Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt AGF - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Hvis det er rigtigt - så har vi måske kimen til al elendigheden der: der kan stadig opnås rigtig meget, som vil gavne holdet og klubben: 1) En rigtig god slutning på sæsonen kan føres med over i næste sæson: vi kan godt, når vi gør det vi har aftalt og kæmper for hinanden, ellers starter vi igen fra: "det går sikkert galt igen"-udgangspunktet 2) Man kan ende højere end en 10 plads, som både vil udløse flere penge til klubben og et synligt tegn på fremgang 3) Man kan opnå mere end 38 point, hvilket også kan tolkes som fremgang 4) Man kan nå en 6.plads, hvis man henter 10 point de sidste 4 kampe - det ville udløse en ekstra hjemmekamp næste sæson + ekstra penge i klubkassen.

    Alle 4 ting vil minimere den negative spiral / omtale, som OB er endt i (EB: "OB tvunget til at sælge profiler", Fjeldgår i dagens Berlingske).

    Jeg har tidligere været efter OB for at tage for let på træningskampene, fordi jeg sporede en hvis ladhed over for opgaven - a la "det betyder jo ikke noget om man taber en træningskamp" Jo, gu fanden gør det det - som topsportsmand vil man altid vinde det skal ligge dybt i ens natur og man skal dyrke det i hele sin gøren og laden. Ellers er der risiko for at man ikke er "klar" når det gælder - hvilket egentligt passer meget godt på OBs ageren det sidste lange stykke tid.

    DERFOR: der skal gives 100% i de resterende kampe, så den negative spiral kan blive brudt og spillere, tilhængere, sponsorer og omverdenen kan gå ind i næste sæson med troen på at OB kan udvikle sig positivt på den korte bane - al den snak om flere års udvikling og proces skal suppleres af små løbende fremskridt, hvis alle ikke skal miste troen på projektet.
    Jeg er HELT enig med dig :)

    Min kommentar var blot møntet på formodningen om, at vi slår AGF, fordi de bare gerne vil have sæsonen overstået. De har da masser at spille for, så jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være tilfældet, at de bare gerne vil have sæsonen overstået. I så fald kan man jo ligeså godt argumentere for, at OB også bare gerne vil have sæsonen overstået. Det var pointen med indlægget :)

    Comment


      #17
      Synes nu også AGF gjorde en pæn figur mod BIF, og også mod FcK, som så scorede i de sidste minutter, som sædvanlig fristes man til at sige... Dog fortjent sejr...

      Jeg tror et eller andet sted at det mentale er lige dårligt/godt... Lige så vel som AGF muligvis er endeligt knækkede, lige så vel kan de muligvis få gejlet sig op til at dette bliver KAMPEN... og på den måde kan vi vende og dreje alle mulige scenarier for begge klubber...

      AGF må dog have lidt have i tankerne, at deres 7 nederlag på stribe her, enten er tabt efter en forholdsvis tæt kamp med ét mål, eller ved at de er faldet sammen og har tabt med 3-4 stykker.. Noget vi selv er blevet meget bedre til at undgå, og missionen må være et hurtigt mål, det vil sende dem helt ud på det yderste af planken... Der viste vi selv mod AaB, at det kan vi godt klare at hente...
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        #18
        Jeg ved godt det lyder banalt - men når vi står hvor vi står og der formentlig skal spares lønninger, så er det vel kampe som de sidste 4 at spillerne der ikke "er sikre" i truppen (kontraktudløb, lejede spillere, og folk man gerne vil af med) viser den frygtløshed der skal til og fighter en vis legemsdel ud af bukserne, så de om ikke andet kan sige "Vi døde med støvlerne på".... Det er i min verden alle tiders chance for spillerne for at vise om de vil OB - eller om de er "ligeglade"... Og ja jeg ved godt det også gælder dem med lange kontrakter - men det må alt andet lige være sådan, at hvis de spillere der har kontraktudløb vil OB - så sælger de sig selv for at overbevise at der skal skrives nye kontrakter med dem.... I min verden er det vigtigste, at man når sæsonen er slut - kan se sig selv i øjnene og sige "Vi gjorde hvad vi kunne" - hvis det så ikke er nok til redning, så må vi jo bare sige at så er de ikke bedre....

        Comment


          #19
          http://sporten.tv2.dk/2014-04-28-kri...kal-redde-os-0
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #20
            hvordan gik det i ådalen? havde vi ikke en sportspsykolog tilknyttet på et tidspunkt? Umiddelbart kunne vi da vidst godt bruge en time eller to mere....

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
              hvordan gik det i ådalen? havde vi ikke en sportspsykolog tilknyttet på et tidspunkt? Umiddelbart kunne vi da vidst godt bruge en time eller to mere....
              Rasmus Bagger er stadig ansat, men er ikke klar over hvor meget trænerteamet bruger ham, men han skal ihvertfald i arbejdstøjet nu.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
                Rasmus Bagger er stadig ansat, men er ikke klar over hvor meget trænerteamet bruger ham, men han skal ihvertfald i arbejdstøjet nu.
                ok....sådan som det hele til tider falder fra hinanden troede jeg faktisk han også var sparet væk.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  hvordan gik det i ådalen? havde vi ikke en sportspsykolog tilknyttet på et tidspunkt? Umiddelbart kunne vi da vidst godt bruge en time eller to mere....
                  Det mener jeg da vi havde, men for at være helt ærlig så har jeg sgu mistet overblikket over hvad der er kommet og gået i Ådalen den sidste håndfuld år...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #24
                    Skal nok passe med at vi sætter AGF igang...........

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
                      Jeg er HELT enig med dig :)

                      Min kommentar var blot møntet på formodningen om, at vi slår AGF, fordi de bare gerne vil have sæsonen overstået. De har da masser at spille for, så jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være tilfældet, at de bare gerne vil have sæsonen overstået. I så fald kan man jo ligeså godt argumentere for, at OB også bare gerne vil have sæsonen overstået. Det var pointen med indlægget :)
                      Jeg beklager at det ikke fremgik tydeligere af mit indlæg, men jeg formoder ikke at vi slår AGF fordi de vil have sæsonen overstået. Det er en lille del af det. Men når en stor del af spillertruppen allerede har kontaktet deres agent med henblik på at komme videre fra klubben, med den begravelsesstemning der præger både byen og spillerne, de store mangler der er i både forsvar og angreb, 3 nøglespillere ude og den dårligste hjemmebanestatistik i ligaen så giver det mig, samlet set, en overbevisning om at vi vinder den kamp.

                      Det er jo ikke fordi GF ikke har noget at spille for, så det burde ikke være den stemning der præger deres trup, men det er alligevel tilfældet. 3 nedrykninger på 8 år fylder nok også en del. Deres fans har nået bristepunktet og økonomien kan ikke klare en tur i 1. Division. Det er ren dommedagsstemning. Der er ingen optimisme tilbage.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af stifness Se indlæg
                        Jeg beklager at det ikke fremgik tydeligere af mit indlæg, men jeg formoder ikke at vi slår AGF fordi de vil have sæsonen overstået. Det er en lille del af det. Men når en stor del af spillertruppen allerede har kontaktet deres agent med henblik på at komme videre fra klubben, med den begravelsesstemning der præger både byen og spillerne, de store mangler der er i både forsvar og angreb, 3 nøglespillere ude og den dårligste hjemmebanestatistik i ligaen så giver det mig, samlet set, en overbevisning om at vi vinder den kamp.

                        Det er jo ikke fordi GF ikke har noget at spille for, så det burde ikke være den stemning der præger deres trup, men det er alligevel tilfældet. 3 nedrykninger på 8 år fylder nok også en del. Deres fans har nået bristepunktet og økonomien kan ikke klare en tur i 1. Division. Det er ren dommedagsstemning. Der er ingen optimisme tilbage.
                        And I LOVE it... (forestil jer selv mig med overdrevent godt humør og knækkede håndled.... eller, nej, lad være med det. Vi skal jo ikke have en ny pillefyr-tråd... ,o) )

                        Mvh

                        MaxHH

                        Comment


                          #27
                          http://www.fyens.dk/sport/Redaktoer-...rtikel/2497289

                          Comment


                            #28
                            AGF er hårdt ramte på mange hvis ikke alle fronter!
                            Meeen, jeg frygter også, at vi igen sætter et andet af suppens hold igang igen, hvilket gør os til nedrykningskandidater!
                            Hvis viljen til sejr og til at kæmpe om hver eneste bold ikke er tilstede, så taber vi squ!

                            Og jeg håber hr. Bech genovervejer sit taktiske oplæg i forhold til AAB kampen.
                            Jeg var nogenlunde tilfreds med præstationen, hvis vi lige ser bort fra, at vi stillede uden målmand og bagkæde!!
                            Hvad jeg dog ikke var tilfreds med var, at vi kun brugte 2/3 af banens bredte! Var jeg den eneste der lagde mærke til det?

                            I hele første halvleg foregik alt spil i vores højre side og næsten ikke i venstre.
                            Emil var lige så meget i højre som i venstre, hvilket gjorde at spillerne (især EL og MS) løb i vejen for hinanden og vi lukkede spillet inde.
                            Vi gjorde det samme i anden halvled, men i modsat side! Jeg forventer squ lidt bedre taktiske overvejelser af den akademiske Troels Bech!

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af JonasSlavensky Se indlæg
                              AGF er hårdt ramte på mange hvis ikke alle fronter!
                              Meeen, jeg frygter også, at vi igen sætter et andet af suppens hold igang igen, hvilket gør os til nedrykningskandidater!
                              Hvis viljen til sejr og til at kæmpe om hver eneste bold ikke er tilstede, så taber vi squ!

                              Og jeg håber hr. Bech genovervejer sit taktiske oplæg i forhold til AAB kampen.
                              Jeg var nogenlunde tilfreds med præstationen, hvis vi lige ser bort fra, at vi stillede uden målmand og bagkæde!!
                              Hvad jeg dog ikke var tilfreds med var, at vi kun brugte 2/3 af banens bredte! Var jeg den eneste der lagde mærke til det?

                              I hele første halvleg foregik alt spil i vores højre side og næsten ikke i venstre.
                              Emil var lige så meget i højre som i venstre, hvilket gjorde at spillerne (især EL og MS) løb i vejen for hinanden og vi lukkede spillet inde.
                              Vi gjorde det samme i anden halvled, men i modsat side! Jeg forventer squ lidt bedre taktiske overvejelser af den akademiske Troels Bech!
                              kunne jo være fordi bech valgte at stille med spelmann som kant - og han søgte meget ind i banen, og det er sådan set ikke en kritik af spelmann - syntes han spillede glimrende i weekenden efter et par knap så prangende præstationer - men klassisk kant spiller er han bare ikke.
                              Omvendt kan jeg godt se ideen i at få falk og emil til at lægge tættere på hinanden - det er som oftest dem der skal skabe vores spil....

                              Comment


                                #30
                                Kampen ender uafgjort - nok 0-0.
                                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                                OB - engang var vi gode

                                Comment

                                Working...
                                X