Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fejldomme udligner sig over sæsonen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
    Da jeg startede denne tråd, var tanken at tælle de situationer som VAR ville behandle. Der var nogle stykker igår. SE havde hånd på bolden i feltet, den var ikke blevet dømt. Den på kanten af feltet skulle selvfølgelig være dømt, men var ikke kommet igennem VAR tjek. Det røde kort var blevet givet med VAR, ligesom målet selvfølgelig. I Farum er det lidt svært, Men hvis vi skal tage det "eksperterne" sagde under og efter kampen. Så blev vi snydt for et straffe mere, samt et mål. Mens Ramons ikke skulle være dømt. Vores straffe nummer to kommer før deres straffe, og vores "mål" kommer efter deres straffe. Om vi havde vundet ved en 2-0 førring, er rent gæt, men mit er ja, da vi rent faktisk spillede pisse godt i modsætning til 2-2 kampen, hvor jeg ikke syntes niveauet var så højt.

    Hvis jeg skal prøve at tælle sammen så står den pt 9-2 til vores modstandere, og her har jeg talt Ramons "straffe" med.
    Mod FCK koster det måske et point
    Mod BIf ville en 3-1 førring nok have givet 3 eller 1 point
    Mod FCN tja jeg tror på min 1 point
    Mod Hobro kan man kun gætte
    Mod SE havde det givet tre.
    Så jeg tænker vi pt mangler min. 7 point på den konto, da de kendelser der er gået imod os, er kommet på lorte tidspunkter, og har været meget afgørende.
    Husker ikke lige hvad vi bliver snydt for i Brøndby , men ja hold fast vi har meget til gode.

    Igen skal vi passe på med at lade fejldomme dække over vores elendigheder. De er medvirkende ja men ikke forklaringen på at vi har haltet alvorligt siden vi gik ind i medaljeslutspillet.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

      Husker ikke lige hvad vi bliver snydt for i Brøndby , men ja hold fast vi har meget til gode.

      Igen skal vi passe på med at lade fejldomme dække over vores elendigheder. De er medvirkende ja men ikke forklaringen på at vi har haltet alvorligt siden vi gik ind i medaljeslutspillet.
      Nej helt enig, men det er svært ikke at lade det påvirke når det pt. er så slemt og markant. Især når VAR står for døren. Det vil jo være et fokus mange steder fra efterhånden.
      Jeg syntes bsetemt vi har spillet fine kampe, eller store perioder af kampene i denne sæson, det skal vi heller ikke glemme.
      Mod Brøndby scorer Kadrii et mål til 3-1, kort efter straffesparket, her bliver han fejlagtigt vinket offside. Jeg tænker at 3-1 på det tidspunkt,uagtet at det havde været ufortjent set over kampen, havde givet os tre point.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg

        Nej helt enig, men det er svært ikke at lade det påvirke når det pt. er så slemt og markant. Især når VAR står for døren. Det vil jo være et fokus mange steder fra efterhånden.
        Jeg syntes bsetemt vi har spillet fine kampe, eller store perioder af kampene i denne sæson, det skal vi heller ikke glemme.
        Mod Brøndby scorer Kadrii et mål til 3-1, kort efter straffesparket, her bliver han fejlagtigt vinket offside. Jeg tænker at 3-1 på det tidspunkt,uagtet at det havde været ufortjent set over kampen, havde givet os tre point.
        Den med Bashkim under Brøndby-kampen havde jeg ikke med. Var på stadion og der var det svært at bedømme for mig. Hvis Bashkim var onside så er det ja endnu værre. Vi kan i hvert fald holde fast at vi blev snydt om en glimrende sæsonstart pga elendige dommerpræstationer.
        Det må ske meget hvis det må udligne sig over sæsonen...
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #49
          Vi er også selv skyld i den dårlige sæsonstart. Det skal jo ikke blive en "sovepude". Mere tænkt for at til sidst gøre det op, og se om flosklen holder

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
            Vi er også selv skyld i den dårlige sæsonstart. Det skal jo ikke blive en "sovepude". Mere tænkt for at til sidst gøre det op, og se om flosklen holder
            Der er jeg helt enig.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              #51
              Og så er det ikke engang første gang, i en ellers foreløbig kort sæson, at et mål annulleres selvom der ikke er skyggen af offside.
              Farum fik også annulleret et mål i Horsens, hvor der overhovedet ikke var i nærheden af at være offside.

              Det er fuldstændig håbløst. Man kan så sige, at de vinder 3-0, og har ingen konsekvenser af det, mens vi spiller 0-0 og er direkte berørt af det.

              Om så dommerfejl udligner sig, ved jeg ikke, men at både dommerfejl samt konsekvenser udligner sig, det tror jeg ikke.
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                #52
                Har ikke fået finkæmmet alle indlæg siden kampen. Der burde da have været direkte rødt efter 2 minutter på den sindssyge tackling af Drachmann. Det havde han 100% sikkert fået med VAR og jeg fatter ikke at 4. dommeren ikke kan se det. Han står 15 meter væk.

                Comment


                  #53
                  Har lige et spørgsmål. Vil off-side kendelser ikke netop være kendelser, som man ofte ikke kan ændre på i VAR? For der vil ofte være markeret og fløjtet for kendelsen inden, og så kan man ikke ændre situationen med VAR.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                    Har lige et spørgsmål. Vil off-side kendelser ikke netop være kendelser, som man ofte ikke kan ændre på i VAR? For der vil ofte være markeret og fløjtet for kendelsen inden, og så kan man ikke ændre situationen med VAR.
                    Det kan være tilfældet. Men med VAR skal linjevogteren vente med at vinke (medmindre han er helt sikker). Sådan en situation som i fredags ville det have været en stor fejl af linievogteren at vinke med det samme med VAR

                    Comment


                      #55
                      Det hjælper kun med VAR hvis det er upartiske personer der håndterer det. DBU vil altid have interesse i et stærkt Brøndby og FCK. Som det er nu, får de mere med sig. Jeg ved ikke hvem der skal stå for VAR

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                        Har lige et spørgsmål. Vil off-side kendelser ikke netop være kendelser, som man ofte ikke kan ændre på i VAR? For der vil ofte være markeret og fløjtet for kendelsen inden, og så kan man ikke ændre situationen med VAR.
                        I Tyskland og Italien er linjedommere instrueret til at vente en smule, hvis spiller er marginalt offside i feltet eller oplagt scoringsposition. På den måde bliver situationen spillet færdig, og hvis der scores, så kan der kaldes VAR på den. Men det er naturligvis dodogy, og som altid med VAR, så er det mere de situationer, der ikke bliver set, som er virkeligt kontroversielle.

                        VAR er i bedste fald 'udvalgt retfærdighed' på et par særlige situationer. Havde der været VAR i fredags, med en opmærksom linjedommer, så havde målet måske stået. Måske - for Sander har jo misset sin målchance v skuddet, og så var flaget måske røget op i samme øjeblik som Greve sender den i kassen på returen - og så havde der heller ikke været mål (vi var bare blevet endnu mere sure:-)

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

                          Det kan være tilfældet. Men med VAR skal linjevogteren vente med at vinke (medmindre han er helt sikker). Sådan en situation som i fredags ville det have været en stor fejl af linievogteren at vinke med det samme med VAR
                          Men det kunne nemt ske, og så ville vi jo være lige vidt, og måske endnu mere pissed :-) siger bare, at VAR ikke nødvendigvis bringer evig retfærdighed ind i verdenen, det kan også skabe den modsatte følelse.

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

                            I Tyskland og Italien er linjedommere instrueret til at vente en smule, hvis spiller er marginalt offside i feltet eller oplagt scoringsposition. På den måde bliver situationen spillet færdig, og hvis der scores, så kan der kaldes VAR på den. Men det er naturligvis dodogy, og som altid med VAR, så er det mere de situationer, der ikke bliver set, som er virkeligt kontroversielle.

                            VAR er i bedste fald 'udvalgt retfærdighed' på et par særlige situationer. Havde der været VAR i fredags, med en opmærksom linjedommer, så havde målet måske stået. Måske - for Sander har jo misset sin målchance v skuddet, og så var flaget måske røget op i samme øjeblik som Greve sender den i kassen på returen - og så havde der heller ikke været mål (vi var bare blevet endnu mere sure:-)
                            Ja det er lidt speget

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                              Men det kunne nemt ske, og så ville vi jo være lige vidt, og måske endnu mere pissed :-) siger bare, at VAR ikke nødvendigvis bringer evig retfærdighed ind i verdenen, det kan også skabe den modsatte følelse.
                              Det gør det helt sikkert ikke - altså bringer evig retfærdighed. Det nedsætter antallet af fejl, men eliminerer dem ikke

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

                                Det gør det helt sikkert ikke - altså bringer evig retfærdighed. Det nedsætter antallet af fejl, men eliminerer dem ikke
                                Og det kan også skabe situationer, der er endnu mere kontroversielle. Jeg synes, man skal bruge VAR meget forsigtigt, have klart afgrænsede situationer, ikke til alle mulige småkendelser.

                                Comment

                                Working...
                                X