Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nogen gange ønsker man næsten at være født i Herning eller Ikast. Der tør de tænke stort. Jeg troede Odense havde lært det, eftersom man har brugt milliarder på at udvikle byen det seneste årti. Men næ nej, et moderne stadion der matcher byens størrelse kan der sørme ikke findes penge til. Jammerligt.
    OB: Danske mestre i 2075/6

    Comment


      Ark indsigt med mails mellem Rambøll og Enrico

      https://www.tv2fyn.dk/files/media/20...Usq8DF2fjNh3NE
      Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

      Comment


        Ønsketænkning ja... Realistisk er nok bare lidt gaffatape ..
        siden 1887

        Comment


          Gad egentlig vide om der fynske folk havde brokket sig på samme måde, hvis kommunen ville bygge et nys isstadion til OIK, eller fx en ny håndbold hal til Odense håndbold

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
            Ark indsigt med mails mellem Rambøll og Enrico

            https://www.tv2fyn.dk/files/media/20...Usq8DF2fjNh3NE
            Utroligt, at Rambøll ikke læser korrektur på deres rapport, men det er jo selvfølgelig heller ikke den de tjener pengene på.

            Lidt spøjse inspirationskilder de har...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

              Utroligt, at Rambøll ikke læser korrektur på deres rapport, men det er jo selvfølgelig heller ikke den de tjener pengene på.

              Lidt spøjse inspirationskilder de har...
              hehe om de læser korrektur eller ej kan ikke bringe mit pis i kog, men enig i inspirationerne. Det jeg bider mest mærke i er de mails og Enricos det skal være her og nu attitude. Samtidig så kan vi få et indblik i at det nok bliver maks 2 tårne og så stålkonstrueret hjørne samt forlægning af VIPen i den ene side og så det med indkøb i hjørnerne så vi ikke skal bag tribunen. Men det er jo kun et forslag.

              Jeg har svært ved at se dette ske pga beløbets størrelse, men man har vel lov at håbe at det bliver noget der nærmer sig.
              Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

              Comment


                En renovering med lidt kontorbygninger, gaffatape og en omgang til toiletterne - i så fald kan OK's 35 millioner bruges bedre på kernevelfærd.

                Hvis det her skal gøres, så gør det bæredygtigt og visionært. Giver det mening med den nuværende konstruktion, så et stort 'ok' herfra, men nogle skal plasteret bare tæskes af. Riv lortet ned og byg noget gedigent.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

                  hehe om de læser korrektur eller ej kan ikke bringe mit pis i kog, men enig i inspirationerne. Det jeg bider mest mærke i er de mails og Enricos det skal være her og nu attitude. Samtidig så kan vi få et indblik i at det nok bliver maks 2 tårne og så stålkonstrueret hjørne samt forlægning af VIPen i den ene side og så det med indkøb i hjørnerne så vi ikke skal bag tribunen. Men det er jo kun et forslag.

                  Jeg har svært ved at se dette ske pga beløbets størrelse, men man har vel lov at håbe at det bliver noget der nærmer sig.
                  Jeg har det bare sådan, at hvis de sjusker med rapporten.... så bliver der nok også sjusket med andre ting. Jeg er nok lidt "miljøskadet"

                  Comment


                    Egentlig synes jeg det er modigt at begynde at lave tegninger osv inden man har økonomien 100% på plads.
                    Det virker for mig som, om det ikke kan gå hurtigt ok.

                    Udover det så undre det mig at der ingen steder er nævnt noget med fans... altså lokale til dem, eller er det mig som har overset det?
                    Der er rigtig mange stadions rundt omkring som rummer fans også i et lokale i en eller anden form

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                      https://www.facebook.com/76702383676...3960634070381/

                      Hold da fast. Kommentarene fra folk i den her tråd :o

                      Det jo sindsygt.

                      Altså hvis man bor til leje i en lejlighed eller i et hus. Og ens bolig ikke opfylder visse krav. Så er det jo også udlejerens job at sørge for at disse krav bliver overholdt.

                      Og ja DBU kommer jo med krav som Odense Stadion ikke lever op til. Og det kan da aldrig være OBs job at sørge for at stadion lever op til de krav
                      Så tror jeg da at jeg vil sige til min udlejer at jeg har tænkt mig at åbne en bar her på asylgade og at de gerne lige må bygge en stor balkon til mig, da det vil hjælpe indtjeningen!

                      Lejemål skal renoveres, ikke udbygges og forbedres til private forretningsformål.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                        Så tror jeg da at jeg vil sige til min udlejer at jeg har tænkt mig at åbne en bar her på asylgade og at de gerne lige må bygge en stor balkon til mig, da det vil hjælpe indtjeningen!

                        Lejemål skal renoveres, ikke udbygges og forbedres til private forretningsformål.
                        Øhhhh?
                        siden 1887

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Fdml Se indlæg
                          Udover det så undre det mig at der ingen steder er nævnt noget med fans... altså lokale til dem, eller er det mig som har overset det?
                          Der er rigtig mange stadions rundt omkring som rummer fans også i et lokale i en eller anden form
                          Der er heldigvis massere af plads udenom selve stadion bygningen, hvor man med de rette tilladelser kan bygge noget der er til fans og som måske endda også er drevet af fans.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg

                            Øhhhh?
                            Er det ikke rimeligt nok, altså det er jo hvad en udlejer skal gøre ... hvis jeg skal forstå debatten her ret?

                            Men seriøst, er det ikke det der sker ... eller hvad?

                            Okay konkret er det sådan her, info fra byrådsmedlem, men tilgængeligt for alle.

                            "Der er flere, der har spurgt mig om vores deltagelse i budgetforlig 2021. Spørgsmålet handler om den del af budgetforliget om renovering af Stadion. Derfor denne forklaring: Odense Kommune stiller 35 mio. kr. over 4 år til rådighed (engangsbeløb) til at renovere Stadion og udvikle området. Disse 35 mio. frigives først, hvis områdets aktører bidrager til udviklingen. Problemet er, at Odense Kommune er ifølge lejekontrakten, som sidst blev fornyet i 2015 forpligtet til renovering. Men vi fik skrevet ind i forligsteksten, at man efterfølgende kan sætte lejen op. På den måde kan man få pengene tilbage over tid, som det er praksis med renoveringer i lejemål.".

                            ""Forligspartierne er derfor enige om, at der afsættes 35,0 mio. kr. under By- og Kulturudvalget til renovering af stadion. Midlerne fordeles med 17,0mio. kr. i 2021 og 18,0 mio. kr. i 2023. Midlerne udmøntes tidligst, når der foreligger en samlet og politisk godkendt helhedsplan.".

                            "Under forhandlingerne rejste vi også spørgsmålet om salg af Stadion. Men der er tilsyneladende ikke nogen, som vil købe.".

                            Så :
                            Pengene fra kommunen må udelukkende gå til renovering, ikke udvikling af stadion ...
                            Huslejen kan sættes op efterfølgende.
                            OSE vil ikke købe stadion og kan altså godt lige den nuværende form.

                            Det er selvfølgelig bedre, som jeg ser det, at huslejen kan hæves ... men jeg tvivler stærkt på, at de 35 millioner udelukkende bliver brugt til renovering.
                            Sammen med den næsten uendelige lejekontrakt, giver det bare en reel eneret og nu med tilskud til "renovering".
                            Last edited by Entusiastens; 29-09-2020, 12:03.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                              Så tror jeg da at jeg vil sige til min udlejer at jeg har tænkt mig at åbne en bar her på asylgade og at de gerne lige må bygge en stor balkon til mig, da det vil hjælpe indtjeningen!

                              Lejemål skal renoveres, ikke udbygges og forbedres til private forretningsformål.
                              Det kan man vel ikke sammenligne. En udlejer som udlejer et stadion for prof. fodbold skal vel opfylde de krav som består for at bruge det for prof. fodbold. Det betyder ikke at han skal opfylde alle ønsker men han skal skabe de betingelser for at udøve prof. fodbold. Og der er krav som er gældende for eks i hensigt af overdækkede tribuner i nær fremtid. At man derudover skaber et stadion som har også et værdi for hele byen der skal man vel gå på kompromis mellem byen og sponsorer i finansiering.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                                Så tror jeg da at jeg vil sige til min udlejer at jeg har tænkt mig at åbne en bar her på asylgade og at de gerne lige må bygge en stor balkon til mig, da det vil hjælpe indtjeningen!

                                Lejemål skal renoveres, ikke udbygges og forbedres til private forretningsformål.
                                Nu har OB jo ikke ændret sig det store, da de lejede stadion var de en fodboldklub i landets bedste række, det er de stadigvæk.

                                Jeg gad godt og se lejekontrakten mellem OB og kommunen. Hvem er ansvarlig for der kan spilles superligafodbold på stadion ?

                                Comment

                                Working...
                                X