Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Europakamp mod AGF eller FCK - optakt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Nogen der ved hvor meget ferie spillertruppen får hvis vi slår AGF onsdag? Halvdelen af vores trup er skadet og den anden halvdel kører på pumperne. Jeg håber så meget at vi slår dem og forpurrer deres sæson lidt, men det har godt nok sine omkostninger ift efterårssæsonen.

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af Nr. Broby Se indlæg
      Nogen der ved hvor meget ferie spillertruppen får hvis vi slår AGF onsdag? Halvdelen af vores trup er skadet og den anden halvdel kører på pumperne. Jeg håber så meget at vi slår dem og forpurrer deres sæson lidt, men det har godt nok sine omkostninger ift efterårssæsonen.
      https://www.uefa.com/uefaeuropaleagu...europa-league/

      Første kvalrunde er om en måned, så mon ikke spillerne i det tilfælde får 14 dage fra onsdag og til de mødes igen. Meget længere plejer en almindelig sommerpause vidst ikke at være, så det er vel okay. Halvdelen er truppen er jo som bekendt skadet, så de må også savne hurtigt at komme tilbage og spille bold ;)

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af Nr. Broby Se indlæg
        Nogen der ved hvor meget ferie spillertruppen får hvis vi slår AGF onsdag? Halvdelen af vores trup er skadet og den anden halvdel kører på pumperne. Jeg håber så meget at vi slår dem og forpurrer deres sæson lidt, men det har godt nok sine omkostninger ift efterårssæsonen.
        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

        https://www.uefa.com/uefaeuropaleagu...europa-league/

        Første kvalrunde er om en måned, så mon ikke spillerne i det tilfælde får 14 dage fra onsdag og til de mødes igen. Meget længere plejer en almindelig sommerpause vidst ikke at være, så det er vel okay. Halvdelen er truppen er jo som bekendt skadet, så de må også savne hurtigt at komme tilbage og spille bold ;)
        Tænker også en 12-14 dage incl et træningsprogram fra Janus B

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af hOBløst Se indlæg
          https://fyens.dk/artikel/lys-kan-slu...ropa-dr%C3%B8m

          Har ikke fyens+ men det er åbenbart noget med lyset

          Pengene skal bruges med omtanke


          Sidste forår kæmpede OB med om tredjepladsen i Superligaen og dermed kvalifikation til Europa League. Derfor søgte Rune Bille om dispensation fra lys-kravet hos UEFA - og fik det. Den kom dog ikke i brug.

          Men man kan godt risikere, at UEFA ikke vil give den dispensation flere gange:

          - Hvis UEFA siger; "Det kan I ikke få, I skal have sat lys op", så vil jeg ikke gå efter en varig løsning, fordi den sandsynligvis vil være væsentligt dyrere end en løsning, der bare klarer, at vi kommer over UEFA-kravet midlertidigt, siger Rune Bille.



          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg


            Pengene skal bruges med omtanke


            Sidste forår kæmpede OB med om tredjepladsen i Superligaen og dermed kvalifikation til Europa League. Derfor søgte Rune Bille om dispensation fra lys-kravet hos UEFA - og fik det. Den kom dog ikke i brug.

            Men man kan godt risikere, at UEFA ikke vil give den dispensation flere gange:

            - Hvis UEFA siger; "Det kan I ikke få, I skal have sat lys op", så vil jeg ikke gå efter en varig løsning, fordi den sandsynligvis vil være væsentligt dyrere end en løsning, der bare klarer, at vi kommer over UEFA-kravet midlertidigt, siger Rune Bille.


            Så man satser altså på, at en tur i Europa er en éngangsforstilling, når man ikke vælger en varig løsning.... sikke et signal at sende

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

              Jeg læste bare dit indlæg lidt som om, at du så europæisk deltagelse som et afsæt til, at OB udvikler sig i en positiv retning, og her er min påstand så, at det isoleret set er ligegyldigt. Det er din ledelse og strategi der definerer, hvor du er på vej hen, og man kan godt kvalificere sig til Europa uden at have en kompetent ledelse og uden at arbejde strategisk. Udover de åbenlyse eksempler med Esbjerg og Lyngby der rykkede ned i samme sæson, kom jeg også til at tænke på to andre eksempler.

              Esbjerg kom i EL-gruppespillet tilbage i 2013, kun et år efter at de rykkede op og efter at de vandt Pokalen samme sommer. De gik endda videre fra gruppespillet og spillede knock-out efter nytår. Vildt flot resultat, og på overfladen lignede Esbjerg jo en super sund og veldrevet klub på rette vej. Udover at de tjente en masse penge i Europa, kunne de også sælge spillere for store beløb. Alt så godt ud. Men det var det ikke. Eftertiden har vist os, at Esbjerg var en elendigt drevet klub præget af manglende kompetencer og kammerateri i ledelsen. De mange penge man tjente, fik man formøblet totalt, fordi at man ikke anede hvordan man skulle investere dem fornuftigt, især på transfermarkedet. 3 år efter, at Esbjerg går videre fra gruppespillet i EL og har tjent kassen på præmiepenge og spillersalg, rykker de ud af Superligaen, og de var endda rykket ud året forinden, hvis ikke at strukturen skulle laves om, og der kun var én nedrykker.

              Sarpsborg fra Norge er i Europa for første gang nogensinde i 2018. De kvalificerer sig sensationelt til gruppespillet, efter at have vundet 4 kvalrunder, hvor de bl.a. slår hold fra Israel, Schweiz og Kroatien, alle kampe hvor de er klare underdogs. I gruppespillet mod Besiktas, Genk og Malmø spiller de hæderligt, er tæt på at slå tyrkerne, og slår Genk 3-1 på hjemmebane. Genk der havde slået Brøndby ud samlet 9-4 tidligere i turneringen. Under ét år efter, at Sarpsborg var i gruppespillet, ligger de sidst i den norske liga med 14 point for de første 20 kampe. Med en slutspurt får de reddet nok point hjem i de sidste kamp, og redder sig på målscoreren fra at rykke direkte ud. 10 kampe inde i den nye sæson her i den norske liga, har Sarpsborg fået 10 point og ligner igen et hold der skal kæmpe for ikke at rykke ned.

              Så selv med stor succes i Europa og massere af penge tjent som følge, kan en klub sagtens være stik den gale vej. Vi skal tage den europæiske plads, og jeg vil glæde mig til igen at få færten af, at vi er tilbage i det gode selskab igen, men vi stikker os selv blår i øjnene, hvis vi tror at en deltagelse i Europa skulle være et bevis på, at vi er på rette vej og noget vi med sikkerhed bruger til noget positivt. Som jeg kender Thorborg og OB-ledelsen, kan det ligeså godt ende med at blive en sovepude og en omgang falsk tryghed.
              Nu aner jeg ikke hvordan feks Sarpsborg har brugt pengene, men det er, afair, en lille klub, og har man feks valgt at investere pengene i faciliteter og akademi, så er det jo langsigtede investeringer - noget jeg faktisk ville bifalde.

              Så kan man altid diskutere, om de ville have stået bedre pt., hvis de lige havde kanaliseret en håndfuld millioner over i spillerbudgettet, og derfor været mere sikre på at undgå nedrykning.

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                De indgår i planerne. Men om det kan finansieres er mere tvivlsomt. Tror selv mere på det du skriver som det mest realistiske i 1. Etape
                Jeg ser hellere en etape-opbygget “renovering” af stadion, end at man endnu en gang, laver en halv-hjertet løsning, på hele stadion.

                FCK, Randers, Esbjerg, Haderslev etc., har alle taget én tribune af gangen.

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                  Så man satser altså på, at en tur i Europa er en éngangsforstilling, når man ikke vælger en varig løsning.... sikke et signal at sende
                  Arrrr, husk lige på, at det ikke er en OSE-medarbejder der snakker der

                  Men igen - jeg kan leve med en midlertidig løsning, hvis det på sigt fremskynder en bedre helheds-løsning

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                    Jeg ser hellere en etape-opbygget “renovering” af stadion, end at man endnu en gang, laver en halv-hjertet løsning, på hele stadion.

                    FCK, Randers, Esbjerg, Haderslev etc., har alle taget én tribune af gangen.
                    Tror jeg også det bliver..

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                      Jeg læste bare dit indlæg lidt som om, at du så europæisk deltagelse som et afsæt til, at OB udvikler sig i en positiv retning, og her er min påstand så, at det isoleret set er ligegyldigt. Det er din ledelse og strategi der definerer, hvor du er på vej hen, og man kan godt kvalificere sig til Europa uden at have en kompetent ledelse og uden at arbejde strategisk. Udover de åbenlyse eksempler med Esbjerg og Lyngby der rykkede ned i samme sæson, kom jeg også til at tænke på to andre eksempler.

                      Esbjerg kom i EL-gruppespillet tilbage i 2013, kun et år efter at de rykkede op og efter at de vandt Pokalen samme sommer. De gik endda videre fra gruppespillet og spillede knock-out efter nytår. Vildt flot resultat, og på overfladen lignede Esbjerg jo en super sund og veldrevet klub på rette vej. Udover at de tjente en masse penge i Europa, kunne de også sælge spillere for store beløb. Alt så godt ud. Men det var det ikke. Eftertiden har vist os, at Esbjerg var en elendigt drevet klub præget af manglende kompetencer og kammerateri i ledelsen. De mange penge man tjente, fik man formøblet totalt, fordi at man ikke anede hvordan man skulle investere dem fornuftigt, især på transfermarkedet. 3 år efter, at Esbjerg går videre fra gruppespillet i EL og har tjent kassen på præmiepenge og spillersalg, rykker de ud af Superligaen, og de var endda rykket ud året forinden, hvis ikke at strukturen skulle laves om, og der kun var én nedrykker.

                      Sarpsborg fra Norge er i Europa for første gang nogensinde i 2018. De kvalificerer sig sensationelt til gruppespillet, efter at have vundet 4 kvalrunder, hvor de bl.a. slår hold fra Israel, Schweiz og Kroatien, alle kampe hvor de er klare underdogs. I gruppespillet mod Besiktas, Genk og Malmø spiller de hæderligt, er tæt på at slå tyrkerne, og slår Genk 3-1 på hjemmebane. Genk der havde slået Brøndby ud samlet 9-4 tidligere i turneringen. Under ét år efter, at Sarpsborg var i gruppespillet, ligger de sidst i den norske liga med 14 point for de første 20 kampe. Med en slutspurt får de reddet nok point hjem i de sidste kamp, og redder sig på målscoreren fra at rykke direkte ud. 10 kampe inde i den nye sæson her i den norske liga, har Sarpsborg fået 10 point og ligner igen et hold der skal kæmpe for ikke at rykke ned.

                      Så selv med stor succes i Europa og massere af penge tjent som følge, kan en klub sagtens være stik den gale vej. Vi skal tage den europæiske plads, og jeg vil glæde mig til igen at få færten af, at vi er tilbage i det gode selskab igen, men vi stikker os selv blår i øjnene, hvis vi tror at en deltagelse i Europa skulle være et bevis på, at vi er på rette vej og noget vi med sikkerhed bruger til noget positivt. Som jeg kender Thorborg og OB-ledelsen, kan det ligeså godt ende med at blive en sovepude og en omgang falsk tryghed.
                      Det er da klart at ledelsen har det største ansvar, for hvordan en klub udvikler sig. Men både med EFB og også Sarpsborg, såvel som andre små klubber der popper frem. Så ser man jo at det hold der laver resultaterne, bliver flået fra hinanden af andre klubber. Og her kommer så det store problem for små klubber, der selv har bygget et stærkt hold op. Uagtet at de måske har penge, så kan man altså ikke køb et nyt sæt Ankersen brødre, uanset hvor mange penge man har, eller en Braithwaite for den sags skyld. Derfor ser man ofte at de hold, klarer sig dårligt årene efter, som det også skete for SE der mistede træner og profiler, og Davids Lyngby. Det er bare samme mønster. Du kan jo bare tage Östersunds med.
                      Men som jeg også skrev, så syntes jeg at de penge der giver, har været med til at give noget struktur på mange planer i nogle af de klubber. Bedre faciliteter, større setup, tilskuere fremgang, mulighed for at få lidt bedre spillere, som man ikke kunne få før. For mig kan den oplevelse Europa giver, aldrig være negativt. Men omvendt ved jeg da godt vi ikke vinder guld, fordi vi kommer med. Men det kan meget vel være det der hiver os et par pladser op af tabellen, og måske igen kan være med til at etablere os i top 6.

                      Comment


                        #86
                        Er der nogen der har tænkt sig, rent faktisk, at køre til Århus og se kampen..?

                        tænkte på det selv, men af gode grunde, står der jo “ingen salg til udeholdets fans”

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
                          Er der nogen der har tænkt sig, rent faktisk, at køre til Århus og se kampen..?

                          tænkte på det selv, men af gode grunde, står der jo “ingen salg til udeholdets fans”
                          Vi sidder faktisk netop og snakker om det herhjemme.
                          Vi mener begge at vi godt kan se kampen uden automatisk at skulle råbe og skrige (samt kaste med øl) når OB scorer.
                          Der står jo intet om at der ikke sælges billetter til "neutrale" tilskuere

                          Comment


                            #88
                            Tvivl om Fenger men JJ tror han bliver klar. Oli Lund tager HB

                            https://fyens.dk/artikel/kommentar-o...ropa-igen-i-år

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
                              Er der nogen der har tænkt sig, rent faktisk, at køre til Århus og se kampen..?

                              tænkte på det selv, men af gode grunde, står der jo “ingen salg til udeholdets fans”
                              Oprindeligt indsendt af Rapand Se indlæg

                              Vi sidder faktisk netop og snakker om det herhjemme.
                              Vi mener begge at vi godt kan se kampen uden automatisk at skulle råbe og skrige (samt kaste med øl) når OB scorer.
                              Der står jo intet om at der ikke sælges billetter til "neutrale" tilskuere
                              https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/stoet-...rne-hjemmefra/

                              Comment


                                #90
                                Bla bla bla. Vi har købt 11 billetter.

                                Comment

                                Working...
                                X