Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2020

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Aron har jeg på ingen måder afskrevet endnu. Folk var også hurtige med fakler og høtyve overfor eksempelvis Jebali og Opondo.
    De fleste kunne jo se at Jebali kunne noget men bare manglede at systemet var indrettet til ham. Det kan jeg simpelthen ikke se med Aron.
    Jeg kan til nøds se ham på en højrekant i en 4-4-2 Bo Henriksen style. Jeg tror bare at for hvert vindue vil han falde længere og længere ned i hierakiet

Leave a comment:

• Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Aron har jeg på ingen måder afskrevet endnu. Folk var også hurtige med fakler og høtyve overfor eksempelvis Jebali og Opondo.
    Fair nok. Jeg synes Aron har nogle kæmpe mangler der gør, at han aldrig bliver andet end højest en breddespiller for os. Jebali havde allerede vist højt niveau i Sverige før ham kom til OB, så der var grund til at blive ved med at tro på ham. Opondo kan nogle ting der passer godt med den måde vi vil spille på, så der er også en chance for at han slår igennem en dag.

Leave a comment:

• Bobolarsen
    replied
    Ville Mistrati være urealistisk for os at hente? Tror han ville passe som fod i hose i det nuværende system.

Leave a comment:

• OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Jeg synes det der er en fejlagtig tankegang. Jeg vil langt hellere høre en vurdering fra en scout der har set 20 kampe med en spiller, end jeg vil høre vurderinger fra 5 scouts der har set 4 kampe. Som jeg skrev tidligere med mit Jebali-eksempel, så er 4 kampe utroligt lidt at vurdere en spiller på, det er simpelthen ikke seriøst. En vurdering fra en scout der har set en spiller massere af gange og kender ham indgående, burde være langt mere værd end nogle scouts der har et overfladisk kendskab. Har du 5 scouts med et meget indgående kendskab, så er jeg enig, men det er ressourcerne næppe til i OB.

Jeg er sikker på, at du kan finde 4 kampe med Thrandarson fra den næstbedste norske række, hvor han ser rigtigt god ud, men hvis man har fulgt ham tæt og set ham rigtigt mange gange, tror jeg simpelthen ikke på, at man har kunne overse de kæmpe mangler han har i sit spil, og at det ville blive et problem for ham at skulle spille Superliga og på den måde vi spiller.

Leave a comment:

• Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Det lyder ikke dumt. Så får man flere uafhængige vurderinger fra fodboldfaglige folk som kender OB. Det er som at bruge "Schwarmintelligenz" (ved ikke hvordan man siger det på dansk) som grundlag for en beslutning. Man er ikke afhængigt af en enkel scout og de forskellige scouts bedømmer uafhængigt kollegers forslaget.
    Jeg synes det der er en fejlagtig tankegang. Jeg vil langt hellere høre en vurdering fra en scout der har set 20 kampe med en spiller, end jeg vil høre vurderinger fra 5 scouts der har set 4 kampe. Som jeg skrev tidligere med mit Jebali-eksempel, så er 4 kampe utroligt lidt at vurdere en spiller på, det er simpelthen ikke seriøst. En vurdering fra en scout der har set en spiller massere af gange og kender ham indgående, burde være langt mere værd end nogle scouts der har et overfladisk kendskab. Har du 5 scouts med et meget indgående kendskab, så er jeg enig, men det er ressourcerne næppe til i OB.

Jeg er sikker på, at du kan finde 4 kampe med Thrandarson fra den næstbedste norske række, hvor han ser rigtigt god ud, men hvis man har fulgt ham tæt og set ham rigtigt mange gange, tror jeg simpelthen ikke på, at man har kunne overse de kæmpe mangler han har i sit spil, og at det ville blive et problem for ham at skulle spille Superliga og på den måde vi spiller.

Leave a comment:

• Sheed
    replied

Tror de har begge opgaver:
    -opsøgende arbejde og finde spillere som kunne være interessant og
    - bedømme og vurdere spillere som blev tilbudt til OB ved at se kampe eller videoer
    Hmm, det tvivler jeg sgu lidt på. Som Online også skriver, så er det jo åbenbart ikke et strategisk valg fra OBs side om at have scouts i bestemte områder, det er folk der har kontaktet OB og sikkert får en meget beskeden hyre for at lave nogle opgaver. Som skrevet tidligere, så har jeg svært ved at se, hvad OB skal med en scout i området omkring Bergamo og Venedig, som der i øvrigt kun er et par hundrede kilometer igennem. Nu har vi endda lige hentet en spiller i Italien, og det lyder så ikke engang til at være en af scoutsne fra Italien der er kommet med det navn.

Og selv hvis de lavede noget opsøgende arbejde, så har jeg meget svært ved at se, at vi skulle begynde at importere italienske spillere fra de næstbedste rækker og akademierne til Odense. Dem der måtte være gode nok til OB, er sikkert også gode nok til at spille på Serie B niveau i Italien, og så vælger 99/100 sikkert det, skulle heller ikke undre mig at pengene er bedre. Det er jo derfor, at det giver mening at kigge mod Afrika, Østeuropa osv. for her vil et skifte til Danmark på rigtigt mange måder være et skridt op.

Leave a comment:

• andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Det hører vel også ind under scouting, at man gør det ud fra en bunden opgave, det synes jeg nu giver meget fin mening.

Jeg undrer mig mere over, hvorfor man har en masse udlændinge tilknyttet, hvis opgaven alligevel bare er at se noget video. Det kunne jo ligeså godt bare være nogle danskere der gjorde det, så ville man også have dem tættere på sig og kommunikationen være nemmere. For ideen med udenlandske scouts må vel være, at de skal lave noget opsøgende arbejde selv og har et kendskab som er svært at have fra Danmark. Det er ikke det indtryk jeg har fået fra de her interviews.
    Tror de har begge opgaver:
    -opsøgende arbejde og finde spillere som kunne være interessant og
    - bedømme og vurdere spillere som blev tilbudt til OB ved at se kampe eller videoer

Leave a comment:

• andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

To ting undrer mig lidt

"- Så når vi får en henvendelse fra en, der vil hjælpe os med at scoute, tager vi først en snak med vedkommende, for at finde ud af om vi kan bruge vedkommende. Derefter ser de nogle af vores kampe for at få kendskab til niveauet og spillestilen hos os, og på samme tid kan vi vurdere deres evne til at scoute".

Så man har ikke en overordnet plan over, hvilket områder man ønsker sig spillere fra, men lidt mere tilfældigt, alt efter hvilke scouts som (måske) mangler jobs og tilbyder deres hjælp... så forstår jeg bedre, at vi har scouts i bl.a. Frankrig, Italien og Spanien.

"- Efterfølgende kan de få nogle opgaver, hvor de skal se kampe, vi sender til dem på video."

Troede det var scouten, som fandt en interessant spiller og derefter sendte materiale (herunder videoer) til teamet i Ådalen for vurdering.... de lyder mere som analytikere
    Forstår det sådan:
    - de har prøvet og ansat en stor gruppe af Scouts Sim skal kende klubben, holdet og spilkemåde
    - hvis nogen, ligegyldigt om det er en scout eller en agent, tilbyder OB en spiller som kunne være interessant så får flere scouts opgaven at vurdere ham, hvad kan betyde at se kampe eller videoer.
    - hver af de scouts skal give en uafhængig vurdering

Det lyder ikke dumt. Så får man flere uafhængige vurderinger fra fodboldfaglige folk som kender OB. Det er som at bruge "Schwarmintelligenz" (ved ikke hvordan man siger det på dansk) som grundlag for en beslutning. Man er ikke afhængigt af en enkel scout og de forskellige scouts bedømmer uafhængigt kollegers forslaget.

Leave a comment:

• andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

Ja god artikel, men hvordan hulland kan man lave så mege fejlskøn.
    Nu siger Ole hat han kom i den funktion i OB i maj 2015 og formoder at de arbejdede på den måde og opbyggede systemet siden 2015. Og det er ja nu også den tid hvor det blev bedre med vores transfers med Gryte, Ramon, El Mak, Drachmann, Svendsen, Jebali, Ryan, C. Nielsen....

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Hmic Se indlæg
    Mange fejlskøn.....lidt som på vores forum - 104 sider uden et eneste rygte :-) :-)
    Arghhh... Det passer nu ikke helt... Men tæt på

Leave a comment:

• Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

"- Efterfølgende kan de få nogle opgaver, hvor de skal se kampe, vi sender til dem på video."

Troede det var scouten, som fandt en interessant spiller og derefter sendte materiale (herunder videoer) til teamet i Ådalen for vurdering.... de lyder mere som analytikere
    Det hører vel også ind under scouting, at man gør det ud fra en bunden opgave, det synes jeg nu giver meget fin mening.

Jeg undrer mig mere over, hvorfor man har en masse udlændinge tilknyttet, hvis opgaven alligevel bare er at se noget video. Det kunne jo ligeså godt bare være nogle danskere der gjorde det, så ville man også have dem tættere på sig og kommunikationen være nemmere. For ideen med udenlandske scouts må vel være, at de skal lave noget opsøgende arbejde selv og har et kendskab som er svært at have fra Danmark. Det er ikke det indtryk jeg har fået fra de her interviews.

Leave a comment:

replied
    Første af to interviews med Ole Spions:
    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/spione...retyve-scouts/
    Må man håbe at vi læser noget om et aktuelt resultat af hans arbejde i part to?
    To ting undrer mig lidt

"- Så når vi får en henvendelse fra en, der vil hjælpe os med at scoute, tager vi først en snak med vedkommende, for at finde ud af om vi kan bruge vedkommende. Derefter ser de nogle af vores kampe for at få kendskab til niveauet og spillestilen hos os, og på samme tid kan vi vurdere deres evne til at scoute".

Så man har ikke en overordnet plan over, hvilket områder man ønsker sig spillere fra, men lidt mere tilfældigt, alt efter hvilke scouts som (måske) mangler jobs og tilbyder deres hjælp... så forstår jeg bedre, at vi har scouts i bl.a. Frankrig, Italien og Spanien.

Leave a comment:

• Hmic
    replied
    Mange fejlskøn.....lidt som på vores forum - 104 sider uden et eneste rygte :-) :-)

Leave a comment:

• Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

Det er der vel flere herinde der har redegjort for før. Synes også det her lyder som en meget gammeldags måde at gøre det på, og hvis eksemplet med Gudjohnsen er noget vi også gør i andre sammenhænge, kan jeg sagtens forstå, hvorfor man laver store fejl.

At se 4 kampe med en spiller, giver jo ikke nødvendigvis noget godt billede af, hvem spilleren er. Det kan teoretisk være hans 4 bedste eller 4 værste kampe, det er i hvert fald alt for få kampe til for alvor at kunne danne sig et billede. Jeg kunne nemt finde 4 kampe med Jebali det sidste år, hvor konklusionen ville være, at han nærmest ikke har niveau til Superligaen. Jeg kunne også tage hans seneste 3 kampe, og så ville konklusionen være, at han er en af Superligaens bedste spillere.

Det er godt at vi investere i det, for vi har haft for mange fejlskud gennem årene, og nogle var nærmest åbenlyse på forhånd, jeg håber så bare, at vi ligesom andre også har skrevet, husker at opdatere måden vi gør tingene på, til noget der er tidssvarende i 2020.

Leave a comment:

• tOrnBjerg
    replied

Meget, meget interessant. Det er rigtig fint med de konkrete beskrivelse om vores setup og hvordan det skete i hensigt af enkelte spiller som kom til os

Leave a comment:

Working...
X