Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2019/2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Jo tak Magge. Det vil jeg sætte pris på Men jeg er 100% på at det er korrekt.
    Kan bare ikke spå om det så bliver til noget jo. Bare fordi de forhandler intenst kan det jo stadig falde til jorden. Det er jo trods alt Odense Kommune vi har med at gøre og der skal findes en stor pose penge i budgettet for at finansiere 2 hjørner samt nye tage mm. Det sker nok ikke fra den ene dag til den anden.
    Men med en stærk Niels Thorborg ved forhandlingsbordet tænker jeg de nok skal komme frem til en eller anden form for løsning..

    Men hvad gør OB så hvis det hele falder til jorden?
    Nu ved jeg godt at jeg kommer rendende som røvhullet, men synes du det der ville være fair hvis den fremgansmåde blev brugt af en anden klub fra Odense, med et stadion som IKKE er ejet af klubben.

    Hvad er det du mener der er med Odense Kommune, jeg kan finde en del ting de har fejlet omkring, men i forhold til at give penge til OB har de været rundhåndede og den 30-årige leje er jo nærmest som et monopol, det er faktisk særbehandling.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

      Nu ved jeg godt at jeg kommer rendende som røvhullet, men synes du det der ville være fair hvis den fremgansmåde blev brugt af en anden klub fra Odense, med et stadion som IKKE er ejet af klubben.

      Hvad er det du mener der er med Odense Kommune, jeg kan finde en del ting de har fejlet omkring, men i forhold til at give penge til OB har de været rundhåndede og den 30-årige leje er jo nærmest som et monopol, det er faktisk særbehandling.
      Jeg er helt enig med dig mht. din selverkendelse om at være et røvhul. Jeg mener dog at vide, at OB selv ejer hovedtribunen, så jeg tror, du også overdriver problematikken.
      mvh pnl

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

        Nu ved jeg godt at jeg kommer rendende som røvhullet, men synes du det der ville være fair hvis den fremgansmåde blev brugt af en anden klub fra Odense, med et stadion som IKKE er ejet af klubben.

        Hvad er det du mener der er med Odense Kommune, jeg kan finde en del ting de har fejlet omkring, men i forhold til at give penge til OB har de været rundhåndede og den 30-årige leje er jo nærmest som et monopol, det er faktisk særbehandling.
        Jeg ville ikke og har ikke problemer med at kommunen bruger midler på sportsfaciliteter som de lejer ud. Uanset om det er OB, Røde Stjerne, Bison Dartklub eller Odense Curlingklub.
        Odense kommune er jo notorisk en af de sværeste kommuner at få penge ud af og arbejde sammen med omkring byggetilladelser. Det har fortiden jo vist. Det ændrer boldbaneforliget og din holdning ikke min mening med.
        En by som Odense får jo masser af goodwill og sideindtægter fra ind og udland hvis de har en respekteret og genkendelig fodboldklub i byen. Det er der andre byer og kommuner i DK der har fattet.

        Du skal være mere end velkommen til at komme med et modsvar men jeg gider ikke at diskutere det her med dig så det bliver mit sidste ord i denne omgang omkring emnet.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

          Nu ved jeg godt at jeg kommer rendende som røvhullet, men synes du det der ville være fair hvis den fremgansmåde blev brugt af en anden klub fra Odense, med et stadion som IKKE er ejet af klubben.

          Hvad er det du mener der er med Odense Kommune, jeg kan finde en del ting de har fejlet omkring, men i forhold til at give penge til OB har de været rundhåndede og den 30-årige leje er jo nærmest som et monopol, det er faktisk særbehandling.
          Hvordan er det nu? Husker jeg forkert eller er det Farum du holder med?.

          Comment


            Jeg mindes denne diskussion har kørt i en tråd for kort tid siden. Jeg gentager gerne, at da verden er ond og uretfærdig synes jeg det er helt i orden hvis Odense kommune hjælper klubben. Vores konkurrenter nyder også godt af kommunal velvilje. Og nej, jeg mener ikke det kan sammenlignes med at snyde i skat fordi Britta Nielsen har taget af kassen eller Lars Løkke bor i en gratis lejlighed i Nyhavn.
            OB: Danske mestre i 2075/6

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Jo tak Magge. Det vil jeg sætte pris på Men jeg er 100% på at det er korrekt.
              Kan bare ikke spå om det så bliver til noget jo. Bare fordi de forhandler intenst kan det jo stadig falde til jorden. Det er jo trods alt Odense Kommune vi har med at gøre og der skal findes en stor pose penge i budgettet for at finansiere 2 hjørner samt nye tage mm. Det sker nok ikke fra den ene dag til den anden.
              Men med en stærk Niels Thorborg ved forhandlingsbordet tænker jeg de nok skal komme frem til en eller anden form for løsning..

              Men hvad gør OB så hvis det hele falder til jorden?
              Har sagt det før og mener det stadig. Hvor meget er Odense stadion værd? Giv kommunen et tilbud på at købe det gamle lort, så man bliver herre i eget hus.
              Mon ikke en pris på 75-80 millioner vil få pengehungrende Odense kummune til at overveje at sælge.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                Har sagt det før og mener det stadig. Hvor meget er Odense stadion værd? Giv kommunen et tilbud på at købe det gamle lort, så man bliver herre i eget hus.
                Mon ikke en pris på 75-80 millioner vil få pengehungrende Odense kummune til at overveje at sælge.
                Det giver ingen menning at købe stadion, den leje der bliver betalt i dag er under de omkostninger der ville være bare på ejendomsskatter og almindelig drift. Udlejningen af stadion til OB er reelt en sponsorering! Det kan godt være at det er tungt at danse med Odense Kommune omkring renovering osv. men den økonomiske virkelighed er bare så meget bedre ved at leje end at eje!

                Comment


                  Nu, hvor vi taler om stadion og leje - for høj leje, for lav leje, sponsorat eller ej... Så har jeg lige samlet lidt tal, så kan folk jo selv vurdere, hvad de synes.

                  OB fik i 2016 nedsat lejen med 450.000 kroner om året på grund af stadions nedslidte stand. https://fyens.dk/artikel/ob-s-huslej...under-standard

                  Før det - i 2014 - betalte OB 2.100.000 kroner om året, så nu er lejen altså omkring 1.650.000 kroner.

                  I øvrigt kan man læse mere om, hvad der blev betalt i stadionleje i DK i 2014 i denne rapport: https://www.idan.dk/vidensbank/downl...d-a38f0107007a
                  Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


                  Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

                  Comment


                    Truppen mangler estiske spillere!

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
                      Nu, hvor vi taler om stadion og leje - for høj leje, for lav leje, sponsorat eller ej... Så har jeg lige samlet lidt tal, så kan folk jo selv vurdere, hvad de synes.

                      OB fik i 2016 nedsat lejen med 450.000 kroner om året på grund af stadions nedslidte stand. https://fyens.dk/artikel/ob-s-huslej...under-standard

                      Før det - i 2014 - betalte OB 2.100.000 kroner om året, så nu er lejen altså omkring 1.650.000 kroner.

                      I øvrigt kan man læse mere om, hvad der blev betalt i stadionleje i DK i 2014 i denne rapport: https://www.idan.dk/vidensbank/downl...d-a38f0107007a
                      Det er en rigtig fin opgørelse. Kan vi så ikke mane alle rygter om at OB får særbehandling til jorden? Vil mene der er andre klubber der har mere lukrative aftaler med deres kommune.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
                        Nu, hvor vi taler om stadion og leje - for høj leje, for lav leje, sponsorat eller ej... Så har jeg lige samlet lidt tal, så kan folk jo selv vurdere, hvad de synes.

                        OB fik i 2016 nedsat lejen med 450.000 kroner om året på grund af stadions nedslidte stand. https://fyens.dk/artikel/ob-s-huslej...under-standard

                        Før det - i 2014 - betalte OB 2.100.000 kroner om året, så nu er lejen altså omkring 1.650.000 kroner.

                        I øvrigt kan man læse mere om, hvad der blev betalt i stadionleje i DK i 2014 i denne rapport: https://www.idan.dk/vidensbank/downl...d-a38f0107007a
                        Super fed rapport. Bestemt ikke noget der stikker i øjnene at OB skulle få særbehandling

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
                          Truppen mangler estiske spillere!
                          Øhhh nåh? Er der nogen på vej da?

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Øhhh nåh? Er der nogen på vej da?
                            Nej desværre. Men jeg kan nævne et par stykker der kunne være interessant for OB på den lange bane, nogle er helt urealistiske, andre er til gengæld meget realistiske.

                            1. Erik Sorga, angriber, Flora Tallinn - Urealistisk, Transfervinduet var i kontakt med dem omkring et rygte vedrørende ham og Esbjerg, Flora udtalte at de forventede at sælge ham til klubber i Manchester City størrelse.
                            2. Henri Välja, AM/CM/DM, Paide - Realistisk, kunne være hentet gratis tidligere men han forlængede sin aftale med Paide. Spændende midtbanespiller der har været en god boldfordeler, og som også kan drive bolden frem.
                            3. Markus Poom, CM, Flora Tallinn e
                            4. Muhammed Sanneh - Ja det er Bubacarrs lillebror, RB, Paide. Har spillet en solid sæson i Paide, blev fundet for let i AaB tidligere. Jeg synes han har set fornuftig ud. Han kunne være en spiller på sigt, køb ham og lej ham ud til en bundklub
                            5. Henri Jarvelaid, VB, Paide ,nærmest en 1-1 af Jacob Barrett, ung og har masser fart. Passer perf til en 3-5-2

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

                              Nej desværre. Men jeg kan nævne et par stykker der kunne være interessant for OB på den lange bane, nogle er helt urealistiske, andre er til gengæld meget realistiske.

                              1. Erik Sorga, angriber, Flora Tallinn - Urealistisk, Transfervinduet var i kontakt med dem omkring et rygte vedrørende ham og Esbjerg, Flora udtalte at de forventede at sælge ham til klubber i Manchester City størrelse.
                              2. Henri Välja, AM/CM/DM, Paide - Realistisk, kunne være hentet gratis tidligere men han forlængede sin aftale med Paide. Spændende midtbanespiller der har været en god boldfordeler, og som også kan drive bolden frem.
                              3. Markus Poom, CM, Flora Tallinn e
                              4. Muhammed Sanneh - Ja det er Bubacarrs lillebror, RB, Paide. Har spillet en solid sæson i Paide, blev fundet for let i AaB tidligere. Jeg synes han har set fornuftig ud. Han kunne være en spiller på sigt, køb ham og lej ham ud til en bundklub
                              5. Henri Jarvelaid, VB, Paide ,nærmest en 1-1 af Jacob Barrett, ung og har masser fart. Passer perf til en 3-5-2
                              Okay. Har absolut ingen kendskab til estiske spillere. Tvivler nu på det er den vej vi kigger. Men man kan aldrig vide

                              Comment


                                Det gør ikke mig noget at vi lukker hjørnerne og der så ikke kommer nogle spillere ind!...
                                siden 1887

                                Comment

                                Working...
                                X