Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Den fysiske træning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Ok det var jeg ikke klar over - er den beslutning normal praksis i OB eller er det et resultat af skadessituationen? Jeg har ikke set nogen af de øvrige klubber sende u-holdet afsted til deres sidste træningskamp.
    Reserveholdsvenskabskampe er der vel ikke i sig selv noget odiøst i?

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

      Reserveholdsvenskabskampe er der vel ikke i sig selv noget odiøst i?
      Nej, men det er mit indtryk (fra de øvrige klubber) og min erindring, at sidste test plejer at blive brugt til at pudse start11’ af. Læg dertil hvordan spilletiden er blevet fordelt i vores træningskampe, det ser for mig helt atypisk ud. Vi har jo ikke fået en eneste superligakamps “simulation” i optakten, det plejer da ikke at være tilfældet?

      Comment


        #93
        - Ekstra Bladet har ikke kontaktet mig, og jeg aner ikke, hvad vinklen i artiklen er. Vi har altid samtaler med vores medarbejdere

        "Medarbejdere".... ved godt, jeg er lidt pirrelig i øjeblikket, men jeg ville vælge ordet "spillere" som sportschef

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
          Men kan sagtens træne hårdt, hvis det doseres korrekt, og man laver de korrekte øvelser. Der forskes en masse i det, ikke mindst på SDU. Er OB inde i den nyeste forskning? Sandsynligheden for at finde guld bag en regnbue er nok større.

          Man kunne få 4 eller 5 idrætsfysiologer for 1 Jebali. Eller 1 MH...
          Undskyld, men ved du egentlig noget om, hvad der foregår på den front i OB? Jeg ved godt, du har hørt nogle podasts med Troels Bech og derfra er blevet overbevist om, at OB er håbløst umoderne, men hvor ved du det egentlig fra? JM er på bold.dk f. eks citeret for følgende: "- I min tid (ansat i 2018, red.) har vi ansat en mentaltræner, ændret på kosten, ansat en analytiker, en transitionstræner og vi har opgraderet med Superliga-huset, så vi også kan styrketræne her i Ådalen." Det passer vel ikke helt ind i billedet om et OB, der ikke er klar over, at infrastrukturen betyder noget, også ift. det fysiologiske.

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

            Nej, men det er mit indtryk (fra de øvrige klubber) og min erindring, at sidste test plejer at blive brugt til at pudse start11’ af. Læg dertil hvordan spilletiden er blevet fordelt i vores træningskampe, det ser for mig helt atypisk ud. Vi har jo ikke fået en eneste superligakamps “simulation” i optakten, det plejer da ikke at være tilfældet?
            JM har også hele tiden sagt at det meste helst skulle afklares i kampene mod BIF og AaB. Kampen i dag har hele tiden været præsenteret som en "VAR testkamp".

            Believe OB

            œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

              Nej, men det er mit indtryk (fra de øvrige klubber) og min erindring, at sidste test plejer at blive brugt til at pudse start11’ af. Læg dertil hvordan spilletiden er blevet fordelt i vores træningskampe, det ser for mig helt atypisk ud. Vi har jo ikke fået en eneste superligakamps “simulation” i optakten, det plejer da ikke at være tilfældet?
              Hvis kampen mod FCM hele tiden har været planlagt som en reserveholdskamp er det jo så bare kampen mod Aab, der var sidste test. Den kamp så jeg ikke, så jeg er ikke klar over, om vi skiftede hele holdet i pausen eller spillede længere tid med det, der kunne være et superliga-setup?

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                Hvis kampen mod FCM hele tiden har været planlagt som en reserveholdskamp er det jo så bare kampen mod Aab, der var sidste test. Den kamp så jeg ikke, så jeg er ikke klar over, om vi skiftede hele holdet i pausen eller spillede længere tid med det, der kunne være et superliga-setup?
                Så blev jeg det klogere, tak - jeg så heller ikke kampen mod AaB, men havde forstået det som om at vi skiftede det meste af holdet ved pausen som vi gjorde det mod Horsens og BIF.

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                  Der må jeg altså lige rette dig, man kan sagtens blive skadet af hård træning :)!

                  Hvem er det der skal bringe spillerne i form?
                  Den fysiske træner. Det ligger ligesom i ordet

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                    For hård træning = forkert træning.
                    Ja for hård, men ikke hård.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                      Ja for hård, men ikke hård.
                      Som jeg skriver ja? Det er jo derfor vi sidder her på forum og diskutere om spillerne bliver trænet for hårdt eller på anden måde forkert.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                        Undskyld, men ved du egentlig noget om, hvad der foregår på den front i OB? Jeg ved godt, du har hørt nogle podasts med Troels Bech og derfra er blevet overbevist om, at OB er håbløst umoderne, men hvor ved du det egentlig fra? JM er på bold.dk f. eks citeret for følgende: "- I min tid (ansat i 2018, red.) har vi ansat en mentaltræner, ændret på kosten, ansat en analytiker, en transitionstræner og vi har opgraderet med Superliga-huset, så vi også kan styrketræne her i Ådalen." Det passer vel ikke helt ind i billedet om et OB, der ikke er klar over, at infrastrukturen betyder noget, også ift. det fysiologiske.
                        Jeg har en faglig baggrund, hvor man hører lidt. Men nej, jeg ved ikke noget om det. Under ‘ansatte’ i OB ser det meget tyndt ud på sundhedsfronten, og på data-fronten har BIFs data analyst i nævnte podcastserie udtalt, at det kun er top 4-5-klubberne i DK, der arbejder med systematisk dataanalyse (big data).

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                          Undskyld, men ved du egentlig noget om, hvad der foregår på den front i OB? Jeg ved godt, du har hørt nogle podasts med Troels Bech og derfra er blevet overbevist om, at OB er håbløst umoderne, men hvor ved du det egentlig fra? JM er på bold.dk f. eks citeret for følgende: "- I min tid (ansat i 2018, red.) har vi ansat en mentaltræner, ændret på kosten, ansat en analytiker, en transitionstræner og vi har opgraderet med Superliga-huset, så vi også kan styrketræne her i Ådalen." Det passer vel ikke helt ind i billedet om et OB, der ikke er klar over, at infrastrukturen betyder noget, også ift. det fysiologiske.
                          Jeg skal ikke kunne anfægte, om de har pågældende mennesker ansat, men når jeg går ind på OBs hjemmeside, kan jeg ikke finde noget om hverken en mentaltræner, diætist eller analytiker omkring Superligaholdet. Hvis man har de mennesker ansat, så kunne det da være en idé, at man genovervejede sin håbløse kommunikationsstrategi, i stedet for at lade alt omkring OB være op til fortolkning og hvad folk lige har hørt på rygtebørsen. Hvis man påstår at have nogle mennesker tilknyttet, som det ikke er muligt at finde information omkring, så fremstår man utroværdig, så simpelt er det.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                            Jeg har en faglig baggrund, hvor man hører lidt. Men nej, jeg ved ikke noget om det. Under ‘ansatte’ i OB ser det meget tyndt ud på sundhedsfronten, og på data-fronten har BIFs data analyst i nævnte podcastserie udtalt, at det kun er top 4-5-klubberne i DK, der arbejder med systematisk dataanalyse (big data).
                            Men hvis set-up'et er som JM fremstiller det, ville du så mene, det er OK og tidssvarende på sundhedsfronten? Jeg spørger af ren nysgerrighed. Ift. big Data kan jeg forestille mig, at der er en grund til at det stadig primært er større klubber med tilsvarende budgetter og rekrutteringsmuligheder, der har det ift værdien af det vs. omkostningerne. Ikke dermed sagt at OB ikke kunne have gavn af det eller vil få det på sigt, men jeg er personligt skeptisk ift. om det er den silver bullet, det nogengange bliver præsenteret som.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                              Jeg skal ikke kunne anfægte, om de har pågældende mennesker ansat, men når jeg går ind på OBs hjemmeside, kan jeg ikke finde noget om hverken en mentaltræner, diætist eller analytiker omkring Superligaholdet. Hvis man har de mennesker ansat, så kunne det da være en idé, at man genovervejede sin håbløse kommunikationsstrategi, i stedet for at lade alt omkring OB være op til fortolkning og hvad folk lige har hørt på rygtebørsen. Hvis man påstår at have nogle mennesker tilknyttet, som det ikke er muligt at finde information omkring, så fremstår man utroværdig, så simpelt er det.
                              Du får mig bestemt ikke til at forsvare OBs kommunkationsstrategi, eller mangel på samme. Men nu har JM så trods alt meldt noget ret konkret ud ift. status på sundhedssektoren, og jeg har svært ved at forestille mig, at han skulle lyve om det.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                                Du får mig bestemt ikke til at forsvare OBs kommunkationsstrategi, eller mangel på samme. Men nu har JM så trods alt meldt noget ret konkret ud ift. status på sundhedssektoren, og jeg har svært ved at forestille mig, at han skulle lyve om det.
                                Jeg kan heller ikke finde noget om en analytiker hos OB, men på Patrick Harboe’s linkedin beskriver han sig selv som transitionstræner og analytiker. Hvis han er OBs analytiker er det lidt let købt af JM (grænsende til en hvid løgn) at sælge det som om OB har ansat en tranistionstræner og en analytiker.

                                i forhold til kosten tænker jeg ikke at OB har en diætist ansat, men at der er tale om klubbens nye (2019) chefkok. https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ny-che...dnu-staerkere/

                                På OB.dk står Kenneth Philipsen listet som memtaltræner under akademiets personale. Om han også arbejder med superligatruppen ved jeg ikke.

                                at vi har opgraderet træningsfaciliteterne så vi ny kan styrketræne i egne omgivelser (wow), at vi har en chefkok ansat og en u19 assistentræner der fungere som transitionstræner/analytiker (hvis det er ham JM taler om), synes jeg på ingen måde er imponerende i en professionel fodboldklub af OBs størrelser. Men jeg skal da love for at JM for solgt den godt!
                                Last edited by stonebear; 07-09-2020, 17:28.

                                Comment

                                Working...
                                X