Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny sportsdirektør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

    Jeg har læst interviewet i Tipsbladet - og er usikker. Han fremhæver muligheden for at gøre en 16-årig til anfører og rygnummer 10 og så spille 10 kampe og blive solgt. Og at der skal være et meget større flow af spillere, der kommer og går. Og at lykken skal være at en af vore ender i Bayern M.
    Det er måden at få tjent flere penge på, siger han. Og, ja det lyder lidt FCN. Men personligt frygter jeg at det vil koste fans, hvis det ikke giver topplacering. Og måske alligevel.
    Jeg kan godt finde glæden bare nogle løber lige præcis hurtigt nok til OB så de bliver i klubben over en længere årrække og så får 100+ kampe og i stedet ryger som 22-25 årige for mindre beløb. Et nyt hold af 16-18 årige hver sæson for at se om der er en 50+ millionkupon i mellem.. Det bliver svært at bevare forelskelsen. Jeg forstår godt Farum ingen fodboldfans har. I store træk, så kan jeg godt lide at der ser ud til at komme en rigtig strategi bag OB, hvis den så bare fører til vi rykker os økonomisk også, så vi kan gøre som FCM tidligere har gjort.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

      Jeg har læst interviewet i Tipsbladet - og er usikker. Han fremhæver muligheden for at gøre en 16-årig til anfører og rygnummer 10 og så spille 10 kampe og blive solgt. Og at der skal være et meget større flow af spillere, der kommer og går. Og at lykken skal være at en af vore ender i Bayern M.
      Det er måden at få tjent flere penge på, siger han. Og, ja det lyder lidt FCN. Men personligt frygter jeg at det vil koste fans, hvis det ikke giver topplacering. Og måske alligevel.
      Mon ikke at eksemplet er sat på spidsen hvis en ny Christian Eriksen skulle dukke op en dag.

      Jeg elsker tankegangen i det.
      Men det kræver altså at vi får nogle talenter med højere kvalitet generelt. De bliver jo ikke mirakuløst bedre af at man puster dem op til at være stjerner og de så ikke har niveau til mere end Middelfart. Tænker ikke at Brems havde været 10 mill værd nu hvis han havde spillet 10-15 kampe.

      Comment


        Tror folk overfortolker lidt på BWs udtalelser.

        Han siger jo blot, at vi skal være bedre købmænd og give de unge chancen, hvis de har viljen / talentet, i stedet for at satse på gamle kendte cirkusheste, der stopper deres / klubbens udvikling.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
          Tror folk overfortolker lidt på BWs udtalelser.

          Han siger jo blot, at vi skal være bedre købmænd og give de unge chancen, hvis de har viljen / talentet, i stedet for at satse på gamle kendte cirkusheste, der stopper deres / klubbens udvikling.
          Som jeg skrev. Udtalelserne er sat på spidsen

          Comment


            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...det-paa-balkan
            Det sentimentale er at spillerne næppe spiller 200 kampe for OB, som JJ og JT. Vi nærmere os vel noget FCN light.
            Det lyder forfærdeligt.

            Comment


              Jeg er heller ikke specialet imponeret af de udtalelser. Og de er meget direkte, så der er ikke det store at tolke på.

              Jeg er med på, at moderne fodbold er en forretning, men det må ikke kun være en forretning. I så fald er jeg ude. En ren drifts- og vækstmaskine hvor de store talenter skal sælges efter 10 kampe - det er ikke for mig. Der skal være en balance.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Muligt. Men det giver mening og jeg kan lide hvad jeg hører
                Men resultaterne skal jo følge med. Det bliver nok udfordringen

                Men det kunne da godt lyde som om at Tobias Slotsager er i truppen inden næste sæson
                Jeg tænker primært at det kræver at vores akademi får en kæmpe opgradering økonomisk.
                Det gør mig absolut ikke noget at få gennemsnitsalderen i superligatruppen ned, men det kræver at kvaliteten og antallet af kvalitetsspillere på hele akademiet får et stort løft.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                  Tror folk overfortolker lidt på BWs udtalelser.

                  Han siger jo blot, at vi skal være bedre købmænd og give de unge chancen, hvis de har viljen / talentet, i stedet for at satse på gamle kendte cirkusheste, der stopper deres / klubbens udvikling.
                  Hvis det var det, han sagde, har du ret. Men det er ikke det han siger. Jo, det siger han vel også, men han strammer den ret meget - og nok for meget - i al fald for en fan som mig. I forvejen synes jeg det er svært med de mange spillere, der er der i så kort tid - især hvis jeg kan lide dem.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg

                    Jeg kan godt finde glæden bare nogle løber lige præcis hurtigt nok til OB så de bliver i klubben over en længere årrække og så får 100+ kampe og i stedet ryger som 22-25 årige for mindre beløb. Et nyt hold af 16-18 årige hver sæson for at se om der er en 50+ millionkupon i mellem.. Det bliver svært at bevare forelskelsen. Jeg forstår godt Farum ingen fodboldfans har. I store træk, så kan jeg godt lide at der ser ud til at komme en rigtig strategi bag OB, hvis den så bare fører til vi rykker os økonomisk også, så vi kan gøre som FCM tidligere har gjort.
                    Jeg har i flere år været forundret og negativ over at spillerene i OB altid skulle være 20-21 år før men turde satse mere målrettet på dem. Det har for mig været helt i skoven og en uforståelig “beskyttelse” af de 16-18 årige at man vedholdende har brugt undskyldningen at unge spillere er skrøbelige.
                    Derfor er det godt nyt i mine ører, at der endelig er en i klubben som tør kappe navlestrengen og rive vat og bobleplast af de unge.
                    Det vil måske koste et par pladser i tabellen at spille med flere unge, men hellere det end de sidste 10 års gabende kedsommelige 7-8. pladser med intetsigende “profiler”

                    Hvorfor skal/skulle Tarik, Vestergaard, Khemdee, Brems, Greve og mange mange flere spilde de første 1-2 sæsoner på bænken, eller med lidt spilletid på uvante pladser, mens de ser en evig strøm af lejesvende som Kløve, Ludwig og Lieder komme og gå uden at flytte er eneste komma i OB.

                    Nu har vi i 10 år trådt vande, uden at have haft en eneste nævneværdig profil på holdet som som vil blive husket som en OB legende. En svingdør snurrende kontinuerligt men en ustoppelig gennemstrømning af ligegyldige lejesvende. Det vil være en kæmpe glæde at få det stoppet.

                    Men der hvor jeg har lært mest, under de sidste 10 års ørkenvandring, er at der er enddog meget langt fra udmeldinger og ambitioner til handling og resultater i OB.
                    Last edited by Magge; 15-01-2022, 11:46.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                      Jeg har i flere år været forundret og negativ over at spillerene i OB altid skulle være 20-21 år før men turde satse mere målrettet på dem. Det har for mig været helt i skoven og en uforståelig “beskyttelse” af de 16-18 årige at man vedholdende har brugt undskyldningen at unge spillere er skrøbelige.
                      Derfor er det godt nyt i mine ører, at der endelig er en i klubben som tør kappe navlestrengen og rive vat og bobleplast af de unge.
                      Det vil måske koste et par pladser i tabellen at spille med flere unge, men hellere det end de sidste 10 års gabende kedsommelige 7-8. pladser med intetsigende “profiler”

                      Hvorfor skal/skulle Tarik, Vestergaard, Khemdee, Brems, Greve og mange mange flere spilde de første 1-2 sæsoner på bænken, eller med lidt spilletid på uvante pladser, mens de ser en evig strøm af lejesvende som Kløve, Ludwig og Lieder komme og gå uden at flytte er eneste komma i OB.

                      Nu har vi i 10 år trådt vande, uden at have haft en eneste nævneværdig profil på holdet som som vil blive husket som en OB legende. En svingdør snurrende kontinuerligt men en ustoppelig gennemstrømning af ligegyldige lejesvende. Det vil være en kæmpe glæde at få det stoppet.

                      Men der hvor jeg har lært mest, under de sidste 10 års ørkenvandring, er at der er enddog meget langt fra udmeldinger og ambitioner til handling og resultater i OB.
                      En "jeg vil se handling og realiteter - ikke flere ord" approach til ALT, hvad OSE og deres ansatte foretager sig, synes jeg personligt at alle bør anlægge sig. 1 ud af 11 officielle målsætninger nået. Så fortjener man ikke andet.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Jeg har i flere år været forundret og negativ over at spillerene i OB altid skulle være 20-21 år før men turde satse mere målrettet på dem. Det har for mig været helt i skoven og en uforståelig “beskyttelse” af de 16-18 årige at man vedholdende har brugt undskyldningen at unge spillere er skrøbelige.
                        Derfor er det godt nyt i mine ører, at der endelig er en i klubben som tør kappe navlestrengen og rive vat og bobleplast af de unge.
                        Det vil måske koste et par pladser i tabellen at spille med flere unge, men hellere det end de sidste 10 års gabende kedsommelige 7-8. pladser med intetsigende “profiler”

                        Hvorfor skal/skulle Tarik, Vestergaard, Khemdee, Brems, Greve og mange mange flere spilde de første 1-2 sæsoner på bænken, eller med lidt spilletid på uvante pladser, mens de ser en evig strøm af lejesvende som Kløve, Ludwig og Lieder komme og gå uden at flytte er eneste komma i OB.

                        Nu har vi i 10 år trådt vande, uden at have haft en eneste nævneværdig profil på holdet som som vil blive husket som en OB legende. En svingdør snurrende kontinuerligt men en ustoppelig gennemstrømning af ligegyldige lejesvende. Det vil være en kæmpe glæde at få det stoppet.

                        Men der hvor jeg har lært mest, under de sidste 10 års ørkenvandring, er at der er enddog meget langt fra udmeldinger og ambitioner til handling og resultater i OB.
                        Det er ikke dét, vi retter kritik mod. Det er en kæphest for mig, at vi skal bruge de unge. Stod det til mig, startede Breum og Østrøm inde med Vestegaard som førstereserve, mens de bedste 16-17 årige fik minutter hist og her. OB giver alt for sent debut og er alt for konservative.

                        Min kritik går på, at det lyder til, at OB skal være en fabrik, der hurtigst muligt sælger de unge spillere. Debut - 10 kampe - salg.

                        Det er ren forretning og ingen klub og sjæl.

                        Jeg er med på, at fodbold er forretning, men der skal også være lidt klub og sjæl. Ellers kan jeg lige så godt holde med Novo Nordisk.
                        Last edited by Jungledyret; 15-01-2022, 13:42.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                          Det er ikke dét, vi retter kritik mod. Det er en kæphest for mig, at vi skal bruge de unge. Stod det til mig, startede Breum og Østrøm inde med Vestegaard som førstereserve, mens de bedste 16-17 årige fik minutter hist og her. OB giver alt for sent debut og er alt for konservative.

                          Min kritik går på, at det lyder til, at OB skal være en fabrik, der hurtigst muligt sælger de unge spillere. Debut - 10 kampe - salg.

                          Det er ren forretning og ingen klub og sjæl.

                          Jeg er med på, at fodbold er forretning, men der skal også være lidt klub og sjæl. Ellers kan jeg lige så godt holde med Novo Nordisk.
                          Ja det kan vi godt blive enige om, jeg ser også gerne der holdes på en stamme og man gerne lader dem spille 100 kampe inden de sælges.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                            Det er ikke dét, vi retter kritik mod. Det er en kæphest for mig, at vi skal bruge de unge. Stod det til mig, startede Breum og Østrøm inde med Vestegaard som førstereserve, mens de bedste 16-17 årige fik minutter hist og her. OB giver alt for sent debut og er alt for konservative.

                            Min kritik går på, at det lyder til, at OB skal være en fabrik, der hurtigst muligt sælger de unge spillere. Debut - 10 kampe - salg.

                            Det er ren forretning og ingen klub og sjæl.

                            Jeg er med på, at fodbold er forretning, men der skal også være lidt klub og sjæl. Ellers kan jeg lige så godt holde med Novo Nordisk.
                            Har du hørt den nye podcast i SFÅ?
                            Hør lige den først inden du går helt i spåner over en enkelt kort udtalelse

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Har du hørt den nye podcast i SFÅ?
                              Hør lige den først inden du går helt i spåner over en enkelt kort udtalelse
                              Fedt - jeg har ikke hørt den endnu, men jeg glæder mig over du bringer det på banen her. Jeg var også ved at blive lidt for spekulativ, så nu kan jeg sikkert sove godt i nat.

                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Har du hørt den nye podcast i SFÅ?
                                Hør lige den først inden du går helt i spåner over en enkelt kort udtalelse
                                Ikke endnu - glæder mig til at høre den!

                                Comment

                                Working...
                                X