Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2020/2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Jeg noterer mig banens stand og OBs spil. Vi har mange gode boldspillere. Vil OB facilitere disse, så laves der en hybridbane i Odense.

    Dét er strategi.

    Ikke alt det banale ævl, der med 99 % sikkerhed blevet meldt ud til april.

    Og derfor får vi selvfølgelig ikke en hybridbane, selvom det er det eneste rigtige at gøre.
    Fuldstændigt enig. Klubben bør simpelthen bare punge ud og betale forskellen på græs og hybrid. Jeg ser langt hellere at klubben bruger 15 mill på ordentlige baner end på nye spillere.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

      Fuldstændigt enig. Klubben bør simpelthen bare punge ud og betale forskellen på græs og hybrid. Jeg ser langt hellere at klubben bruger 15 mill på ordentlige baner end på nye spillere.
      Det er langt bedre givet ud - og det eneste fornuftige.

      Og derfor gør OB det ikke.

      Den her pessimisme er elendig at være i, men den er begrundet.

      Comment


        Bliver næste runde
        afviklet efter Slutstilling i grundspillet?
        12-7
        11-8
        10-9
        altså Lyngby på udebane i første kamp?

        Comment


          Man kan sige meget, men hvis vi skulle være så heldige at nappe 7. pladsen, så er Randers/FCN da absolut til at overkomme i en duel om en Europa-plads modsat sidste år f.eks. hvor AGF uden tvivl var for stor en mundfuld. Det lugter af en tur til Chisinau til September!

          Comment


            Synes ikke man skal snakke om 7. plads og kval til Europa, meeeeeeeen.

            Sammen med AaB og SjE er vi vel favoritter. Og ser man på forårets form er de to hold to af ligaens absolutte dårligste, så ser det ikke som usandsynligt vi napper 7. pladsen.

            i første omgang skal vi dog sikre os mod nedrykning hurtigst muligt.

            Det er jo det spøjse ved det her format. Var vi lusket os med i top 6, var vi helt sikker blevet 6’er og ingen chance for Europa. Nu står vi vel med en god chance for om ikke andet at komme til at have en finale om det?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
              Synes ikke man skal snakke om 7. plads og kval til Europa, meeeeeeeen.

              Sammen med AaB og SjE er vi vel favoritter. Og ser man på forårets form er de to hold to af ligaens absolutte dårligste, så ser det ikke som usandsynligt vi napper 7. pladsen.

              i første omgang skal vi dog sikre os mod nedrykning hurtigst muligt.

              Det er jo det spøjse ved det her format. Var vi lusket os med i top 6, var vi helt sikker blevet 6’er og ingen chance for Europa. Nu står vi vel med en god chance for om ikke andet at komme til at have en finale om det?
              Det markerede er jeg ikke enig i. Vi kunne lige så vel have blevet 5'er som Randers/FCN kunne.

              Jeg synes, helt ærligt, at vi ser ud til at være the best of the rest i nedrykningsspillet. Ja, Lyngby har en opadgående kurve, men tror trods alt der er for langt op for dem ift at nappe 7. pladsen. Synes vi ser markant bedre ud end både AaB og SE.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

                Det markerede er jeg ikke enig i. Vi kunne lige så vel have blevet 5'er som Randers/FCN kunne.

                Jeg synes, helt ærligt, at vi ser ud til at være the best of the rest i nedrykningsspillet. Ja, Lyngby har en opadgående kurve, men tror trods alt der er for langt op for dem ift at nappe 7. pladsen. Synes vi ser markant bedre ud end både AaB og SE.
                Du kan også føje Vejle til dem der ikke se godt ud. Dog har vi ikke ligefrem været gode mod Vejle.
                Horsens ville jeg normalt dømme klart ude, og tror heller ikke de kan kommer med den vildskab, som gav dem mange sejre i perioder under Bo.
                Aab og SE har vel nogenlunde trups som er på niveau med vores. AAb vel lidt over vores og SE måske lidt under. Men for begge gælder, at rammer de formen, så er det ikke givet at vi rykker fra dem.
                Det er meget almindeligt at en ny træner giver en kort opblomstring, som det var det vi så i Ålborg, eller om AAB bare er ringe kørende er jo svært at være helt skråsikker på.

                Comment


                  Lyngby-VB 0-0

                  Meget fint for os

                  Comment


                    Dahlslykke ned en interessant analyse af vores offensive:
                    https://obstemmer.dk/blog-endnu-et-b...rede-offensiv/
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

                      Det markerede er jeg ikke enig i. Vi kunne lige så vel have blevet 5'er som Randers/FCN kunne.

                      Jeg synes, helt ærligt, at vi ser ud til at være the best of the rest i nedrykningsspillet. Ja, Lyngby har en opadgående kurve, men tror trods alt der er for langt op for dem ift at nappe 7. pladsen. Synes vi ser markant bedre ud end både AaB og SE.
                      Syntes den her meget god siger hvorfor vi kun 1/10 år lykkedes.
                      https://forum.ob.dk/forum/club-ob-s-...282#post277282

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                        Dahlslykke ned en interessant analyse af vores offensive:
                        https://obstemmer.dk/blog-endnu-et-b...rede-offensiv/
                        Altid dejlig nørdede og begavede indspark.
                        Jeg er nok også nået til dertil hvor jeg tror OB gør klogest i at forsøge sig med en stamme af spillere over en længere periode. Som han er inde på, så havde JM det med at skifte ud for at finde løsninger, og med den viden in mente, så tyder det jo klart på at har en ordentlig flok meget jævnbyrdige spillere, som bare ikke rigtig stikker ud på den lange bane. Tidligere i foråret spillede vi en skidt 1. halvleg og en fin 2. halvleg i sønderjyske, hvor JM så forsøgte sig med 2. halvlegs spillere kampen efter, som så tog til Vejle og leverede noget af det ringeste vi har set.
                        Derfor er jeg også helt på linje med ham i vi nok har bedst af at fortsætte med de spillere, som ellers underpræsterede i Horsens og så forsøge at få bygget lidt på. Det glæder mig at høre vi får trænet nogen af de ting jeg savner. Løb i længderetningen fra kanterne og generelle løsninger på modstanderens sidste tredjedel. Det er jo klart her vi virkelig ser dårlige ud. Om det nogensinde bliver godt med de spillere vi har nu kan jeg så godt tvivle på, men jeg også vi får mest succes ved at forsøge at få dem vi satser på nu til at lykkedes bedre i stedet for desperate forsøg med en tank eller en lynkineser på toppen bare for at prøve noget.

                        Comment


                          Okosun havde ikke håbet på den udvikling, hans situation i OB har taget, men han klør på for at komme tilbage på holdet.

                          http://obstruktion.dk/okosun-proever...e-mig-tilbage/

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                            Altid dejlig nørdede og begavede indspark.
                            Jeg er nok også nået til dertil hvor jeg tror OB gør klogest i at forsøge sig med en stamme af spillere over en længere periode. Som han er inde på, så havde JM det med at skifte ud for at finde løsninger, og med den viden in mente, så tyder det jo klart på at har en ordentlig flok meget jævnbyrdige spillere, som bare ikke rigtig stikker ud på den lange bane. Tidligere i foråret spillede vi en skidt 1. halvleg og en fin 2. halvleg i sønderjyske, hvor JM så forsøgte sig med 2. halvlegs spillere kampen efter, som så tog til Vejle og leverede noget af det ringeste vi har set.
                            Derfor er jeg også helt på linje med ham i vi nok har bedst af at fortsætte med de spillere, som ellers underpræsterede i Horsens og så forsøge at få bygget lidt på. Det glæder mig at høre vi får trænet nogen af de ting jeg savner. Løb i længderetningen fra kanterne og generelle løsninger på modstanderens sidste tredjedel. Det er jo klart her vi virkelig ser dårlige ud. Om det nogensinde bliver godt med de spillere vi har nu kan jeg så godt tvivle på, men jeg også vi får mest succes ved at forsøge at få dem vi satser på nu til at lykkedes bedre i stedet for desperate forsøg med en tank eller en lynkineser på toppen bare for at prøve noget.
                            Det er både rigtigt og forkert. Frø og Sabbi, Kløve, Jørgen fik mange chancer selvom de ikke spillede ret godt. Der er vel en forventning om at konkurrencen om pladserne skal være storså man kan bytte ved belastning og formdyk.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                              Det er både rigtigt og forkert. Frø og Sabbi, Kløve, Jørgen fik mange chancer selvom de ikke spillede ret godt. Der er vel en forventning om at konkurrencen om pladserne skal være storså man kan bytte ved belastning og formdyk.
                              Det kan du sige, men JM vaklede ydermere rundt i forskellige systemer, som gjorde deres roller forskellige fra kamp til kamp. Det nærmeste vi i mine øjne kommer en smule kontinuitet hvis vi ser bort fra JM's første sæson var lige efter coronabølge 1, hvor vi havde så mange skader at holdet gav sig selv. Her spillede vi paradoksalt nok okay fodbold.
                              Det skal selvfølgelig heller ikke være sådan at man ikke kan skifte en enkelt eller to eller. Jeg synes bare specielt når vi snakker om offensiven, så er det meget de indbyrdes relationer som halter. Der er rigtig mange situationer med enten jebali, Sabbi eller Frø på bolden, hvor de varmer bolden for meget, fordi de venter på et løb, så de kan spillede fremadrettet. For ofte ender det i at de må vende den tilbage i banen, slår den blindt ud i ingenting eller i værste fald mister den og giver en omstilling væk. Lige de tre synes jeg man skal strække sig langt for at få til at fungere, for jeg tror ikke vi får en bedre konstellation, før Kadrii er tilbage for fuld styrke. Jeg kan ikke se Lieder, Svein, Hylle eller Opondo bringe noget nævneværdigt ift. Potentialet i de tre.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                                Det er både rigtigt og forkert. Frø og Sabbi, Kløve, Jørgen fik mange chancer selvom de ikke spillede ret godt. Der er vel en forventning om at konkurrencen om pladserne skal være storså man kan bytte ved belastning og formdyk.
                                Rygtet vil også vide at JM stort siden efteråret 19 primært har praktiseret defensiv-træning og ladt de offensive kræfter gøre hvad der passer dem, til stor frustration for mange.

                                Comment

                                Working...
                                X