Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Selv tak

    Ja, desværre

    Det bedste ville nok være, at NT (& Co) købte grund og stadion af kommunen. Der er vel reelt ikke andre klubber, der bruger stadion ? Det ville give kommunen et stort engangsbeløb samt de slipper for de store årlige omkostninger til stadion. Udfordringen er nok årtiers "had" mod OB fra visse klubber/personer...
    Enig. Ja, det sker nok først når det had uddør, om ikke helt, så næsten helt. Tvivler på, at NT vil putte så mange ekstra mio. i projektet. Men vi har jo lov til at håbe.

    Comment


      Hvis vi skaal være med til at holde kvinde-vm så tænker jeg at DBU smider noget i kassen til renovering og det vil give noget mere til kommunens del, da man kan lægge det sammen. Det gør OB og NT kommer tættere på at få betalt den del man ikke selv ønsker at dække ved en større renovation, så det er et step på vejen. Jeg tror at når der er flere penge i kassen vil det også være nemmere at trække flere investorer til.

      Renoveringen skal jo nok komme inden 2028. Så må ve se hvor godt det kan gøres. Sådan er vilkårene pt.
      Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
        Hvis vi skaal være med til at holde kvinde-vm så tænker jeg at DBU smider noget i kassen til renovering og det vil give noget mere til kommunens del, da man kan lægge det sammen. Det gør OB og NT kommer tættere på at få betalt den del man ikke selv ønsker at dække ved en større renovation, så det er et step på vejen. Jeg tror at når der er flere penge i kassen vil det også være nemmere at trække flere investorer til.

        Renoveringen skal jo nok komme inden 2028. Så må ve se hvor godt det kan gøres. Sådan er vilkårene pt.
        Mon ikke enden på det bliver, at DBU i stedet for rykker kampene til Aalborg, alternativt Silkeborg, Esbjerg eller lignende, da de ikke gider Odenses nøleri ?

        Det er jo klart den billigste løsning for DBU (og formoder at interessen for kvindefodbold er større i Nordjylland end på Fyn).
        Last edited by Online; 25-01-2023, 14:57.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

          Mon ikke enden på det bliver, at DBU i stedet for rykker kampene til Aalborg, alternativt Silkeborg, Esbjerg eller lignende, da de ikke gider Odenses nøleri ?

          Det er jo klart den billigste løsning for DBU (og formoder at interessen for kvindefodbold er større i Nordjylland end på Fyn).
          Nej det tror jeg ikke. Der er en grund til at man har valgt Odense på forhånd. Det er ikke anderledes end at de har smidt penge i projektet i Århus, fordi de også vil spille nogle kampe der. Men de smider hhelt sikkert iikke i nærheden af samme beløb til et projekt i Odense. Men lidt har også ret. Jeg tror også at kommunen har nemmere ved at sælge projektet til både byens borgere, samt investorer, når det drjer sig om kvindelandsholdet. I mit hoved er der heller ingen tvivl om at det er derfor at Odense Q nu skal til at spille på stadion. Det gør det mere ti et samlende projekt end "bare" projekt OB.
          Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

            Nej det tror jeg ikke. Der er en grund til at man har valgt Odense på forhånd. Det er ikke anderledes end at de har smidt penge i projektet i Århus, fordi de også vil spille nogle kampe der. Men de smider hhelt sikkert iikke i nærheden af samme beløb til et projekt i Odense. Men lidt har også ret. Jeg tror også at kommunen har nemmere ved at sælge projektet til både byens borgere, samt investorer, når det drjer sig om kvindelandsholdet. I mit hoved er der heller ingen tvivl om at det er derfor at Odense Q nu skal til at spille på stadion. Det gør det mere ti et samlende projekt end "bare" projekt OB.
            Håber bestemt, at du får ret... meeen, i dette tilfælde er jeg desværre ikke så optimistisk. Men det vil kun glæde mig, hvis jeg tager fejl

            Comment


              Odense er jo en del af de parter, der søger om en slutrunde, og skulle man vinde ender kampene i Odense. En del af dette er selvfølgelig at Odense betaler nogle penge for sådan et arrangement og ikke at DBU betaler for en stadionforbedring.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                Odense er jo en del af de parter, der søger om en slutrunde, og skulle man vinde ender kampene i Odense. En del af dette er selvfølgelig at Odense betaler nogle penge for sådan et arrangement og ikke at DBU betaler for en stadionforbedring.
                Netop, saa udfordringen for Odense er, at hvis kampene skal spilles der, skal nogle forhold forbedres. OB/NT kan vaere ligeglade og det samme med DBU (da Odense jo ikke havde behoevet at vaere en del af det, men garanteret lovet en masse).

                Har man i byraadet taget hensyn til en slutrunde med de omkostninger (indirekte indtaegter) der foelger ? Er det med i de kommende aars kommunale budgetter eller ?

                Jeg ved, at afslutningen paa 3. etape i TdF kostede Soenderborg Kommune 21 millioner (og accepteret af et enigt byraad). Odense ?
                Last edited by Online; 25-01-2023, 17:13.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                  Netop, saa udfordringen for Odense er, at hvis kampene skal spilles der, skal nogle forhold forbedres. OB/NT kan vaere ligeglade og det samme med DBU (da Odense jo ikke havde behoevet at vaere en del af det, men garanteret lovet en masse).

                  Har man i byraadet taget hensyn til en slutrunde med de omkostninger (inddirekte indtaegter) der foelger ? Er det med i de kommende aars kommunale budgetter eller ?

                  Jeg ved, at afslutningen paa 3. etape i TdF kostede Soenderborg Kommune 21 millioner (og accepteret af et enigt byraad). Odense ?
                  Som jeg er orienteret er det faktisk relativt små krav ift. at klargøre Odense Stadion til slutrunden.

                  Jeg ved dog ikke hvad man har betalt i eventmidler for at blive en af Danmarks værtskabsbyer.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                    I morgen (25/1) bliver det vist afgjort hvem der får Kvinde EM 2025. Hvis det fælles nordiske bud vinder, så skal kampene i Danmark spilles i Parken og Odense Stadion. Tænker sådan et event for byen bør være med til at sætte skub i en eller anden form for renovering af stadion.
                    Nogle der fandt ud af om det skal holdes i DK og Odense? Eller er det ikke blevet afgjort endnu?
                    siden 1887

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg

                      Nogle der fandt ud af om det skal holdes i DK og Odense? Eller er det ikke blevet afgjort endnu?
                      Mener det er i april måned.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg

                        Nogle der fandt ud af om det skal holdes i DK og Odense? Eller er det ikke blevet afgjort endnu?
                        Værtsnationen skulle oprindeligt være offentliggjort 25. januar 2023. Det er siden blevet udskudt til starten af april, da omkostningerne til de forskellige bud skal genforhandles og genvurderes​

                        Comment


                          https://www.tv2nord.dk/nordjylland/i...-gjort-forbudt

                          Comment


                            Alt for sent, men bedre sent end aldrig.
                            De her gumminullermænd er en absurditet og burde have været forbudt i det øjeblik de blev overvejet!

                            Ådalen er et af de bedre eksempler, tag et kig derned, millioner af små gumminullermænd tæsker ud i det fantastiske naturområde!

                            Det skal naturligvis forbydes alle steder, da de også skader mennesker, men især i naturen er det vanvid at stå og hælde gummistykker ud!

                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...dningsrum-i-sl

                              Comment


                                Ikke overraskende at de peget på Odense som stedet med de dårligste forhold. Det er ret vildt at vi skal være så langt efter alle andre superligabyer også på det punkt som landets 3. største by.

                                Comment

                                Working...
                                X