Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michael Hemmingsen AKA Generalen ny sportschef i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Det lyder rigtig godt.: "Jeg har haft alle de roller, som man overhovedet kan tænke sig i fodboldens verden fra at være aktiv spiller, anfører, assistent til at være cheftræner, og jeg har været ude omkring. Jeg har skabt resultater og har indsigt i fodboldverdenen. Jeg har været heldig og dygtig at få tingene til at ske, og det vil ikke være første gang, at jeg prøver noget nyt. Jeg har efterladt de klubber, som jeg har været i et bedre sted, end da jeg kom. Jeg ved meget om fodbold, og så er det ikke så tosset at være sportschef i en fodboldklub, siger Michael Hemmingsen."
    Glæder mig meget om dagens nyhed.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

      Skulle jeg pege på noget positivt i ham som type, så har jeg altid opfattet ham som enormt venlig og som en der er meget udadvendt og derfor god til at opbygge relationer. Når man ikke har den største erfaring er det sikkert gode evner i jobbet.
      Det kan jeg også skrive under på. Han har altid været et super venligt og behageligt menneske, når jeg har mødt ham, og det er de færreste som jeg hellere vil se lykkes i sådan et job her. Med al respekt for TV-Poul og JH så er jeg rimeligt ligeglad med dem som personer, og hvad deres eftermæle måtte være i OB, men i det her tilfælde vil det gøre ondt på mig både på klubben og Michaels vegne, hvis det ikke ender med at blive godt. Det er trist at se, når ikoniske spillere lidt ender med at få spoleret deres eftermæle i klubben, fordi at de påtager sig et træner eller lederjob som de ikke har kompetencer til, og det er der jo desværre masser af eksempler på. De fleste virker til at have glemt Høghen kortvarige tid som sportschef i klubben, og det var nok godt for alle parter, at det blev afviklet så udramatisk som det gjorde, for det var næppe nogensinde blevet rigtigt godt. Jeg tror også rigtigt gerne, at alle parter i og omkring Brøndby ville kunne gøre ansættelsen af Ebbe Sand om, hvis de kunne, og selvom han altid vil være en spillerlegende der, så er det sgu en lidt grim plet på det eftermæle, at han blev listet ud af bagdøren på den uværdige måde han gjorde, efter en historisk kort ansættelse, selv for Brøndby.

      MH kommer uden tvivl til at få mere snor fra min side af, end en sportschef udefra ville have fået, men det er svært ikke bare at være lidt skeptisk, hvis man har sin kritiske sans intakt.
      Last edited by Sheed; 27-12-2019, 18:02.

      Comment


        #48
        Thorborg forklarer her forskellen på JHs job og MNs. Og det var som Sheed og jeg havde gættet på

        https://fyens.dk/artikel/hemmingsen-kender-kulturen

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Hustler Se indlæg
          Det er ligegyldigt, hvis leverpostejen er lavet med de forkerte ingredienser
          Så er det ikke en leverpostej

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Det var da fandens så enige vi er idag Sheed
            Så er vi to

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

              Nej det ville jeg have været rigtig ked af. Men der må også have været andre kandidater, som har hentet erfaring og præsteret på et højere niveau end MH.
              Meget enig i den betragtning.

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Thorborg forklarer her forskellen på JHs job og MNs. Og det var som Sheed og jeg havde gættet på

                https://fyens.dk/artikel/hemmingsen-kender-kulturen
                Det er bare stærkt at det er lykkedes at få fordelingen om de administrative opgaver løst, så de i sidste ende ser ud til at øge fokus på trupsammensætningen i OB. Med de handler OB har foretaget under JH, har det unægteligt lignet at trænerne har fået dem de har peget på, indenfor de økonomiske rammer, der er sat. Forhåbentligt kan vi i fremtiden sætte flere ressourcer af til at scoute de typer, der skal til at styrke os, frem for blot at hente de begrænsede antal spillere som træneren lige kender. Forhåbentligt bliver scoutingdelen et af de første områder at MH tager fat om. Dels skal han selv have opbygget sig et netværk, men hele OB synes godt at kunne savne en bredere berøringsflade.

                Comment


                  #53
                  Hemmingsens retsag mod Næstved kører videre selvom han starter i OB

                  https://www.bt.dk/superligaen/ny-ob-...et-overfloedig

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Jeg håber virkelig det bliver godt, men som lægmand er det i hvert fald ikke særligt tydeligt hvilke områder han umiddelbart skulle kunne forbedre os på.

                    Netværk? De sidste 7 år har budt på kortere ophold i Vestsjælland og Næstved. Det er vel næppe der man henter det store netværk.

                    Køb/salg og kontraktforhandlinger? Ja, her kan han vel heller ikke have den store erfaring.

                    Kendskab til talentarbejde? Ingen af de klubber han har været i, har jo ligefrem været kendte for noget særligt blomstrende talentarbejde, så han kommer jo nok ikke med knowhow fra nogle af de bedste talentmiljøer herhjemme som Tonny H.

                    Strategisk tænkning og arbejde? Umuligt at vurdere igen, da han jo reelt ingen praktisk erfaring har med at skulle eksekvere en strategi på øverste leder niveau.

                    Kommunikation? Tja, jeg har aldrig syntes at Hemmes eksterne kommunikation var hans allerstærkeste side, men det er næppe et skridt ned fra JH. Måske er hans stærk på kommunikationen internant.

                    Kendskab til klubben og klub DNA? Ja her bonger han jo ret meget ud må man sige. Hvor meget det så rent faktisk er værd, når det handler om at træffe overordnede ledelsesbeslutninger og udføre en strategi, er jo så noget mere skeptisk overfor. JHs manglende forhold til klubben og øen/byen, har aldrig været nogen reel bekymring for mig.

                    Jeg håber som sagt virkelig det bliver godt, men det er sgu ikke lige et af de tilfælde, hvor det er let at pege specifikt på, hvorfor det skulle blive godt. Men som sådan er det jo ikke en bizar beslutning, af en eller anden grund så er det jo helt normalt i fodboldverdenen, at man udpeger ex-spillere som sportschefer, uden ret mange andre forudsætninger end trænererfaring, og det kan vitterligt både ende med at blive en dreng og en pige.

                    Én ting er jeg dog sikker på. OBs bestyrelse og øverste ledelse er fuldstændigt ligeså forudsætningsløse som vi andre, når det kommer til at træffe sådan nogle beslutninger her, det ses med al tydelighed. Der bliver trukket et navn op af en hat, og så håber man på det bedste.
                    Hemmingsen stiller op til besvarelse af spørgsmål på live på Facebook idag kl 15. Jeg har ikke selv mulighed for at deltage men håber der er nogen der spørger ind bl.a. til nogle af de punkter der fint er ridset op herover.
                    Personligt håber jeg han har en plan for hvordan OB kan adskille sig fra vores konkurrenter. Altså finde lige netop VORES niche ( DNA) og ikke bare være næsten lige så gode som de andre hold uden rigtigt at skille os ud på nogen punkter.

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                      Hemmingsen stiller op til besvarelse af spørgsmål på live på Facebook idag kl 15. Jeg har ikke selv mulighed for at deltage men håber der er nogen der spørger ind bl.a. til nogle af de punkter der fint er ridset op herover.
                      Personligt håber jeg han har en plan for hvordan OB kan adskille sig fra vores konkurrenter. Altså finde lige netop VORES niche ( DNA) og ikke bare være næsten lige så gode som de andre hold uden rigtigt at skille os ud på nogen punkter.
                      Du kan se det på facebook nu.
                      I har altså ikke umiddelbart fået hvad jeg ville kalde en god kommunikator, Hemmingsen taler utroligt meget i floskler.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                        Du kan se det på facebook nu.
                        I har altså ikke umiddelbart fået hvad jeg ville kalde en god kommunikator, Hemmingsen taler utroligt meget i floskler.
                        Nej det var en smule pinefuldt og akavet at se på. Han skal dog have credit for at stille op selvom jeg er enig i at der bliver vævet for meget.
                        Håber han vokser i jobbet så han ikke ender i for meget nikkedukke /floskelsnak uden bund.
                        Han lignede mest en der er til mundtlig eksamen, som har trukket sit hadeemne, som man ikke har fået læst op på. Taktikken med bare at snakke løs og håbe på sensor ikke opdager at det er det man prøver, virker sjældent.

                        Comment


                          #57
                          Jeg ville helst ikke kaste den første sten, men nu hvor andre har budt ind ... Jeg synes det var en ulidelig omgang at overvære. Jeg hoppede af flere gange, fordi det var så amatøragtigt udført. Et er lydkvaliteten, noget andet er den måde det er sat op på. Man sætter Hemmingsen til selv at sortere i spørgsmålene fuldstændig ukritisk, så vi får lidt sjov om Messi og så om OBs vision og strategi lige efter hinanden. I stedet burde der have været en moderator, der kunne hjælpe Hemmingsen med at holde fokus og samle op. Det kan ikke passe, at man vælger at udstille manden på den måde. Jeg er villig til at give ham al mulig kredit, fordi jeg simpelthen ønsker så meget, at det skal lykkes, og derfor er det også uartigt at lave et setup, hvor det stort set kun kan gå galt. Vi er mange, der i disse tider arbejder hjemmefra og kommer til at lyde som uforberedte idioter, når vi sidder og ser os selv på en skærm og ikke er i en rigtig samtale. Det er virkelig svært, og det burde kommunikationsafdelingen simpelthen have hjulpet MH med.
                          Vi fik bekræftet to ting:
                          1) At OBs vision er at bestræbe sig på at arbejde på at man gerne vil i top 6
                          2) At der ikke er en strategi for at komme derhen
                          Hvis altså ikke det er fordi, man holder vision og strategi hemmelig for sportschefen, men det kan jeg ikke forestille mig.
                          Jeg er vildt skuffet over den forestilling.
                          Sorrig og glæde de vandre til hobe,
                          lykke, ulykke de gange på rad,
                          medgang og modgang hinanden tilråbe,
                          solskin og skyer de følges og ad.
                          Jorderigs guld
                          er prægtig muld,
                          Himlen er ene af salighed fuld.
                          - Kingo, 1681

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg
                            Jeg ville helst ikke kaste den første sten, men nu hvor andre har budt ind ... Jeg synes det var en ulidelig omgang at overvære. Jeg hoppede af flere gange, fordi det var så amatøragtigt udført. Et er lydkvaliteten, noget andet er den måde det er sat op på. Man sætter Hemmingsen til selv at sortere i spørgsmålene fuldstændig ukritisk, så vi får lidt sjov om Messi og så om OBs vision og strategi lige efter hinanden. I stedet burde der have været en moderator, der kunne hjælpe Hemmingsen med at holde fokus og samle op. Det kan ikke passe, at man vælger at udstille manden på den måde. Jeg er villig til at give ham al mulig kredit, fordi jeg simpelthen ønsker så meget, at det skal lykkes, og derfor er det også uartigt at lave et setup, hvor det stort set kun kan gå galt. Vi er mange, der i disse tider arbejder hjemmefra og kommer til at lyde som uforberedte idioter, når vi sidder og ser os selv på en skærm og ikke er i en rigtig samtale. Det er virkelig svært, og det burde kommunikationsafdelingen simpelthen have hjulpet MH med.
                            Vi fik bekræftet to ting:
                            1) At OBs vision er at bestræbe sig på at arbejde på at man gerne vil i top 6
                            2) At der ikke er en strategi for at komme derhen
                            Hvis altså ikke det er fordi, man holder vision og strategi hemmelig for sportschefen, men det kan jeg ikke forestille mig.
                            Jeg er vildt skuffet over den forestilling.
                            Helt enig.

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                              Nej det var en smule pinefuldt og akavet at se på. Han skal dog have credit for at stille op selvom jeg er enig i at der bliver vævet for meget.
                              Håber han vokser i jobbet så han ikke ender i for meget nikkedukke /floskelsnak uden bund.
                              Han lignede mest en der er til mundtlig eksamen, som har trukket sit hadeemne, som man ikke har fået læst op på. Taktikken med bare at snakke løs og håbe på sensor ikke opdager at det er det man prøver, virker sjældent.
                              Der var meget pinefuldt og jeg stoppede at lytte med. Det hænger sikker også sammen med at det er svært for mig at følge et længere interview på dansk især når lydkvaliteten er dårligt. Men hele arrangementet var absolut uprofessionelt organiseret hvor MH måtte læse spørgsmålerne usorteret selv og fra en alt for lille skærm. Min kritik går ikke til MH men til de som organiserede det.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                #60
                                Tilslutter mig koret. Man krummede tær og vi må bare konstatere at MH på nuværende ikke sælger OB på den bedste måde ift fans.
                                Han blev dog heller ikke hjulpet af mange af de under middel spørgsmål der kom

                                Come on OB. Det skal i sgu gøre bedre det der

                                Comment

                                Working...
                                X