyldt. I/A
                  Last edited by sinus; 28-09-2020, 15:15.
                  OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                    "Effektivitet på et usædvanligt niveau" - ja, men også elendig markering af OB. Prøv og gense situationerne ved de første 3 AGF mål. Vi har folk i nærheden af modstanderen hver gang, men ingen som kaster sig ned og forsøger at blokere skuddene. Denne "krigerindstilling" ses på mange andre SL hold, men ikke hos OB.
                    Hvis vi ikke får forstærket defensiven i dette vindue, kan jeg ikke se OB slutte i top 6 - desværre.
                    Der er klart plads til forbedringer i opdækningen til specielt de to første mål, men det er stadig usædvanligt at de bare bliver knaldet ind, hvorefter de så ydermere laver to endnu flottere kasser. Under normale omstændigheder vil en kamp, hvor AGF spiller sig frem til de chancer de gør, nok kaste et enkelt mål af sig. Det er godkendt ude i Aarhus. Jeg tror i øvrigt vi kommer til at se defensiven blive skarpere. De skal også vænne sig til at spille med 4 mand og at vi spiller med højt pres.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                      Der er klart plads til forbedringer i opdækningen til specielt de to første mål, men det er stadig usædvanligt at de bare bliver knaldet ind, hvorefter de så ydermere laver to endnu flottere kasser. Under normale omstændigheder vil en kamp, hvor AGF spiller sig frem til de chancer de gør, nok kaste et enkelt mål af sig. Det er godkendt ude i Aarhus. Jeg tror i øvrigt vi kommer til at se defensiven blive skarpere. De skal også vænne sig til at spille med 4 mand og at vi spiller med højt pres.
                      Håber du får ret i, at vi kan se forbedring - forhåbentlig allerede i Vejle kampen. Imod FCK havde Vejle også et par spillere, som kunne afslutte udefra, så den kamp bliver vist ikke bare en walk in the Park, hvis ikke defensiven stepper op.

                      Comment


                        for gud ved hvilken gang blev JM ganske enkelt kørt ud af taktikbrættet af David Nielsen. Utroligt som DN gang på gang gennemskuer OBs svagheder, denne gang i mellemrummet mellem forsvar og midt, hvor JJT slet ikke kunne udfylde den defensive rolle, og samarbejdet med centerforsvaret var helt væk. Så er det jo ligemeget, at man har nogle dygtige boldkunstnere der kan drible græsset af sidelinjerne, når AGF kan spille halvdårligt og vinde på at ramme os hvor det gør allermest ondt. Jeg har sagt det før, men vi er nødt til at tænke Tverskov ind som en mand der kan spille på midten.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                          Min vurdering af kampen er, at vi i langt størstedelen af kampen er det med afstand bedste fodboldhold. Det er mega-udtur at de scorer fire gange uden for feltet, hvor 3 af dem jo er bolde de misser 17 ud af de næste 20 gange, de forsøger. At de så alle sammen stryger i hjørnet i går, er jo simpelthen så uheldigt, som noget kan blive.

                          Vi har derimod marginalerne imod os, da:

                          - Sabbi knalder bolden på overligger og ned
                          - Fengers hovedstød tæt under mål tilfældigvis rammer Tingager og ryger til hjørne
                          - Jebali er helt fri foran mål efter en flot første berøring, men herefter laver en helt horibel afslutning
                          - Da Sabbi efter lidt lækkert tæsker bolden fladt på mål i det lille felt, og den rammer en GF'er der bare står i vejen.
                          - Vi bliver snydt/ikke snydt for en tvivlsom straffe-situation.

                          Jeg er med på, at vi efter 3 kampe står med 4 point, hvilket jo ikke er fantastisk, men med kampenes forløb er jeg ret fortrøsningsfuld mod resten af sæsonen. Vi har jo været det bedste hold i alle 3 kampe, og har jo ret beset vel "fortjent" 9 point, med lidt god vilje.

                          Sabbi virker til at være et forrygende indkøb, og synes han viser gode takter allerede fra sæsonens indledning. Han er utrolig boldfast, driblestærk, hurtig, pågående og har et glimrende spark. Ham tror jeg vi bliver rigtig glade for!
                          Enig i meget, men vi er altså for dårlige taktisk, og bliver ramt på vores svagheder i defensiven, det er ikke godt nok. Sabbi har været forrygende god, også bedre end forventet, og han gør også Jebali bedre, så langt så godt. Men vi taber fortjent, fordi vi ikke dækker godt nok af. Det er ikke uheldigt, det er bare ringe.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                            for gud ved hvilken gang blev JM ganske enkelt kørt ud af taktikbrættet af David Nielsen. Utroligt som DN gang på gang gennemskuer OBs svagheder, denne gang i mellemrummet mellem forsvar og midt, hvor JJT slet ikke kunne udfylde den defensive rolle, og samarbejdet med centerforsvaret var helt væk. Så er det jo ligemeget, at man har nogle dygtige boldkunstnere der kan drible græsset af sidelinjerne, når AGF kan spille halvdårligt og vinde på at ramme os hvor det gør allermest ondt. Jeg har sagt det før, men vi er nødt til at tænke Tverskov ind som en mand der kan spille på midten.
                            Er enig at vi skulle prøve Tverskov på def. (mid én gang mere: hent Daniel Høegh hjem!).
                            Men er uenig at man kunne klandre JM for en forkert taktisk tilgang til kampen. Når man dominerer kampen i 75 minutter og spiller modstanderen endda ude af banen i 45 minutter og skaber mange chancer så kan ikke se at holdet var taktisk forkert indstillet.
                            I denne gang var det nu virkelig en gang de så ofte omtalte "marginaler". Tror AGF havde fem skud på målet og fire gik ind. Sabbi var kun centimeter fra at score da han ramte underkanten af overliggeren, mens AGF var få centimeter fra ikke at score, få centimeter og den rammer krydset eller stolpen eller Oliver kan rette den af i stedet at bolden rammer målet. De var bare pisseheldige at den passede hver gang perfekt Fire ud af fem som passer perfekt!
                            Et straffe vi blev snydt om og et frispark de får til sidst som er meget tvivlsom da Tingager kaster ind i JJ.
                            Er med at vi var for passive ved mindst to af deres scoringer og vores svagpunkt er vel også at vi mangler den stenhårde 6er som fylder defensivt. Den defensive organisation og sammenarbejdet fra midtbanen og forsvaret fungerede ikke rigtigt -to eller tre gange i kampen! Men at det blev straffet hver gang på den måde det sker nu virkelig sjældent og er absolut usædvanlig. D
                            var ofte så trættende at høre i OB om de "marginaler" for at bortforklare at man bare ikke var god nok. Men i kampen mod AGF er det en sandhed for mig: det var marginaler, få centimeter og det er ærgerligt at vi var så pisseuheldigt og blev ikke belønnet for en god kamp.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                              for gud ved hvilken gang blev JM ganske enkelt kørt ud af taktikbrættet af David Nielsen. Utroligt som DN gang på gang gennemskuer OBs svagheder, denne gang i mellemrummet mellem forsvar og midt, hvor JJT slet ikke kunne udfylde den defensive rolle, og samarbejdet med centerforsvaret var helt væk. Så er det jo ligemeget, at man har nogle dygtige boldkunstnere der kan drible græsset af sidelinjerne, når AGF kan spille halvdårligt og vinde på at ramme os hvor det gør allermest ondt. Jeg har sagt det før, men vi er nødt til at tænke Tverskov ind som en mand der kan spille på midten.
                              Jeg synes nu vi var mindst ligeså snu til at finde rum og skabe chancer, som AGF var, så kan ikke være enig i at den decideret tabes på taktiskbrættet. OB har nogen vanskeligheder i deres balance på holdet, når vi vil spille så aggressivt med tre offensive kanoner foran og ikke har den her Drachmann-6'er på midtbanen til at balancere det en smule. Det skal der selvfølgelig arbejdes på, men jeg tror det er en kalkuleret risiko, for at vi så er så super stærke oppe foran. Så er det også godt gjort at man kan spille halvdårligt og Jerne den oppe og nede i krydserne 4 gange i en kamp.

                              Comment


                                OBs midtbane stinker så vildt defensivt, Jens Jacob Thomassen dumper fælt i disse kampe imod stærke omstillingshold.

                                Comment

                                Working...
                                X