Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBstruktion Podcast: Status på transfervinduet med Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    OBstruktion Podcast: Status på transfervinduet med Jesper Hansen

    Transfervinduet lukkede natten mellem mandag og tirsdag, i denne podcast får vi en snak med Jesper Hansen om de ting, der er sket i OB i løbet af sommeren.

    http://obstruktion.dk/podcast-transf...jesper-hansen/

    #2
    Uden at have hørt den vil mit bud være, at han mindst sige der er ingen tvivl om 7 gange. Hertil kommer mere eller mindre fantasifulde undskyldninger, for at han ikke fik landet de forsvars forstærkninger som vi vel blev stillet i udsigt. Han fik heller ikke skudt AK af.

    Comment


      #3
      Synes faktisk han gør det hæderligt i podcasten. Han bander endda fra tid til anden

      Comment


        #4
        Det kommer vi også til hvis vi taber til SIF, så er der vel minikrise hos os. jeg håber bestemt ikke vi taber, men hvis vi gør, så vil evalueringen af vinduet nok blive mindre positivt

        Comment


          #5
          Jeg hører ham i hvert fald sige at første kriterie simpelthen er hvor spillerne kommer fra og jo længere væk jo værre!
          "Kan vi ikke få danskere skal det være skandinavere, kan vi ikke få skandinavere skal det være europæere" ... osv.
          Det er sjovt at observere den slags udmeldinger, kig ud i verden ... holdene er et miks af spillere fra allle mulige steder og det funker!

          Der er helt sikkert folk der ser anderledes på det end mig, men forestil jer større klubber udtrykke det her, det ville jo blive grint af vidt og bredt og opfattet som xenofobi og en vanvitttig begrænsning af mulighederne for at bygge et godt hold.
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Jeg hører ham i hvert fald sige at første kriterie simpelthen er hvor spillerne kommer fra og jo længere væk jo værre!
            "Kan vi ikke få danskere skal det være skandinavere, kan vi ikke få skandinavere skal det være europæere" ... osv.
            Det er sjovt at observere den slags udmeldinger, kig ud i verden ... holdene er et miks af spillere fra allle mulige steder og det funker!

            Der er helt sikkert folk der ser anderledes på det end mig, men forestil jer større klubber udtrykke det her, det ville jo blive grint af vidt og bredt og opfattet som xenofobi og en vanvitttig begrænsning af mulighederne for at bygge et godt hold.
            Det funker nogle steder. Andre steder funker det ikke. Det funkede ikke fantastisk, da Esbjerg hentede et halvt hold af random nationaliteter i ét transfervindue for efterfølgende at rykke ned.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

              Det funker nogle steder. Andre steder funker det ikke. Det funkede ikke fantastisk, da Esbjerg hentede et halvt hold af random nationaliteter i ét transfervindue for efterfølgende at rykke ned.
              Fordi spillerne ikke var gode nok, ikke fordi de var udlændinge.
              Come one Driflin, jeg tænker ikke du hopper på den vogn.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                Fordi spillerne ikke var gode nok, ikke fordi de var udlændinge.
                Come one Driflin, jeg tænker ikke du hopper på den vogn.
                Hvilken vogn? At det er en fordel at have spillere der har et fælles sprog (nej, ikke alle snakker engelsk) og som har et kendskab til ligaen eller alternativt, ligaer der minder om i spillestil? Jo, den vogn vil jeg gerne hoppe på. Helt uden at være racist, xenofob eller noget tredje.

                Comment


                  #9
                  Jeg er positivt overrasket over den her podcast. Jeg synes ikke altid, Jesper er så meddelsom, men her formår OBstruktion alligevel at få ham til at fortælle om noget, jeg ikke havde regnet med. Selvfølgelig ikke de store hemmeligheder og Breaking News, men alligevel formår man at få han til at snakke, som andre ikke har fået ham til.

                  Jeg synes, det virker som om, der er rigtig god kemi mellem intervieweren og ham, der bliver snakket med. Lav endelig noget mere af den slags. Kæmpe ros herfra.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

                    Hvilken vogn? At det er en fordel at have spillere der har et fælles sprog (nej, ikke alle snakker engelsk) og som har et kendskab til ligaen eller alternativt, ligaer der minder om i spillestil? Jo, den vogn vil jeg gerne hoppe på. Helt uden at være racist, xenofob eller noget tredje.
                    Så det virker utallige andre steder, men i Danmark er det altså værre jo længere væk de der farlige mennesker er fra ... jeg er så bare dybt uenig og lidt ærgerlig over at det efterhånden bliver set som noget helt normativt at tænke sådan.
                    Last edited by Entusiastens; 05-09-2019, 14:04.
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                      Så det virker utallige andre steder, men i Danmark er det altså værre jo længere væk de der farlige mennesker er fra ... jeg er så bare dybt uenig og lidt ærgerlig over at det efterhånden bliver set som noget helt normativt at tænke sådan.
                      Kan du komme med nogle eksempler af de utallige steder i Danmark hvor det fungerer at forsøge at hente spillere fra andre verdensdele som det primære før man kigger på danskere?

                      EDIT: lad nu være med at prøve på at gøre det her til et politisk spørgsmål. Så kunne jeg også gøre dig til xenofob på baggrund af at du går voldsomt meget op i det DANSKE landshold og udviklingen af DANSKE talenter rundt omkring.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

                        Kan du komme med nogle eksempler af de utallige steder i Danmark hvor det fungerer at forsøge at hente spillere fra andre verdensdele som det primære før man kigger på danskere?

                        EDIT: lad nu være med at prøve på at gøre det her til et politisk spørgsmål. Så kunne jeg også gøre dig til xenofob på baggrund af at du går voldsomt meget op i det DANSKE landshold og udviklingen af DANSKE talenter rundt omkring.
                        Ingen stråmænd, dem debatterer jeg aldrig på baggrund af.
                        Jeg snakker netop IKKE om Danmark, eksemplerne rundt omkring i verden kender alle til,de er utallige og helt og aldeles almen viden.

                        Xenofober, racister etc. synes mindre om andre på baggrund af hudfarve, uvidenhed, det faktum at de er fremmede, religion osv.

                        For lige at gøre det klart.
                        Jeg mener ikke at det har nogen betydning hvor mennesker er fra i verden, i forhold til samarbejdsevner eller nogen som helst anden menneskelig værdi (som svar på hvad du gerne vil gøre mig til) :).
                        Jesper Hansen giver klart udtryk for at det har en betydning og jo længere væk (her menes med stor sandsynlighed også i forhold til, hvad der ses som længst væk kulturelt) jo værre, med Jebali som eksempel, hvor de så kun har ansat ham fordi han har boet i Skandinavien og har en svensk eller norsk kæreste.

                        Selvfølgelig er det et politisk standpunkt/en holdning ... politik er holdninger, jeg gør det ikke politisk, det er det allerede.

                        Nok om det fra mig.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                          Ingen stråmænd, dem debatterer jeg aldrig på baggrund af.
                          Jeg snakker netop IKKE om Danmark, eksemplerne rundt omkring i verden kender alle til,de er utallige og helt og aldeles almen viden.

                          Xenofober, racister etc. synes mindre om andre på baggrund af hudfarve, uvidenhed, det faktum at de er fremmede, religion osv.

                          For lige at gøre det klart.
                          Jeg mener ikke at det har nogen betydning hvor mennesker er fra i verden, i forhold til samarbejdsevner eller nogen som helst anden menneskelig værdi (som svar på hvad du gerne vil gøre mig til) :).
                          Jesper Hansen giver klart udtryk for at det har en betydning og jo længere væk (her menes med stor sandsynlighed også i forhold til, hvad der ses som længst væk kulturelt) jo værre, med Jebali som eksempel, hvor de så kun har ansat ham fordi han har boet i Skandinavien og har en svensk eller norsk kæreste.

                          Selvfølgelig er det et politisk standpunkt/en holdning ... politik er holdninger, jeg gør det ikke politisk, det er det allerede.

                          Nok om det fra mig.
                          Fair nok. Jeg læste det som om du mente det fungerede hos andre danske klubber.

                          Jeg mener du er naiv hvis du ikke tror at en spiller der har spillet flere år i Superligaen ikke vil være nemmere at spille ind på et hold end en spiller, der har spillet hele sit liv i Gambia, hvis man antager at deres evner er helt lige. Det handler ikke om samarbejdsevner eller noget i den dur. Det handler om hvilken type fodbold man er vant til at spille (derudover kan man argumentere for at det at flytte til en helt fremmed kultur også kan give nogle udfordringer i privatlivet til at begynde med - og det er sådan set uanset om det er en afrikaner der kommer til Odense, eller det er en ærkefynbo, der pludselig skal stå på egne ben i Saudi-Arabien).

                          Jeg synes personligt også at OB scouter for smalt og jeg så gerne flere spillere fra andre kontinenter i truppen. Men jeg ser intet odiøst i at mene, at der er forskel på hvilket fodboldkultur man opdrages med rundt omkring, og at jo tættere på Danmark spillere er fra, jo nemmere er de som udgangspunkt at integrere fodboldmæssigt.

                          Comment


                            #14
                            Så fik vi da lige hørt hvad der egentlig skete i McGeady Gate

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Aagaard Se indlæg
                              Jeg er positivt overrasket over den her podcast. Jeg synes ikke altid, Jesper er så meddelsom, men her formår OBstruktion alligevel at få ham til at fortælle om noget, jeg ikke havde regnet med. Selvfølgelig ikke de store hemmeligheder og Breaking News, men alligevel formår man at få han til at snakke, som andre ikke har fået ham til.

                              Jeg synes, det virker som om, der er rigtig god kemi mellem intervieweren og ham, der bliver snakket med. Lav endelig noget mere af den slags. Kæmpe ros herfra.
                              Enig.

                              Syntes faktisk generelt at OBstruktions samtaler med JH er langt bedre end Martin Davidsen(Sorry Martin). De stiller bedre spørgsmål og er bedre til at “Fange” ting i samtalen og følge op..

                              Comment

                              Working...
                              X