Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB fremtidsperspektiver...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

    Hvem der end vil bruge det skal have muligheden ... det er jo ikke nødvendigvis fodbold, det kan også være koncerter, gymnastikopvisninger osv.
    Ha ha. Det er jo bare dumt det der.

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

      Den 30-årige lejeaftale gør jo reelt at det kun er OB der har råderet over stadion, så ja ... det er et kommunalt stadion og det burde være tilgængeligt for alle.
      Kommunens sponsorat af OB blev ganske enkelt kendt ulovligt, da der ikke var den fornødne værdi i det.
      Samtidig var der så den her sag om at Thorborg insisterede på at få de penge og det røg i en eller anden instans.
      Jeg kan godt forstå at kommunen ikke lige springer ud og smider flere penge til et privat firma og endda et ejet af en milliardær ... det er helt skørt at det overhovedet er inde i billedet generelt.

      Ja og det er godt nok også håbløst det der foregår der, de har også en rigmand bagved og alligevel skal kommunen smide penge efter det private selskab ... det er ganske enkelt ikke rimeligt.
      Hvor bliver kapitalisternes mantra om at man, hvad der ikke kan stå selv må falde, af, når de selv nyder gavn af at have fingrene dybt nede i fællesskabets penge?
      Jeg kan leve med at vi to er politisk uenige, jeg bryder mig heller ikke om Mette F`s Nord Korea politik, men lever med den. Men jeg er irriteret og skuffet over, at du tilpasser historien om kommunens ulovlige sponsorat til OB, og ikke fortæller hele sandheden bag.
      Historien, som detaljeret har fremgået af Dagspressen er følgende: Odense Kommune ville gerne, at byen fik en Arena Fyn, men ville ikke stå som ejer. OS&E byggede og ejede Arenaen medens Kommunen kontraktligt forpligtede sig til i en årrække at afholde et antal arrangementer med tilhørende omsætning, for at sikre driften. Kommunen levede ikke op til aftalen og den lovede omsætning, hvorefter borgmester og stadsdirektør - de samme som havde lavet aftalen med OS&E - erstattede aftalen med et sponsorat til OB. Kommunen skifter stadsdirektør og borgmester, og pludselig opstår politisk fokus på, hvad kommunen har fået af PR for OB sponsoratet. Sagen slutter med et forlig, som koster OB penge, og Kommunen har således ikke overholdt sin oprindelige Arena forpligtelse overfor OS&E. Så er det NT, OB eller Odense Kommune, som er skurken???.

      mvh pnl
      Last edited by pnl; 12-07-2020, 21:16.

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

        Jeg ser hellere at der er lige adgang for alle, til kommunalt ejede faciliteter :) ... desværre kan magt og penge gøre mange sjove ting.
        Så lige vilkår for alle? Fint med mig, men har alle klubber samme behov? Spytter alle ligemeget i kommunekassen?

        Hvad dææælen skal Dalum, Marienlyst, TPI, 09’erne eller 13 med stadion? Og har de råd til det? Og hvis de ikke har råd til det, men kan låne det til en reduceret leje, er det så ikke et skjult sponsorat/tilskud? Eller skal OB også kunne benytte Odense Stadion for et bøjet søm?

        Og hvad med den tribune OB har bygget? Hvis det skal være lige vilkår, skal vi så tvinge 4-5 klubber til at købe en andel i den? Eller skal OK så købe den af OB?

        Jeg efterspørger ikke arkitekt-tegninger, men løsningsforslag, hvilket du ikke er kommet med endnu - blot nogle højtragende ord, baseret på ædle principper, som nok er flotte etc., men svære at føre ud i livet i den pågældende situation.

        Men jeg hører gerne dit/dine forslag.

        Mht koncerter og gymnastikopvisninger, så troede jeg ikke, at du, især med dit politiske standpunkt, i ramme alvor vil foreslå at OK skal hen og være koncertarrangør, og så samtidigt gøre normal brug af stadion endnu sværere (I min verden at save i den gren man sidder på).
        Gymnastik etc.? Der er et fint Atletikstadion til det, som fint dækker behovet.

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

          Så lige vilkår for alle? Fint med mig, men har alle klubber samme behov? Spytter alle ligemeget i kommunekassen?

          Hvad dææælen skal Dalum, Marienlyst, TPI, 09’erne eller 13 med stadion? Og har de råd til det? Og hvis de ikke har råd til det, men kan låne det til en reduceret leje, er det så ikke et skjult sponsorat/tilskud? Eller skal OB også kunne benytte Odense Stadion for et bøjet søm?

          Og hvad med den tribune OB har bygget? Hvis det skal være lige vilkår, skal vi så tvinge 4-5 klubber til at købe en andel i den? Eller skal OK så købe den af OB?

          Jeg efterspørger ikke arkitekt-tegninger, men løsningsforslag, hvilket du ikke er kommet med endnu - blot nogle højtragende ord, baseret på ædle principper, som nok er flotte etc., men svære at føre ud i livet i den pågældende situation.

          Men jeg hører gerne dit/dine forslag.

          Mht koncerter og gymnastikopvisninger, så troede jeg ikke, at du, især med dit politiske standpunkt, i ramme alvor vil foreslå at OK skal hen og være koncertarrangør, og så samtidigt gøre normal brug af stadion endnu sværere (I min verden at save i den gren man sidder på).
          Gymnastik etc.? Der er et fint Atletikstadion til det, som fint dækker behovet.
          Tak for et nuanceret og velargumenteret indspark i en alt for ofte indspist og uoplyst diskussion.

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af BLS Se indlæg

            Nu ikke ødelægge en vis herres 'fakta' med unødig information!

            Iøvrigt: Hvorfor er det så ikke muligt at blokere Farumdrengen fra en tråd, så man kan debattere et OB-emne uden hans OB-fjendske udladninger der lugter fælt af misundelse.
            User settings - account - ignore list

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg

              User settings - account - ignore list
              Tak. Vil forsøge.

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                Jeg kan leve med at vi to er politisk uenige, jeg bryder mig heller ikke om Mette F`s Nord Korea politik, men lever med den. Men jeg er irriteret og skuffet over, at du tilpasser historien om kommunens ulovlige sponsorat til OB, og ikke fortæller hele sandheden bag.
                Historien, som detaljeret har fremgået af Dagspressen er følgende: Odense Kommune ville gerne, at byen fik en Arena Fyn, men ville ikke stå som ejer. OS&E byggede og ejede Arenaen medens Kommunen kontraktligt forpligtede sig til i en årrække at afholde et antal arrangementer med tilhørende omsætning, for at sikre driften. Kommunen levede ikke op til aftalen og den lovede omsætning, hvorefter borgmester og stadsdirektør - de samme som havde lavet aftalen med OS&E - erstattede aftalen med et sponsorat til OB. Kommunen skifter stadsdirektør og borgmester, og pludselig opstår politisk fokus på, hvad kommunen har fået af PR for OB sponsoratet. Sagen slutter med et forlig, som koster OB penge, og Kommunen har således ikke overholdt sin oprindelige Arena forpligtelse overfor OS&E. Så er det NT, OB eller Odense Kommune, som er skurken???.

                mvh pnl
                Det faktuelle er at aftalen var ulovlig, ja det er da også bare skide irriterende når fokus kommer på om det er lovligt og de penge der smides i det private foretagende nu også afspejles i værdien af sponsoratet.
                Jeg vælger at springe over hints til Socialdemokratiet (som jeg aldrig kunne finde på at stemme på). og Nordkorea, virker en anelse ude af kontekst.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                  Så lige vilkår for alle? Fint med mig, men har alle klubber samme behov? Spytter alle ligemeget i kommunekassen?

                  Hvad dææælen skal Dalum, Marienlyst, TPI, 09’erne eller 13 med stadion? Og har de råd til det? Og hvis de ikke har råd til det, men kan låne det til en reduceret leje, er det så ikke et skjult sponsorat/tilskud? Eller skal OB også kunne benytte Odense Stadion for et bøjet søm?

                  Og hvad med den tribune OB har bygget? Hvis det skal være lige vilkår, skal vi så tvinge 4-5 klubber til at købe en andel i den? Eller skal OK så købe den af OB?

                  Jeg efterspørger ikke arkitekt-tegninger, men løsningsforslag, hvilket du ikke er kommet med endnu - blot nogle højtragende ord, baseret på ædle principper, som nok er flotte etc., men svære at føre ud i livet i den pågældende situation.

                  Men jeg hører gerne dit/dine forslag.

                  Mht koncerter og gymnastikopvisninger, så troede jeg ikke, at du, især med dit politiske standpunkt, i ramme alvor vil foreslå at OK skal hen og være koncertarrangør, og så samtidigt gøre normal brug af stadion endnu sværere (I min verden at save i den gren man sidder på).
                  Gymnastik etc.? Der er et fint Atletikstadion til det, som fint dækker behovet.
                  Word.

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                    Så lige vilkår for alle? Fint med mig, men har alle klubber samme behov? Spytter alle ligemeget i kommunekassen?

                    Hvad dææælen skal Dalum, Marienlyst, TPI, 09’erne eller 13 med stadion? Og har de råd til det? Og hvis de ikke har råd til det, men kan låne det til en reduceret leje, er det så ikke et skjult sponsorat/tilskud? Eller skal OB også kunne benytte Odense Stadion for et bøjet søm?

                    Og hvad med den tribune OB har bygget? Hvis det skal være lige vilkår, skal vi så tvinge 4-5 klubber til at købe en andel i den? Eller skal OK så købe den af OB?

                    Jeg efterspørger ikke arkitekt-tegninger, men løsningsforslag, hvilket du ikke er kommet med endnu - blot nogle højtragende ord, baseret på ædle principper, som nok er flotte etc., men svære at føre ud i livet i den pågældende situation.

                    Men jeg hører gerne dit/dine forslag.

                    Mht koncerter og gymnastikopvisninger, så troede jeg ikke, at du, især med dit politiske standpunkt, i ramme alvor vil foreslå at OK skal hen og være koncertarrangør, og så samtidigt gøre normal brug af stadion endnu sværere (I min verden at save i den gren man sidder på).
                    Gymnastik etc.? Der er et fint Atletikstadion til det, som fint dækker behovet.
                    Foreninger skal naturligvis ikke leje til samme pris som private professionelle foretagender, det siger sig selv (det glemte jeg at tilføje) ... det er jo to vidt forskellige formål.

                    De behøver ikke anvende det store glasmonster, det er jo netop ejet af OSE.

                    Odense Kommune skal ikke holde koncerter, men det kan der være foreninger der gerne vil (ja det er der foreninger der gerne vil, jeg har personligt været med til at sætte op til flere) ... så nej det vil jeg ikke i ramme alvor foreslå :D!

                    Lige adgang til det kommunalt ejede område, for dem der måtte have lyst til at anvende det og som sagt med andre (lavere) priser for foreninger, end for private foretagender.

                    Hvis OSE vil have et stadion, så må de jo bygge det, hvis de bruger det kommunalt ejede, altså det stadion som reelt er ejet af dem der bor i kommunen, så må de stille sig op i køen som alle andre.

                    Jeg skrev det ikke for efterfølgende at komme med et færdigbygget scenarie for hvordan det skulle tage sig ud, men p.b.a. et princip om at et privat (milliardfirma, hvilket egentlig er irrelevant men det understreger absurditeten) firma skal have fortrinsret til et kommunalt ejet område.

                    Jeg tænker ikke at det nogensinde bliver sådan, da kapitalen desværre har held til at ignorere egne principper om hvad der ikke kan stå selv må falde og på samme tid overtale alt for mange politikere om at lige præcis det her private foretagende da skal støttes med borgernes penge ... hvad er egentlig din holdning til det Nicolai (er det med c og i?)?
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                      Foreninger skal naturligvis ikke leje til samme pris som private professionelle foretagender, det siger sig selv (det glemte jeg at tilføje) ... det er jo to vidt forskellige formål.

                      De behøver ikke anvende det store glasmonster, det er jo netop ejet af OSE.

                      Odense Kommune skal ikke holde koncerter, men det kan der være foreninger der gerne vil (ja det er der foreninger der gerne vil, jeg har personligt været med til at sætte op til flere) ... så nej det vil jeg ikke i ramme alvor foreslå :D!

                      Lige adgang til det kommunalt ejede område, for dem der måtte have lyst til at anvende det og som sagt med andre (lavere) priser for foreninger, end for private foretagender.

                      Hvis OSE vil have et stadion, så må de jo bygge det, hvis de bruger det kommunalt ejede, altså det stadion som reelt er ejet af dem der bor i kommunen, så må de stille sig op i køen som alle andre.

                      Jeg skrev det ikke for efterfølgende at komme med et færdigbygget scenarie for hvordan det skulle tage sig ud, men p.b.a. et princip om at et privat (milliardfirma, hvilket egentlig er irrelevant men det understreger absurditeten) firma skal have fortrinsret til et kommunalt ejet område.

                      Jeg tænker ikke at det nogensinde bliver sådan, da kapitalen desværre har held til at ignorere egne principper om hvad der ikke kan stå selv må falde og på samme tid overtale alt for mange politikere om at lige præcis det her private foretagende da skal støttes med borgernes penge ... hvad er egentlig din holdning til det Nicolai (er det med c og i?)?
                      Der er jo massere af andre steder der kan afholdes koncerter. Hvorfor er det du mener det lige nøjagtigt skal være på stadion?
                      Vil du så også mene at hvis Botanisk forening vil holde udstilling i ishockey Hallen så skal de også have lov til det fordi alle skal have lige ret?
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                        Foreninger skal naturligvis ikke leje til samme pris som private professionelle foretagender, det siger sig selv (det glemte jeg at tilføje) ... det er jo to vidt forskellige formål.

                        De behøver ikke anvende det store glasmonster, det er jo netop ejet af OSE.

                        Odense Kommune skal ikke holde koncerter, men det kan der være foreninger der gerne vil (ja det er der foreninger der gerne vil, jeg har personligt været med til at sætte op til flere) ... så nej det vil jeg ikke i ramme alvor foreslå :D!

                        Lige adgang til det kommunalt ejede område, for dem der måtte have lyst til at anvende det og som sagt med andre (lavere) priser for foreninger, end for private foretagender.

                        Hvis OSE vil have et stadion, så må de jo bygge det, hvis de bruger det kommunalt ejede, altså det stadion som reelt er ejet af dem der bor i kommunen, så må de stille sig op i køen som alle andre.

                        Jeg skrev det ikke for efterfølgende at komme med et færdigbygget scenarie for hvordan det skulle tage sig ud, men p.b.a. et princip om at et privat (milliardfirma, hvilket egentlig er irrelevant men det understreger absurditeten) firma skal have fortrinsret til et kommunalt ejet område.

                        Jeg tænker ikke at det nogensinde bliver sådan, da kapitalen desværre har held til at ignorere egne principper om hvad der ikke kan stå selv må falde og på samme tid overtale alt for mange politikere om at lige præcis det her private foretagende da skal støttes med borgernes penge ... hvad er egentlig din holdning til det Nicolai (er det med c og i?)?
                        Hvorfor skal der være prisforskel for lejerne? Varen har en værdi, og OK er vel ét eller andet sted “forpligtiget” til at søge den største indtjening, for fællesskabets bedste
                        Differentierer man prisen på varen, så forskelsbehandler man vel også et eller andet sted?
                        I sidste ende har OB vel samme ret som alle de andre klubber i OK, og kunne så bare videreudleje til OS&E, hvis man skal være lidt krakilsk

                        Mht koncerter på stadion, så er stedet ikke specielt godt egnet til det, og det vil forringe varens værdi resten af året, så der bør man nok kigge på, om det vil give en reel mer-indtægt, når
                        følge-udgifter er trukket fra
                        OS&E har vel reelt kun afholdt to koncerter på stadion - Elton John og Roger Waters afair, og indså at det var et pivringe sted at gøre det, og fandt derfor på alternativer

                        Så lige adgang for alle, altså ... undtaget nogen?!
                        Kan du selv høre det?

                        Ja det er da nemmere at bygge selv - så skal man ikke spørge om lov. Det gælder også Marienlyst, 09’erne osv.
                        Men igen, bygger OS&E / alle sit eget, så står OK med et stadion som ingen har brug for, eller i hvert fald på ingen måde kan forrente, og så kan det forfalde indtil det bliver revet ned

                        Mht fortrinsret, så tror jeg det er HELT ligegyldigt om det var milliardfirmaet OS&E eller feks Røde Stjerne som fik fortrinsret - mon ikke der er skævet bare LIDT til hvem der ville betale mest, og dermed gav den bedste forrentning/indtjening på stadion?
                        Da OB/OS&E indgik den 30-årige lejeaftale, var der ikke andre plausible alternativer. I den forgangne tid, har der været få pokalkampe som har været på tale, og kun nogle få FCF-kampe, så vidt jeg husker.

                        Hvad min holdning er, til at OK støtter nogle ting, herunder OS&E? Tjae, det kan sættes op på mange måder:

                        1) Jeg vil da hellere bruge kommunale penge på skoler, børnehaver og varme hænder, eller måske ny asfalt og cykelstier

                        2) At have et SL-hold er HELT sikkert en måde at profilere sig på som by, og i disse år sker der rigtig mange ting i Odense, og vi prøver som by at sadle om og tiltrække løntunge arbejdspladser, fastholde mange af de som ellers har for vane at fordufte, når de har læst færdigt på SDU, samt få vendt en affolkning til en befolkningstilvækst - alt sammen noget som spytter i kommunekassen.

                        Så hvis et sponsorat eller anden form for hjælp, støtte eller hvad man nu vil kalde det, på én million kroner, kan skaffe fem
                        millioner kroner tilbage i skat, så fint med mig.

                        Jeg vil dog stadig mene, at som med sponsorater generelt, så er det helt ufatteligt svært at måle effekten (Muligt nogen herinde ved meget mere om dét end jeg gør), og især i dette tilfælde, er der jo i så fald tale om en sum af de ting byen kan tilbyde - mine briller ér ikke mere striwede, end jeg da gerne indrømmer, at der nok ikke er nogen der flytter til Odense, alene fordi OB er her. Er det modsatte tilfældet, jamen så lad os kanalisere penge fra varme hænder, skoler etc., over i OS&E’s kasse og kickstarte eventyret

                        3) Helt generelt, så er det danske foreningsliv og idrætsklubber lidt specielt, især når man smider en eller anden professionel konstruktion oven på den enkelte amatørklub, i og med amatørklubben er sovset ind i kommunen, i form af arealer, tilskud og hvad ved jeg.

                        Jeg husker tydeligt Bruce Riochs manglende forståelse for, at man ikke bare kunne lukke Ådalen hermetisk, og som brite med over 100 års professionel fodbold i ryggen, må han have været rystet i sin grundvold, over sådanne ting.
                        Ikke rystet over den manglende professionalitet, men nok nærmere uforstående (ikke klar over) over for den idrætskultur vi basalt set har her i landet, på godt og ondt.

                        4) For mig personligt, er byens fodboldhold (groft sagt det højest rangerende), et kulturtilbud, på lige fod med så meget andet kultur, og er med til at danne et helhedsbillede.
                        Jeg gider så bare ikke at rende og brokke mig over, at der bruges penge på kulturtilbud, som JEG ikke benytter mig af.
                        Så længe der er NOGEN som bruger dem, så er det fint med mig, men der skal nok bare være en sammenhæng mellem antallet af besøgende/tilskuere/whatever, og så det beløb der investeres / støttes med.

                        Her er Tinderbox i min verden et OK eksempel - der er brugt penge på at etablere nogle faciliteter, i dette tilfælde ude i skoven, og der er givet nogle start-up penge til et ikke-kommunalt selskab som byder ind og afholder TB - en festival som er et kulturtilbud i Odense, som både holder folk her, giver “livskvalitet” for nogle (Der skal nok stadig nogle sure TB-hadere derude også), og ikke mindst giver en gevaldig omsætning i byens erhvervsliv, som så igen spytter nogle penge i kommunekassen.

                        mvh NiColaJ - close, but no cigar!

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af Ricardo

                          Syntes der er noget unikt igang med vores talentudvikling, vi har åbentbart den helt rigtige mand i Tonni Hermansen.

                          Tror vi kunne flytte os rigtigt lang med en eller flere dygtige agtenter der i samarbejde med Tonni Hermansen kunne plukke flere talenter fra andre klubber det er jo lykkes et par gange. Minimerer fejlsigningen af etablerede spillere kunne også hjæpe os meget..

                          Samarbejde med andre akadamier eksempelvis et afrikanske.. FCM model kunne også være spændende, tror vi kan udvikle mange fynske talenter, men det materialle der er tilrådighed på Fyn kan der være gode årgange efter hinanden, men der vil være årgange hvor der måske ikke er talent nok. I 3 årgange efter hinanden havde vi både Falk Eriksen Kasper Larsen og Daniel Høegh. Sådanne årgange vil komme igen, her må vi i fremtiden sikre at vi får maksimalt udbytte, det kan også rykke os rigtig lang

                          Det burde ikke kun være et eventyr, det er jo lykkes så fint for FCM. Vil også gøre OB til en super interresant klub at følge.

                          Hvor meget vi får eller ikke får af Odense Kommune burde egentlig ikke fylde så meget i spørgsmålet om at udvikle OB, men er helt enig i at vi ikke bør være anderledes stillet end andre superliga klubber. Et stærkt OB i toppen af dansk fodbold, og fyldte stadion vil helt sikkert genererer noget ekstra økonomi i Odense.

                          Comment


                            #88
                            Får jeg nu den kolde skulder, Mads?

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
                              Får jeg nu den kolde skulder, Mads?
                              Det er da bedre end et nyrehug eller dobbelt kindhest bagved stadion

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                                Det er da bedre end et nyrehug eller dobbelt kindhest bagved stadion

                                Comment

                                Working...
                                X