Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Lyngby 29-06

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Jeg vil på ingen måde ændre holdning eller konkludere en masse på baggrund af sejre over rækkens absolutte bund. Lyngby er gået helt ned med flaget,og er i ringere forfatning end os, og et skal vi vist bare være glade for. Hvis vi ligefrem kommer til en play-off kamp om europacup pladsen mod et hold i top 6 vil jeg måske korrigere.

    Jeg mener stadig, at udfaldene, den elendige rekruttering og det fastlåste spil, de manglende ideer, skaderne og træningen, sætter betydelige spørgsmålstegn ved trænerteamet. Vi stod foran en katastrofe, og ingen kunne vide, hvordan disse unge spillere ville gribe det an, hvem ville banke i bordet, hvordan ville holdet som enhed reagere på skaderne og situationen. Der må man bare sige, at endnu engang, som det er sket utallige gange siden Jesper Hansen satte sig i chefstolen, er det ungdommen som redder holdet, og ikke de dyrt indkøbte spillere. Der var intet at falde tilbage på, ingen stamme, ingen spillestil, men heldigvis viste ungdommen sig langt mere solid, end jeg havde regnet med, så det er mest af alt en indrømmelse til akademiarbejdet, som jeg mener har bevist sit værd i denne omgang. Men igen, solid i forhold til andre hold som sejler løs, og et udfald som 6-0 i Silkeborg er alvorligt.

    Mekanismerne i klubben ved vi intet om. Har MH f.eks. været tæt inde i trænernes maskinrum under krisen? Jeg er stadig tilhænger af, at vi skipper JM af til sommer, når hans kontrakt alligevel udløber næste år og vi ikke vil satse på ham. Vi skal finde en træner på en lidt højere hylde, som har vist sig holdbar over en længere periode. JM virker til at være en træner som kun skaber kortvarig succes, og ikke magter at skabe et koncept og et hold der er levedygtigt over længere tid
    En trænere på en højere hylde en JM? Han bliver bredt set betragtet som en af Danmarks mest talentfulde trænere, at vi skulle kunne tiltrække noget på en højere hylde er utopi. Hvad baserer du det på, når du siger, at han kun kan skabe kortvarrig succes?
    At det ikke er den mest overbevisende baggrund at konkludere en hel masse på, når man vinder to gange over Lyngby og en over SjE efter den grimme afklapsning mod SIF, har du helt ret i. Men at vinde 4 af de seneste 5 kampe er alligevel ikke ingenting, når der er tale om et hold i krise. At gøre det med et hold, der samtidig er voldsomt decimeret på grund af skader, kræver altså også godt trænerarbejde, hvordan man så end vender og drejer det.
    JM har helt klart ansvaret for den forfærdelige stime, vi fik sat sammen i midten af sæsonen, der tog os fra medaljepladserne til nedrykningskamp, men han skal imo helt klart have muligheden for at bevise til næste sæson, at han har lært af den oplevelse.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
      Jeg vil på ingen måde ændre holdning eller konkludere en masse på baggrund af sejre over rækkens absolutte bund. Lyngby er gået helt ned med flaget,og er i ringere forfatning end os, og et skal vi vist bare være glade for. Hvis vi ligefrem kommer til en play-off kamp om europacup pladsen mod et hold i top 6 vil jeg måske korrigere.

      Jeg mener stadig, at udfaldene, den elendige rekruttering og det fastlåste spil, de manglende ideer, skaderne og træningen, sætter betydelige spørgsmålstegn ved trænerteamet. Vi stod foran en katastrofe, og ingen kunne vide, hvordan disse unge spillere ville gribe det an, hvem ville banke i bordet, hvordan ville holdet som enhed reagere på skaderne og situationen. Der må man bare sige, at endnu engang, som det er sket utallige gange siden Jesper Hansen satte sig i chefstolen, er det ungdommen som redder holdet, og ikke de dyrt indkøbte spillere. Der var intet at falde tilbage på, ingen stamme, ingen spillestil, men heldigvis viste ungdommen sig langt mere solid, end jeg havde regnet med, så det er mest af alt en indrømmelse til akademiarbejdet, som jeg mener har bevist sit værd i denne omgang. Men igen, solid i forhold til andre hold som sejler løs, og et udfald som 6-0 i Silkeborg er alvorligt.

      Mekanismerne i klubben ved vi intet om. Har MH f.eks. været tæt inde i trænernes maskinrum under krisen? Jeg er stadig tilhænger af, at vi skipper JM af til sommer, når hans kontrakt alligevel udløber næste år og vi ikke vil satse på ham. Vi skal finde en træner på en lidt højere hylde, som har vist sig holdbar over en længere periode. JM virker til at være en træner som kun skaber kortvarig succes, og ikke magter at skabe et koncept og et hold der er levedygtigt over længere tid
      Jeg er helt enig i, at vi slet ikke som i slet slet slet ikke har en top 6 trup og det er tåbelige at tale om. Vi har en 5-10 trup hverken mere eller mindre. Jeg vil nu alligevel beholde JM. Hvis spillerne ikke havde tillid til ham, så havde vi stået som en rygløs regnorm som Esbjerg. Esbjerg spillede i korter perioder under Troels faktisk ret godt, men holdet kunne slet ikke tåle modgang. Der har vores hold rykket sammen og klaret det flot oven på nogle store skuffelser.

      KN er måske en træner fra en højre hylde?
      Zorniger var vel hvad BIF havde brug for, men han har en udløbstid.
      Lammers i Esbjerg fra bronze til nedrykning.

      Jeg håber på klubben får en strategi og en råd tråd. Måske skal vi være tålmodige med JM. Kent vandt heller ikke noget med Aab, men var næsten kun sekunder fra at rykke ud.

      Som jeg ser problemet, så er det at vi taler spillere fra mellemhylden op. Vi mangler nogle som er niveauer over de andre. Dels for at løfte holdet, de unge og ikke mindst nogle som gøre at de unge igen vil holde med OB.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Er de så ikke bare egenudviklede akademi talenter? Fynske er nok lige at strække den lidt
        De skal bare drikke Albani og spise brunner, så er integrationen tæt på fuldført
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          Oprindeligt indsendt af newbenji Se indlæg

          Lige der er vi ikke enige. Lige efter corona skifter han netop ikke formation, men bibeholder den gamle der ikke fungerede.. Der går en del kampe før han selv overgiver sig og skifter.. Så han var alt for længe om indse han ikke havde holdet til 3-5-2 og burde skifte til 4-4-2.. Mindes en kamp i efteråret hvis vi startede i 3-5-2 og spilles ud af banen indtil han i kampen skifter til 4-4-2 og pludselig er vi meget mere med.. Dog for sent til vende den kamp::
          OG hvad sker der næste kamp igen. 3-5-2 og elendigt spil igen osv..
          Vi kan sagtens blive enige om at det måske havde været en idé at skifte formation tidligere, men det er simpelthen ikke rigtigt at vi ikke har spillet 4-4-2 i alle kampe efter coronaen. Det er kun 2. Halveg imod SIF, hvor han skifter væk fra 4-4-2 ellers har det været fast. Desuden synes jeg også nøglen til at spille 4-4-2 er at JJT nu er klar og i fulde omdrejninger. Det er min påstand at JD ikke vil fungere i det system, da han ikke kan flytte sit spil så langt frem på banen som JJT kan og som behøves, hvis vi blot skal spille med to centrale midtbanespillere.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg

            De skal bare drikke Albani og spise brunner, så er integrationen tæt på fuldført
            Det er modtaget

            Comment


              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

              Jeg er helt enig i, at vi slet ikke som i slet slet slet ikke har en top 6 trup og det er tåbelige at tale om. Vi har en 5-10 trup hverken mere eller mindre. Jeg vil nu alligevel beholde JM. Hvis spillerne ikke havde tillid til ham, så havde vi stået som en rygløs regnorm som Esbjerg. Esbjerg spillede i korter perioder under Troels faktisk ret godt, men holdet kunne slet ikke tåle modgang. Der har vores hold rykket sammen og klaret det flot oven på nogle store skuffelser.

              KN er måske en træner fra en højre hylde?
              Zorniger var vel hvad BIF havde brug for, men han har en udløbstid.
              Lammers i Esbjerg fra bronze til nedrykning.

              Jeg håber på klubben får en strategi og en råd tråd. Måske skal vi være tålmodige med JM. Kent vandt heller ikke noget med Aab, men var næsten kun sekunder fra at rykke ud.

              Som jeg ser problemet, så er det at vi taler spillere fra mellemhylden op. Vi mangler nogle som er niveauer over de andre. Dels for at løfte holdet, de unge og ikke mindst nogle som gøre at de unge igen vil holde med OB.
              Vandt Kent N ikke mesterskabet med AaB inden han skiftede til OB ?
              mvh pnl

              Comment


                Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                Vandt Kent N ikke mesterskabet med AaB inden han skiftede til OB ?
                mvh pnl
                Alle ved da det primært var Allan kuhn der stod bag det heldige mesterskab.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                  Vandt Kent N ikke mesterskabet med AaB inden han skiftede til OB ?
                  mvh pnl
                  Jo netop, men det gør ikke at jeg tænker KN er et bedre valg.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                    Vandt Kent N ikke mesterskabet med AaB inden han skiftede til OB ?
                    mvh pnl
                    Jo, irriterende nok vandt AaB the double bare for at gøre det værre

                    Comment


                      I min optik får vi pt. ikke en bedre træner end Jakob Michelsen. Klubbens position i ligaen er ikke ligefrem til at hente fra en højere hylde, og når alt kommer til alt, må vi desværre nok indrømme, at spillermaterialet ikke er bedre end til dér, hvor vi ligger og roder rundt lige nu.

                      Det kan selvfølgelig ændre sig, men kræver en vis opskalering af de transfers vi får ind sammenlignet med de seneste mange år. Omvendt mange af de seneste trænere vi har haft, har jeg stor respekt for måden JM agerer i medierne. Han er utrolig sympatisk, har spillernes ryg og tuder ikke i pressen hver gang vi er blevet snydt, som f.eks. Thomas Thomasberg. Han har været god for Odense forstået på den måde, at især i første sæson fik vores spil en seværdig opblomstring, som også har resulteret i en stigning i antallet af tilskuere f.eks.

                      Synes han har haft stor andel i, at der er blevet mere buzz omkring OB sammenholdt med de sidste mange sæsoner, og jeg har endnu til gode at sidde med samme følelse forud for en OB-kamp, som da Kent Nielsen var træner. Der vidste man bare, at kampen ville blive røvsyg, og at vi sandsynligvis ikke ville vinde, hvorimod jeg fornemmer meget mere optimisme under JM.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                        En trænere på en højere hylde en JM? Han bliver bredt set betragtet som en af Danmarks mest talentfulde trænere, at vi skulle kunne tiltrække noget på en højere hylde er utopi. Hvad baserer du det på, når du siger, at han kun kan skabe kortvarrig succes?

                        JM har helt klart ansvaret for den forfærdelige stime, vi fik sat sammen i midten af sæsonen, der tog os fra medaljepladserne til nedrykningskamp, men han skal imo helt klart have muligheden for at bevise til næste sæson, at han har lært af den oplevelse.
                        Jeg baserer det på noget så kedeligt som virkeligheden ;-)

                        Jeg synes OB skal foretage et valg snart, hvad man vil med fremtiden. VI har set i AGF at succes ikke behøver tage så forfærdeligt lang tid, og kræver ikke nødvendigvis en meget lang proces med middelmådighed, som åbenbart er overbevisningen i OB, såfremt man har det rette team og den rigtige kultur.
                        Problemet med OB er, at det er meget svært at skabe den rette kultur med den nuværende ledelse, måske umuligt. Men hvis nogen skal kunne det, skal det være en person med enorm slagkraft, som kan skabe afgørende forandringer.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                          Jeg baserer det på noget så kedeligt som virkeligheden ;-)

                          Jeg synes OB skal foretage et valg snart, hvad man vil med fremtiden. VI har set i AGF at succes ikke behøver tage så forfærdeligt lang tid, og kræver ikke nødvendigvis en meget lang proces med middelmådighed, som åbenbart er overbevisningen i OB, såfremt man har det rette team og den rigtige kultur.
                          Problemet med OB er, at det er meget svært at skabe den rette kultur med den nuværende ledelse, måske umuligt. Men hvis nogen skal kunne det, skal det være en person med enorm slagkraft, som kan skabe afgørende forandringer.
                          Så som hvem

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                            Jeg baserer det på noget så kedeligt som virkeligheden ;-)

                            Jeg synes OB skal foretage et valg snart, hvad man vil med fremtiden. VI har set i AGF at succes ikke behøver tage så forfærdeligt lang tid, og kræver ikke nødvendigvis en meget lang proces med middelmådighed, som åbenbart er overbevisningen i OB, såfremt man har det rette team og den rigtige kultur.
                            Problemet med OB er, at det er meget svært at skabe den rette kultur med den nuværende ledelse, måske umuligt. Men hvis nogen skal kunne det, skal det være en person med enorm slagkraft, som kan skabe afgørende forandringer.
                            Undskyld, men det er noget vås. Udover Hammarby er den eneste grund til at han har været kortvarigt i andre klubber, at han er blevet hyret i større klubber på grund af stor succes. I Hammarby fik han heller aldrig særlig længe, så der er ganske enkelt ikke nogle eksempler fra den kedelige virkelighed, der kan fortælle dig eller os, hvordan JM er til at sikre succes på langt sigt.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                              Jeg baserer det på noget så kedeligt som virkeligheden ;-)

                              Jeg synes OB skal foretage et valg snart, hvad man vil med fremtiden. VI har set i AGF at succes ikke behøver tage så forfærdeligt lang tid, og kræver ikke nødvendigvis en meget lang proces med middelmådighed, som åbenbart er overbevisningen i OB, såfremt man har det rette team og den rigtige kultur.
                              Problemet med OB er, at det er meget svært at skabe den rette kultur med den nuværende ledelse, måske umuligt. Men hvis nogen skal kunne det, skal det være en person med enorm slagkraft, som kan skabe afgørende forandringer.
                              Jeg gad godt se det navn, som har den enorme slagkraft overfor Thorborg og bestyrelse. Og som er mulig at tiltrække lønmæssigt, og finder OB attraktivt. Her taler vi højt profileret udenlandsk trænerprofil.
                              OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                                Jeg gad godt se det navn, som har den enorme slagkraft overfor Thorborg og bestyrelse. Og som er mulig at tiltrække lønmæssigt, og finder OB attraktivt. Her taler vi højt profileret udenlandsk trænerprofil.
                                Det navn kunne også være Troels B med sit intellekt og slagkraft / erfaring som sportsdirektør, og så fortsætte med JM som træner.
                                mvh pnl

                                Comment

                                Working...
                                X