Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...prisen/9091404

    så Niels. Det er dyrt hvis vi skal være med i den størrelse, men så må du holde igen med fredags slik så der bliver råd.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
      https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...prisen/9091404

      så Niels. Det er dyrt hvis vi skal være med i den størrelse, men så må du holde igen med fredags slik så der bliver råd.
      Vi behøver ikke et nyt stadion. “Bare” 250 mill til renovering og bygning af hjørner,tage og nye tribuner. Så er det perfekt til os

      Comment


        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
        https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...prisen/9091404

        så Niels. Det er dyrt hvis vi skal være med i den størrelse, men så må du holde igen med fredags slik så der bliver råd.
        Det bliver jo bestemt heller ikke billigere af, at der skal være en arkitektkonkurrence !

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

          Det bliver jo bestemt heller ikke billigere af, at der skal være en arkitektkonkurrence !
          ?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            ?
            Ingen internationale (eller for den sags skyld nationale) arkitekter går ind i dette uden en meget klækkelig betaling, hvis de vinder. Der ligger rigtige mange timer / ressourcer bag hvert bud.

            Så mange pladser skal nyt stadion have og så meget kommer det til at koste: Kongelunden har lagt budget | stiften.dk

            Comment


              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
              https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...prisen/9091404

              så Niels. Det er dyrt hvis vi skal være med i den størrelse, men så må du holde igen med fredags slik så der bliver råd.
              Ja det er sgu dyrt. Som tiden går stiger priserne vel også kun.

              Vi har so far de 35 mill fra kommunen i sparegrisen, så der er lang vej.

              Aarhus kommune 250 mill vs Odense kommune 35 mill viser også lidt om vilje og støtte. I Aarhus er man ikke bange for at gøre nogle småklubber, som var store i forrige årtusinde sure.

              Hvis vi kigger på tidshorisont så forventes de at have stadion klar i Aarhus 2025/26. Gad vide og fremtidsudsigterne i Odense gør, at det ligger så fjernt ude i tiden at vi man er blevet så gammel at man i højere grad skal ønske gode handicap faciliteter fremfor lukkede hjørner?
              Last edited by Magge; 21-01-2022, 06:12.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                Ja det er sgu dyrt. Som tiden går stiger priserne vel også kun.

                Vi har so far de 35 mill fra kommunen i sparegrisen, så der er lang vej.

                Aarhus kommune 250 mill vs Odense kommune 35 mill viser også lidt om vilje og støtte. I Aarhus er man ikke bange for at gøre nogle småklubber, som var store i forrige årtusinde sure.

                Hvis vi kigger på tidshorisont så forventes de at have stadion klar i Aarhus 2025/26. Gad vide og fremtidsudsigterne i Odense gør, at det ligger så fjernt ude i tiden at vi man er blevet så gammel at man i højere grad skal ønske gode handicap faciliteter fremfor lukkede hjørner?
                Jo længere hen vi kommer uden afklaring mellem OSE og kommunen, jo større chance er der vel for lappeløsning når vi i 2028 skal have alle siddepladser dækket til. Kæmpe tabersag for alle

                Comment


                  Nogen der kan gengive?

                  https://fyens.dk/artikel/topembedsma...kes-inden-2028

                  Comment


                    Og denne

                    https://fyens.dk/artikel/35-millione...odense-stadion

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Var det ikke meningen OSE skulle finde nogle private investorer som kunne have interesse i at investere i hele stadionområdet i samarbejde med Kommunen. Og derefter kunne OSE/investorer i samarbejde med kommunen få lavet en samlet plan for modernisering af stadion med et overblik over hvor mange kommunale og hvor mange private kroner der kan mobiliseres og hvordan ejerforholdene skal være fremadrettet. Jeg har på fornemmelsen at både OSE og kommunen lurerpasser og afventer udspil fra den anden part. Men det er naturligvis kun en fornemmelse men faktum er at der stadig ikke rigtig sker noget.

                      Comment


                        til OleKBH da jeg ikke kan citere (noget er galt her).
                        Jeg tror du har ret - og sådan har det været i årevis.
                        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                        OB - engang var vi gode

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                          til OleKBH da jeg ikke kan citere (noget er galt her).
                          Jeg tror du har ret - og sådan har det været i årevis.
                          Ja det er belastende. Jeg synes især jeg mangler noget mere kommunikation fra OSE, men de sender jo bare stafetten videre til kommunen, hver gang der bliver spurgt ind til det. Hvis de fortsætter den strategi og dermed håber at kommunen financierer et nyt 100% kommunalt stadion, så kommer der med 99% sikkerhed ikke til at ske noget.
                          Men hvis de simpelthen ikke kan finde private investorer der har interesse i at være med i en fælles privat/kommunal løsning ala den de har i Århus, så vil jeg hellere at de melder det ud end at de ikke gør noget som helst.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                            Ja det er belastende. Jeg synes især jeg mangler noget mere kommunikation fra OSE, men de sender jo bare stafetten videre til kommunen, hver gang der bliver spurgt ind til det. Hvis de fortsætter den strategi og dermed håber at kommunen financierer et nyt 100% kommunalt stadion, så kommer der med 99% sikkerhed ikke til at ske noget.
                            Men hvis de simpelthen ikke kan finde private investorer der har interesse i at være med i en fælles privat/kommunal løsning ala den de har i Århus, så vil jeg hellere at de melder det ud end at de ikke gør noget som helst.
                            Lyder underligt hvis ikke Thorborg qua sit netværk, kan finde andre sponsorer til projektet. Til sammenligning smider AGF med sponsorer ,100 millioner i deres stadionprojekt.
                            OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                              Ja det er belastende. Jeg synes især jeg mangler noget mere kommunikation fra OSE, men de sender jo bare stafetten videre til kommunen, hver gang der bliver spurgt ind til det. Hvis de fortsætter den strategi og dermed håber at kommunen financierer et nyt 100% kommunalt stadion, så kommer der med 99% sikkerhed ikke til at ske noget.
                              Men hvis de simpelthen ikke kan finde private investorer der har interesse i at være med i en fælles privat/kommunal løsning ala den de har i Århus, så vil jeg hellere at de melder det ud end at de ikke gør noget som helst.
                              Vi så det jo også da OSE ville have bedre baner, der sendte de nogle spillere ud og jamre sig i pressen. Det gav pote til sidst, ved så ikke hvor gode baner vi har at træne på nu, og om det er som ønsket, eller det kun akkurat er godkendt.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Ikke rigtig tråd, men spændende

                                Kan ikke linke mem tv2fyn skriver dbu laver center i Odense til 500 millioner

                                Comment

                                Working...
                                X