Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af J.P Se indlæg

    Jeg syntes personligt vi ser forstærket ud.

    Bernat for Grytebust. Lad os bare være ærlige. Der var ikke nogen chance for at hente en 1 til 1 erstatning ind for Gryte. Er glad for at vi giver en af vores egne chancen. OC har stået godt indtil videre.

    Sander > Festersen. Siger vel næsten sig selv. Festersen var marginalspiller til sidst. Sander har allerede spillet sig i start 11'eren

    Opondo < C. Nielsen. Jeg vil give en lille overvægt til Casper her men jeg syntes at Opondo bliver bedre og bedre for hver kamp han spiller og jo tættere på 90 minutter han kommer. Kan sagtens se ham blive bedre en Casper. Dertil skal det huskes at Opondo er yngre og hentet for 1 mio. kroner mens vi solgte Casper for 4 mio. kroner

    Jebali > Helenius. Siger også sig selv. Lønmæssigt sparer vi måske også en lille smule

    Teitur = Grubbe. Teitur er ikke tiltænkt førsteholdet og Grubbe havde nok heller ikke fået mere end det ene minut han fik sidste sæson, så fra førsteholdets perspektiv kan det være det samme.

    Madu > Yao. Jeg har ikke set Madu spille mere end den træningskamp mod Viborg i dag men han virker i hvert fald ikke dårligere. Han havde nok heller ikke fået en kontrakt hvis ikke han var anseeligt bedre end Yao.

    Juul < Ludwig. Her syntes jeg også det er en svækkelse, men jeg syntes Juul overraskede positivt i dagens kamp mod Viborg. En gardering i forsvaret ligesom Ludwig endte med at blive. En meget lille svækkelse hvis man kan snakke om det.

    Obbekjær for Vacek. Disse to spillere kan slet ikke sammenlignes og vi havde ikke engang Vacek til rådighed i hele foråret, så en svækkelse kan det umuligt være. Syntes Obbekjær ser god i de test- og reserveholdskampe jeg har set ham. Jeg ville være tryg ved ham hvis han skulle spille i start 11'eren i næste superligakamp.

    Så for at opsummere. Svækket på målmandsposten, forsvar og midtbane er stort set det samme, og en gevaldig styrkelse af angrebet. Alt dette ender ud i et plus i min bog
    Synes, det er helt forkert at stille det op på den måde. Det handler om, hvordan truppens sammensætning er, relationer på banen, kompetencer i holdet osv. For mig er det et lidt rodet vindue, som jeg ikke rigtigt synes peger et bestemt sted hen, det minder mig lidt for meget om de værste perioder under Brink.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

      Synes, det er helt forkert at stille det op på den måde. Det handler om, hvordan truppens sammensætning er, relationer på banen, kompetencer i holdet osv. For mig er det et lidt rodet vindue, som jeg ikke rigtigt synes peger et bestemt sted hen, det minder mig lidt for meget om de værste perioder under Brink.
      Jeg vil give dig ret. Det var bare en tidligere kommentar som havde sat det op på denne måde og derfor tog jeg den lidt videre. Når det så er sagt syntes du så at Helenius og Yao passede på sammensætningen af holdet? Efter min mening er truppen ikke sammensat dårligere nu i hvert fald

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af J.P Se indlæg

        Jeg syntes personligt vi ser forstærket ud.

        Bernat for Grytebust. Lad os bare være ærlige. Der var ikke nogen chance for at hente en 1 til 1 erstatning ind for Gryte. Er glad for at vi giver en af vores egne chancen. OC har stået godt indtil videre.

        Sander > Festersen. Siger vel næsten sig selv. Festersen var marginalspiller til sidst. Sander har allerede spillet sig i start 11'eren

        Opondo < C. Nielsen. Jeg vil give en lille overvægt til Casper her men jeg syntes at Opondo bliver bedre og bedre for hver kamp han spiller og jo tættere på 90 minutter han kommer. Kan sagtens se ham blive bedre en Casper. Dertil skal det huskes at Opondo er yngre og hentet for 1 mio. kroner mens vi solgte Casper for 4 mio. kroner

        Jebali > Helenius. Siger også sig selv. Lønmæssigt sparer vi måske også en lille smule

        Teitur = Grubbe. Teitur er ikke tiltænkt førsteholdet og Grubbe havde nok heller ikke fået mere end det ene minut han fik sidste sæson, så fra førsteholdets perspektiv kan det være det samme.

        Madu > Yao. Jeg har ikke set Madu spille mere end den træningskamp mod Viborg i dag men han virker i hvert fald ikke dårligere. Han havde nok heller ikke fået en kontrakt hvis ikke han var anseeligt bedre end Yao.

        Juul < Ludwig. Her syntes jeg også det er en svækkelse, men jeg syntes Juul overraskede positivt i dagens kamp mod Viborg. En gardering i forsvaret ligesom Ludwig endte med at blive. En meget lille svækkelse hvis man kan snakke om det.

        Obbekjær for Vacek. Disse to spillere kan slet ikke sammenlignes og vi havde ikke engang Vacek til rådighed i hele foråret, så en svækkelse kan det umuligt være. Syntes Obbekjær ser god i de test- og reserveholdskampe jeg har set ham. Jeg ville være tryg ved ham hvis han skulle spille i start 11'eren i næste superligakamp.

        Så for at opsummere. Svækket på målmandsposten, forsvar og midtbane er stort set det samme, og en gevaldig styrkelse af angrebet. Alt dette ender ud i et plus i min bog
        Hvad får dig til at tro at Jebali er billigere i løn end Helenius?
        Hvad syntes du Jebali har vist indtil nu siden du syntes det er en styrkelse?

        Hvad syntes du Opondo har vist som gør at han skulle være bedre end CN?

        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

          Hvad får dig til at tro at Jebali er billigere i løn end Helenius?
          Hvad syntes du Jebali har vist indtil nu siden du syntes det er en styrkelse?

          Hvad syntes du Opondo har vist som gør at han skulle være bedre end CN?
          Tror heller ikke Jebali er billig i løn. VED bare at Helenius i hvert fald var dyr

          Jebali har efter min mening været bedre på bolden, mere bevæglig og teknisk er han langt bedre. Vi skal huske på at han endnu ikke er 100% i kampform, og han har sine første fulde kamp til gode.

          Opondo er (igen efter min mening) bedre til at drive bolden end CN var. Dog var CN helt formidabel til at tage det dybe løb ned bag forsvarets kæde fra sin midtbaneposition og modtage bolden. Fysisk vil jeg tro at Opondo fylder mest mens CN havde højden til bedre at vinde luftduellerne inde på midten af banen. I forhold til at skyde på mål har det aldrig været CN's styrke. Opondo har til gengæld været angriber tidligere og jeg kan da huske det mål han scorede mod OB i sidste sæson, hvor han smækker den ind.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af J.P Se indlæg

            Tror heller ikke Jebali er billig i løn. VED bare at Helenius i hvert fald var dyr

            Jebali har efter min mening været bedre på bolden, mere bevæglig og teknisk er han langt bedre. Vi skal huske på at han endnu ikke er 100% i kampform, og han har sine første fulde kamp til gode.

            Opondo er (igen efter min mening) bedre til at drive bolden end CN var. Dog var CN helt formidabel til at tage det dybe løb ned bag forsvarets kæde fra sin midtbaneposition og modtage bolden. Fysisk vil jeg tro at Opondo fylder mest mens CN havde højden til bedre at vinde luftduellerne inde på midten af banen. I forhold til at skyde på mål har det aldrig været CN's styrke. Opondo har til gengæld været angriber tidligere og jeg kan da huske det mål han scorede mod OB i sidste sæson, hvor han smækker den ind.
            Opondo kan blive bedre end nielsen, men han er der ikke endnu. Det er først nu vi kan se hvad hans løb gav, som vi lidt mangler.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

              Synes du gør dig mange løse antagelser. Sander Svendsen er startet godt ift. Mål, men jeg synes nu stadig vi skal se ham over længere tid. Jebali har intet vist endnu, så der må du forlade dig på forventninger/ønsketænkning. Opondo er Casper Nielsens afløser, hvilket jeg ikke synes er en styrkelse men en svækkelse foreløbigt. Her må vi igen håbe han kan udvikle sig, og han viser bestemt interessant takter, men vi er klart svækket på den korte bane på midten. Madu er en lottokupon, AJA en helt igennem middelmådig superligaspiller.

              Derudover synes jeg ikke, vi har fået nogen ny energi rigtigt. Vi fik ikke lige den der spiller ind til sidst, der kunne give det hele et løft. Samtidigt har jeg meget svært ved at se hvad strategien er, hvad køber vi egentligt efter? Synes det virker for tilfældigt hvad vi lige får hentet, og jeg har svært ved at se, at vi har fået bygget noget ovenpå truppen fra sidste år, nye facetter, nye strenge. Så jeg synes ikke det lover alt for godt for sæsonen, jeg tror, vi får det rigtigt svært med at nå top-6
              Meget enig her. ang forsvaret så starter vi med at byde Thelander op til dans, men får en kurv. Vi går så videre og forsøger os med Kees Luijckx, og får endnu et nej, hvor efter vi ender op med AJA. Ikke godt nok. OB har så erkendt at der er behov for en offensiv spiller, som kan mere end JJT og Eske. Der lægges så et bud på Rygaard i FCN, desværre så sent at de ikke kan nå at finde en erstatning, og vi får et nej. Ikke godt nok.
              OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                Opondo kan blive bedre end nielsen, men han er der ikke endnu. Det er først nu vi kan se hvad hans løb gav, som vi lidt mangler.
                De løb, den udfodringsvilje 1 mod 1 og de vilde arbejdsraseri i presspillet. Casper var meget vigtigt i holdet sidste sæson.
                Men er med: Opondo kan blive bedre: fysisk stærkere, teknisk mindst på øjehøjde, mere direkt og bedre drive med bolden og tror han er også lidt hurtiger end Casper. Han var altid en af vores bedste da han var på banen.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af J.P Se indlæg

                  Tror heller ikke Jebali er billig i løn. VED bare at Helenius i hvert fald var dyr

                  Jebali har efter min mening været bedre på bolden, mere bevæglig og teknisk er han langt bedre. Vi skal huske på at han endnu ikke er 100% i kampform, og han har sine første fulde kamp til gode.

                  Opondo er (igen efter min mening) bedre til at drive bolden end CN var. Dog var CN helt formidabel til at tage det dybe løb ned bag forsvarets kæde fra sin midtbaneposition og modtage bolden. Fysisk vil jeg tro at Opondo fylder mest mens CN havde højden til bedre at vinde luftduellerne inde på midten af banen. I forhold til at skyde på mål har det aldrig været CN's styrke. Opondo har til gengæld været angriber tidligere og jeg kan da huske det mål han scorede mod OB i sidste sæson, hvor han smækker den ind.
                  Er ret overbevist at Jebali er den dyreste herre i truppen. Han kom transferfri men JH sagde at det er en spiller som ligger ellers ikke i vores råderum og vi måtte strække os økonomisk langt for at få ham. Det kan ja kun betyde sign-on-fee og toppen på lønlisten.
                  Er helt med hvad du siger om Jebali og Opondo.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af J.P Se indlæg

                    Tror heller ikke Jebali er billig i løn. VED bare at Helenius i hvert fald var dyr

                    Jebali har efter min mening været bedre på bolden, mere bevæglig og teknisk er han langt bedre. Vi skal huske på at han endnu ikke er 100% i kampform, og han har sine første fulde kamp til gode.

                    Opondo er (igen efter min mening) bedre til at drive bolden end CN var. Dog var CN helt formidabel til at tage det dybe løb ned bag forsvarets kæde fra sin midtbaneposition og modtage bolden. Fysisk vil jeg tro at Opondo fylder mest mens CN havde højden til bedre at vinde luftduellerne inde på midten af banen. I forhold til at skyde på mål har det aldrig været CN's styrke. Opondo har til gengæld været angriber tidligere og jeg kan da huske det mål han scorede mod OB i sidste sæson, hvor han smækker den ind.
                    Okay. Syntes hverken Opondo eller Jebali har vist nok til at man kan bedømme om det er forstærkninger. Men vi håber da bestemt de bliver det efterhånden som de kommer i form og bliver spillet ind på holdet. Men lige nu er det hverken fugl eller fisk.

                    At du mener CN vandt mange luftdueller aner jeg ikke hvorfra, men han lå med 1,1 vundne luftdueller pr kamp ret langt nede på listen, ej heller hans afleveringer var gode med 62,9 % succesfulde afleveringer lå han faktisk sidst i vores trup men løbet meter pr kamp her var han femte bedst .
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      #25

                      Vi har vel styrket den potentielle kvalitet, men ikke truppens nuværende kvalitet.

                      Vi har solgt en spiller, der viste sig at have være relativt afgørende for vores spil. Samspillet har store mangler og flere af de nye mangler at vise kvaliteterne. Særligt mener jeg Jebali enten ligner en mand, der mangler 70 % i form eller bare ikke har den kvalitet, der var forventet.

                      Vi har forlænget nogle spillere, hvilket er nyt, men samtidig er Grytes kontrakt løbet ud og vi er ikke lykkedes med Barrett, der ser ud til at ende med at blive en kedelig sag.

                      Altså handler alt om at se hvad der sker på sigt. Pointhøsten hidtil er ikke godkendt, men laver vi to point Per kamp resten af efteråret, fordi vi bliver bedre samspillet og de nye leverer, så er alt godt. Særligt hvis vi kan finde fuldgode erstatninger til vinter for dem vi har mistet/ser ud til at miste.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Okay. Syntes hverken Opondo eller Jebali har vist nok til at man kan bedømme om det er forstærkninger. Men vi håber da bestemt de bliver det efterhånden som de kommer i form og bliver spillet ind på holdet. Men lige nu er det hverken fugl eller fisk.

                        At du mener CN vandt mange luftdueller aner jeg ikke hvorfra, men han lå med 1,1 vundne luftdueller pr kamp ret langt nede på listen, ej heller hans afleveringer var gode med 62,9 % succesfulde afleveringer lå han faktisk sidst i vores trup men løbet meter pr kamp her var han femte bedst .
                        Lige en situationsrapport fra træningskampen mod Viborg i dag på tre af kritikernes spørgsmålstegn Jebali klart bedre end Baskin, som ser ud til at være i et formdyk. Opondo viste stor fysik og var bedste midtbanemand. Endelig var AJA bundsolid på højre back. Gad vide, hvor mange af jer kritikere af disse tre spillere har set dem til kamp eller træning for nyligt ??

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                          Lige en situationsrapport fra træningskampen mod Viborg i dag på tre af kritikernes spørgsmålstegn Jebali klart bedre end Baskin, som ser ud til at være i et formdyk. Opondo viste stor fysik og var bedste midtbanemand. Endelig var AJA bundsolid på højre back. Gad vide, hvor mange af jer kritikere af disse tre spillere har set dem til kamp eller træning for nyligt ??
                          De ser vel OBs kampe, så må gå ud fra de har set dem spille for nyligt. ;-)
                          Måske med undtagelse af AJA.
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                            Okay. Syntes hverken Opondo eller Jebali har vist nok til at man kan bedømme om det er forstærkninger. Men vi håber da bestemt de bliver det efterhånden som de kommer i form og bliver spillet ind på holdet. Men lige nu er det hverken fugl eller fisk.

                            At du mener CN vandt mange luftdueller aner jeg ikke hvorfra, men han lå med 1,1 vundne luftdueller pr kamp ret langt nede på listen, ej heller hans afleveringer var gode med 62,9 % succesfulde afleveringer lå han faktisk sidst i vores trup men løbet meter pr kamp her var han femte bedst .
                            Om Jebali er en forstærkning har hele tiden været med udgangspunkt i Helenius, lige i denne sammenhæng. Det behøver det egentlig ikke at være men sådan har det lige været i dag. Og hvis man ser på hvad Helenius har bidraget med i hans tid i klubben så er det jo også på en billig baggrund man siger at Jebali er en forstærkning ;). Men bedre end Helenius syntes jeg bestemt han viser prøver på, at han er. Viborg-kampen i dag syntes jeg igen han viste at han har mere at byde på end Helenius havde.

                            Opondo viser også prøver på at han kan blive en fremragende spiller. Tager vi Viborg-kampen igen så var han bedste mand i de 45 minutter han fik.

                            Og lige til sidst så mener jeg ikke at CN vandt mange luftdueller. Jeg siger blot han har højden til at tage duellerne i luften, hvor Opondo ikke har samme højde til at gøre det samme. Så man mister lidt luftstyrke der

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                              Lige en situationsrapport fra træningskampen mod Viborg i dag på tre af kritikernes spørgsmålstegn Jebali klart bedre end Baskin, som ser ud til at være i et formdyk. Opondo viste stor fysik og var bedste midtbanemand. Endelig var AJA bundsolid på højre back. Gad vide, hvor mange af jer kritikere af disse tre spillere har set dem til kamp eller træning for nyligt ??
                              Måske en dag du og mange andre lærer at det kan være så inderligt ligegyldigt hvad spillerne viser i sommerkampe/opvisningskampe og træningskampe det er i ligaen og pokalen de skal vise deres værd.

                              Hvor læser du min kritik af Jebali og Opondo ?

                              Jeg skriver at de skal i form og spilles ind på holdet før de kan vurderes til enten forstærkning eller ej ,og at jeg syntes at de lige nu hverken er fugl eller fisk dermed er jeg hverken kritikker eller begejstret.

                              AJA mener jeg er en 1-1 spiller ift Ludwig så her er vi ej heller forstærket. Hvis han er hentet fordi han skal erstatte RJL i hans skadesperiode så er det vel en okay løsning i sidste øjeblik .
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                                Måske en dag du og mange andre lærer at det kan være så inderligt ligegyldigt hvad spillerne viser i sommerkampe/opvisningskampe og træningskampe det er i ligaen og pokalen de skal vise deres værd.

                                Hvor læser du min kritik af Jebali og Opondo ?

                                Jeg skriver at de skal i form og spilles ind på holdet før de kan vurderes til enten forstærkning eller ej ,og at jeg syntes at de lige nu hverken er fugl eller fisk dermed er jeg hverken kritikker eller begejstret.

                                AJA mener jeg er en 1-1 spiller ift Ludwig så her er vi ej heller forstærket. Hvis han er hentet fordi han skal erstatte RJL i hans skadesperiode så er det vel en okay løsning i sidste øjeblik .
                                Hvis 2 spillere er hverken fugl eller fisk, er det i mine øjne en klar kritik, men jeg forventer heller ikke denne gang, at vi bliver enige.

                                Comment

                                Working...
                                X