Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny sportsdirektør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Ny sportsdirektør

    Man gruer jo baseret på de seneste ti års erfaringer:

    “Endnu er der ikke en ny sportsdirektør på plads i fynske superligaklub, der i øjeblikket ligger nummer fire i Superligaen. Men ifølge klubbens hjemmeside fremgår det, at jobbet skal være besat, 'når Superligaen sparkes i gang igen midt i februar'.

    »Vi skal bruge den kommende tid på at sondere terrænet efter en kvalificeret afløser. Det er nogle store sko, der skal fyldes ud, for det er klart, at den nye sportsdirektør skal kunne lægge oven på den udvikling og de resultater, der er blevet skabt de sidste seks-syv år,« supplerer Niels Thorborg.

    https://www.bt.dk/superligaen/sports...-superligaklub

    Forslag allerede oppe og vende i JH tråden men hvem kunne man forestille sig?
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    #2
    Steen Nedergaard eller Ove Pedersen er mine største ønsker. Troels Bech vil (endnu engang) være en fejl i OB.
    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

    Comment


      #3
      Aner det ikke. Fordi det er de samme folk der hyrede Jesper Hansen, Poul Skovl og gjorde TC til sportsdirektør, der skal hyre den nye.

      Frank Arnesen, Troels Bech, Hans Jørgen Haysen, Mr. X (Fra udlandet) Mr. X (Indenlands)

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #4
        Håber man henter noget der er tættere på Jesper end på Poul Hansen. Én der forstår at overdreven åbenhed og fancy lottokuponer med sjove navne ikke er vigtigere end en stabil base. Men samtidig håber jeg også på en opgradering ift. JH's (manglende) netværk.

        Det kan sagtens blive bedre end JH - men jeg frygter virkelig, at det bliver værre.

        Comment


          #5
          Kim Brink anno 2000

          IKKE en tør jyde igen, tak!
          OB: Danske mestre i 2075/6

          Comment


            #6
            Det er næsten for belejligt, at Troels Bech er ved at være færdig med sin jordomrejse, og snakker om at ville tilbage i fodbolden igen, og at vi pludselig er i markedet for en ny sportsdirektør. Der er jo ingen tvivl om, at Thorborg har en fidus til Troels Bech, og at han gerne ser ham lykkes i OB, og nu kan man så passende bruge "successen" i Brøndby til at forsvare at ansætte ham i en anden rolle end han har haft ført. Jo længere vi kommer på afstand af hans ophold i Brøndby, jo flere meget tvivlsomme beslutninger fra hans hånd, synes jeg at vi ser resultaterne af, og jeg må godt nok sige, at jeg også er noget tvivlsom overfor, hvor stor en procentdel af blandingsforholdet mellem ham og Zorniger der næsten gav Brøndby et mesterskab, som han reelt udgjorde. At han var med til at identificere Zorniger, skal han selvfølgelig have stor ros for, men det virkede godt nok også som the perfect storm for hans ry og rygte, at han kom til at agere "makker" til ham.

            Og så magter jeg simpelthen heller ikke endnu et kapitel om indspistheden i OB. Den indspisthed har bragt så meget skidt med sig, hvorimod tilførslen af nye idéer og visioner, som da man f.eks. ansatte Bruce Rioch, eller bare ansættelsen af Michelsen senest, har givet klubben det friske pust og nye syn på tingene som vi har haft brug for. Troels Bech og OB sammen signalerer for mig nogle tider, som vi absolut ikke skal tilbage til.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Det er næsten for belejligt, at Troels Bech er ved at være færdig med sin jordomrejse, og snakker om at ville tilbage i fodbolden igen, og at vi pludselig er i markedet for en ny sportsdirektør. Der er jo ingen tvivl om, at Thorborg har en fidus til Troels Bech, og at han gerne ser ham lykkes i OB, og nu kan man så passende bruge "successen" i Brøndby til at forsvare at ansætte ham i en anden rolle end han har haft ført. Jo længere vi kommer på afstand af hans ophold i Brøndby, jo flere meget tvivlsomme beslutninger fra hans hånd, synes jeg at vi ser resultaterne af, og jeg må godt nok sige, at jeg også er noget tvivlsom overfor, hvor stor en procentdel af blandingsforholdet mellem ham og Zorniger der næsten gav Brøndby et mesterskab, som han reelt udgjorde. At han var med til at identificere Zorniger, skal han selvfølgelig have stor ros for, men det virkede godt nok også som the perfect storm for hans ry og rygte, at han kom til at agere "makker" til ham.

              Og så magter jeg simpelthen heller ikke endnu et kapitel om indspistheden i OB. Den indspisthed har bragt så meget skidt med sig, hvorimod tilførslen af nye idéer og visioner, som da man f.eks. ansatte Bruce Rioch, eller bare ansættelsen af Michelsen senest, har givet klubben det friske pust og nye syn på tingene som vi har haft brug for. Troels Bech og OB sammen signalerer for mig nogle tider, som vi absolut ikke skal tilbage til.
              Helt enig. Synes ikke TB har overbevist som sportsdirektør. Af de hidtil nævnte navne er det kun Arnesen jeg frygter mere for end Troels Bech - hvor godt jeg end kan lide manden (altså TB, ikke Arnesen).

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

                Helt enig. Synes ikke TB har overbevist som sportsdirektør. Af de hidtil nævnte navne er det kun Arnesen jeg frygter mere for end Troels Bech - hvor godt jeg end kan lide manden (altså TB, ikke Arnesen).
                Enig. Arnesen er bestemt heller ikke øverst på min liste (og er nok heller ikke realistisk).

                Comment


                  #9
                  Arnesen er for vanvittig at hive op. Dels vil han kræve en løn, som nok gør ham 3-4 gange dyrere end JH. Dels arbejder han på en helt anden hylde med et netværk af spillere på en helt anden hylde.
                  Nu jeg så en nævne Haysen, så tror jeg egentlig det er et godt bud. Vi har jo i den grad hapset den ene sønderjyske-mand efter hinanden og hvorfor skulle vi ikke også være interesseret i Haysen. Han bliver ved med at tilknytte dygtige spillere, som jeg sagtens kunne se i OB til et spillerbudget langt under vores. Klubben køre med overskud år efter år og jeg synes han kommunikerer store ambitioner på sønderjyskes vegne. Synes han kunne være interessant. Han kender jo også trænerstaben og vil derfor nemt kunne glide ind i samarbejdet den vej rundt. Jeg ved ikke hvad sønderjyske har kørende for sig på ungdomsfronten, men de klarer sig i hvert fald ikke særlig godt. Det er måske det eneste spørgstegn i forhold til de ambitioner vi har på den front. Har han kompetencerne til også at få videreudviklet det JH også har været med til at stable på benene på den front.

                  Comment


                    #10
                    Jeg kan slet ikke forstå dem der melder Frank Arnesen op. Hvis man ser på de ansættelser og de klubber han har været i, synes jeg det fortæller en historie om en mand, der er vant til at færdes på nogle direktionsgange der er meget langt fra dem i Ådalen (og Nature Energy Park). Og når man desuden ser på hans optræden og udtalelser i medier/kommentatorsituationer, får jeg ikke indtryk af at vi her har at gøre med en sportsdirektør der vil være i sync med det, det kræver at tegne fremtiden for en klub som OB. Som andre også påpeger, tror jeg også at ledelsen vil se efter en type der minder mere om Jesper Hansen end Poul Hansen - og her vil jeg helt klart mene at Arnesen befinder sig i kategori med sidstnævnte.

                    Jeg tror i stedet man vil gå efter en type som Hans Jørgen Haysen. En der gennem en årrække har bevist, at han inden for et begrænset budget kan sætte en solid trup sammen, og samtidig skabe resultater. Mentaliteten omkring hårdt arbejde, at være solid og hård i sit spil, synes jeg også ligger tæt op af OB. Dertil er han forholdsvis ung og vil med stor sandsynlighed passe godt ind i klubbens fortælling om at klubben er på vej et nyt sted hen efter den store turnaround. Om han så besidder de visioner der skal til er svært at vurdere, men forhåbentlig vil det skridt det er at gå fra SE til OB, få ham til at vokse.

                    I forhold til Troels Bech er jeg skeptisk. Selvom det vil være i en anden funktion nu, mener jeg at han har haft sin tid i klubben. Han har tydeligvis nogle fodboldfaglige kvaliteter, men jeg føler mig ikke overbevist om hans evner som sportsdirektør.

                    En joker i den store kabale kunne være Bo Henriksen. Selvom jeg sjældent bryder mig om at se på hans opførsel på sidelinjen, besidder han nogle evner der, på linje med Haysen, ligger fint i tråd med OBs identitet som klub. At han så også har bevist at kunne skabe et fodboldhold og en sammentømret enhed fra 0, nærmest hvert år siden tiden i Brønshøj er i mine øjne ret imponerende. Det var i øvrigt tydeligt at se, at ham og Jakob Michelsen har et virkelig godt bånd til hinanden. Noget der i hvert fald på den korte bane kunne have betydning. Han ville helt klart ikke være min favorit til posten, men en outsider hvis man kigger efter noget inden for landets grænser.
                    Last edited by Othenesuuig; 10-10-2019, 12:36.
                    Fynbo bosat i København | Har støttet Striwerne siden 02/03

                    Comment


                      #11
                      Steen Nedergaard er min våde drøm om en ny sportsdirektør! Det arbejde han gjorde som scout (desværre for døve øre) og hans arbejde i FCN, gør ham til en drømme kandidat, der kan optimere ungdomsarbejdet og supplere egen udvikling med optimal rekrutering. Han er tæt på perfekt til at performe på spillersiden i vores nuværende økonomi. Der er andre aspekter han muligvis ikke mestrer, men det er der a dre i organisationen der gør.

                      Haysen er også et godt bud der kan sikre fornuftig rekrutering af spillere.

                      Bo Hansen kunne være interessant og er en "risiko" jeg ikke havde noget imod at løbe, men det er et helt andet game at rekrutere til OB end til Horsens!

                      Arnesen, ikke medmindre vi skal være en sattelit klub for en af de helt store, og det er ikke noget jeg ønsker!

                      Helveg, vil jeg gerne lægge i puljen som et fornuftigt bud.

                      Ove P. ville jeg også være meget glad for.

                      Comment


                        #12
                        Har lige skrevet med min kammerat som har en ven der arbejder som noget agent lign noget. Og han har før ramt rigtigt med noget. Det han skrev til min kammerat var: “Ole Nielsen ville være perfekt til OB og også mulig at få fat på, men ved ingenting da dette også er nyt for mig”

                        Det bliver en spændende tid og jeg gætter på denne tråd bliver en af de lange

                        Comment


                          #13
                          Jeg har gentagne gange hørt i det fynske fodbold miljø, at Jakob Michelsens helt store drøm er at blive sportsdirektør, men det vil så kræve en ny træner...

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Vandhunden Se indlæg
                            Jeg har gentagne gange hørt i det fynske fodbold miljø, at Jakob Michelsens helt store drøm er at blive sportsdirektør, men det vil så kræve en ny træner...
                            Så bliver det et nej tak herfra

                            Comment


                              #15
                              Fra FS

                              https://fyens.dk/artikel/kommentar-t...%B8r-emne-i-ob
                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment

                              Working...
                              X