Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB´s ambitioner?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    OB´s ambitioner?

    Jeg synes, at det er på tide at komme med en evaluering af OB efter den første kamp i foråret.

    Det viser sig at holdet efter vinterens transfervindue, i bedste fald, er status quo. Man skilte sig af med Leeuwin - en solid forsvarsspiller og hentede Kasper Larsen ind. Man skilte sig af med Kadrii for et relativt stort beløb og hentede ingen ind. Og nu kommer det, hvor mit røvhul rigtig trækker sig sammen. Man skilte sig af med Eskesen og AK for at hente Lieder - som end ikke var i truppen til den første kamp. Eskesen er mindst lige så god som Opondo og Frøkær, som man har beholdt og AK kunne da i det mindste have kommet ind fra bænken og prøvet på noget i går. Man skiller sig af med Greve, som jeg synes, er bedre end Frøkær, Opondo, JJT - Jeg forstår det ikke. Jeg er helt med på at der skulle ryddes ud i fyldet - men jeg synes at der er blevet ryddet forkert. Aron er hentet ind til midten, og han starter på bænken. Jeg begynder at tvivle på Jacob Michelsen, og hvis OB ender uden for top 6, så bør man kigge på, om han er den rigtige. Hvem har ansvaret for de spillere der bliver hentet, solgt og brugt? Hvorfor holder man på Opondo før Greve og Eskesen - det giver ikke mening.

    Ledelsen i OB har ingen ambitioner, og at man igen havner efter FCK, FCM, Brøndby og mange andre, er virkelig skuffende for en klub af OB´s størrelse. En ting er at snakke om medaljer, top 6 og Europa - en anden er hvad der sker. Vinterens transferstrategi og setup'et til den første kamp har vist det rigtige OB - ingen ambitioner.

    #2
    Spiller ud -spiller ind er hvad det er, men der hvor jeg efter kampen igår er ærgelig er når man ser hvor meget bedre holdet blev ved udskiftningerne. Træneren har dem i en hel opstart og i alle ugens træninger, Drachmann og Svendsen spillede sig til bænkepladser igår. Aron om ligner vores gode gamle HH, han må være sikker starter og Hyllegård, hold da k.... han er sjov at se. Oliver Lund er bare en klovn.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
      Jeg synes, at det er på tide at komme med en evaluering af OB efter den første kamp i foråret.

      Det viser sig at holdet efter vinterens transfervindue, i bedste fald, er status quo. Man skilte sig af med Leeuwin - en solid forsvarsspiller og hentede Kasper Larsen ind. Man skilte sig af med Kadrii for et relativt stort beløb og hentede ingen ind. Og nu kommer det, hvor mit røvhul rigtig trækker sig sammen. Man skilte sig af med Eskesen og AK for at hente Lieder - som end ikke var i truppen til den første kamp. Eskesen er mindst lige så god som Opondo og Frøkær, som man har beholdt og AK kunne da i det mindste have kommet ind fra bænken og prøvet på noget i går. Man skiller sig af med Greve, som jeg synes, er bedre end Frøkær, Opondo, JJT - Jeg forstår det ikke. Jeg er helt med på at der skulle ryddes ud i fyldet - men jeg synes at der er blevet ryddet forkert. Aron er hentet ind til midten, og han starter på bænken. Jeg begynder at tvivle på Jacob Michelsen, og hvis OB ender uden for top 6, så bør man kigge på, om han er den rigtige. Hvem har ansvaret for de spillere der bliver hentet, solgt og brugt? Hvorfor holder man på Opondo før Greve og Eskesen - det giver ikke mening.

      Ledelsen i OB har ingen ambitioner, og at man igen havner efter FCK, FCM, Brøndby og mange andre, er virkelig skuffende for en klub af OB´s størrelse. En ting er at snakke om medaljer, top 6 og Europa - en anden er hvad der sker. Vinterens transferstrategi og setup'et til den første kamp har vist det rigtige OB - ingen ambitioner.
      Syntes nu man har masser af ambitioner i OB. Kan bare ikke altid se det i handlingerne. Men tror nu de har dem

      Man vælger at svække både angrebet og midtbanen mens forsvaret styrkes. Det samlede billede kan jeg bare ikke se andet end en anelse svækket. Man kan nok ikke rigtigt vurdere på det før om en del kampe men man kan godt have en holdning.

      Jeg kan sagtens forstå hvorfor man sælger Kadrii for 10-15 mill og at AK skulle videre. Men at kun Lieder kommer ind kan jeg ikke forstå. Så smid dog den million efter Sabbi. Man blev nærige. Og det koster nu

      Jeg kan sagtens forstå at Greve og Eske skulle videre og at Harboe ikke længere skal satses på. Men så henter man kun Aron som erstatning selvom flere andre midtbanespillere hænger efter skader. Det kan jeg ikke forstå.

      Leeuwin erstattes med Kasper Larsen og Skjelvik. Giver god mening. Men spørgsmålet er om det var her krudtet skulle bruges på den korte bane. Man vil gerne betale 3,5 mill for Kasper Larsen men ikke bruge den sidste million for Sabbi? Det forstår jeg ikke

      Den store aktivitet ligger et røgslør over vinduet og det er lykkedes at snøre de fleste OB fans om det hele er super. Jeg er bare ikke en af dem. De skal være velkommen til at bringe min skepsis til skamme, men tror desværre vi får et svært forår i nedrykningsspillet

      Comment


        #4
        Kasper Larsen synes jeg er en fuldgod erstatning for Leuwin, hvis ikke bedre endda. Lieder er jo lidt svær at sammenligne pt, eftersom han var skadet til i går. Kunne han have gjort en forskel? Måske, man ved det ikke.

        Problemet i vores angreb i går er, at vi spiller med Sander og Jebali, som begge gerne trækker ud på kanten og vil have bolden, og vi har sjældent en rigtig angriber i feltet. Det tror jeg bliver bedre med Lieder, som er mere boksspiller end de to andre.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
          Kasper Larsen synes jeg er en fuldgod erstatning for Leuwin, hvis ikke bedre endda. Lieder er jo lidt svær at sammenligne pt, eftersom han var skadet til i går. Kunne han have gjort en forskel? Måske, man ved det ikke.

          Problemet i vores angreb i går er, at vi spiller med Sander og Jebali, som begge gerne trækker ud på kanten og vil have bolden, og vi har sjældent en rigtig angriber i feltet. Det tror jeg bliver bedre med Lieder, som er mere boksspiller end de to andre.
          Kasper Larsen er en fin 1-1 erstatning for Leeuwin - heller ikke mere.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
            Kasper Larsen synes jeg er en fuldgod erstatning for Leuwin, hvis ikke bedre endda. Lieder er jo lidt svær at sammenligne pt, eftersom han var skadet til i går. Kunne han have gjort en forskel? Måske, man ved det ikke.

            Problemet i vores angreb i går er, at vi spiller med Sander og Jebali, som begge gerne trækker ud på kanten og vil have bolden, og vi har sjældent en rigtig angriber i feltet. Det tror jeg bliver bedre med Lieder, som er mere boksspiller end de to andre.
            Helt enig. Og vi må vel se at vores wingbacks leverer ikke rigtigt. Hverken Ryan eller Barrett viser den form som sidste sæson og deres præstation havde (og har) meget stor betydning for os i vores 3-5-2. Hvis de kommer ikke nu på niveauet fra sidste sæson så skulle vi måske overveje en fire-mands-kæde i forsvar er igen. Faktisk kom vi til omstilling til 3-5-2 sidste sæson da vi havde to meget stærke wingbacks med stor potentiale i offensiven. Men det fungerer ja kun med to stærke wingbacks. De skal steppe op, de var bærende fir gode holdpræstationer i sidste sæson - eller vi må overveje om vi spiller det rigtige system.
            Men må også sige det var ja nu kun EN kamp med den nye trup og på en meget svær bane for at spille fodbold. Problenet er der bliver ikke mange tid. Randers er allerede en finale for os i kampen om Top 6.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Syntes nu man har masser af ambitioner i OB. Kan bare ikke altid se det i handlingerne. Men tror nu de har dem

              Man vælger at svække både angrebet og midtbanen mens forsvaret styrkes. Det samlede billede kan jeg bare ikke se andet end en anelse svækket. Man kan nok ikke rigtigt vurdere på det før om en del kampe men man kan godt have en holdning.

              Jeg kan sagtens forstå hvorfor man sælger Kadrii for 10-15 mill og at AK skulle videre. Men at kun Lieder kommer ind kan jeg ikke forstå. Så smid dog den million efter Sabbi. Man blev nærige. Og det koster nu

              Jeg kan sagtens forstå at Greve og Eske skulle videre og at Harboe ikke længere skal satses på. Men så henter man kun Aron som erstatning selvom flere andre midtbanespillere hænger efter skader. Det kan jeg ikke forstå.

              Leeuwin erstattes med Kasper Larsen og Skjelvik. Giver god mening. Men spørgsmålet er om det var her krudtet skulle bruges på den korte bane. Man vil gerne betale 3,5 mill for Kasper Larsen men ikke bruge den sidste million for Sabbi? Det forstår jeg ikke

              Den store aktivitet ligger et røgslør over vinduet og det er lykkedes at snøre de fleste OB fans om det hele er super. Jeg er bare ikke en af dem. De skal være velkommen til at bringe min skepsis til skamme, men tror desværre vi får et svært forår i nedrykningsspillet
              Ja. Og med forventning at Jebali kommer i gang var det vel et "o.k.-vindue". Men Sabbi ville have gjort det til et rigtig god vindue og forstår ikke hvorfor vi ikke kunne smide den penge for ham med alle de transferindtægter vi fik de sidste vinduer.
              Hver højere placering giver mere TV-penge og at misse Top6 bliver rigtig dyrt.
              Frygter det viser sig igen at det lykkes med at spare dyrt i OB.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                Kasper Larsen synes jeg er en fuldgod erstatning for Leuwin, hvis ikke bedre endda. Lieder er jo lidt svær at sammenligne pt, eftersom han var skadet til i går. Kunne han have gjort en forskel? Måske, man ved det ikke.

                Problemet i vores angreb i går er, at vi spiller med Sander og Jebali, som begge gerne trækker ud på kanten og vil have bolden, og vi har sjældent en rigtig angriber i feltet. Det tror jeg bliver bedre med Lieder, som er mere boksspiller end de to andre.
                Det tror jeg egentlig ikke bliver så meget anderledes. Lieder er også flyvsk og bevæger sig ud på kanterne. Til gengæld fylder han meget mere og i vejret igår havde hans aggressivitet måske fremprovokeret fejl fra bøf, som Sander og jebali ikke formår, fordi de simpelthen ikke har hvad der skal til for at lægge et ordentligt pres.
                Alt i alt tror jeg dog man skal overveje at spille mere simpelt, hvis vejret bliver ved at være så sindssygt, så det dræber banerne. Både jebali og Sander vil så gerne spille i små rum og kombinere sig igennem. Det var alt for nemt at trevle op for Brøndby igår på en svær bane. Er banerne så ringe som igår, så få Aron ind og lad ham fylde op i feltet. Få bredt spillet ud og folk i feltet, så der skabes noget kaos. Igår blev det for forudsigeligt, fordi vi ikke evnede at kontrollere bolden i et anstændigt tempo fremad banen. Det var vi sådan set ikke det eneste hold der havde svært ved i denne runde. Bare se på fck, hvis teknisk funderede spillere også kom til kort overfor Lars Olsens klassiske LO-fodbold

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  De skal være velkommen til at bringe min skepsis til skamme, men tror desværre vi får et svært forår i nedrykningsspillet
                  Jeg er faktisk direkte bange for nedrykning. Hvis vi ender som 9 eller 10, så bliver det tæt spil om at undgå at skulle spille kval. Hvis vi ender i kvalen, så vil vi stå det negativt og usikre, mens dem vi kunne møde ser det som chancen. Kunne være EFB eller Horsens. Jeg siger ikke det går så galt men muligheden er der. Randers spille simpelt, så den er ikke let. Silkeborg er næsten rykket ud og kommer til Odense og spiller frit, Aab den er mega svær. EFB til sidst er på papiret overkommeligt, men kommer det hold med Austin og tro på livet, så...

                  Comment


                    #10
                    Måske lidt off topic. Men, jeg føler virkelig at der er mange på forum der undervurderer JJ og hans betydning for holdet? I min optik burde han spille hver gang i stedet for Drachmann. Det er i mine øjne et kæmpe tab at han er skadet for tiden. Han binder hele spillet sammen og kan lægge de 'gyldne' afleveringer. Jeg føler ikke holdet harmonerer så godt når både Tverskov og Drachmann er på banen, det kan måske gå i kampe hvor man ved man kommer til at blive domineret på boldbesiddelsen fra start, men der virkelig ikke flow i spillet når de begge spiller samtidigt. Tilgengæld fungerer Tver og JJ ekstremt godt sammen.
                    Var der ikke også nogle statistikker på et tidspunkt der viste at vi vandt langt flere kampe med JJ på banen - eller husker jeg forkert??
                    Opsummering: I min optik er JJ én af vores allervigtigste spillere, så er virkelig forundret over hvor mange der bliver ved med, at undervurdere hans betydning.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

                      Kasper Larsen er en fin 1-1 erstatning for Leeuwin - heller ikke mere.
                      Det kan du simpelthen vurdere efter 1 kamp?

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
                        Måske lidt off topic. Men, jeg føler virkelig at der er mange på forum der undervurderer JJ og hans betydning for holdet? I min optik burde han spille hver gang i stedet for Drachmann. Det er i mine øjne et kæmpe tab at han er skadet for tiden. Han binder hele spillet sammen og kan lægge de 'gyldne' afleveringer. Jeg føler ikke holdet harmonerer så godt når både Tverskov og Drachmann er på banen, det kan måske gå i kampe hvor man ved man kommer til at blive domineret på boldbesiddelsen fra start, men der virkelig ikke flow i spillet når de begge spiller samtidigt. Tilgengæld fungerer Tver og JJ ekstremt godt sammen.
                        Var der ikke også nogle statistikker på et tidspunkt der viste at vi vandt langt flere kampe med JJ på banen - eller husker jeg forkert??
                        Opsummering: I min optik er JJ én af vores allervigtigste spillere, så er virkelig forundret over hvor mange der bliver ved med, at undervurdere hans betydning.
                        JJT har et godt boldøje men er desværre for langsom i vendingerne og for klejn i mine øjne. Men spørg Københavnstinker hvad han synes, jeg kunne godt bruge et godt rant
                        OB: Danske mestre i 2075/6

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

                          JJT har et godt boldøje men er desværre for langsom i vendingerne og for klejn i mine øjne. Men spørg Københavnstinker hvad han synes, jeg kunne godt bruge et godt rant
                          Det begyndte at gå bedre i efteråret, da han blev sat af - for det blev han. Statistikken med at man vinder flere kampe med JJT er vist også udlignet efterfølgende, og mere til. Han er klein, langsom, laver mange fejl og er ikke målfarlig.

                          Comment


                            #14
                            Det kan du gøre meget bedre...
                            OB: Danske mestre i 2075/6

                            Comment


                              #15
                              Troels Kløve spiller hamrende godt på def. midt da Drachmann gik ud, og Aron er mindst en klasse over Mads Frøkær. Mikkel Hyllegård er jo underholdning, så god som han er, men de kom desværre først ind da kampen var smidt. Iøvrigt pinlige wing bacs i begge sider, håber man snart går i 4er linie bagi.

                              Comment

                              Working...
                              X