Oprindeligt indsendt af Kielberg
Se indlæg
Men uanset hvad vi måtte have have subjektive interesser i projektet, så er der ufravigelige krav til hvad et superliga stadion skal opfylde i udgangen af 2028. Da det er kommunen som ejer stadionet og OSE som udlejer, så må hovedansvaret trods alt ligge hos ejer, og ikke lejer.
Kommunen har fremlagt en ide, hvor hele området skal løftes for opnåelse af større sammenhængningskraft, (mega ambitiøst, positivt !) men private aktører kan jo ikke byde ind på nogle tanker og ideer, før det projekt er konkretiseret og ligger på skrivebordet, som Enrico så fint formulerer det, og hvad jeg tolkede fra Borgmesteren, så venter DE på at private aktører skal byde ind med køb af kvadrat meter i hjørner af stadion og området omkring osv osv, før DE har viljen til at finde økonomien og lave et færdig projekt.
Det jeg til gengæld hører fra OSE at de er udmærket klar over, at en finansiering af projektet ikke udelukkende kan være en kommunal opgave, men før OSE, og andre, kan investere penge i projektet, er de nødt til at vide hvad projektet er, især hvis stadion opgraderingen skal indgå i en større by fornyelse ? Det mener jeg helt personligt er fair nok.
Så totalt dødvande,... Hvis kommunen har nogle store tanker og ideer om området, så fremlæg dog mulighederne ? Man kan jo ikke købe ind på et luft kastel. Det er der ingen forretningsmænd der nogensinde har haft grønne tal på bundlinjen, som har lyst til i kunne jeg forestille mig.
Men én enkelt sætning Borgmesteren siger i podcasten siger ALT om hvor kommunen står i forhold til OSE som udlejer, og det var da han nævnede toilet forholdende for kvindekønnet og varmt vand i hanerne... og det var "at prisen på lejemålet står på mål for, hvilke faciliteter og kvaliteten heraf, udlejer kan tilbyde" .........
Har de ikke selv skrevet under på aftalen ? Var der andre som ville leje det stadion ? fik de skrevet ind i kontrakten, at de som udlejer naturligvis ikke hæfter for almindelige sanitære forhold anno 1992 til 2023 standard. ?
Det er jo sindssygt og beviser egentligt bare, at den politiske velvilje ikke er tilstede i tanke og handling.
Uanset hvad, så er disse krav ikke nye, så det er simpelthen under al kritik, at der ikke er reageret noget før fra ejer (kommunen). Så sig dog fra starten, vi vil ikke mere, vi sælger lortet. Fint det kan man da forholde sig til, og så kan OB rykke ud til motorvejen, kommunen kan håbe på nogle vil købe hele stadion grunden, rive det ned og bygge lejeligheder. Men det er der selvfølgelig ikke nogle der vil, da det vil være alt for dyrt. Desuden har kommunen jo være så geniale at lave et letbanestop derude, så de vil jo gerne lidt, men ikke sådan helt vildt gerne, før andre tager ansvaret... Håbløst Odense agtigt.
Der er ingen der forventer at kommunen ligger 250 mio for opgraderingen, men de er som ejer af hele området, nødt til at komme ud af busken med nogle projekt forslag. Den her penible situation starter her, først og fremmest.
Leave a comment: