Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2020/2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

    I år lå vi længe i eller lige omkring top-6, så helt umuligt er det altså ikke. Ikke at jeg siger vi er favoritter til det, men umuligt er det ikke. Hvis AaB sælger Lucas Andersen har de forøvrigt heller ikke et hold jeg er misundelig på, og FCN sælger jo som regel halvdelen af holdet, når de har haft en god sæson.
    Ikke helt umuligt. Vi gør det historisk 1/8 og mit bud er dobbelt up altså 25% chance med den nuværende trup.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

      Ikke helt umuligt. Vi gør det historisk 1/8 og mit bud er dobbelt up altså 25% chance med den nuværende trup.
      Man kan også lave en FCM.
      JM har i to sæsoner i træk ført OB i top 6 (efter 26 runder) jf. table of justice, så det lykkedes også i år 3 Tænker at det er mere validt end 1 ud af 8 tilgangen.

      Håber dog at man gerne vil have en højere sandsynlighed for top6 og får forstærket truppen med 2 direkte til start-11, to i Baskim niveau.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg

        Man kan også lave en FCM.
        JM har i to sæsoner i træk ført OB i top 6 (efter 26 runder) jf. table of justice, så det lykkedes også i år 3 Tænker at det er mere validt end 1 ud af 8 tilgangen.

        Håber dog at man gerne vil have en højere sandsynlighed for top6 og får forstærket truppen med 2 direkte til start-11, to i Baskim niveau.
        Nope, mig bekendt laves tabellen ud fra vindende points.
        Det som tæller er om kuglen puttes ind, eller ej.

        Comment


          Sportschefen er ny, ja, men ellers er det jo de sædvanlige som har skuffet vindue efter vindue efter vindue. Jeg gider ikke involvere mig før der præsenteres en SOLEKLAR forstærkning. Og der skal komme mindst en mere af slagsen. Ellers bliver det igen lort -og måske nedrykning.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Enig. Og så er man tilbage i at “nu skal man lige være lidt mere positiv” bare fordi man er lidt kritisk efter 9 års elendighed. Jeg vil nu dog kalde det 5-10 hold.
            Men andre hold løber simpelthen stærkere end os og det virker ofte også at de bare vil det mere. Altså at OB vil det 100% men Aab og AGF vil det 102% og gør det bare dygtigere end os på ledelsesplan.

            Nu må vi se hvad der sker i transfervinduet men det lyder klart som om at Aab vil opruste kraftigt, AGF får solgt for rigtig mange millioner og skal nok handle stort ind den anden vej og FCN er bare FCN. De er der altid.
            Jeg kan simpelthen ikke få øje på noget der ligner at vi gør mere end dem pt. Eller noget bedre. De har bare mere vind i sejlene som jeg ser det.

            Så hvis vi skal i Top 6 skal der handles minimum 2 klassespillere og ikke sælges nogen bærende kræfter. Ellers går den ikke
            Jeg er heller ikke helt så pessimistisk, som der ser ud til folk er i denne tråd. Jeg citerer bare lige dit indlæg fordi jeg faldt over et par ting, jeg lige ville kommentere på. Og jeg synes også man har lov til at forholde sig kritisk efter 9 års elendighed. Jeg er rørende enig. Altså, vi skal jo ikke være jubelidioter og tro, at den nuværende trup danser ind i top 6 i næste sæson. Det er helt klart, at der skal forstærkninger til!

            Men.. Helt konkret, er vi jo for første gang i næsten 30 år blevet U/19-mestre - vi havde altså det bedste ungdomshold sidste sæson. Så noget bliver der altså gjort rigtigt (bedre end AaB, AGF og FCN). Jeg ved godt, det kun er én sæson og at vores investeringer i ungdomsarbejdet er milevidt fra FCN i hvert fald.. Men helt konkret gjorde vi det bedre her. Og flere af spillerne er der blevet skrevet kontrakt med - det lover altså godt. Husk, at FCM også kører med en trup 30 mand til træning - det kan vi da også sagtens gøre i OB.

            Desuden, kommer truppen tilbage fra ferie til et splinternyt klubhus og forhåbentlig en fremragende grønsvær lige foran. Det er altså også kæmpe skridt i den rigtige retning, der gør, at vi i hvert fald kan måle os med de nærmeste konkurrenter her.

            Og endelig, vil jeg også bare lige pointere, at vi ikke vandt i 11 kampe ud af 12 tællende kampe fra november til juni - det skulle helst ikke være muligt for os at gentage.

            Jeg ser frem med til den nye sæson - jeg håber vi får et tydeligere udtryk og en klar spillestil samt noget kontinuitet fra vores 13 bedste spillere. Hvis vi kan krydre det med 2 klare profiler, så SKAL vi simpelthen i top 6 med det spillermateriale vi har til rådighed.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg

              Men.. Helt konkret, er vi jo for første gang i næsten 30 år blevet U/19-mestre - vi havde altså det bedste ungdomshold sidste sæson. Så noget bliver der altså gjort rigtigt (bedre end AaB, AGF og FCN). .
              Nu skynder jeg mig lige at gøre det på en blid måde, inden du få folk med mere objektive briller efter dig (ingen nævnt - ingen glemt ), men den der konklusion kan du ikke lave ud fra U19 mesterskabet.Desværre.
              Men derfor er det da stadig et godt tegn for OBs ungdomsarbejde

              Comment


                Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg

                Jeg er heller ikke helt så pessimistisk, som der ser ud til folk er i denne tråd. Jeg citerer bare lige dit indlæg fordi jeg faldt over et par ting, jeg lige ville kommentere på. Og jeg synes også man har lov til at forholde sig kritisk efter 9 års elendighed. Jeg er rørende enig. Altså, vi skal jo ikke være jubelidioter og tro, at den nuværende trup danser ind i top 6 i næste sæson. Det er helt klart, at der skal forstærkninger til!

                Men.. Helt konkret, er vi jo for første gang i næsten 30 år blevet U/19-mestre - vi havde altså det bedste ungdomshold sidste sæson. Så noget bliver der altså gjort rigtigt (bedre end AaB, AGF og FCN). Jeg ved godt, det kun er én sæson og at vores investeringer i ungdomsarbejdet er milevidt fra FCN i hvert fald.. Men helt konkret gjorde vi det bedre her. Og flere af spillerne er der blevet skrevet kontrakt med - det lover altså godt. Husk, at FCM også kører med en trup 30 mand til træning - det kan vi da også sagtens gøre i OB.

                Desuden, kommer truppen tilbage fra ferie til et splinternyt klubhus og forhåbentlig en fremragende grønsvær lige foran. Det er altså også kæmpe skridt i den rigtige retning, der gør, at vi i hvert fald kan måle os med de nærmeste konkurrenter her.

                Og endelig, vil jeg også bare lige pointere, at vi ikke vandt i 11 kampe ud af 12 tællende kampe fra november til juni - det skulle helst ikke være muligt for os at gentage.

                Jeg ser frem med til den nye sæson - jeg håber vi får et tydeligere udtryk og en klar spillestil samt noget kontinuitet fra vores 13 bedste spillere. Hvis vi kan krydre det med 2 klare profiler, så SKAL vi simpelthen i top 6 med det spillermateriale vi har til rådighed.
                Noget bliver selvfølgelig gjort rigtigt i OB. Akademiet kører derud af.. Ådalen står snorlige når de kommer tilbage fra ferie. Vi har et rigtig godt trænerteam og en stor trup. Alt er ikke lort.

                Jeg prøvede ligesom bare at sige det arbejde man gør velvidende det er gjort 100% og man køber lidt nye spillere ikke er altid er nok. Fordi der oftest i vores tilfælde bliver gjort det samme eller mere/bedre i andre klubber som så udligner eller overhaler det arbejde vi har gjort.

                Vi har været uheldige ja med sygt mange skader i denne sæson.. Nogen vil måske spørge om vi ikke er dygtige nok i sundhedssektoren dernede. Måske er vores medarbejdere super dygtige men vores direkte konkurrenter har også nogen der er mindst lige så dygtige. Fordi de har kunne holde deres spillere klar.
                Lad os bare tage Opondo som stadig efter flere måneder ikke kan spille mere end 45 min. Og har søgt hjælp udefra. Det bliver næppe mere skandaløst.
                Alle de unge der er kommet op har eller er også ramt. Vestergaard med kæmpe skade i knæet, Tarik har springerknæ, Nissen er skadet i baglåret og Fenger har også været ude med knæproblemer i nedrykningsspillet
                Er det sundhedssektorens skyld det hele? Det tror jeg bestemt ikke det er. Andre klubber for også skader.

                Men er det hele tilfældigt? Er der for lidt folk til at klare arbejdet i Ådalen?. Har træningsforholdende været for dårlige? Er der ikke styr på spillernes selvtræning? Spørgsmålene er mange og vi må se om de får styr på det.

                Og ja. Der skal 2 klassesigninger til på rigtige positioner før at jeg får troen på Top 6

                Comment


                  [QUOTE=tOrnBjerg;n261977]

                  Nope, mig bekendt laves tabellen ud fra vindende points.
                  Det som tæller er om kuglen puttes ind, eller ej. [/QUOTE

                  Vi er enige i, at det er dem der tæller i tabellen. Vi er uenige i, at det kun er dem du skal tage dine beslutninger ud fra eller evaluerer ud fra.

                  Det er heller ikke KUN expected det ene eller andet. Hvis vi nu var blevet nr. 3, men havde spillet til nr. 9. Så skulle vi bare fortsætte, og risikere at lave en Esbjerg eller Newcastle?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg

                    Jeg er heller ikke helt så pessimistisk, som der ser ud til folk er i denne tråd. Jeg citerer bare lige dit indlæg fordi jeg faldt over et par ting, jeg lige ville kommentere på. Og jeg synes også man har lov til at forholde sig kritisk efter 9 års elendighed. Jeg er rørende enig. Altså, vi skal jo ikke være jubelidioter og tro, at den nuværende trup danser ind i top 6 i næste sæson. Det er helt klart, at der skal forstærkninger til!

                    Men.. Helt konkret, er vi jo for første gang i næsten 30 år blevet U/19-mestre - vi havde altså det bedste ungdomshold sidste sæson. Så noget bliver der altså gjort rigtigt (bedre end AaB, AGF og FCN). Jeg ved godt, det kun er én sæson og at vores investeringer i ungdomsarbejdet er milevidt fra FCN i hvert fald.. Men helt konkret gjorde vi det bedre her. Og flere af spillerne er der blevet skrevet kontrakt med - det lover altså godt. Husk, at FCM også kører med en trup 30 mand til træning - det kan vi da også sagtens gøre i OB.

                    Desuden, kommer truppen tilbage fra ferie til et splinternyt klubhus og forhåbentlig en fremragende grønsvær lige foran. Det er altså også kæmpe skridt i den rigtige retning, der gør, at vi i hvert fald kan måle os med de nærmeste konkurrenter her.

                    Og endelig, vil jeg også bare lige pointere, at vi ikke vandt i 11 kampe ud af 12 tællende kampe fra november til juni - det skulle helst ikke være muligt for os at gentage.

                    Jeg ser frem med til den nye sæson - jeg håber vi får et tydeligere udtryk og en klar spillestil samt noget kontinuitet fra vores 13 bedste spillere. Hvis vi kan krydre det med 2 klare profiler, så SKAL vi simpelthen i top 6 med det spillermateriale vi har til rådighed.
                    Der må jeg altså lige rette en misforståelse, OB har ikke de bedste spillere u19+helårsspillere, de valgte bare at bruge flere af dem på u19.
                    Tjek eventuelt selv op på hvad de forskellige klubber kunne have tilføjet til u19.
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      Hvad siger folk til, hvis vi bliver nr. 7 igen i næste sæson. Skal Michelsen så forlænges eller afskediges? Og hvad er en eventuel forlængelse ellers betinget af, hvis vi kigger udover en misset målsætning?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                        Der må jeg altså lige rette en misforståelse, OB har ikke de bedste spillere u19+helårsspillere, de valgte bare at bruge flere af dem på u19.
                        Tjek eventuelt selv op på hvad de forskellige klubber kunne have tilføjet til u19.
                        Der er kommenteret på det længere oppe i tråden.

                        prøv at anstrenge dig for at følge med

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                          Der må jeg altså lige rette en misforståelse, OB har ikke de bedste spillere u19+helårsspillere, de valgte bare at bruge flere af dem på u19.
                          Tjek eventuelt selv op på hvad de forskellige klubber kunne have tilføjet til u19.
                          Han skrev også "det bedste ungdomshold" hvilket jo ikke er helt forkert.


                          ​​​​
                          ​​​​​​
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Hvad siger folk til, hvis vi bliver nr. 7 igen i næste sæson. Skal Michelsen så forlænges eller afskediges? Og hvad er en eventuel forlængelse ellers betinget af, hvis vi kigger udover en misset målsætning?
                            Kommer an på så meget. Hvis det er en 7. Plads med Fenger,OC,Østrøm,Tariq,Vestergaard,Hylle,Nissen mfl der får masser af spilletid ville jeg godt kunne acceptere det. Er det en sæson med generelt dårligt spil,få mål og Jebali/Lieder der foretrækkes uden at præstere gang på gang er jeg i den anden grøft

                            Comment


                              Jeg synes, at trænere får (for) meget opmærksomhed i moderne fodbold. Sportschefen/direktøren er for mig at se langt vigtigere. En stærk sportslig ledelse som støtte gør underværker for de fleste trænere.

                              Det er ingen hemmelighed, at jeg finder MH inkompetent, og jeg håber, OB kigger dén vej. Troels Bech kunne være lidt spændende. Som træner var det altid lige ved og næsten, men som sportschef slog han altså manden af hesten så at sige. Bo Henriksen kunne være en joker. Han har et bedre CV end MH (det har de fleste...), og han kan noget med mennesker.

                              JM som træner er jeg moderat positivt indstillet over for. Med en stærkere sportslig ledelse bag sig kunne det være spændende.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                Hvad siger folk til, hvis vi bliver nr. 7 igen i næste sæson. Skal Michelsen så forlænges eller afskediges? Og hvad er en eventuel forlængelse ellers betinget af, hvis vi kigger udover en misset målsætning?
                                Det kommer meget an på forløbet i min optik. Hvis vi igen går igennem 11 kampe uden sejre, og det generelt ser skidt ud i spillet, så synes jeg helt klart at stillingen skal op til overvejelse. Rent faktuelt er de to seneste sæsoner dog de bedste placeringsmæssigt i de seneste 9 år (med en deler med KN's 7. plads), så spørgsmålet er nok nærmere om vi ikke bare spiller op til vores niveau, mere end at vi skuffer ift vores egen målsætning. Jeg synes, helt ærligt, ikke at truppen er til meget mere end det vi ender omkring i år. Vi ligger lidt i et dødvande mellem 5-10 og kan lige så godt ende i den ene ende som den anden, mest fordi vi spiller for spiller (og kollektivt) ikke er specielt meget bedre eller dårligere end de omkringliggende hold. Det kræver en opjustering fra vores ejer før vi helt realistisk kan sige, at vi absolut SKAL i top 6/5/4. Jeg er med på, at vi som klub ikke kan spise nogen af med en målsætning, der hedder top 10, men virkeligheden er, at vi pt. ikke er bedre.

                                Hvad angår træneren, så kan jeg egentlig godt lide Jakob Michelsen, og synes overordnet (der er også svipsere, helt klart) at han sætter holdet meget bedre op, og vi spiller langt mere interessant end vi gjorde under Kent Nielsen eksempelvis. Jeg misser meget sjældent så meget som et minut af OB's kampe, men under KN skulle jeg virkelig hive mig op til at se kampene, fordi det var så forudsigeligt og røvsygt. Jakob har givet noget glæde tilbage, og jeg synes f.eks. at den måde (særligt i første sæson) vi fik vores wingbacks til at fungere i samspil med vores offensiv, var både godt set og flot eksekveret.

                                Derudover har jeg pt. svært ved at se, hvad alternative skal være. Jeg tror f.eks. ikke på, at Bo Henriksen ville kunne præstere under det større pres der er i OB, som han f.eks. har gjort i Horsens. Det er en tese, afgjort, men ser ham lidt som én, der fungerer bedst, når der ikke er for meget pres på.

                                Så jeg vil lade sæsonens forløb afgøre, om han skal være cheftræner efter sommeren 2021, men jeg ville faktisk blive glad for en snarlig nyhed om kontraktforlængelse, mest for at skabe noget kontinuitet og ro i truppen.

                                Og så skal han, sammen med det sportslige udvalg, sørge for, at vi kommer styrket ud af transfervinduet. Og jeg mener ikke styrket som når MH mener styrket i vinters, men reelt styrket. Det glæder jeg mig til at se, hvordan de løser.

                                Comment

                                Working...
                                X