Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
    Der mangler en man slår sig på. Opondo har efterladt et mellemrum ved 2 GF mål og JJT ved et. Vi mangler en der lukker rum af og ikke bliver flyttet
    Det er imo en ret gammeldags idé, at der partout skal være en skraldemandstype på enhver midtbane. Det har så heller ikke så meget at gøre med at efterlade sig rum.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

      Det er imo en ret gammeldags idé, at der partout skal være en skraldemandstype på enhver midtbane. Det har så heller ikke så meget at gøre med at efterlade sig rum.
      Enig i, at det er gammeldags at bruge den der skraldemandsretorik, men at man har en balancespiller på midtbanen der kan organisere defensiven og som også fylder noget rent fysisk, er absolut ikke gammeldags. Og OB har brandet sig selv som et hold der vil spille direkte og med gerne vil have noget fysik ind i holdet, så det giver da rigtigt god mening at finde en 6er der har nogle defensive kvaliteter, for jeg køber ikke, at vi har sådan en i truppen nu, foruden Drachmann.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

        Enig i, at det er gammeldags at bruge den der skraldemandsretorik, men at man har en balancespiller på midtbanen der kan organisere defensiven og som også fylder noget rent fysisk, er absolut ikke gammeldags. Og OB har brandet sig selv som et hold der vil spille direkte og med gerne vil have noget fysik ind i holdet, så det giver da rigtigt god mening at finde en 6er der har nogle defensive kvaliteter, for jeg køber ikke, at vi har sådan en i truppen nu, foruden Drachmann.
        Det er jeg som sådan enig i. Men jeg mener også godt opgaven kan løses uden, at der er en spiller, der kun har deciderede 6'er-pligter. JJT er imo bedre til at læse spillet defensivt end han får kredit for (måske netop fordi han ikke har "skraldemandsstatur") og sammen med dynamiske 8'ere som Kløve og Opondo bør der kunne lukkes rum, forsvares ved fremadrettet pres (som JM gerne vil) og forsvares mod omstillinger, hvis de tre bliver afstemt rigtigt. Men altså, jeg kommer ikke til at klage, hvis vi køber en top-klasse balancespiller til midtbanen, jeg ville nok bare hellere hente en profil på 8'er-positionen, hvis jeg havde valget.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

          Hvorfor skulle det være steget, Watson ?

          Sjovt, når vi taler om andre spillere i den alder / skadeshistorik.... så er de for gamle / glasben / no goes...... hvis han var så god / anfører, så burde han vel også kunne spille sig på holdet, efter en skade, uden problemer ?

          Synes det er meget sympatisk, at I gerne vil have en gammel Odense-dreng hjem, men vil det overhovedet rykke os ? Frygter mere at han komme til at underholde i VIP-loungen end på banen, men vil blive mega glad, hvis det modsatte bliver tilfældet.

          P.S. Han har spillet et par kvalifikationskampe til CL... og sidste kamp (med mere end 4 minutter på banen ! ! !) i Eresdivisionen var 15. maj 2019 ! Siden da har han spillet otte minutter på små 1œ år !
          Det handler vel også om hvilke spillere/niveau man kan tiltrække og hvad man har at lokke med og helt ærligt har OB ikke meget at lokke med udover historik og nostalgi ... ikke sikker på at andre spillere med bare en smule niveau kigger mod OB uden at der følger rigtig mange penge med ...
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

            Hvorfor skulle det være steget, Watson ?

            Sjovt, når vi taler om andre spillere i den alder / skadeshistorik.... så er de for gamle / glasben / no goes...... hvis han var så god / anfører, så burde han vel også kunne spille sig på holdet, efter en skade, uden problemer ?

            Synes det er meget sympatisk, at I gerne vil have en gammel Odense-dreng hjem, men vil det overhovedet rykke os ? Frygter mere at han komme til at underholde i VIP-loungen end på banen, men vil blive mega glad, hvis det modsatte bliver tilfældet.

            P.S. Han har spillet et par kvalifikationskampe til CL... og sidste kamp (med mere end 4 minutter på banen ! ! !) i Eresdivisionen var 15. maj 2019 ! Siden da har han spillet otte minutter på små 1œ år !
            Tak, Online for at få bragt DH`s manglende spilletid i de sidste 18 måneder på bordet. Jeg har hidtil følt mig meget alene med synspunktet om, at DH ikke skal tilbage til OB blot fordi han var god engang i OB. Jeg tror der er en årsag til hans manglende spilletid, og at man ikke ville smide "guld" på gaden, hvis der fortsat var kvalitet nok i spilleren. Desværre er Forum mht. tidligere OB spillere præget af romantik, nostalgi og snak om kulturbærere i stedet for nøgtern vurdering af, hvilken spillerkvalitet vi mangler for at komme i top 6. Jeg har sagt det før, og jeg lover hermed ikke at gentage det mere.
            Mvh PNL

            Comment


              Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

              Tak, Online for at få bragt DH`s manglende spilletid i de sidste 18 måneder på bordet. Jeg har hidtil følt mig meget alene med synspunktet om, at DH ikke skal tilbage til OB blot fordi han var god engang i OB. Jeg tror der er en årsag til hans manglende spilletid, og at man ikke ville smide "guld" på gaden, hvis der fortsat var kvalitet nok i spilleren. Desværre er Forum mht. tidligere OB spillere præget af romantik, nostalgi og snak om kulturbærere i stedet for nøgtern vurdering af, hvilken spillerkvalitet vi mangler for at komme i top 6. Jeg har sagt det før, og jeg lover hermed ikke at gentage det mere.
              Mvh PNL
              Det går ja ikke kun om at han var tidligere i OB. Der er ja mange som var det Det går om at vi ville få en spiller som elsker OB, som har en rigtig stærk forbindelse med klubben. Desuden ved vi at vi ville få en midtforsvarer som har høj kvalitet og erfaring og lederegenskaber. At han bruger lidt tid at komme i kampform er en pris jeg betaler gerne for det vi får med ham. Udover de kvaliteter han bringer på banen og som person i holdet savner vi spillere unge fynboer kan identificere sig med og trækker de til klubben. Og sådan en spiller ville Daniel Høegh være i høj grad. Stærk personlighed, opvokset i OB, ude i Europa og tilbage i OB i bedste fodboldalder.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                Tak, Online for at få bragt DH`s manglende spilletid i de sidste 18 måneder på bordet. Jeg har hidtil følt mig meget alene med synspunktet om, at DH ikke skal tilbage til OB blot fordi han var god engang i OB. Jeg tror der er en årsag til hans manglende spilletid, og at man ikke ville smide "guld" på gaden, hvis der fortsat var kvalitet nok i spilleren. Desværre er Forum mht. tidligere OB spillere præget af romantik, nostalgi og snak om kulturbærere i stedet for nøgtern vurdering af, hvilken spillerkvalitet vi mangler for at komme i top 6. Jeg har sagt det før, og jeg lover hermed ikke at gentage det mere.
                Mvh PNL
                Både du og online er jeg enig med. Bare fordi han engang var god er det ikke nødvendigvis det han er i dag. Vi har brug for en der kan direkte ind i startopstillingen og give den en skalle

                jeg så langt hellere en der kunne gå ind med det samme, alternativt af Obbekjær fik chancen fra start og så JT som defensiv midt

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jimmi1983 Se indlæg

                  Både du og online er jeg enig med. Bare fordi han engang var god er det ikke nødvendigvis det han er i dag. Vi har brug for en der kan direkte ind i startopstillingen og give den en skalle

                  jeg så langt hellere en der kunne gå ind med det samme, alternativt af Obbekjær fik chancen fra start og så JT som defensiv midt
                  Obbekjær blev ja altid beskrivet som stortalent og han var også meget stærkt i U19. Men hvad han viste på seniorniveau var hidtil bare ikke god nok. Han var alt for udfordret med de "store drenge" så tror ikke at han bliver en seriøs start-11-alternative i denne sæson. Tror mere og mere at han profiterede i U19 meget af hans overgennemsnitlige fysik men på seniorniveau slipper den fordel nu. Han er ung og har brug for tid. Tror det er realistisk at videreudvikle ham med den én eller anden indhop i denne sæson men som starter ser ham ikke medmindre han gør meget store fremskridt.
                  Ser Østrøm som tættere på seniorniveau og spilletid i Superligaen end Obbekjær.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                    Tak, Online for at få bragt DH`s manglende spilletid i de sidste 18 måneder på bordet. Jeg har hidtil følt mig meget alene med synspunktet om, at DH ikke skal tilbage til OB blot fordi han var god engang i OB. Jeg tror der er en årsag til hans manglende spilletid, og at man ikke ville smide "guld" på gaden, hvis der fortsat var kvalitet nok i spilleren. Desværre er Forum mht. tidligere OB spillere præget af romantik, nostalgi og snak om kulturbærere i stedet for nøgtern vurdering af, hvilken spillerkvalitet vi mangler for at komme i top 6. Jeg har sagt det før, og jeg lover hermed ikke at gentage det mere.
                    Mvh PNL
                    Men det er lidt sjovt, at i er blevet enige om, at det åbenbart er super legitimt at stille spørgsmål ved om Daniel Høegh er god nok til det nuværende OB og være kritisk overfor at hente ham, men når jeg har sat spørgsmålstegn ved niveauet på spillere som Thrandarson, Vacek, Sayouba, Ludwig så er det bare fordi, at jeg er negativ og en sortseer. Fair nok at være kritisk over for at hente Daniel Høegh, jeg kan også godt selv se faldgruberne, men skal vi så ikke bare blive enige om, at det er legitimt at have et kritisk blik på alle de spillere OB nu måtte hente?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                      Stinker ligefrem? Kan nu sagtens se JJT, Moses og Kløve tilsammen være stærke nok defensivt, hvis vi får presspillet til at sidde 100 %. Jeg ser som sagt gerne DH tilbage i truppen, og JT på midtbanen vil bestemt også være en interessant mulighed, men som udgangspunkt tror jeg nu nok de startende 3 er stærke nok. Problemet er bredden, og den vil selvfølgelig også se bedre ud med JT som reel mulighed på midtbanen (men hvis Drachmann kommer tilbage på niveau, er det en plads, hvor vi allerede ser nogenlunde ud (især hvis det også er den plads, Tarik dækker), der bliver styrket i bredden og ikke f. eks 8'eren, der i mine øjne ser mere kriminel ud pt.).
                      Der er spillet 3 kampe nu, OB ligger nr. 8, og det er der niveauet er med den nuværende midtbane........

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                        Der er spillet 3 kampe nu, OB ligger nr. 8, og det er der niveauet er med den nuværende midtbane........
                        Arh come on, det kan du gøre bedre. FCK ligger nummer 10, betyder det at Fischer-Zeca-Falk-Biel er ligaens tiendebedste midtbane, eller er der plads til en smule flere nuancer? Vi ligger nummer 1 (!) på tapins expected goals tabel (https://public.tableau.com/profile/t...2020-21/Sheet1) og selvom det ikke kan bruges til det helt store at the end of the day, så er det svært at tro på, at vores midtbane er så ringe, når vi er det hold der ift. antal og størrelse af chancer for og imod statistisk set burde føre ligaen. Havde AGF ikke scoret 3-4 kongemål på deres 6 skud i søndags, men scoret det ene mål, man måske kunne have forventet med den mængde chancer, havde diskussionen utivlsomt også været en helt anden.

                        Men nu er min pointe jo heller ikke, at vi ikke skal hente til midtbanen. Det mener jeg vi bør, men jeg mener det skal være til 8'erpladserne, da vi har JD, Tarik og muligheden for at rykke JT op, på den ene 6'erplads, som JJT gør det fint på.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                          Men det er lidt sjovt, at i er blevet enige om, at det åbenbart er super legitimt at stille spørgsmål ved om Daniel Høegh er god nok til det nuværende OB og være kritisk overfor at hente ham, men når jeg har sat spørgsmålstegn ved niveauet på spillere som Thrandarson, Vacek, Sayouba, Ludwig så er det bare fordi, at jeg er negativ og en sortseer. Fair nok at være kritisk over for at hente Daniel Høegh, jeg kan også godt selv se faldgruberne, men skal vi så ikke bare blive enige om, at det er legitimt at have et kritisk blik på alle de spillere OB nu måtte hente?
                          Hej Sheed, jeg tror ikke, jeg har kaldt dig eller andre på Forum for negative eller sortseere fordi man er kritisk. Jeg synes, det er helt okay, især hvis man også argumenterer, hvorfor man stiller spørgsmålstegn ved en given spiller.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                            Hej Sheed, jeg tror ikke, jeg har kaldt dig eller andre på Forum for negative eller sortseere fordi man er kritisk. Jeg synes, det er helt okay, især hvis man også argumenterer, hvorfor man stiller spørgsmålstegn ved en given spiller.
                            Argh, det tror jeg altså, at du har. Men lad bare det ligge og lad os se fremad. Lad os bare blive enige om, at der er gode grunde til at være skeptisk ved det niveau Høegh kan bringe OB, især på kort sigt, og at krudtet nok er brugt bedre på andre positioner end midterforsvar.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jimmi1983 Se indlæg

                              Både du og online er jeg enig med. Bare fordi han engang var god er det ikke nødvendigvis det han er i dag. Vi har brug for en der kan direkte ind i startopstillingen og give den en skalle

                              jeg så langt hellere en der kunne gå ind med det samme, alternativt af Obbekjær fik chancen fra start og så JT som defensiv midt
                              Er det nu virkelig det vi står og død og pine mangler? Altså en ny central forsvars spiller der kan gå direkte ind i startopstillingen? Forstå mig ret, hvis vi kan få en ny CF der kan forstærke start11 er det naturligvis positivt, men er det virkelig kravet til en ny CF? Med Kasper Larsen og Tverskov står vi imo. med et rigeligt stærkt midterforsvar som jeg er mere end tryg ved. At vi skal gå ud og hente en klasse CF bare så vi kan skubbe Tverskov op på midtbanen fatter jeg simpelthen ikke, så giver det da tusinde gange mere mening bare at gå ud og hente den 6er som holdet skriger efter.

                              Jeg vil personligt elske at få Høegh hjem igen. Ikke fordi jeg nødvendigvis tror at han vil skubbe Tverskov eller Larsen på bænken, for det er jeg slet ikke sikker på at han vil. Men jeg tror han ville komme hjem som en meget klar forstærkning i forhold til både Marco, Oliver og Alexander. Der ud over er jeg sikker på at han ville bidrage med enormt meget i truppen og til træning - det kan man så rynke på næsen over lige så meget man vil, men i så fald tror jeg at man undervurdere betydningen af sådanne typer i en trup. Slutteligt kan jeg sådan set godt forstå hvis man trækker lidt på skulderen over den gamle fodbold romantikers naive tilgang til “egne” spillere, men disse fans udgør bare en ikke uvæsentligt del af klubbens tilhængere, og uanset om man er enig eller ej kommer man ikke uden om at alt der er med til at skabe begejstring omkring holdet er positivt. Ikke for enhver pris, og måske ikke på bekostning af talenter som Obbe eller Østrøm, men hvis Høegh ikke koster meget mere end de alternativer vi allerede har i truppen til CF, så er han for mig at se en no-brainer.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                                Argh, det tror jeg altså, at du har. Men lad bare det ligge og lad os se fremad. Lad os bare blive enige om, at der er gode grunde til at være skeptisk ved det niveau Høegh kan bringe OB, især på kort sigt, og at krudtet nok er brugt bedre på andre positioner end midterforsvar.
                                Selvfølgelig må man være skeptisk om DH ville være klar som starter med det samme eller bruger tid om at komme i kampform. Vi oplevede ja også med Jebali at det brugte desværre ret lang tid. Men for mig ville det være en strategisk meget klog transfer. Hvis Drachmann bliver klar som oprydder op midtbanen igen så opstår et luksusproblem for JM med Jeppe Tverskov som kunne bruges på def midt eller som CF og vi ville være perfekt inddækket om også at spille med en tremandskæde i forsvaret. Hvis Drachmann kommer ikke tilbage i topform så tager Tverskov 6er positionen og Høegh spiller cf og Drachmann er backup på midtbanen. Så opstår forskellige muligheder med de tre spiller som skulle skabe god kontinuitet i holdet ved skader eller karantæner da JT er Jokeren som kan opfylde begge positioner. Og hvis Tverskov skulle sælges næste år så holder vi fast i en indspillet makkerpar med Kasper og Daniel. At Daniel Høegh har kvaliteten er jeg sikker og hvis lægetjekken ville ikke taler imod en forpligtelse så ville det være en taktisk brilliant transfer for mig.
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X