Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny sportsdirektør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Jeg har også tænkt på om magtkampen en dag skal tages over et salg/køb. Det kunne dog være interessant at få et interview med ham(evt SFÅ) hvor man kunne gå i detaljer hvad han egentligt er ansat til at lave og som ikke krydser Hemmingsens bord
    En stor kapacitet som Wesström er ikke hentet til at blive lænket til administrativt arbejde. Læg mærke til at han ikke er administrativ direktør, men fodbolddirektør. Der er næppe et kæmpe spring fra fodbolddirektør til sportsdirektør. Hvad angår Hemmingsen, så har han ganske vist ikke siddet længe på sportschefsstolen til at kunne have haft et kæmpe præg på truppen. Han er dog blevet dømt så hårdt af omverdenen på hans katastrofale kommunikative evner (trods han er kommet lidt bedre efter det), der har skadet klubbens omdømme og troværdighed i sådan en grad, at jeg faktisk anser ansættelsen her som en langsom udslusning af MH, som på kort eller mellemlang sigt forlader klubben for at undgå at nogen parter taber ansigt. Jeg vil være meget overrasket, hvis Hemmingsen stadig er i en ledende stilling i OB om to-tre år.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
      Det er åbenbart en mand med nogle lidt uldne sager med i bagagen: https://www.aftonbladet.se/sportblad...bahoui-affaren
      Godt nok noget ubehagelig læsning at fodbold handler kan foregå på den måde og have tråde til kriminelle miløer.

      Håber OB har styr på denne sag og at vores nye sportsdirektør ikke er viklet ind i ulovligheder.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

        En stor kapacitet som Wesström er ikke hentet til at blive lænket til administrativt arbejde. Læg mærke til at han ikke er administrativ direktør, men fodbolddirektør. Der er næppe et kæmpe spring fra fodbolddirektør til sportsdirektør. Hvad angår Hemmingsen, så har han ganske vist ikke siddet længe på sportschefsstolen til at kunne have haft et kæmpe præg på truppen. Han er dog blevet dømt så hårdt af omverdenen på hans katastrofale kommunikative evner (trods han er kommet lidt bedre efter det), der har skadet klubbens omdømme og troværdighed i sådan en grad, at jeg faktisk anser ansættelsen her som en langsom udslusning af MH, som på kort eller mellemlang sigt forlader klubben for at undgå at nogen parter taber ansigt. Jeg vil være meget overrasket, hvis Hemmingsen stadig er i en ledende stilling i OB om to-tre år.
        Enig. Kan sagtens følge hvad du siger. Men det ville være rart at få et indblik i hvad han specifikt er ansat til at opnå. Der må være nogle målsætninger og ønsker fra bestyrelsens side. Syntes det vi har hørt han skal lave er meget flyvsk

        Comment


          https://www.berlingske.dk/sport/soen...n?referrer=RSS

          Interessant hvor forskelligt de to klubber har tolket fodbolddirektør-rollen. Sønderjyske ansætter en mand med kompetencer og erfaring i det kommercielle, salg og marketing, og som ved siden af det også har en viden om fodbold. OB ansætter en fodboldmand der har arbejdet i forskellige sportslige roller i den samme klub i 20 år, og som har meget begrænset erfaring inden for forretningsstyring og kommerciel udvikling.

          Det virker som om, at Sønderjyske har ansat en faktisk CEO, og at OB har ansat en der skal passe Michael Hemmingsens arbejde.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

            Meget enig, vi behøves selvfølgelig ikke høre det råbt ud i store typer, men man har nok erkendt, at Hemmes kompetencer er.....ikke voldsomme.

            Håber lidt Hemme får lov til at komme i tanke om han gerne vil være træner igen (et andet sted, evt. 1. division), så kan vi altid ansætte Steen Nedergaard som scout.
            Jeg tænkte faktisk om det kan være en glidende overgang til at MH bliver chef scout. Jeg ved ikke om det bliver med den titel, men det er da oplagt at de ressourcer det frigiver at hente en kapacitet af BW's størrelse ind bliver brugt på scouting, hvor vi helt sikkert også har en del at forbedre.
            Jeg tror ikke på vi udvander MH. Enrico har brugt utroligt meget taletid på at rose MH for sin rolle i udformningen af strategien, så jeg tror han får en rolle i som bindeled mellem ledelsen og trænere/spillertrup at man holder snuden i sporet på begge sider ift. den her strategi.

            Men det er jo ren gætværk og hvordan det skrues sammen håber jeg man især får BW til at sætte ord på.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              https://www.berlingske.dk/sport/soen...n?referrer=RSS

              Interessant hvor forskelligt de to klubber har tolket fodbolddirektør-rollen. Sønderjyske ansætter en mand med kompetencer og erfaring i det kommercielle, salg og marketing, og som ved siden af det også har en viden om fodbold. OB ansætter en fodboldmand der har arbejdet i forskellige sportslige roller i den samme klub i 20 år, og som har meget begrænset erfaring inden for forretningsstyring og kommerciel udvikling.

              Det virker som om, at Sønderjyske har ansat en faktisk CEO, og at OB har ansat en der skal passe Michael Hemmingsens arbejde.
              Præcis. Men måske føler man at disse ting er dækket ind ved hjælp af JJ,Enrico osv. Men hvad skal han så lave andet at “sørge for at vi følger strategien” og rejse rundt for at følge op på henvendelser?
              Skal han rejse verden rundt og skabe kontakter,relationer og samarbejdspartnere? Eller skal han bare sørge for at alle passer deres job?

              Comment


                Kan anbefale at høre dagens SFÅ podcast hvor Enrico løfter sløret for hvad BW præcis skal lave og hvad Hemmingsens nye rolle bliver. For det lyder til at transfers for eftertiden ikke bliver Hemmings bord!!

                https://obstemmer.dk

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  https://www.berlingske.dk/sport/soen...n?referrer=RSS

                  Interessant hvor forskelligt de to klubber har tolket fodbolddirektør-rollen. Sønderjyske ansætter en mand med kompetencer og erfaring i det kommercielle, salg og marketing, og som ved siden af det også har en viden om fodbold. OB ansætter en fodboldmand der har arbejdet i forskellige sportslige roller i den samme klub i 20 år, og som har meget begrænset erfaring inden for forretningsstyring og kommerciel udvikling.

                  Det virker som om, at Sønderjyske har ansat en faktisk CEO, og at OB har ansat en der skal passe Michael Hemmingsens arbejde.
                  Jeg undrede mig lidt over, at ingen italesatte Hemmingsens rolle og ansvarsfordelingen, da den nye strategi blev offentliggjort. Det blev sagt meget klart sagt ved ansættelsen af Hemmingsen, at han foreløbig fik titel af sportschef, men at der var mulighed for at vokse sig ind i rollen som direktør. Det var vel i øvrigt ca. samtidig som det blev meldt ud, at OB ikke skulle have en strategi - i hvert fald ikke en offentlig af slagsen.

                  Begge dele ser helt anderledes ud nu blot 1œ år senere. Man fandt ud af man skulle have en strategi alligevel og man fandt også ud af, at Hemmingsen ikke voksede ind i rollen. Det er sådan set fair nok, og der er vel ingen, der reelt er i tvivl om, at Hemmingsen gør sig bedst tættere på det sportslige.

                  Spørgsmålet er bare hvor meget der er at lave, hvis vores nye svenske ven skal implementere strategien, den nye træner er sportslig ansvarlig og Tonny og de øvrige på akademiet skal bidrage til at sikre god overgang mellem akademi og superligatrup.

                  I Stemmer fra Ådalens podcast om strategien blev det helt spøjst i de mange tilfælde hvor Enrico gik ind og oversatte for Hemmingsen - eller rettere - rettede ham - hver gang han udtalte sig om strategien og dens implementering. Nu er Enrico jo ikke kendt for at blande sig uden om så meget, men det var alligevel påfaldende.

                  Jeg håber de finder nogle gode snit og får det bedste ud af det, så vi ikke skal se Hemmingsen glide ud af bagdøren og ingen vil indrømme man igen har spildt et par år.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Kan anbefale at høre dagens SFÅ podcast hvor Enrico løfter sløret for hvad BW præcis skal lave og hvad Hemmingsens nye rolle bliver. For det lyder til at transfers for eftertiden ikke bliver Hemmings bord!!

                    https://obstemmer.dk
                    Du har helt ret i din anbefaling, som giver klart svar på, alle de spørgsmål der indtil nu er rejst i alle ovenstående indlæg.

                    Comment


                      Jeg er vild med vores nye sportschef: han ligner Boris the Blade fra Snatch. Hvis han ligesom Boris er nærmest udødelig overfor angreb, så skal det nok blive nyttigt i OB.

                      Björn 'The Blade' Wesström og Andreas 'The Professor' Alm lyder fedt. Hele forløbet lyder lidt som manus til 'Lillehammar'-serien: et par storby-gangstere från hinsidan slår sig ned i den hyggelige provinsby og går undercover. Jeg tror, vi får lidt et kulturchok i OB - og det er nok meget tiltrængt. Go, Björn!

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

                        En stor kapacitet som Wesström er ikke hentet til at blive lænket til administrativt arbejde. Læg mærke til at han ikke er administrativ direktør, men fodbolddirektør. Der er næppe et kæmpe spring fra fodbolddirektør til sportsdirektør. Hvad angår Hemmingsen, så har han ganske vist ikke siddet længe på sportschefsstolen til at kunne have haft et kæmpe præg på truppen. Han er dog blevet dømt så hårdt af omverdenen på hans katastrofale kommunikative evner (trods han er kommet lidt bedre efter det), der har skadet klubbens omdømme og troværdighed i sådan en grad, at jeg faktisk anser ansættelsen her som en langsom udslusning af MH, som på kort eller mellemlang sigt forlader klubben for at undgå at nogen parter taber ansigt. Jeg vil være meget overrasket, hvis Hemmingsen stadig er i en ledende stilling i OB om to-tre år.
                        Jeg kan nu godt se Hemmingsen være en overordnet garant for stribet tråd igennem hele den sportslige sektor fra U-holdene til førsteholdet og tovholder på kulturen som han jo selv har repræsenteret på banen. Både Alm og Wesstrøm er eksterne og selvom de givetvis har købt ind på strategien og har OB i hjernen har de det nok ikke i maven eller i hjertet.

                        Selvom der er en transitionstræner til at få spillerne op har der stadigt været langt fra U-holdene til 1. holdet og er er det måske fint at have en sportschef med det samlede overblik tæt på banerne så Tonny kan koncentrere sig om Akademiet og Alm om 1. holdet mens Wesstrøm er på “de bonede gulve”.
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Enrico koger det meget godt ned her hvad det er BW er ansat til

                          - Man kan sige, at det er en administrerende direktør uden ansvar for den kommercielle del. Det, der er nyt i OB, er, at den nye strategi forankres ved en fodbolddirektør, fortæller Augustinus til Sport Fyn.

                          - Fodbolddirektøren er ansvarlig for strategien og det samlede sportslige budget. For vores vedkommende er det en ny rolle omkring internationalt samarbejde, som slet ikke har været defineret i OB.

                          - Og så er han i sidste ende ansvarlig for væsentlige transfers - altså hvis der er større køb og salg, så hører det også ind under fodbolddirektøren.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Enrico koger det meget godt ned her hvad det er BW er ansat til

                            - Man kan sige, at det er en administrerende direktør uden ansvar for den kommercielle del. Det, der er nyt i OB, er, at den nye strategi forankres ved en fodbolddirektør, fortæller Augustinus til Sport Fyn.

                            - Fodbolddirektøren er ansvarlig for strategien og det samlede sportslige budget. For vores vedkommende er det en ny rolle omkring internationalt samarbejde, som slet ikke har været defineret i OB.

                            - Og så er han i sidste ende ansvarlig for væsentlige transfers - altså hvis der er større køb og salg, så hører det også ind under fodbolddirektøren.
                            Det tegner godt. Jeg har råbt og skreget om en styrkelse af infrastrukturen. Det begynder at ligne noget. Dette fokus er - langsigtet - langt vigtigere end transfers af spillere.

                            Nu gælder det om at bygge en kultur. Rammerne er bedre end længe.




                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                              Det tegner godt. Jeg har råbt og skreget om en styrkelse af infrastrukturen. Det begynder at ligne noget. Dette fokus er - langsigtet - langt vigtigere end transfers af spillere.

                              Nu gælder det om at bygge en kultur. Rammerne er bedre end længe.



                              Enig.
                              Så må vi jo bare håbe at kunne holde røven oppe i superligaen indtil det slår igennem. Vi står trupmæssigt stadig en anelse svækket ift sidste sæson og skal implementere nye ideer fra en ny træner. En sæson hvor vi jævnligt flirtede med stregen og generelt ikke spillede særlig god fodbold overall set.

                              Når det er sagt er det svært ikke at være mere positiv end mands minde kan huske

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Enig.
                                Så må vi jo bare håbe at kunne holde røven oppe i superligaen indtil det slår igennem. Vi står trupmæssigt stadig en anelse svækket ift sidste sæson og skal implementere nye ideer fra en ny træner. En sæson hvor vi jævnligt flirtede med stregen og generelt ikke spillede særlig god fodbold overall set.

                                Når det er sagt er det svært ikke at være mere positiv end mands minde kan huske
                                Meget enig. Det ser lyst ud i forhold til de foregående år hvor NT åbenbart troede at han sammen med middelmådige sportslige ansvarlige kunne spille til par i forhold til økonomi.

                                dog lider vi stadig under tåbelige og dyre indkøb som vil være et vilkår noget tid endnu.

                                Comment

                                Working...
                                X