Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen til Emmanuel Sabbi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
    Jeg vil skide på Hobro og deres kamp for overlevelse. Den 1. juli skal Sabbi stille til træning i Odense, uanset om han først er spilleberettiget efter sæsonen.
    Vi skal ikke risikere at han bliver skadet i kamp for Hobro!!
    Præcis. Og hvis Barret har en ny klub fra 1/7 er det også ok at han smutter 30/6. Hvis han ikke har, kan man evt forlænge 1 måned

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
      Jeg vil skide på Hobro og deres kamp for overlevelse. Den 1. juli skal Sabbi stille til træning i Odense, uanset om han først er spilleberettiget efter sæsonen.
      Vi skal ikke risikere at han bliver skadet i kamp for Hobro!!
      Enig.

      Comment


        Intet nyt i sagen. Vi forholder os til den aktuelle kontraktsituation men venter om der kommer noget fra Spillerforeningen eller Divisionsforeningen:
        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...lder-vi-os-til
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Spillerforeningen og Divisionsforeningen kan komme med anbefalinger og afgøre om spillere kan registreres til resten af sæsonen, men tror i sidste ende ikke at de kan lave en generel regel der forlænger kontrakter. Det er simpelthen en for stor kabale internationalt.

          Håber snart der kommer afklaring.

          Derudover så er det helt forskellig taktik de to klubber kører. Lars K. i Hobro lægger stort pres på alle inklusiv spilleren, hvor OB er mere afventende.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Batman60 Se indlæg
            Spillerforeningen og Divisionsforeningen kan komme med anbefalinger og afgøre om spillere kan registreres til resten af sæsonen, men tror i sidste ende ikke at de kan lave en generel regel der forlænger kontrakter. Det er simpelthen en for stor kabale internationalt.

            Håber snart der kommer afklaring.

            Derudover så er det helt forskellig taktik de to klubber kører. Lars K. i Hobro lægger stort pres på alle inklusiv spilleren, hvor OB er mere afventende.
            Det er en meget utiltalende stil fra Hobro siden. De ved jo godt de står med en svær sag. Men derfor bryder jeg mig nu ikke om deres stil alligevel.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              Intet nyt i sagen. Vi forholder os til den aktuelle kontraktsituation men venter om der kommer noget fra Spillerforeningen eller Divisionsforeningen:
              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...lder-vi-os-til
              Meget fornuftigt at Hemmingsen ikke bare ryger med på Hobros julelege.
              Hobro skal ikke have Sabbi et sekund længere end til 30/6, hvor hans kontrakt med dem udløber.
              Det betyder ikke at han nødvendigvis skal spille for OB i denne sæson, men helt ude i hampen synes jeg faktisk ikke det er.
              At spillere skifter til andre klubber imens sæsonen er igang foregår jo hver sommer, hvor sæsonen typisk starter midt i juli, men transfervinduet først lukker flere runder inde i sæsonen.
              Jeg synes ihverfald pt. Michael Hemmingsen har den rigtige tilgang til sagen og jeg håber meget han holder fast så Hobro ikke får noget foræret.

              Lad os lege med tanken at Sabbi pt. havde været langtidsskadet. Ville Hobro så også insistere på at han skulle blive i Hobro indtil sæsonen var slut? Nej, det er jeg 100% overbevist om de ikke ville.
              Last edited by OleKBH; 15-05-2020, 15:33.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                Meget fornuftigt at Hemmingsen ikke bare ryger med på Hobros julelege.
                Hobro skal ikke have Sabbi et sekund længere end til 30/6, hvor hans kontrakt med dem udløber.
                Det betyder ikke at han nødvendigvis skal spille for OB i denne sæson, men helt ude i hampen synes jeg faktisk ikke det er.
                At spillere skifter til andre klubber imens sæsonen er igang foregår jo hver sommer, hvor sæsonen typisk starter midt i juli, men transfervinduet først lukker flere runder inde i sæsonen.
                Jeg synes ihverfald pt. Michael Hemmingsen har den rigtige tilgang til sagen og jeg håber meget han holder fast så Hobro ikke får noget foræret.
                Helt enig at Hemmingsen håndterer det fornuftigt. Uden klare retningslinjer er det det eneste rigtige svar. De skulle komme ud med en generel løsning for de spiller som har kontraktudløb den 30.6.. Men som skrevet tidligere ville det ikke være ufair i mine øjne hvis spillere spiller sæsonen færdig i deres aktuelle klubber.
                Og synes man kan ikke sammenligne det så let med transfervinduet som er stadig åbent i de første kamprunder. Der er det velkendt og " part of the game" hvor alle kan indstille sig på det. Nu har vi en særlig og absolut uforventet situation og det ville være sportsligt fair at spille sæsonen færdig med den trup som var fastlagt. Skaderisikoen skulle naturlig afsikres på en måde og med en finansiel kompensation for os. Men alt i alt synes ville en "kontrakter-forlængres-til-sæsonslut-løsning" være en sportslig ret fair løsning hvis den holder juridisk.
                Men hvem ved. Hvis spillere smittes eller coronasituationen generel bliver værre igen så kan sæsonen ja også slutte før den 30.6....
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                  Helt enig at Hemmingsen håndterer det fornuftigt. Uden klare retningslinjer er det det eneste rigtige svar. De skulle komme ud med en generel løsning for de spiller som har kontraktudløb den 30.6.. Men som skrevet tidligere ville det ikke være ufair i mine øjne hvis spillere spiller sæsonen færdig i deres aktuelle klubber.
                  Og synes man kan ikke sammenligne det så let med transfervinduet som er stadig åbent i de første kamprunder. Der er det velkendt og " part of the game" hvor alle kan indstille sig på det. Nu har vi en særlig og absolut uforventet situation og det ville være sportsligt fair at spille sæsonen færdig med den trup som var fastlagt. Skaderisikoen skulle naturlig afsikres på en måde og med en finansiel kompensation for os. Men alt i alt synes ville en "kontrakter-forlængres-til-sæsonslut-løsning" være en sportslig ret fair løsning hvis den holder juridisk.
                  Men hvem ved. Hvis spillere smittes eller coronasituationen generel bliver værre igen så kan sæsonen ja også slutte før den 30.6....
                  Og det er netop det juridiske der bliver problemet. Jeg tror Sabbi skifter til OB 1/7 og deltager i træning mm. men spiller først kamp som OB spiller når denne farce af en sæson er slut.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                    Og det er netop det juridiske der bliver problemet. Jeg tror Sabbi skifter til OB 1/7 og deltager i træning mm. men spiller først kamp som OB spiller når denne farce af en sæson er slut.
                    Ja, der er alt meget kompliceret. Mit indlæg gik i første linje om hvad jeg ser som "fair". De juridiske spørgsmål er virkeligt vel næppe at løse så let. Spillerlicensen ligger ja hos Hobro. Og selvom kontrakten udløber 30.6. så må licensen kun gives videre når transfervinduet er åbent og det sker først senere efter sæsonen. Sabbi må vel næppe spille for os mens licensen ligger i Hobro. Men må han trænere i OB mens Hobro har licensen? Er Sabbi måske helt ude og på ferie men vi betaler løn?
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Så er der en aftale mellem spillerforeningen, Divisionsforeningen og arbejdsgiverforeningen at alle spiller for mulighed for en kontraktforlængelse til sæsonen slutter.

                      http://www.superliga.dk/artikel/spillerkontrakter

                      Men det er vel endnu ikke klar hvad det betyder i hensigt af Sabbi ford spillere får det som "mulighed" men hvis Sabbi vil ikke forlængre i Hobro så bliver han vel én af de her: "Der vil være enkelte særlige tilfælde, som vil blive håndteret enkeltvis i klubberne i samarbejde med Spillerforeningen og Divisionsforeningens Arbejdsgiverforening. Alt vedrørende disse særlige tilfælde er interne personaleforhold, som der ikke kommenteres på fra hverken Divisionsforeningens Arbejdsgiverforening eller Spillerforeningen."
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                        Så er der en aftale mellem spillerforeningen, Divisionsforeningen og arbejdsgiverforeningen at alle spiller for mulighed for en kontraktforlængelse til sæsonen slutter.

                        http://www.superliga.dk/artikel/spillerkontrakter

                        Men det er vel endnu ikke klar hvad det betyder i hensigt af Sabbi ford spillere får det som "mulighed" men hvis Sabbi vil ikke forlængre i Hobro så bliver han vel én af de her: "Der vil være enkelte særlige tilfælde, som vil blive håndteret enkeltvis i klubberne i samarbejde med Spillerforeningen og Divisionsforeningens Arbejdsgiverforening. Alt vedrørende disse særlige tilfælde er interne personaleforhold, som der ikke kommenteres på fra hverken Divisionsforeningens Arbejdsgiverforening eller Spillerforeningen."
                        Nej hvor jeg håber at klubber og spillere nu forstår det vink med en vognstang, så vi kan få afviklet superligaen på fair vis :).
                        Det ville være et historisk lavpunkt hvis der er nogen der ender med at beslutte sig for at spekulere i den her situation, som ingen kunne forudsige!
                        Jeg tror dog at de ender med at forstå at det ikke kommer til at give plus i popularitetsbogen, at insistere på det absurde.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Nu har jeg læst artiklen et par gange, og der står reelt meget lidt. Så vidt jeg forstår det, skal klubberne tilbyde en forlængelse, så ingen spillere står uden arbejde 1. juli, men jeg har svært ved at se, at OB kan tvinge Barrett eller Madu til 30 dage ekstra i smukke Odense, hvis de ikke har lyst. På samme måde kan Hobro heller ikke tvinge Sabbi til at spille videre, hvis de ikke kan overtale ham økonomisk.

                          Hertil kommer selvfølgelig, at jeg fortsat mener, at OB skal kompenseres forsikringsmæssigt, hvis Sabbi spiller videre efter 30. juni, men den del er ikke med i artiklen. Det er måske nogle af de ting, som skal afklares i de enkelte tilfælde.

                          Men ja, som Entusiastens skriver, er dette mere en henvisning til, hvad de håber på, end hvad de rent faktisk kan presse ned over spillere og klubber.
                          Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


                          Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                            Nej hvor jeg håber at klubber og spillere nu forstår det vink med en vognstang, så vi kan få afviklet superligaen på fair vis :).
                            Det ville være et historisk lavpunkt hvis der er nogen der ender med at beslutte sig for at spekulere i den her situation, som ingen kunne forudsige!
                            Jeg tror dog at de ender med at forstå at det ikke kommer til at give plus i popularitetsbogen, at insistere på det absurde.
                            Enig, dog med den tilføjelse, at det vil klæde Hobro, at give Sabbi en god lønforhøjelse den sidste måned. Sabbi mister noget økonomisk ved at blive, lønnen er jo højere i OB.

                            Med helt neutrale briller på, så er det sportsligt fair Sabbi, at han spiller sæsonen færdig i Hobro imo.
                            Last edited by Polle; 16-05-2020, 06:38.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
                              Nu har jeg læst artiklen et par gange, og der står reelt meget lidt. Så vidt jeg forstår det, skal klubberne tilbyde en forlængelse, så ingen spillere står uden arbejde 1. juli, men jeg har svært ved at se, at OB kan tvinge Barrett eller Madu til 30 dage ekstra i smukke Odense, hvis de ikke har lyst. På samme måde kan Hobro heller ikke tvinge Sabbi til at spille videre, hvis de ikke kan overtale ham økonomisk.

                              Hertil kommer selvfølgelig, at jeg fortsat mener, at OB skal kompenseres forsikringsmæssigt, hvis Sabbi spiller videre efter 30. juni, men den del er ikke med i artiklen. Det er måske nogle af de ting, som skal afklares i de enkelte tilfælde.

                              Men ja, som Entusiastens skriver, er dette mere en henvisning til, hvad de håber på, end hvad de rent faktisk kan presse ned over spillere og klubber.
                              Forstår det på samme måde. Det er en ensidig chance for spillere som tilbydes kontraktforlængelse til sæsonslut og de håber vel at alle gør det. For de som vil ikke eller preferer at skifte står der den formulering "om enkelte tilfælde". Det skyldes vel at de ikke kan tvinge en spiller at underskrive og så vil man prøve at løse de enkelte problematiske tilfælde individuel. Alt i alt vil de gerne at klubber kan bygge på truppen de har til rådighed til sæsonslut. Tror mere og mere at Sabbi spiller sæsonen færdig i Hobro eller er helt ude fra 30.6.. De vil vel ikke skabe en undtagelse alt for langt væk fra deres generelle linje/ønske og lade ham trænere i OB fra 1.7.. Og vi kan vel være ret sikker at han ikke får tilladelse at spille for os i sæsonen.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Sportsligt fair.. Jeg synes altså at folk voldtager begrebet. Corona er en lorte situation som rammer alle, også fodboldklubber og spillere. Her er der så nogen der bliver ramt hårdere end andre og sådan er det. AGF ender med to hjemmekampe uden tilskuere mens alle andre kun har fået en, er det også sportsligt unfair? bl.a. Hobro har haft mulighed for at træne under nedlukningen, mens OB har været tvunget på pause - Er det sportsligt fair? Selvfølgelig er der ikke nogen klubber der spekulere i corona krisen, man skal virkelig ville se spøgelser hvis man tror det. Tilgengæld prøver samtlige klubber at komme bedst muligt ud af krisen, ligesom resten af verden gør det. Her skal OB naturligvis også forholde sig til de kontrakter de har indgået samt de fordele og ricisi der vil være ved at gøre det ene eller det andet. Vi skylder ikke Hobro en skid, derfor kan jeg alligevel sagtens gå med til en aftale hvor Hobro har Sabbi til rådighed resten af sæsonen - såfremt både spiller og OB kompenseres. Men når det nu er Hobro der så inderligt gerne vil have en håndsrækning af OB så havde det ærligt talt klædt dem at gribe det anderledes an.
                                Last edited by stonebear; 16-05-2020, 07:08.

                                Comment

                                Working...
                                X