Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Den samlede Max Fenger tråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

    Tror I måske Max har haft noget at skulle have sagt? Kunne det tænkes at Max ikke var interesseret i 5 år til at starte med?
    Det er bestemt sandsynligt, at det er Fenger-lejren der ikke har været interesseret i en længere aftale, men i så fald kan jeg ikke se, hvad der går af OB og Hemmingsen ved at signalere det. Fenger sagde selv i optakten, at han nærmest intet havde haft at gøre med kontraktforhandlingerne. Hvis OB føler, at det er hans agent der har stået i vejen for en længere aftale, har Hemmingsen da lige forpasset en chance for at signalere det offentligt. Det kunne dels være med til at forklare situationen fra OBs side, og dels kunne det være et signal til Fenger om, at han måske skulle finde sig en anden agent.

    Man skal godt nok være naiv overfor mekanismerne i fodbold, for at anse en forlængelse fra ét til to år af klubbens største komet lige nu, som en stor sejr. At vores sportschef står og nærmest bliver fornærmet over at blive spurgt ind til den åbenlyst problematisk korte forlængelse, det er sgu pinligt.

    Comment


      Jeg mener faktisk ikke vi skal begynder at vurdere MH på en forlængelse.

      Har har været med inde over nogle ungdomsaftaler, hvor 90 % er laver af TH.

      Giv nu lige MH lov til at få måske bare et vindue.

      Vi vurdere sgu da ikke JH inden han havde haft et vindue.

      Så slap nu af, han er måske ikke TB, men måske kan han noget på papir, for i mine øjne har Troels Bech ikke vundet DM guld med os, selv med en god mund.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Præcis. Havde man vidst hvad man havde mellem hænderne inden han fik debut havde man selvfølgelig skrevet 5 år med ham. Selv Thorborg må sgu da kunne høre at den er helt gal når han åbner munden..
        1 års forlængelse er helt til grin og alle ved det
        Den første 1 årige seniorkontrakt blev lavet i maj måned i år med virkning fra 1.juli 2020. Hvorfor den kun skulle være 1 årig, når andre fra U19 holdet har lavet 3 årige, kan virkelig undre. Denne gang kan man ikke bebrejde Jesper H, men kun MH, som nu har lappet på miseren med en 1 årig forlængelse og udtrykt at det var en let opgave. Dette er lige så skuffende, som jeg havde frygtet.
        Last edited by pnl; 23-07-2020, 20:38.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
          Jeg mener faktisk ikke vi skal begynder at vurdere MH på en forlængelse.

          Har har været med inde over nogle ungdomsaftaler, hvor 90 % er laver af TH.

          Giv nu lige MH lov til at få måske bare et vindue.

          Vi vurdere sgu da ikke JH inden han havde haft et vindue.

          Så slap nu af, han er måske ikke TB, men måske kan han noget på papir, for i mine øjne har Troels Bech ikke vundet DM guld med os, selv med en god mund.
          Jeg vurderer faktisk overhovedet ikke MHs sportslige dispositioner endnu. Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg han har truffet ganske få beslutninger indtil videre. Han har næppe haft den store indflydelse i vinterens transfervindue, hvor han først lige var tiltrådt, og det forberedende arbejde dermed sikkert var lavet før han kom. Han kender jo af gode grunde heller ikke alle de unge spillere indgående og har kunne følge dem over flere år, så han har helt sikkert også trukket heftigt på andre folks vurderinger, når vi snakker beslutninger om forlængelser.

          Så på de rent sportslige beslutninger, som jo er det vigtigste, tror jeg ikke vi har set MH lave et aftryk endnu, så det vil jeg slet ikke vurdere. Det jeg derimod vil vurdere, er hans kommunikation og evne til at fremstå kompetent og troværdig, og den synes jeg sgu er problematisk. Jeg forventede faktisk stort set intet på den front, og jeg er alligevel skuffet. Hans interview i dag er bare endnu et eksempel på det. At insistere på, at en étårig forlængelse med Fenger er en indiskutabel vindersag for OB, det skurrer bare i mine ører og virker utroværdigt.

          Jeg vil selvfølgelig ikke påstå, at der er en én til én sammenhæng mellem, hvordan man fremstår eksternt og internt, men når man virker så famlende og usikker i sin eksterne kommunikation, så har jeg bare svært ved at tro på, at man modsvarende skulle fremstå kompetent og med stor autoritet internt. Hemmingsen skal i sidste ende vise sine evner og kvaliteter via sine handlinger, men hvis han på en eller anden måde kunne tydeliggøre udadtil, hvad det er han er dygtig til og hvad det er han bringer til klubben, så ville det være så meget nemmere at have tiltro til ham.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

            Tror I måske Max har haft noget at skulle have sagt? Kunne det tænkes at Max ikke var interesseret i 5 år til at starte med?
            Næh. Det tænker jeg Egentlig ikke...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Næh. Det tænker jeg Egentlig ikke...
              Skarpt

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                Jeg vurderer faktisk overhovedet ikke MHs sportslige dispositioner endnu. Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg han har truffet ganske få beslutninger indtil videre. Han har næppe haft den store indflydelse i vinterens transfervindue, hvor han først lige var tiltrådt, og det forberedende arbejde dermed sikkert var lavet før han kom. Han kender jo af gode grunde heller ikke alle de unge spillere indgående og har kunne følge dem over flere år, så han har helt sikkert også trukket heftigt på andre folks vurderinger, når vi snakker beslutninger om forlængelser.

                Så på de rent sportslige beslutninger, som jo er det vigtigste, tror jeg ikke vi har set MH lave et aftryk endnu, så det vil jeg slet ikke vurdere. Det jeg derimod vil vurdere, er hans kommunikation og evne til at fremstå kompetent og troværdig, og den synes jeg sgu er problematisk. Jeg forventede faktisk stort set intet på den front, og jeg er alligevel skuffet. Hans interview i dag er bare endnu et eksempel på det. At insistere på, at en étårig forlængelse med Fenger er en indiskutabel vindersag for OB, det skurrer bare i mine ører og virker utroværdigt.

                Jeg vil selvfølgelig ikke påstå, at der er en én til én sammenhæng mellem, hvordan man fremstår eksternt og internt, men når man virker så famlende og usikker i sin eksterne kommunikation, så har jeg bare svært ved at tro på, at man modsvarende skulle fremstå kompetent og med stor autoritet internt. Hemmingsen skal i sidste ende vise sine evner og kvaliteter via sine handlinger, men hvis han på en eller anden måde kunne tydeliggøre udadtil, hvad det er han er dygtig til og hvad det er han bringer til klubben, så ville det være så meget nemmere at have tiltro til ham.
                Man frygter lidt Hemmingsen er valgt som galeonsfigur pga. hans fortid i klubben.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg

                  Man frygter lidt Hemmingsen er valgt som galeonsfigur pga. hans fortid i klubben.
                  Ja, det har jo været min teori hele vejen igennem. En kandidat som reelt er underkvalificeret og som nok ikke havde særligt gode tilbud på hånden, og derfor næppe kommer til at brokke sig og gøre vrøvl, når der bliver truffet beslutninger henover hovedet på ham. Samtidig er han en legende i klubben, så han vil jo naturligt have noget goodwill fra fansene, som meget få andre mennesker vil have, hvilket gør ham idéel til at skulle forsvare klubbens beslutninger. Der hvor de nok har forregnet sig, er hans evner til at fremstå tydelig og kompetent, hvis han evnede at sælge os en plade der virker bare lidt troværdig, var det nok et fåtal der ville brokke sig.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                    Men det ændrer jo ikke på, at hvis Fenger fortsætter sin udvikling og måske bliver vores topscorer næste sæson, så vil han få en masse spændende tilbud, sikkert også mere spændende end OB, og så står vi i en lortesituation.
                    Men blev der forlænget med to eller tre år vil parterne stå i en lortesituation hvis han er et one season wonder ...
                    men ja, en option i OB’s favør havde da nok været optimalt ... men Hemme er vel ikke så erfaren i dette spil endnu ..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg

                      Man frygter lidt Hemmingsen er valgt som galeonsfigur pga. hans fortid i klubben.
                      Det kan jo ikke rigtigt være andet. Han har ikke andre meritter. Det er helt symptomatisk for OB som klub.

                      Comment


                        Hvis Fenger fortsætter i næste sæson som han spiller nu, så har vi ham max et år mere, uanset kontraktlængden, og han kommer til at indbringe et meget flot beløb. Selvfølgelig ville en længere kontrakt være at foretrække, og hvad der gør at han kun forlænger med et år kan man kun gætte på. Personligt tror jeg det er en kombination af Fengers egne ambitioner og af agentens ønske om at tjene penge, mere end jeg tror det er OB’s/MHs inkompetence. Hvor om alting er; får han et formdyk bliver det nemmere at forlænge kontrakten yderligere, fortsætter han den nuværrende udvikling kommer vi til at tjene rigtigt gode penge på ham. Jeg er skuffet over den korte forlængelse, men glad for at der med forlængelsen, forhåbentligt, ikke går Falk/Gryte i den.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                          Men blev der forlænget med to eller tre år vil parterne stå i en lortesituation hvis han er et one season wonder ...
                          men ja, en option i OB’s favør havde da nok været optimalt ... men Hemme er vel ikke så erfaren i dette spil endnu ..
                          Sådan er det jo altid med talenter. Det gode ved talenter sammenlignet med etablerede spillere er, at talenter koster langt mindre at have gående. At vi har haft Harboe gående de sidste tre år uden at han slog igennem, har jo ikke begrænset os nævneværdigt økonomisk. At vi har AK siddende på bænken til en af de største lønninger, begrænser os i høj grad. For hans løn ville vi kunne have en potentielt bærende profil gående eller et par spillere til startopstillingen. Eller en 5-6 talenter på seniorkontrakter.

                          Hvis man vil talentudvikling, er man jo også nødt til at skrive nogle længere kontrakter med dem. Både så man bruger nogle år på at udvikle dem og giver dem chancen for at fejle og blive bedre på seniorniveau, men især også for at undgå, at potentielle juveler smutter og at man ikke får fuld valuta ud af dem. Der er kæmpe forskel på at sælge en ung spiller med ét og tre år tilbage af kontrakten. Hvis ens talentudvikling er god nok, skal de penge man tjener via sportslige præstationer og videresalg nok rigeligt overstige de penge man bruger på seniorkontrakter til unge spillere der ikke slå igennem.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                            Hvis Fenger fortsætter i næste sæson som han spiller nu, så har vi ham max et år mere, uanset kontraktlængden, og han kommer til at indbringe et meget flot beløb. Selvfølgelig ville en længere kontrakt være at foretrække, og hvad der gør at han kun forlænger med et år kan man kun gætte på. Personligt tror jeg det er en kombination af Fengers egne ambitioner og af agentens ønske om at tjene penge, mere end jeg tror det er OB’s/MHs inkompetence. Hvor om alting er; får han et formdyk bliver det nemmere at forlænge kontrakten yderligere, fortsætter han den nuværrende udvikling kommer vi til at tjene rigtigt gode penge på ham. Jeg er skuffet over den korte forlængelse, men glad for at der med forlængelsen, forhåbentligt, ikke går Falk/Gryte i den.
                            OB kommer ikke til at tjene særligt godt på ham, hvis han sælges med et år tilbage på kontrakten. Jeg synes det virker helt galimatias med så kort en kontrakt.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

                              Skarpt
                              Som en smørkniv Leander..
                              Men du skal ikke bilde mig ind af en spiller som nok ellers havde spillet i Middelfart nu hvis vi ikke havde skrevet kontrakt ikke havde skrevet under på stort set hvad som helst der var forelagt ham for et par måneder siden. Han var seriøst ikke et blip på radaren nogen steder.
                              Så selvfølgelig havde han sagt ja til en lang OB kontrakt

                              OB tog et sats med ham og skrev den korteste kontrakt de længe har gjort og tabte stort. Nu skulle man så råde bod på sit sats og der fejler man så også.
                              For selvfølgelig var Fenger interesseret i længere end 2022 denne gang. Men MH kunne ikke levere og har herved sat røven i klaske højde hvis vores unge ven fortsætter og bliver umulig at forlænge med næste sommer. Så er man presset ud i et salg

                              Jeg er ikke imponeret. Hverken foran kameraet eller bag skrivebordet

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                                Sådan er det jo altid med talenter. Det gode ved talenter sammenlignet med etablerede spillere er, at talenter koster langt mindre at have gående. At vi har haft Harboe gående de sidste tre år uden at han slog igennem, har jo ikke begrænset os nævneværdigt økonomisk. At vi har AK siddende på bænken til en af de største lønninger, begrænser os i høj grad. For hans løn ville vi kunne have en potentielt bærende profil gående eller et par spillere til startopstillingen. Eller en 5-6 talenter på seniorkontrakter.

                                Hvis man vil talentudvikling, er man jo også nødt til at skrive nogle længere kontrakter med dem. Både så man bruger nogle år på at udvikle dem og giver dem chancen for at fejle og blive bedre på seniorniveau, men især også for at undgå, at potentielle juveler smutter og at man ikke får fuld valuta ud af dem. Der er kæmpe forskel på at sælge en ung spiller med ét og tre år tilbage af kontrakten. Hvis ens talentudvikling er god nok, skal de penge man tjener via sportslige præstationer og videresalg nok rigeligt overstige de penge man bruger på seniorkontrakter til unge spillere der ikke slå igennem.
                                Er ikke uenig og som fmprOB også skriver skulle der være skrevet længere i første omgang. Det gjorde man så ikke og nu var det svært at forlænge med mere formentligt fordi lønnen har været et issue .. tænker ikke at han går til lærlingeløn på en kontrakt der er forlænget 3 mdr. efter lærlingekontrakten blev underskrevet og han i mellemtiden har lavet de tre mål der blev scoret i to vigtige kvalkampe ..
                                Når man i første omgang tvivlede var der vel en årsag .. den årsag er der måske endnu ... og så tør man måske ikke risikere en for stor investering ..

                                Men man scorer ikke hvis man ikke skyder på mål og man tjener ikke hvis man ikke investerer ... OB er bare ikke kendt for at investere så ...
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X