Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Den fysiske træning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Hemmingsen udtalelser får mig til at krumme tæer - den mand virker så virkelighedsfjern som man overhovedet kan blive. Han lyder næsten fornærmet når han udtaler sig om EB og hvad vinklen på historien er.. Kære MH, mon ikke vinklen er et forsøg fra ekstrabladet på at afdække hvad der foregår i OB nu hvor klubben har besluttet at lukke sig fuldstændigt for offentligheden? Et forsøg på at afdække hvorfor man i OB, igennem alt for lang tid, har set et fuldstændig absurd antal skader regne ned over klubben i et omfang så spillerrådet er gået til ledelsen med bekymringer angående den fysiske træning?

    Men super at du har en løbende dialog med alle dine "medarbejder" Hemmingsen, så kan vi jo putte den historie på hylden og glæde os og at alt er fryd og gammen i OB..
    +1

    Comment


      Mht dataanalyse, så testede/indførte OB for en del år siden vidst nok det værktøj som et Odensansk firma var med til at udvikle. Der er dog helt sikkert sket en del yderligere siden.

      Nogle af de opgaver I nævner her kan man nok diskutere om de kan dække en hel fuldtidsstilling med, men det udelukker jo ikke man giver ansvaret til én i staben. Er sikker på at vores 'Transitionstræner' har noget mere ansvar end hvad der ligger i titlen.

      Hvis OB var mere åbne omkring dette, så kunne vi måske undgå nogle af disse diskussioner.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
        Mht dataanalyse, så testede/indførte OB for en del år siden vidst nok det værktøj som et Odensansk firma var med til at udvikle. Der er dog helt sikkert sket en del yderligere siden.

        Nogle af de opgaver I nævner her kan man nok diskutere om de kan dække en hel fuldtidsstilling med, men det udelukker jo ikke man giver ansvaret til én i staben. Er sikker på at vores 'Transitionstræner' har noget mere ansvar end hvad der ligger i titlen.

        Hvis OB var mere åbne omkring dette, så kunne vi måske undgå nogle af disse diskussioner.
        Værktøjet, er relativt simpelt / billigt at udvikle. Udfordringen ligger i datakvaliteten og den/dem, som skal "fortolke" resultaterne

        Comment


          Der foreligger allerede er datasystem, som bruges internationalt og af de største klubber i DK. Det er slet ikke en udfordring.

          Det, OB ikke har, er dataanalytikere - i nysprog kaldet data scientist’s - til at fortolke disse data. Derudover kræver dataanalyse også, at man på forhånd har defineret klart, hvad man leder efter. Hvad skal en back i OB kunne? Hvilke data skal man se på. Ellers leder man i blinde.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

            JT har fået besked på at afmontere den i pressen. Hvad skulle han ellers gøre? Stille sig op og sige at JB ikke tager de rette hensyn.
            Det er vist kun Helweg der har haft nok pondus til at tale imod træneren. Men det blev der jo heller ikke lyttet nok til dengang.
            Er enig og der er ingen bebrejdelse til Tverskov herfra fordi han skal stå loyal til arbejdsgiveren med sine udtalelser i offentligheden. For mig viser det kun (og også MHs og JMs håndtering/udtalelser af sagen i offentligheden) at der er meget kød på knoglen om utilfredshed med den fysiske træning/JB i spillertruppen. Frygter mere og mere at de få ikke styr på "skade-sagen" med den håndtering.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

              Jeg ved at der er spillere der er utilfredse med den fysiske træning, men hvor generel den utilfredshed er, ved jeg ikke. Hvis man forestiller sig at det ikke er en samlet spillertrup der oplever træningen som et problem, men kun en håndfuld spillere, tænker jeg stadig det er spillerrådets opgave at gå til ledelsen med sådanne bekymringer. I sådan et tilfælde kan det måske sagtens tænkes at spillerrådet/Tverskov ikke oplever det som et overdrevet stort problem, omend der var tale om nogle reelle bekymringer der skulle, og også blev, adresseres.
              Der ud over er Tverskov jo bare bund professionel (hvis bare klubbens ledelse besad den samme professionalisme som Tverskov, suk), så jeg tror aldrig vi kommer til at høre Tverskov med en skinger kritik af klubben i medierne. Det så man også efter vores 0-6 lussing mod SIF da han igen og igen blev spurgt til hvor vidt JM stadig havde spillernes opbakning.
              Med den skadesituation vi står i nu for lang tid kan jeg ikke forestille mig at spillerråd ser det ikke som stort problem. Tolker det mere som de gik til ledelsen men fik som svar forlængelsen med JB som er ensbetydende med "tie stille og løb det væk". Håber jeg fejler men måske var det sammenfatning af "dialogen" med spillere.
              OBs håndtering af sagen bekymrer mig meget. En klar udmelding om analysering af situationen, de fejl man har fundet og hvordan man har rettet det ville være meget beroligende og give langt mere tiltro end det vi har nu.
              Fejl opstår nu en gang og er del af livet, spørgsmålet er om man har en kultur hvor fejl ses som del af fremskridt fordi man kan udvikler sig videre og forbedre sig eller om man nægter de bare og gentager de dermed.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Jeg tænker at søndagens trup vil hjælpe OB med at lægge et lille låg på denne sag. Udad til altså. I hr og fru Hansen pressen.
                AJA og Aron spillede 45 min igår og der er gode chancer for at Tverskov bliver klar. Måske også Hylle.

                Så truppen kunne se sådan her ud

                Oliver C
                Mandé
                Oli
                AJA
                Kasper
                Tverskov
                Obbekjær
                Marco
                Jørgen
                Sabbi
                JJ
                Kløve
                Frøkjær
                Opondo
                Aron
                Jebali
                Sander
                Hylle

                Det er vel navnemæssigt ingen katastrofe. Nok nærmere at de fleste er langt fra topform og vel kun ganske få kan spille 90 min

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Jeg tænker at søndagens trup vil hjælpe OB med at lægge et lille låg på denne sag. Udad til altså. I hr og fru Hansen pressen.
                  AJA og Aron spillede 45 min igår og der er gode chancer for at Tverskov bliver klar. Måske også Hylle.

                  Så truppen kunne se sådan her ud

                  Oliver C
                  Mandé
                  Oli
                  AJA
                  Kasper
                  Tverskov
                  Obbekjær
                  Marco
                  Jørgen
                  Sabbi
                  JJ
                  Kløve
                  Frøkjær
                  Opondo
                  Aron
                  Jebali
                  Sander
                  Hylle

                  Det er vel navnemæssigt ingen katastrofe. Nok nærmere at de fleste er langt fra topform og vel kun ganske få kan spille 90 min
                  spiller de 442 eller 352 eller ....
                  Oliver.
                  Lund. Kasper. Tverskov. Skjelvik.
                  Sabbi. JJT. Kløve. Frøkjær.
                  Jebali. Sander.

                  Mande. AJA. Obbekjær. Marco. Opondo. Aron. Hyllegaard.

                  bliver kørt over på midten og slugt i angrebet ...

                  Marco centralt og Tverskov på midten er nok for sent at træne nu ...


                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                    spiller de 442 eller 352 eller ....
                    Oliver.
                    Lund. Kasper. Tverskov. Skjelvik.
                    Sabbi. JJT. Kløve. Frøkjær.
                    Jebali. Sander.

                    Mande. AJA. Obbekjær. Marco. Opondo. Aron. Hyllegaard.

                    bliver kørt over på midten og slugt i angrebet ...

                    Marco centralt og Tverskov på midten er nok for sent at træne nu ...

                    Vi har jo spillet 4-3-3 i de fleste kampe i opstarten, så den er nok også i spil. Den 4-4-2 du ridser op der, tror jeg også vil være det rene selvmord. Til at starte med spiller vi med to backs der har store koncentrationsproblemer defensivt, det er problematisk nok i sig selv. Oven i hatten spiller vi så med to kanter der ikke fylder meget i det defensive og uden en rigtig 6er. Ser egentligt 3-5-2 som det bedste bud lige nu. I den formation er vi mest kompakte centralt, og så må det være op til Skjelvik og Lund at få skabt noget på siderne, og så kan vi spille med Sabbi og Jebali i front der begge kan noget på egen hånd. 1 point må i udgangspunktet være et fint resultat.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                      Jeg har fundet en Andy K. fra Lincoln, som er scout og analytiker.

                      Disse står som scouts for OB:
                      • Alain Rohou (Nice)
                      • Ben Gascoigne (Plymouth)
                      • José Manuel Bonilla Bravo (Valencia)
                      • Anthony Eteve (Paris)
                      • Jorian Lamberink (Hardenberg)
                      • Patrick Johansen
                      • Mauro Manzoni (Venedig)
                      • Simone Vitali (Bergamo)
                      Hvor har du fundet den liste over navne henne? Interessant liste, men også noget lidt atypiske lande, hvis man spørger mig. Det er jo alligevel relativt sjældent, at danske klubber henter spiller fra store fodboldnationer som England, Italien, Frankrig, Spanien etc. Jeg ville nok i udgangspunktet have tænkt, at det gav mere mening at have folk i Skandinavien, Østeuropa, Baltikum, Nordamerika, Afrika etc. Steder hvor det ofte vil være et skridt op for spille at skifte til OB.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                        Hvor har du fundet den liste over navne henne? Interessant liste, men også noget lidt atypiske lande, hvis man spørger mig. Det er jo alligevel relativt sjældent, at danske klubber henter spiller fra store fodboldnationer som England, Italien, Frankrig, Spanien etc. Jeg ville nok i udgangspunktet have tænkt, at det gav mere mening at have folk i Skandinavien, Østeuropa, Baltikum, Nordamerika, Afrika etc. Steder hvor det ofte vil være et skridt op for spille at skifte til OB.
                        Jo, der kunne vel forklare hvorfor det alt for ofte blev den Horsens-connection vi brugte i de sidste år...
                        Vi svømmer ja alt for ofte i Suppen-område hvor vi ikke er økonomisk stærk nok at hente stjerner. Med JM kom der også spiller fra de norske/svenske ligaer men tror det skylder JMs kendskab af markedet der. Lyder som vores scouting overrækkes og nystruktureres.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                          Vi har jo spillet 4-3-3 i de fleste kampe i opstarten, så den er nok også i spil. Den 4-4-2 du ridser op der, tror jeg også vil være det rene selvmord. Til at starte med spiller vi med to backs der har store koncentrationsproblemer defensivt, det er problematisk nok i sig selv. Oven i hatten spiller vi så med to kanter der ikke fylder meget i det defensive og uden en rigtig 6er. Ser egentligt 3-5-2 som det bedste bud lige nu. I den formation er vi mest kompakte centralt, og så må det være op til Skjelvik og Lund at få skabt noget på siderne, og så kan vi spille med Sabbi og Jebali i front der begge kan noget på egen hånd. 1 point må i udgangspunktet være et fint resultat.
                          Oliver.
                          Kasper. Tverskov. Lund
                          Lund. Kløve. JJT. Frøkjær. Skjelvik
                          Sabbi. Jebali.

                          Mande. AJA. Obbekjær. Opondo. Aron. Sander. Hyllegaard.

                          ?
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Hvor har du fundet den liste over navne henne? Interessant liste, men også noget lidt atypiske lande, hvis man spørger mig. Det er jo alligevel relativt sjældent, at danske klubber henter spiller fra store fodboldnationer som England, Italien, Frankrig, Spanien etc. Jeg ville nok i udgangspunktet have tænkt, at det gav mere mening at have folk i Skandinavien, Østeuropa, Baltikum, Nordamerika, Afrika etc. Steder hvor det ofte vil være et skridt op for spille at skifte til OB.
                            En simpel LinkedIn-søgning (scout Odense).

                            F.eks Alain Rohou - https://www.linkedin.com/in/alain-rohou-a5794737/

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                              Oliver.
                              Kasper. Tverskov. Lund
                              Lund. Kløve. JJT. Frøkjær. Skjelvik
                              Sabbi. Jebali.

                              Mande. AJA. Obbekjær. Opondo. Aron. Sander. Hyllegaard.

                              ?
                              Det vil også være min favorit, med udgangspunkt i Fenger ikke er klar. Synes 4-3-3 er spændende, men jeg synes vi skal have enten Lieder eller Max til den centrale angriber, hvis den skal være optimal. I nogen kampe kan jeg gå med til Hylle, men imod FCK tror jeg han kommer til at fylde for lidt, og her får vi brug for en vi kan slå den op på

                              Comment


                                Endnu et eksempel på udviklingen i moderne fodbold, hvor der - i de klubber der vil noget - ansættes flere og flere akademikere og folk med hardcore analytisk know how i ledende stillinger.

                                https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...nisk-direktoer

                                27 årig tidligere Head of Scouting and Analytics (med kælenavnet ‘the brain’) ny teknisk direktør i FCK.

                                Talenter findes ikke kun blandt spillere og trænere.

                                Comment

                                Working...
                                X