Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny sportsdirektør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    Jeg tror nu MHs fodboldfaglige kompetencer absolut er gode.. han var jo en del af det mest succesrige danske hold nogensinde. Det blev han næppe hvis det kneb med forståelsen af spillet. Selv om han udtrykker sig mærkeligt i offentligheden er det jo ikke det samme dom han ikke kan forstå, og sælge projektet til nye spillere og deres agenter. Jeg tror med ande ord at MH også er afklaret med sin rolle “fremadrettet”. Han skal jo bare holde sig til strategiens beskrivelse af spillertyper
    jeg er sgu godt nok i tvivl om hvorvidt han besidder de færdigheder...hvad var det han lavede inden han fik stillingen i OB? var det ikke noget med at få folk i arbejde??...eller husker jeg helt forkert?....husker ham ikke som havende en gloværdig fodbold karriere uden for grønsværen inden han fik stillingen i OB
    Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg


      Efter min mening har BW vist ikke helt styr på, hvad Michael H kan/bør lave ? Ifølge dagens artikel i Tipsbladet er BW citeret for at udtale, at OB fortsat er seriøst interesseret i at tilknytte Christian Eriksen, og at MH skal stå for kontraktforhandlingen, da BW ikke selv har nogen personlig relation til CE.
      Tak for kaffe siger jeg bare.
      Er kæmpe fan af den udmelding. Det viser ambitioner og tro på egen evne og en bevidsthrr over, at vi i teorien faktisk er DKs tredje/fjerde største klub. Rart med en rigtig, moderne alfa type type i front, som ikke nøjes. Vi må se om han bliver ved i den linje

      Comment


        Jeg kan stadig lide hvad jeg hører fra BW. Håber han lykkedes med det

        https://www.tv2fyn.dk/odense/odenses...saelgende-klub

        Comment


          Lidt video med BW(lig mærke til den flotte fyr med strikhuen på den anden langside)

          https://www.tv2fyn.dk/nyheder/10-01-...5-3d454847cd2f

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Lidt video med BW(lig mærke til den flotte fyr med strikhuen på den anden langside)

            https://www.tv2fyn.dk/nyheder/10-01-...5-3d454847cd2f
            Han virker som en kapacitet med pondus. Lang tid siden vi har set en med sådan et CV og fremtoning i Ådalen - altså BW og ikke den flotte fyr med strikhuen ;).

            Vi må se, hvordan samspillet med ledelsen bliver. Og hvad der i praksis kommer til at ske.

            Men på papiret ser det godt ud. Jeg har skrevet det før: Jeg undrer mig lidt over, at vi faktisk har kunne tiltrække sådan en mand. Det er godt gået.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Lidt video med BW(lig mærke til den flotte fyr med strikhuen på den anden langside)

              https://www.tv2fyn.dk/nyheder/10-01-...5-3d454847cd2f
              kan godt lide, at han siger vi skal være mindre sentimentale. Fodboldverden vil i fremtiden næppe have spillere som når 817 kampe for samme hold.
              Ind og ud med spillere, så køber vi forhåbentlig ikke de JH typer som fik for meget i løn og anså OB for det maksimalt mulige.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                Det er jo selvf. OB/OS&Es beslutning hvad MHs arbejdsopgaver kan bære af titler. Jeg mener dog at FCM har en tilsvarende konstruktion med Ove P. som assisterende sportschef og at Svend Graversen har køb og salg under sig.
                Meget enig .

                MH kan have mange kvaliteter, og måske kan det bære tiltlen som sportschef.

                Han har selv sagt om sin rolle at det er en hans opgave at stille de mest optimale muligheder tilrådighed for spilleren og truppen.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

                  jeg er sgu godt nok i tvivl om hvorvidt han besidder de færdigheder...hvad var det han lavede inden han fik stillingen i OB? var det ikke noget med at få folk i arbejde??...eller husker jeg helt forkert?....husker ham ikke som havende en gloværdig fodbold karriere uden for grønsværen inden han fik stillingen i OB
                  Det var vist sådan noget, og så i “min” kommune mener jeg. Det har dog ikke noget med sagen at gøre .. han har jo en karriere på højeste niveau i DK og en stor andel i den seneste pokal til OB. Jeg kan ikke tro andet end at han har fodboldforstand og kommer til at sparre fint med BW. Hans titel er jeg ligeglad med, og hvis BW synes noget andet end mig så tror jeg helt sikkert MH bliver gelejdet ud af klubben igen.

                  Believe OB

                  œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    For det første er det jo rart med en klar upgrade på kommunikation. Også fint at få gjort strategien klar. Man skal så også bare huske, hvad det betyder: sælgende klubber er pisket til at sætte 18-19 årige på banen, fordi det er dér, der kan laves store salg. 18-19-årige spillere betyder forventeligt lidt mindre chance for top-placering. Bestyrelsen vil sikkert fastholde top-6 udmelding, og det kal der nok blive surhed over.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                      For det første er det jo rart med en klar upgrade på kommunikation. Også fint at få gjort strategien klar. Man skal så også bare huske, hvad det betyder: sælgende klubber er pisket til at sætte 18-19 årige på banen, fordi det er dér, der kan laves store salg. 18-19-årige spillere betyder forventeligt lidt mindre chance for top-placering. Bestyrelsen vil sikkert fastholde top-6 udmelding, og det kal der nok blive surhed over.
                      Hvis de rigtige profiler købes for de sparede lønkroner, så burde det ikke være et problem at komme i top seks. Men det kræver så også at det er profiler i MINIMUM Jebali/Sabbi størrelsen og gerne større profiler end dem - ellers har du fuldstændig ret. I hvert fald hvis man bliver ved med at købe "profiler" i Kløve / AJA klassen..

                      Comment


                        Lidt refleksioner over Björns første dage i medierne.

                        Jeg var ret positiv over første, stramt styrede optræden i OBTV. Særligt hans skarpe fokus på, at identiteten er afgørende for hvad man skal og kan, var skarpt og lover godt for at OB ikke erstattes, men udbygges i den kommende periode. At man skal arbejde eget strategien, selvom der vil være udsving. Og endelig, at akademiet er fundamentet og man skal være modig, hvis man skal realisere de unge spillere.

                        Der var en enkelt svipser, med en forståelse af at arenaen - stadion - er på plads. Det er tydeligt, at den opgave ikke ligger i nærheden af hans bord.

                        Sidenhen synes jeg udmeldingerne har været lidt svingende.

                        Ideen om, at det ligefrem skal være et mål, at have et stort flow af spillere ind og ud af butikken. Jeg tror også han tager fejl af, at det skulle være sentimentalitet, der gør at spillere er der længere tid. Mon ikke det handler om dårligt købmandsskab, dårligt netværk, manglende retning i trupsammensætningen mv?

                        Endelig var udtalelserne om Eriksen ret direkte. At folde ud, at Michael Hemmingsen har dialogen, at en sådan transfer bygger på relationer og at kloge sig om hvad Eriksen måtte ville have ud af at spille i OB ift. landshold, familie mv. virker enten lidt uprofessionelt eller bare unødigt.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                          Lidt refleksioner over Björns første dage i medierne.

                          Jeg var ret positiv over første, stramt styrede optræden i OBTV. Særligt hans skarpe fokus på, at identiteten er afgørende for hvad man skal og kan, var skarpt og lover godt for at OB ikke erstattes, men udbygges i den kommende periode. At man skal arbejde eget strategien, selvom der vil være udsving. Og endelig, at akademiet er fundamentet og man skal være modig, hvis man skal realisere de unge spillere.

                          Der var en enkelt svipser, med en forståelse af at arenaen - stadion - er på plads. Det er tydeligt, at den opgave ikke ligger i nærheden af hans bord.

                          Sidenhen synes jeg udmeldingerne har været lidt svingende.

                          Ideen om, at det ligefrem skal være et mål, at have et stort flow af spillere ind og ud af butikken. Jeg tror også han tager fejl af, at det skulle være sentimentalitet, der gør at spillere er der længere tid. Mon ikke det handler om dårligt købmandsskab, dårligt netværk, manglende retning i trupsammensætningen mv?

                          Endelig var udtalelserne om Eriksen ret direkte. At folde ud, at Michael Hemmingsen har dialogen, at en sådan transfer bygger på relationer og at kloge sig om hvad Eriksen måtte ville have ud af at spille i OB ift. landshold, familie mv. virker enten lidt uprofessionelt eller bare unødigt.
                          Måske han bare taler om at hæve flowet af spillere, fra et meget lavt niveau de sidste par vinduer til et mere normalt niveau?
                          Den tidligere 'strategi' med at hente spillere til bredden, og satse på at de bryder igennem har ikke vist sig særligt god.

                          Er dog enig i at høj omsætning i truppen ikke er et mål i sig selv.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                            Lidt refleksioner over Björns første dage i medierne.

                            Jeg var ret positiv over første, stramt styrede optræden i OBTV. Særligt hans skarpe fokus på, at identiteten er afgørende for hvad man skal og kan, var skarpt og lover godt for at OB ikke erstattes, men udbygges i den kommende periode. At man skal arbejde eget strategien, selvom der vil være udsving. Og endelig, at akademiet er fundamentet og man skal være modig, hvis man skal realisere de unge spillere.

                            Der var en enkelt svipser, med en forståelse af at arenaen - stadion - er på plads. Det er tydeligt, at den opgave ikke ligger i nærheden af hans bord.

                            Sidenhen synes jeg udmeldingerne har været lidt svingende.

                            Ideen om, at det ligefrem skal være et mål, at have et stort flow af spillere ind og ud af butikken. Jeg tror også han tager fejl af, at det skulle være sentimentalitet, der gør at spillere er der længere tid. Mon ikke det handler om dårligt købmandsskab, dårligt netværk, manglende retning i trupsammensætningen mv?

                            Endelig var udtalelserne om Eriksen ret direkte. At folde ud, at Michael Hemmingsen har dialogen, at en sådan transfer bygger på relationer og at kloge sig om hvad Eriksen måtte ville have ud af at spille i OB ift. landshold, familie mv. virker enten lidt uprofessionelt eller bare unødigt.
                            Nu kender vi jo ikke præmisserne med de her spillere som ikke kan komme på holdet, men jeg håber det betyder man lidt mere kynisk går ind og gør en indsats for at luge ud i de her spillere som ikke rigtig bidrager. Ligesom man f.eks. gjorde i Brøndby, hvor man simpelthen bare bruger de unge og smider de ældre helt af holdet, så folk som eksempelvis Kløve, Opondo, O Lund og Juel må endnu et skridt bag i køen. Jeg ved selvfølgelig godt det er Alm's bord, men det kræver en strukturel og kulturel ændring i hele klubben at få implementeret, at det er sådan man nu faktisk har et relativt slagkraftigt akademi, som skal køres endnu længere ind i varmen på førsteholdet. Spillere som Juel, Opondo, Oliver Lund og Kløve er jo sympatiske spillere som levere nogenlunde jævnt og sikkert ikke spreder noget panik på træningsbanen. De lever fint med at spille 10-20 kampe på en sæson og så går tiden jo med det. Kommer de ned kun spiller 2-3 kampe på et halvår, så er situationen helt anderledes og så vil en del af presset flyttes over på de finder sig en ny klub, fremfor det er os som nærmest egenhændigt skal slås med at komme af med dem indtil kontrakter nærmer sig udløb.

                            Eriksen-sagen kunne han måske godt være gledet af på, men det er åbenbart kun Hemme der ikke gider snakke om ham, til trods for det så bliver ham, der skal tage den, hvis der er kontakt. Det er nok et udtryk for at BW vil slå fast han slet ikke er hentet til for at lokke Eriksen til, men at der er andre og langt vigtigere arbejdsopgaver for hans fødder for at OB på langt sigt rykker sig ud af middelmådigheden.
                            ​​​​​​
                            ​​​​​​
                            ​​​​​

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              Det var vist sådan noget, og så i “min” kommune mener jeg. Det har dog ikke noget med sagen at gøre .. han har jo en karriere på højeste niveau i DK og en stor andel i den seneste pokal til OB. Jeg kan ikke tro andet end at han har fodboldforstand og kommer til at sparre fint med BW. Hans titel er jeg ligeglad med, og hvis BW synes noget andet end mig så tror jeg helt sikkert MH bliver gelejdet ud af klubben igen.
                              fedt...ville ønske jeg kunne dele din optimisme ift. hans fodbold forstand.....jeg er nok lidt skræmt af hans ageren i medierne her i hans sidste periode, men krydser da fingre for du får ret i både det med forstanden...og i at BW får ham gelejdet ud hvis ikke det er tilfældet....
                              Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
                                Lidt refleksioner over Björns første dage i medierne.

                                Jeg var ret positiv over første, stramt styrede optræden i OBTV. Særligt hans skarpe fokus på, at identiteten er afgørende for hvad man skal og kan, var skarpt og lover godt for at OB ikke erstattes, men udbygges i den kommende periode. At man skal arbejde eget strategien, selvom der vil være udsving. Og endelig, at akademiet er fundamentet og man skal være modig, hvis man skal realisere de unge spillere.

                                Der var en enkelt svipser, med en forståelse af at arenaen - stadion - er på plads. Det er tydeligt, at den opgave ikke ligger i nærheden af hans bord.

                                Sidenhen synes jeg udmeldingerne har været lidt svingende.

                                Ideen om, at det ligefrem skal være et mål, at have et stort flow af spillere ind og ud af butikken. Jeg tror også han tager fejl af, at det skulle være sentimentalitet, der gør at spillere er der længere tid. Mon ikke det handler om dårligt købmandsskab, dårligt netværk, manglende retning i trupsammensætningen mv?

                                Endelig var udtalelserne om Eriksen ret direkte. At folde ud, at Michael Hemmingsen har dialogen, at en sådan transfer bygger på relationer og at kloge sig om hvad Eriksen måtte ville have ud af at spille i OB ift. landshold, familie mv. virker enten lidt uprofessionelt eller bare unødigt.
                                Jeg ved ikke om med 'arena' at han mente banen udelukkede, måske?

                                Comment

                                Working...
                                X