Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvordan kommer vi ud af krisen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Man behøver vel ikke at sælge hele OSE som en pakke bare fordi man af med en fodboldklub?
    Det er korrekt .. men jeg tror nu heller ikke at han vil af med den .. og koncernen er jo bygget op om synergier fra de øvrige virksomheder .. så er det vel kun 2-300 mio.
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

      Det er korrekt .. men jeg tror nu heller ikke at han vil af med den .. og koncernen er jo bygget op om synergier fra de øvrige virksomheder .. så er det vel kun 2-300 mio.
      Det kan jeg ikke se ske til den pris. Men jeg håber nu også mest bare at Thorborg snart erkender at han er en stor del af problemet og ansætter en over Generalen der skal holde snor i indkøb og strategier

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

        Det er korrekt .. men jeg tror nu heller ikke at han vil af med den .. og koncernen er jo bygget op om synergier fra de øvrige virksomheder .. så er det vel kun 2-300 mio.


        Tænker heller ikke at det er noget han vil af med, men hvis derouten forsætter er der ikke meget prestige, og mere dårlig omtale i medierne, Økonomisk er det også svært at øjne at OB skulle kunne give et overskud i en lang fremtid. Medmindre det lykkes at udklække og sælge nogle store talenter.

        Værdien af OB har jeg ingen forudsætning for at anslå

        Har intet imod Thorborg og er ret sikker på at han har forsøgt det bedste, det er så lykkes rigtigt dårligt set over de sidste år.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
          [/B]

          Tænker heller ikke at det er noget han vil af med, men hvis derouten forsætter er der ikke meget prestige, og mere dårlig omtale i medierne, Økonomisk er det også svært at øjne at OB skulle kunne give et overskud i en lang fremtid. Medmindre det lykkes at udklække og sælge nogle store talenter.

          Værdien af OB har jeg ingen forudsætning for at anslå

          Har intet imod Thorborg og er ret sikker på at han har forsøgt det bedste, det er så lykkes rigtigt dårligt set over de sidste år.
          Lur mig om vi ikke får 1-2 talenter fra akademiet til sommer og får 8-12 mill i kassen ydeligere. Det tror jeg på som minimum

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Jeg kan ikke tro på, at Jakob Michelsens job reelt er til overvejelse lige nu. Hvis man virkelig vurderer, at JMs trænerevner er det store problem, så peger det i hvert fald tilbage på noget jeg har nævnt gentagne gange, som jo så er et indlysende større problem, og det er: Hvorfor vi bliver ved med at ansætte forkerte trænere?

            Den store overvejelse bør være, hvordan det kan være, at de seneste to trænere har startet lovende i første sæson, hvorefter udviklingen så er gået den gale vej. Jeg ser et tydeligt problem i, at vi bliver ved med at give cheftræneren alt for meget magt, når det kommer til spillestil og sammensætning af spillertruppen, og at en mere strømlinet strategi og lederskab højere oppe fra er nødvendigt for at skabe kontinuitet.

            Det der med bare at give træneren, hvad han peger på, er en af de største bjørnetjenester i fodboldverdenen, og en kilde der løber tør før eller siden. Virkeligheden er, at en cheftræner har så mange arbejdsopgaver, at han umuligt kan overskue alt, hvad der rør sig på spillermarkedet, og bruge tid på at scoute alle de spillere der er nødvendige for, at man kan træffe en beslutning udfra et grundigt forarbejde. Vi er igang med at gøre den samme fejl som under Kent Nielsen, vi signer stort set udelukkende spillere som træneren enten har haft før eller som han kender, i stedet for at finde spillere der specifikt passer ind i det system vi gerne vil spille, og det betaler vi nu prisen for igen. Det afgørende er ikke om folk som Jönsson, Izunna, Jebali, Lieder osv. er gode spillere eller ej, det afgørende er om de passer ind i den måde vi vil spille fodbold på.

            Hemmingsens største opgave lige nu er at være med til at skabe en strategi der er uafhængig af cheftræneren, så vi ikke bliver alt for afhængig af cheftrænerens holdning til spillestil, spillertyper osv. Jesper Hansen har fejlet eklatant i 6œ år på det parameter, og det har medført slingrekurs, men nu er det på tide, at det bliver gjort et omfattende strategisk arbejde. En cheftræners mål er aldrig identisk med klubbens. Cheftrænerens job er at vinde den næste kamp, så han kan beholde sit job, hans bekymring er ikke, hvor mange af klubbens talenter der bliver brugt, om der bliver skabt nogle spillere med videresalgspotentiale og hvordan klubbens økonomi ser ud. Der er nødt til at være noget mere ledelse og nogle flere sportslige kompetencer og beslutninger der rækker ud over cheftrænerens beføjelser. Det er forhåbentligt det setup man er igang med at kigge på og sammensætte lige nu.

            I mellemtiden må Jakob Michelsen banke et hold sammen med de forhåndenværende søm, og det skal han også kunne.
            Det er så indlysende rigtigt det der, så selvfølgelig er det ikke sådanne sandheder man snakker om i SFÅ, stiften og andre steder. Og det er blevet sagt i årevis igen og igen og igen, det er ikke nyt, det er ikke en reaktion på et øjebliksbillede, det er en 10 årig, ja 10 årig lang frustration over total mangel på strategi.

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Lur mig om vi ikke får 1-2 talenter fra akademiet til sommer og får 8-12 mill i kassen ydeligere. Det tror jeg på som minimum
              Obbekjær i sidste vindue hvor han kan sælges og hvem ellers for 8-12 millioner ... Marcus Alstrup måske, men det er mere på baggrund af hvad jeg har hørt, det jeg selv har set har ikke været vildt.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                Det er så indlysende rigtigt det der, så selvfølgelig er det ikke sådanne sandheder man snakker om i SFÅ, stiften og andre steder. Og det er blevet sagt i årevis igen og igen og igen, det er ikke nyt, det er ikke en reaktion på et øjebliksbillede, det er en 10 årig, ja 10 årig lang frustration over total mangel på strategi.
                Fordi SFÅ og Stiften er mere i vennezonen

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                  Fordi SFÅ og Stiften er mere i vennezonen
                  Der var faktisk en med i podcasten i går (Sture) som var mere objektiv og blandt andet kaldte Michelsens betragtninger efter kampen for løgn ...
                  Last edited by Entusiastens; 03-03-2020, 22:57.
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                    Obbekjær i sidste vindue hvor han kan sælges og hvem ellers for 8-12 millioner ... Marcus Alstrup måske, men det er mere på baggrund af hvad jeg har hørt, det jeg selv har set har ikke været vildt.
                    Der skulle være nogen fra U17 i søgelyset hos de store klubber hvor MA nok er største salgsopjekt. Obbekjær sælges nok til højestbydende hvis han ikke forlænger igen og Bernat tiltrækker vidst også stor opmærksomhed.
                    Så der skal nok komme en del millioner i kassen

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Der skulle være nogen fra U17 i søgelyset hos de store klubber hvor MA nok er største salgsopjekt. Obbekjær sælges nok til højestbydende hvis han ikke forlænger igen og Bernat tiltrækker vidst også stor opmærksomhed.
                      Så der skal nok komme en del millioner i kassen
                      Jeg håber vi får reddet os over i den "gode" pulje, og så spiller Obbekjær fast resten af sæsonen og får banket hans pris mest muligt i vejret, og måske endda animerer ham til en forlængelse.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Der skulle være nogen fra U17 i søgelyset hos de store klubber hvor MA nok er største salgsopjekt. Obbekjær sælges nok til højestbydende hvis han ikke forlænger igen og Bernat tiltrækker vidst også stor opmærksomhed.
                        Så der skal nok komme en del millioner i kassen
                        Var meningen ikke vi skulle bygge holdet op om egne talenter? Den sang var ellers et af JH’s yndlingsnumre. Alligevel bliver de største talenter solgt inden de når førsteholdet. Jeg begriber ikke at vi ikke beholder de bedste nogle år, de skal da nok give milllioner i kassen senere hvis de er gode nok. Denne diskrepans mellem skåltaler og virkelighed er en af grundene til hvorfor mange er stået af når en fra ledelsen udtaler sig.
                        OB: Danske mestre i 2075/6

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Der skulle være nogen fra U17 i søgelyset hos de store klubber hvor MA nok er største salgsopjekt. Obbekjær sælges nok til højestbydende hvis han ikke forlænger igen og Bernat tiltrækker vidst også stor opmærksomhed.
                          Så der skal nok komme en del millioner i kassen
                          Ja, Bernat kunne også ryge, det er sandt ... så kan det godt komme derop omkring, men det er så også en alvorlig svækkelse af målmandspotentialet i OB.
                          Nu forlængede Obbekjær sidst hvor jeg havde hørt noget andet, men denne gang er der så en anden bruger der hører det samme ... jeg tror ikke han forlænger igen, specielt fordi han slet ikke bliver brugt.
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            #58
                            Nogen der kan se om dette er en OB artikel? Hvis den er, er det en spændende overskrift

                            https://fyens.dk/artikel/kommentar-m...heder-og-løgne

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Nogen der kan se om dette er en OB artikel? Hvis den er, er det en spændende overskrift

                              https://fyens.dk/artikel/kommentar-m...heder-og-løgne
                              Det er ikke OB relateret.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg

                                Det er ikke OB relateret.
                                Okay. Overskriften passede ellers lige som fod i hose

                                Comment

                                Working...
                                X