Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny sportsdirektør

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Jeg synes heller ikke det er en decideret dårlig idé, hvis man ved, at man har en mand der har evnerne, og som at villig til at binde sig til et langvarigt projekt. Problemet er bare at langvarige projekter og cheftrænere sjældent går hånd i hånd i fodbold. Enten så får klubben nok af cheftræneren og skiller sig af med ham, ellers gør cheftræneren det så godt, at der ganske enkelt kommer bedre tilbud. Kan vi regne med Michelsen i en mindst 4-5 år ude i fremtiden? I så fald kan jeg godt se meningen, men hvis vi risikerer at han smutter om 1½ år, som han jo har gjort gennem hele hans karriere, så synes jeg det vil være en meget skidt beslutning.

    FCK er jo en særlig case ift. Ståle, som har en urørlig position i klubben, og som afviser større tilbud, fordi han er glad for at være i sit beskyttede værksted derinde. Det er bare ufatteligt få klubber, hvor klaveret spiller på den måde, og jeg tror ikke vi skal regne med, at vi er der endnu.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
      Kim Brink anno 2000
      Ja lad os køre vores økonomi i sænk igen...

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

        Jeg synes heller ikke det er en decideret dårlig idé, hvis man ved, at man har en mand der har evnerne, og som at villig til at binde sig til et langvarigt projekt. Problemet er bare at langvarige projekter og cheftrænere sjældent går hånd i hånd i fodbold. Enten så får klubben nok af cheftræneren og skiller sig af med ham, ellers gør cheftræneren det så godt, at der ganske enkelt kommer bedre tilbud. Kan vi regne med Michelsen i en mindst 4-5 år ude i fremtiden? I så fald kan jeg godt se meningen, men hvis vi risikerer at han smutter om 1½ år, som han jo har gjort gennem hele hans karriere, så synes jeg det vil være en meget skidt beslutning.

        FCK er jo en særlig case ift. Ståle, som har en urørlig position i klubben, og som afviser større tilbud, fordi han er glad for at være i sit beskyttede værksted derinde. Det er bare ufatteligt få klubber, hvor klaveret spiller på den måde, og jeg tror ikke vi skal regne med, at vi er der endnu.
        Hvor intet vover - intet vinder. Når man taler om mennesker og ansættelser, er der ingen der kan spå om fremtiden, særligt ikke i fodbold. Så det er selvfølgelig et sats hvis man gør som jeg tror(og måske lidt håber), for jeg ser gerne JM blive i OB i mange år og (måske)føre klubben til et mesterskab indenfor 3-5 år hvis stimen fortsætter. Men lad os nu se - ingen der ved noget vil sige noget og alle os der intet ved, vil gerne vide noget.

        Comment


          #34
          JM er et godt bud som manager. Det kræver så at trænerstaben bliver styrket med flere folk. Hvis Gaxe ikke havde vist sig administrativt håbløs i Næstved havde han også været et bud.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

            Ja lad os køre vores økonomi i sænk igen...
            Syntes ikke han havde det ansvar alene - der var andre der åbnede op for pengepung og man gik vel benhårdt efter et mesterskab.

            Kassen blev smækket i og dem der åbnede pengepungen har siden fumlet rundt med forskellige sportsdirektører trænere - ønsker om skift af spillestil m.m.

            Ved ikke om han stadig er direktør i EWIII er sikkert for langt væk fra fodbold men med hans nye erfaringer er det ikke udelukkende at han kunne være en mand for OB

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg

              Syntes ikke han havde det ansvar alene - der var andre der åbnede op for pengepung og man gik vel benhårdt efter et mesterskab.

              Kassen blev smækket i og dem der åbnede pengepungen har siden fumlet rundt med forskellige sportsdirektører trænere - ønsker om skift af spillestil m.m.

              Ved ikke om han stadig er direktør i EWIII er sikkert for langt væk fra fodbold men med hans nye erfaringer er det ikke udelukkende at han kunne være en mand for OB
              Tvivler på det sker. Mange diskrediterer ham, måske med god grund, men han er højt på min liste over yndlings-OB’ere. Både som træner af det jernhold, der var skabt da jeg begyndte at følge med, og som direktør dengang selv FCK’ere syntes vi havde et godt hold og næsten frygtede at spille mod os.
              OB: Danske mestre i 2075/6

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                Hvis vi stiller det helt firkantet op, vil jeg da også "foretrække" en med OB-historik, hvis vi stiller to folk op mod hinanden, som ellers er fuldstændigt identiske på alle punkter. Men som generelt kriterie, synes jeg det er fuldstændigt ligegyldigt. Der er ikke nogle der kommer på stadion for at se sportschefen alligevel, så han kan ligeså godt være dygtig, fremfor at være OBer. Ikke dermed sagt, at de to ting udelukker hinanden, det er bare et meget snævert felt af folk vi arbejder udfra i så fald.

                Og det er slet ikke en kritik af Nedergaard som emne overhovedet. Jeg synes faktisk Nedergaard er det mest interessante navn jeg har hørt indtil nu, han vil sikkert kunne tage en masse gode ting og idéer med fra FCN, og hans manglende erfaring bekymrer mig egentlig ikke, hvis bare han har idéerne og visionerne.
                Brian Steen Nielsen er ledig ;-)

                Ellers går Ebbe Sand jo også fri :-D

                https://www.transfermarkt.com/manage...ager/statistik

                Last edited by Plum; 10-10-2019, 18:07.
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  #38
                  Jesper har indset at han ikke magter at hæve OB det sidste - nødvendige og ønskværdige - stykke. Det siger han ret klart til TV2Fyn. Men kan Troels det? Tre gange har Troels fået lov at prøve sig som træner. Og hver gang har vi desværre måttet ende med at råbe at han skulle raus.
                  Det skulle ikke undre mig at han har meldt sin interesse efter Brøndby - som jeg nu heller ikke ser som den helt store succes. Og selv om jeg faktisk rigtigt godt kan lide ham, melder jeg klart ud, at jeg IKKE håber det bliver ham. Gider ham ikke mere.
                  Hvem ellers. Ja, nu er alt det udenoms tilsyneladende på plads med Jesper Hansens hjælp, så det er spidskompetencen med at sammensætte en stor gruppe af de rigtige spillere på de rigtige kontrakter, der er det vigtigste.
                  Hvem kan det. FS har fem navne. Den eneste af de fem der tænder mig er Jess Thorup. Men jeg mener at Jakob M kunne blive træner OG manager (sportsdirektør) hvis han fik gode scouts/assistenter. Og altså ret enig med Jimmi 1983 m.fl.

                  PS: glem Kim Brink.
                  Last edited by Tåhyler; 10-10-2019, 18:59.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

                    Tvivler på det sker. Mange diskrediterer ham, måske med god grund, men han er højt på min liste over yndlings-OB’ere. Både som træner af det jernhold, der var skabt da jeg begyndte at følge med, og som direktør dengang selv FCK’ere syntes vi havde et godt hold og næsten frygtede at spille mod os.
                    Jeg tror heller ikke det vil ske og det er sikkert heller ikke det rigtige at gøre, som dig syntes jeg at Kim Brink tiden gav en masse skønne kampe både i superliga'en og i Europa, og drømmen var der i flere sæsoner for det ultimative at vinde mesterskabet.

                    Comment


                      #40

                      Denne tråd døde alligevel lidt hurtigt. Måske meget naturligt, da den primært er baseret på gisninger, håb eller frygt.

                      indtil videre er der nævnt

                      Steen Nedergaard
                      Thomas Helveg
                      Troels Bech
                      Haysen fra Sdr
                      Ole Nielsen fra... Vendsyssel.?
                      Frank Arnesen
                      Flere.?

                      Frank Arnesen bliver et kæmpe nej tak herfra. For mig at se, en fantast der lever på sin navn. På lige fod med Poul H (i lidt mindre skala).
                      Troels Bech også et stort nej tak. Han levede af ‘Oscars’ penge i BIF og Zornigers evner, inden truppen fik nok af Zornigers stil.

                      De resterende, tja hvorfor ikke. Har ikke det store kendskab til Nedergaard og Helvegs evner som sportschef, men deres OB-hjerte kan vel ikke fornægtes.
                      måske tvivlsomt om nogen af de ovenstående kan tage os ‘til næste niveau’..


                      Er der ellers andre navne man kunne forestille sig.?

                      M. Hemmingsen
                      Michael Schønbjerg
                      Ulrik Laursen
                      Gaxe.
                      Bucholz (eller hvad han hed?)
                      Den frække: Michael Laudrup træder ud af “pensionist-tilværelsen” og færdiggør genrejsningen af OB
                      En udlænding.?

                      Jeg har intet belæg for disse navne, bare tanker

                      Personligt håber jeg i hvert på en løsning som nu, hvor man fortsat har en sportsdirektør og en cheftræner.







                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
                        Denne tråd døde alligevel lidt hurtigt. Måske meget naturligt, da den primært er baseret på gisninger, håb eller frygt.

                        indtil videre er der nævnt

                        Steen Nedergaard
                        Thomas Helveg
                        Troels Bech
                        Haysen fra Sdr
                        Ole Nielsen fra... Vendsyssel.?
                        Frank Arnesen
                        Flere.?

                        Frank Arnesen bliver et kæmpe nej tak herfra. For mig at se, en fantast der lever på sin navn. På lige fod med Poul H (i lidt mindre skala).
                        Troels Bech også et stort nej tak. Han levede af ‘Oscars’ penge i BIF og Zornigers evner, inden truppen fik nok af Zornigers stil.

                        De resterende, tja hvorfor ikke. Har ikke det store kendskab til Nedergaard og Helvegs evner som sportschef, men deres OB-hjerte kan vel ikke fornægtes.
                        måske tvivlsomt om nogen af de ovenstående kan tage os ‘til næste niveau’..


                        Er der ellers andre navne man kunne forestille sig.?

                        M. Hemmingsen
                        Michael Schønbjerg
                        Ulrik Laursen
                        Gaxe.
                        Bucholz (eller hvad han hed?)
                        Den frække: Michael Laudrup træder ud af “pensionist-tilværelsen” og færdiggør genrejsningen af OB
                        En udlænding.?

                        Jeg har intet belæg for disse navne, bare tanker

                        Personligt håber jeg i hvert på en løsning som nu, hvor man fortsat har en sportsdirektør og en cheftræner.






                        Du mangler Bo H. Han har været god til at finde spillere for billige penge, men uvist om han kan steppe et niveau op.
                        Jeg mener også Ove P blev nævnt. Kim B er også ledig.
                        Tøffe er altid så klog, og så er der Lammers som er ledig.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                          Du mangler Bo H. Han har været god til at finde spillere for billige penge, men uvist om han kan steppe et niveau op.
                          Jeg mener også Ove P blev nævnt. Kim B er også ledig.
                          Tøffe er altid så klog, og så er der Lammers som er ledig.
                          Bo H ja, glemte ham. Ser ham godt nok bare slet ikke som sportsdirektør, som jeg som nævnt håber man fortsætter med. Synes desuden han er en anelse overvurderet.
                          Ove P kunne sagtens være en mulighed, hvis han kan sidde ved et skrivebord det meste af tiden. Jeg tvivler på han kan undvære græsset.
                          kim B ville alligevel være en kæmpe falliterklæring, og statement om, at man tog fejl ved fyringen af ham. (Hvilket jeg ikke synes man gjorde)

                          Lammers ved jeg ikke noget om, andet end han var træner i EfB. Sportsdirektør potentiale.? Måske

                          Comment


                            #43
                            Hvad går en mand som Keld Bordinggaard rundt og laver for tiden?

                            Kunne han være en mulighed?

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af jhandersen Se indlæg
                              Hvad går en mand som Keld Bordinggaard rundt og laver for tiden?

                              Kunne han være en mulighed?
                              Ved ikke hvad han laver for tiden, men hans trænerkarriere var et mareridt for de klubber han var i, så vidt jeg husker. Meget lidt succesfuld, omend sympatisk. Hvis hans evner som sportsdirektør minder om hans ditto som træner, ville jeg være særdeles bekymret ved ham som sportslig ansvarlig hos os.

                              Men igen, ved det ikke, måske kunne det netop være hans hylde

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af jhandersen Se indlæg
                                Hvad går en mand som Keld Bordinggaard rundt og laver for tiden?

                                Kunne han være en mulighed?
                                Kender ikke Keld, men jeg synes han har stået for en helt anden form for fodbold, end den JM praktiserer. Samtidig er de to rimelig store personligheder, så her kunne jeg godt frygte at der kom lidt konfrontationer på det organisatoriske plan. Jeg må indrømme at jeg er lidt forelsket i TB. Han lod Zorniger styre alt omkring truppen og fik samtidig nok også meget af det han pegede på. Det blev måske for meget i bøf, men det er egentlig samme type jeg gerne vil have til at supplere trænerteamet. Det behøver ikke at være store armbevægelser høj cigarføring. Bare en som lader JM og HH styre alt omkring holdet, og får organiseret en scouting, så vi får så mange af de typer spillere, JM og HH ønsker, rekrutteret til truppen på økonomisk anstændig vis. Hvem det skulle være, hvis ikke det skal være TB ved jeg ikke, men når jeg tænker efter og nok også lader mig påvirke en smule af SFÅ, så ønsker jeg mig bare ham!
                                ​​​​

                                Comment

                                Working...
                                X