Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny sportsdirektør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Håber godt nok ikke vi henter i AAB..
    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...aarde-stopper/

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
      Håber godt nok ikke vi henter i AAB..
      https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...aarde-stopper/
      https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...rkning/7842210 Nej tak, der holder vi lige fingrene væk.
      OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

      Comment


        #78
        Så er mareridtsscenariet da sat op!

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

          https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...rkning/7842210 Nej tak, der holder vi lige fingrene væk.
          Enig. Så bliver det spændende om AaB hapser Troels Bech for næsen af os.

          Comment


            #80
            Jeg ved ikke om Allan Gaarde er så dårlig. Jeg synes da mere at deres træner måske mangler lidt

            Comment


              #81
              Håber godt nok ikke at det bliver Allan Gaarde til at overtage JH posten...
              Krydser fingre for og forventer nok også at ambitionsniveauet til den kommende sportsdirektør er højere end en Allan Gaarde, der iflg. min egen overbevisning har været ganske anonym i sin tid hos AaB, og kun går som en knapt middelmådig sportsdirektør i Superliga regi. Så foretrækker jeg hellere Troels Bech

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                KB havde jo også et helt andet budget at lege med da Thorborg jo dengang åbnede op for pengepungen. Så klart han kunne hente større profiler. Efter KB blev afsat lukkede Thorborg jo Kassen i. Om man kan lide JH eller ej har han jo ikke haft mange penge at gøre godt med
                Jeg synes det er noget BS! Kan godt være at JH ikke havde det samme budget som KB og PH, men mens at man skulle høre på at der ikke var penge, hentede man 1div. Spillere for millioner på 5årige kontrakter med over middel for superligaen lønninger! Kun 1 gang har JH leveret en liga placering der er på par med vores budget! Hans budgetter kan ikke bruges som et forsvar for hans resultater! I samme periode har Allan Gaarde leveret en double på et lignende budget. Allan Gaarde er ikke på min ønskeseddel, men de er utaknemmelige i ålborg!

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                  KB havde jo også et helt andet budget at lege med da Thorborg jo dengang åbnede op for pengepungen. Så klart han kunne hente større profiler. Efter KB blev afsat lukkede Thorborg jo Kassen i. Om man kan lide JH eller ej har han jo ikke haft mange penge at gøre godt med
                  Mindre klubber med mindre budgetter er endt over OB i JH’s tid ...
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                    Mindre klubber med mindre budgetter er endt over OB i JH’s tid ...
                    Større klubber er vel også endt under i perioden ..

                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      #85
                      Henter vi Gaarde skære jeg nosserne af mig selv

                      Comment


                        #86
                        Sportsdirektør job

                        Har den største respekt, det må være et spændende men også et meget svært job at være sportsdirektør, man skal have mange talenter

                        – God til virksomhedsøkonomi, stor fodbold faglighed, stor menneskekundskab, god til kommunikation, stor strateg, top forhandlingsteknik & købmandskab, være villig til at arbejde i døgndrift alle steder (hårdt arbejde, fleksibilitet) ...

                        Opgaver

                        Kommunikation - Presse, fans, ledelse, trænere, klubben…

                        Udvikling af spillere:
                        Faciliteter
                        Personale, ungdomstrænere mv.
                        Egen avl, indflydelse på talent arbejdet?
                        Spillere der købes ind udefra, skal have et udviklingspotentiale... de skulle gerne på et senere tidspunkt sælges videre med en fortjeneste

                        Købmandskab, strategi og timing:
                        Lave de rigtige køb og salg på de rette tidspunkter - få den høje pris, købe til den lave pris, lave de rigtige kontrakter og kontraktforlængelser på de rigtige tidspunkter, ikke sælge spillere hvor det efterfølgende koster for mange point, ikke have spillere i truppen der sidder for meget på bænken ....
                        Skader kan forstyrre meget, have en strategi for at have tilstrækkeligt mange spillere til den enkelte plads så at skader ikke koster for mange point versus økonomi og motivation for den enkelte spiller ...
                        Tilgang af talenter skal passe med den fremtidige trup, måske er der talenter som det er bedst at sælge inden at de kommer ind i førsteholdstruppen, måske er der stamspillere hvor man skal time deres afgang så at det passer med talenter der skal være stamspillere, måske skal man undgå at sælge et talent til den favorable pris da talentet på et senere tidspunkt giver en langt højere salgspris og vil være et stort aktiv for klubben til da ...

                        Og hvad med fremtiden - Kommer fodbold fremover til at være baseret på formler som i filmen Moneyball?

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          Større klubber er vel også endt under i perioden ..
                          Ja fordi de, ligesom os, har haft inkompetente folk i nøglepositionerne.

                          Det er da logik for burhøns, så hvilken pointe er du frembringer andet end at når dårlige folk er i nøglepositioner, så kan størrelser af budgetter ikke altid afgøre ens slutposition til det bedre.

                          Dårlige folk med større budgetter vil ofte få meget lidt ud af det, ligesom man kan med mellem til sub-bund budget. Ja, vi havde stort underskud, og har det stadig. Men vores budget var stadig til midterfelt, da vi lå og flirtede med nedrykning, hvor kun én sidste sekunds scoring fra JJ imod Horsens i næst sidste spillerunde i nedrykningsspillet sikrede os overlevelsen.

                          En direktør er vel påkrævet at som mininum at leve op til den placering budgettet i forhold til konkurrenterne indikerer.

                          Det er kun sket én gang. I det private erhvervsliv ville den slags kun kunne blive betegnet som en skuffelse og/eller fyringsgrund. For længst.

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                            Ja fordi de, ligesom os, har haft inkompetente folk i nøglepositionerne.

                            Det er da logik for burhøns, så hvilken pointe er du frembringer andet end at når dårlige folk er i nøglepositioner, så kan størrelser af budgetter ikke altid afgøre ens slutposition til det bedre.

                            Dårlige folk med større budgetter vil ofte få meget lidt ud af det, ligesom man kan med mellem til sub-bund budget. Ja, vi havde stort underskud, og har det stadig. Men vores budget var stadig til midterfelt, da vi lå og flirtede med nedrykning, hvor kun én sidste sekunds scoring fra JJ imod Horsens i næst sidste spillerunde i nedrykningsspillet sikrede os overlevelsen.

                            En direktør er vel påkrævet at som mininum at leve op til den placering budgettet i forhold til konkurrenterne indikerer.

                            Det er kun sket én gang. I det private erhvervsliv ville den slags kun kunne blive betegnet som en skuffelse og/eller fyringsgrund. For længst.

                            MvH ChrisOB
                            Haha - jeg var helt klar over at jeg stillede min r** i klaskehøjde. Min pointe er selvf. og ikke overraskende at HVIS JH havde været så inkompetent som han ofte får skyld for herinde så havde han med sikkerhed ikke været her i 7 år - det burde Imø være endnu mere logik for burhøns. Det faktum at han har haft bestyrelsens opbakning i alle årene gør at samlet set har har klaret opgaven tilfredsstillende.

                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
                              Henter vi Gaarde skære jeg nosserne af mig selv
                              Bare rolig. Kent er fortid i OB så vi henter ikke mere alt Aab vil slippe af med til OB. ;-)
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                Haha - jeg var helt klar over at jeg stillede min r** i klaskehøjde. Min pointe er selvf. og ikke overraskende at HVIS JH havde været så inkompetent som han ofte får skyld for herinde så havde han med sikkerhed ikke været her i 7 år - det burde Imø være endnu mere logik for burhøns. Det faktum at han har haft bestyrelsens opbakning i alle årene gør at samlet set har har klaret opgaven tilfredsstillende.
                                Den samme bestyrelse som troede Poul Hansen og TC som sportsdirektører var fikse ideer. Ja dem skal man da give helt gedigen tillid og blåstemple deres blåstempel, det er klart...

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X