Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny sportsdirektør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Hvis det er ambitionen ligner Haysen en totalt fejlcast. Han har helt sikkert gjort mange gode ting i SønderjyskE, men at skabe salgbare spillere er helt sikkert ikke én af dem.

    På de godt 5 år han har været i klubben, har de solgt 4 spillere videre til større klubber. Uhre, Guira, Kløve og Paulsen. Til sammenligning har Bo Henriksen solgt mange flere spillere videre såsom Juel Andersen, Heltne Nilsen, Joronen, Okosun, Ludwig, Thorsen, Sanneh, Rønnow, Kløve, Marxen m.fl. Og Horsens har fået de største beløb hjem. Så hvis ens hovedambition er at få en sportsdirektør der kan finde spillere billigt og sælge dem videre med fortjeneste, er det virkelig skørt, hvis man stejler over Bo Henriksen og samtidig byder Haysen velkommen.
    Nu er det jo bestemt ikke det eneste han skal kunne, men ift køb og salg skal han ihvertfald være skarpere end vores afgående chef.
    Om Haysen er den rette tjaaa .. ved sgu ikke rigtig vil hverken jubelpisse eller finde høtyven hvis han er hvad de kan støve op. BH Tjaa om ikke andet så slipper vi forhåbenligt for hans evendelige skrigen på sidelinjen ;-) . Havde nok et håb om at man fandt en mand alt Bruce Rioch og ikke bare fisker i den hjemlige andedam.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

      Jeg medgiver, at han er en udmærket kommunikatør, jeg har dog stadig til gode at se manden tale strategi og de store linjer, hvilket er det jeg synes vi mangler. Jeg er enig i, at der bliver lavet fornuftige handler, men jeg synes samtidig også, at der mangler nogle spillersalg, og de markeder han primært har hentet fra er for snævre til en klub som OB. Her vil han nok skulle udvikle sig.

      Min oplevelse er også, at der bliver sat stor pris på ham i SønderjyskE, men uden at det skal tale imod ham, så gjorde det samme sig jo faktisk gældende for både Gaxe og Ole Nielsen, der var hans forgængere, som de snakker om i den her podcast: https://soundcloud.com/voresklub/vor...optakt-til-agf

      Og det samme gør sig gældende for næsten alle cheftrænerne også, det er reelt kun Claus Nørgaard der er kommet derfra med et skidt eftermæle. SønderjyskE er bare en rigtigt sund klub på de fleste fronter, og både sportschefer, trænere og spillere har det med at se gode ud i den klub, fordi at tingene fungerer, hvor de så ofte har det sværere når de så skal videre. Det gjaldt i hvert fald både for Gaxe og Ole Nielsen efter at de forlod klubben, og vi har jo også set mange eksempler på det med spillere som f.eks. Jonasson og Pereira, som man også satte stor pris på dernede, men som aldrig rigtigt har kunne fungere optimalt på andre Superligahold.

      Jeg har stadig tilgode at høre, hvad det er Haysen kan der skal kunne løfte OB. Hvad har han af reelle styrker han kan bidrage med? Det jeg savner er en mand som kan tage OB ud i en eller anden retning der gør, at vi kan opnå nogle konkurrencefordele, som det kun er få andre klubber herhjemme der kan være med på. Om det så er talentudvikling, scouting af spillere, en unik spillestil eller noget helt 4. er jeg egentlig ikke så optaget af, vi har bare brug for en eller anden retning, hvis vi skal kunne skille os ud fra mængden i midten. Det er det FCN, AaB og FCM vandt deres mesterskaber på. De havde deres klare kendetegn og styrke, og det bar dem hjem.

      Lige nu har vi den konkurrencefordel, at vi nok har den bedste cheftræner af alle midterholdene, og det er selvfølgelig en god ting, det er bare ikke en ting du kan bygge en strategi udfra, for cheftrænere kommer og går. De sportslige resultater er glimrende lige nu, men er det fordi, at vi har et væsentlig bedre sportsligt afsæt i dag, end vi havde for 3 år siden? Det har jeg svært ved at se, at vi har, havde vi ansat Michelsen dengang tror jeg sagtens vi kunne have opnået de samme resultater tidligere, jeg kan ikke se, at han har væsentligt bedre arbejdsforhold end Kent havde. Men det må vi jo ikke lade os lulle i søvn af og begynde at tro, at udvikling ikke er nødvendigt. For det er det, hvis de her sæsoner ikke bare skal ende med at blive historien om nogle års opblomstring, og så ellers tilbage til den middelmådige midtersump igen.
      Jeg er meget enig i at det er JM der gør forskellen pt. Vi har også anelse bedre trup generelt end under Kent men det er Jacob der leverer magien.

      Jeg har faktisk ikke et bud på om han kan løfte klubben eller ej. Men jeg kan heller ikke pege på nogen der med garanti kan gøre det bedre uden det bliver urealistisk.
      Vi har tydeligt set at den rette person i dette rette element sprudler og har succes. SG i FCM er et glimrende eksempel på en uden de store meritter kan være den rigtige. CVJ i FCN var en succes men ikke i FCK.. Manden skal passe til klubben. Ikke omvendt

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Ja det er faktuelt. Men jeg tror simpelthen ikke at han vil kunne overføre det til en klub som OB. Om Haysen kan købe/sælge bedre end Bo i OB får vi nok aldrig svar på.
        Det er jeg for såvidt helt enig i. At handle spillere ind i divisionerne, som man kan løfte op på Superliganiveau og få til at fungere i en speciel og lidt primitiv spillestil, kan man ikke bare overføre én til én til en klub som OB, der er nogle helt andre krav og forventninger til, hvad en spiller skal kunne. Da Bo skulle hente spillere fra lidt højere hylder lige pludselig, gik det heller ikke særligt godt. På den måde ser jeg nu heller ikke Bo som noget særligt godt bud på en sportsdirektør. Meget af det samme, synes jeg så bare gør sig gældende for Haysen, så hvis man skal måle de to op mod hinanden på de parametre, har jeg i hvert fald svært ved at se, hvorfor han skulle være bedre. Det må være nogle andre parametre der er afgørende, i så fald.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

          Det er jeg for såvidt helt enig i. At handle spillere ind i divisionerne, som man kan løfte op på Superliganiveau og få til at fungere i en speciel og lidt primitiv spillestil, kan man ikke bare overføre én til én til en klub som OB, der er nogle helt andre krav og forventninger til, hvad en spiller skal kunne. Da Bo skulle hente spillere fra lidt højere hylder lige pludselig, gik det heller ikke særligt godt. På den måde ser jeg nu heller ikke Bo som noget særligt godt bud på en sportsdirektør. Meget af det samme, synes jeg så bare gør sig gældende for Haysen, så hvis man skal måle de to op mod hinanden på de parametre, har jeg i hvert fald svært ved at se, hvorfor han skulle være bedre. Det må være nogle andre parametre der er afgørende, i så fald.
          I bund og grund sidder vi jo bare bag skærmen og giver vores bedste bud uden spor af rigtig brugbar information. Tvivler på at man tænker ud af boksen til denne stilling. Det bliver jo nok Haysen, TB eller en anden kendt dansker baseret ud fra masser af samtaler mellem Thorborg og pågældende. Det er jo også super vigtigt at de 2 svinger sammen

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            I bund og grund sidder vi jo bare bag skærmen og giver vores bedste bud uden spor af rigtig brugbar information. Tvivler på at man tænker ud af boksen til denne stilling. Det bliver jo nok Haysen, TB eller en anden kendt dansker baseret ud fra masser af samtaler mellem Thorborg og pågældende. Det er jo også super vigtigt at de 2 svinger sammen
            Det har du sikkert ret i, og det er jo det der er problemet. OB tænker stort set altid indenfor boksen, og det er derfor man er blevet distanceret af klubber med væsentligt ringere forudsætninger. Jeg kunne bare godt drømme om lidt mod og lidt fremsyn.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

              Det har du sikkert ret i, og det er jo det der er problemet. OB tænker stort set altid indenfor boksen, og det er derfor man er blevet distanceret af klubber med væsentligt ringere forudsætninger. Jeg kunne bare godt drømme om lidt mod og lidt fremsyn.
              Poul Hansen var vel ud af boksen~ish......

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Poul Hansen var vel ud af boksen~ish......
                Det tænker jeg jo også. Og der vil ganske givet være en risiko ved at hente folk ind med de kvalifikationer som Sheed er inde på. At drive en succesfuld fodboldklub med udvikling, kultur, gode præstationer og en sund økonomi, kan man se er ekstremt svært. Derfor er de fleste af dem som er dygtige til det, på større adresser end vores. Skal vi derfor finde sådan en, så bliver det jo nok på en lavere hylde end vores egen, eller et kup fra en helt anden branche. Her tror jeg netop Tv-Poul har sat så dybe spor, at man ikke går med sådan et sats igen. Men hvem siger ikke også at Haysen eller BH for den sags skyld, ikke kan udvikle en gennemført og ambitiøs strategi, bare fordi de ikke har gjort det til fulde i deres nuværende job. De er jo også underlagt folk på næste etage, som måske hindre dem i at sprede vingerne ud.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Poul Hansen var vel ud af boksen~ish......
                  Tja, måske, det kommer vel an på, hvad man definerer som boksen. For mig at se havde TV-Poul allerede haft rigelig mulighed for at prøve sig af i dansk topfodbold, uden at få succes, men han må have leveret godt til jobsamtalen.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                    Det tænker jeg jo også. Og der vil ganske givet være en risiko ved at hente folk ind med de kvalifikationer som Sheed er inde på. At drive en succesfuld fodboldklub med udvikling, kultur, gode præstationer og en sund økonomi, kan man se er ekstremt svært. Derfor er de fleste af dem som er dygtige til det, på større adresser end vores. Skal vi derfor finde sådan en, så bliver det jo nok på en lavere hylde end vores egen, eller et kup fra en helt anden branche. Her tror jeg netop Tv-Poul har sat så dybe spor, at man ikke går med sådan et sats igen. Men hvem siger ikke også at Haysen eller BH for den sags skyld, ikke kan udvikle en gennemført og ambitiøs strategi, bare fordi de ikke har gjort det til fulde i deres nuværende job. De er jo også underlagt folk på næste etage, som måske hindre dem i at sprede vingerne ud.
                    Sådan kan man jo ikke bedrive ledelse. Så fordi at man én gang har prøvet at gøre noget der var lidt udenfor normalen, hvis man altså mener at TV-Poul, der havde 20 års trænererfaring og havde prøvet at være sportschef, var det, så skal man aldrig nogensinde prøve at tage en chance igen. Det er sgu sørgeligt, hvis det er sådan tingene bliver anskuet.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                      Sådan kan man jo ikke bedrive ledelse. Så fordi at man én gang har prøvet at gøre noget der var lidt udenfor normalen, hvis man altså mener at TV-Poul, der havde 20 års trænererfaring og havde prøvet at være sportschef, var det, så skal man aldrig nogensinde prøve at tage en chance igen. Det er sgu sørgeligt, hvis det er sådan tingene bliver anskuet.
                      Ingen siger at vi aldrig skal tage chancen, men jeg tror ikke det bliver oven på en turbolent periode, hvor vi først indenfor det seneste halvandet år, for alvor har gjort små fremskridt, at vi hiver en mand ind, som skal revolutionere det hele. Det virkede det uagtet TV-pouls erfaring, at han var ansat til i sin tid. Det tror jeg simpelthen bare ikke på at man tør prøve igen allerede nu, hvor der endnu ikke er balance i økonomien og vi blot har indfriet målsætningen om top 6 en enkelt sæson.

                      Comment


                        EB plus skriver følgende om TB i Bif:2. Økonomisk ligevægt

                        Det er en svær øvelse at skabe økonomisk ligevægt, samtidig med, at du skal skabe et bedre fodboldhold for færre lønkroner. Troels Bech prøvede den øvelse, men det sidste år gik det vist helt galt på den konto. Nu er CV i gang med at købe billigt og forsøger sig med at sælge dyrt. Det er startet lovende.
                        Håber godt nok papegøjen er ude af loopet.

                        Comment


                          Var der ikke en herinde som forslog Viborgs Sportsdirektør til vores Klub. Mon ikke bare man skulle holde fingrene fra ham, efter den historie med den mystiske hollænder som de har Ansat. Hold op en pinlig historie for Viborg.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Larsbo79 Se indlæg
                            Var der ikke en herinde som forslog Viborgs Sportsdirektør til vores Klub. Mon ikke bare man skulle holde fingrene fra ham, efter den historie med den mystiske hollænder som de har Ansat. Hold op en pinlig historie for Viborg.
                            Jeg har så meget på fornemmelsen, at OB offentliggør vor nye sportsdirektør i næste uge eller mellem jul og nytår med start 1. januar 2020. Det giver ingen mening, at Jesper H skal stå for transferarbejdet i vintervinduet. Grunden til man har ventet med præsentationen er nok af respekt for mandens tidligere arbejdsgiver. Denne måde at gøre tingene på, vil for mig være et bevis på rettidig omhu af OB`s topledelse.
                            Mvh pnl

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                              Jeg har så meget på fornemmelsen, at OB offentliggør vor nye sportsdirektør i næste uge eller mellem jul og nytår med start 1. januar 2020. Det giver ingen mening, at Jesper H skal stå for transferarbejdet i vintervinduet. Grunden til man har ventet med præsentationen er nok af respekt for mandens tidligere arbejdsgiver. Denne måde at gøre tingene på, vil for mig være et bevis på rettidig omhu af OB`s topledelse.
                              Mvh pnl
                              Og det er de jo kendt for ....
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Larsbo79 Se indlæg
                                Var der ikke en herinde som forslog Viborgs Sportsdirektør til vores Klub. Mon ikke bare man skulle holde fingrene fra ham, efter den historie med den mystiske hollænder som de har Ansat. Hold op en pinlig historie for Viborg.
                                Det er forhåbentlig løgn.... kan vi ikke bare være LIDT ambitiøse? Jesper Hansen fandt “guld” i 2. division. Med en sportsdirektør fra Viborg bliver det så serie 3?
                                OB: Danske mestre i 2075/6

                                Comment

                                Working...
                                X