Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt: OB - FcK 14-07-09

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Sikke dog en plat kritik!

    AK spiller på en meget uvant position som venstre kant i dag, og gør det glimrende situationen taget i betragtning. Han arbejder godt i presset sammen med resten af holdet, da det sad der i første halvleg, og han passede sit arbejde defensivt. Han sætter to glimrende chancer op til Bashkim og Kløve, og han turde at udfordre og true FCKer én mod én.

    Fair nok, at man ønsker sig noget andet end AK, men bare at svine ham til som automatreaktion er simpelthen til grin, især i en kamp, hvor han spiller en helt ny rolle i størstedelen af kampen, og arbejder hårdt på ligefod med resten af holdet, så længe de havde lunger til det. Dermed ikke sagt, at han spiller nogen perfekt kamp, og ikke kunne have gjort nogle ting bedre, men bare at pege på ham som syndebuk, som sædvanligt, er sgu for latterligt.

    https://streamable.com/chm5a
    Han var sgu da pissedårlig. Ødelagde mange angreb. Jeg tror at han har scoret sit sidste mål for OB.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

      Giver dig ret st AK tog mange løb og bevægede sig meget. Men det er bare ikke nok og giver som karakter ikke mere end "flittig". Synes han ødelægger ofte sine gode aktioner selv, startede med en god aktion i en kontra god i den en men spillede den ikke færdigt eller tabte bolden endda på en utrolig dårlig måde.
      AK mangler desuden desværre hver målscorer-udstråling og kynisme. Det er virkeligt ikke god nok.
      AK havde flere gode offensive aktioner i dag, bl.a. sætter han to gode chancer op til Bashkim og Kløve, og han knokler hårdt i en uvant kantrolle. Ja, han smider også nogle bolde, men den øvelse kan vi jo også lave med mange andre spillere i dag. Og når vi snakker om målscorer-udstråling og kynisme, kan vi jo bare tage Bashkim så. Han er vores angriber i dag, han får nogle af de bedste muligheder, og han får ikke gjort det færdigt. Og så har han også nogle dårlige boldtab, ligesom AK havde det, og værst af alt, ligesom nogle af vores midterforsvarer havde det. Det blev for alvor dyrt.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

        Sikke dog en plat kritik!

        AK spiller på en meget uvant position som venstre kant i dag, og gør det glimrende situationen taget i betragtning. Han arbejder godt i presset sammen med resten af holdet, da det sad der i første halvleg, og han passede sit arbejde defensivt. Han sætter to glimrende chancer op til Bashkim og Kløve, og han turde at udfordre og true FCKer én mod én.

        Fair nok, at man ønsker sig noget andet end AK, men bare at svine ham til som automatreaktion er simpelthen til grin, især i en kamp, hvor han spiller en helt ny rolle i størstedelen af kampen, og arbejder hårdt på ligefod med resten af holdet, så længe de havde lunger til det. Dermed ikke sagt, at han spiller nogen perfekt kamp, og ikke kunne have gjort nogle ting bedre, men bare at pege på ham som syndebuk, som sædvanligt, er sgu for latterligt.

        https://streamable.com/chm5a
        Enig . AK får konstant kritik for at være uskarp mens der er en del som får stådreng på over Kadrii, selvom Kadrii er stort set lige så uskarp foran mål .
        I den anden ende kritiseres Lund, Lund og Ludwig tit mens Tverskov er den store helt trods stribevis af børnefejl i løbet af sæsonen.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

          AK havde flere gode offensive aktioner i dag, bl.a. sætter han to gode chancer op til Bashkim og Kløve, og han knokler hårdt i en uvant kantrolle. Ja, han smider også nogle bolde, men den øvelse kan vi jo også lave med mange andre spillere i dag. Og når vi snakker om målscorer-udstråling og kynisme, kan vi jo bare tage Bashkim så. Han er vores angriber i dag, han får nogle af de bedste muligheder, og han får ikke gjort det færdigt. Og så har han også nogle dårlige boldtab, ligesom AK havde det, og værst af alt, ligesom nogle af vores midterforsvarer havde det. Det blev for alvor dyrt.
          Nu er jeg den første som håber at jeg må spise mine ord men har tabt tiltro til AK. Når Baskim kommer til bolden i nærheden af eller i feltet så føles det spændende og i forventning af en scoring mens AK giver det ikke mere til mig. Han laver til dels fine ting - til han kommer i nærheden af feltet. Der virker det mest ret ideforladt, han tager de forkerte beslutninger, afleverer lidt for sent osv. . Desuden er han vel kun koncentreret på Bashkim, der var flere situationer hvor andre holdkammerater stod i en bedre position end Bashkim men AK så det vel ikke.
          Håber han viser mig allerede mod Lyngby at jeg tager fejl, men aktuelt er jeg skuffet i hensigt af AK.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

            Sikke dog en plat kritik!

            AK spiller på en meget uvant position som venstre kant i dag, og gør det glimrende situationen taget i betragtning. Han arbejder godt i presset sammen med resten af holdet, da det sad der i første halvleg, og han passede sit arbejde defensivt. Han sætter to glimrende chancer op til Bashkim og Kløve, og han turde at udfordre og true FCKer én mod én.

            Fair nok, at man ønsker sig noget andet end AK, men bare at svine ham til som automatreaktion er simpelthen til grin, især i en kamp, hvor han spiller en helt ny rolle i størstedelen af kampen, og arbejder hårdt på ligefod med resten af holdet, så længe de havde lunger til det. Dermed ikke sagt, at han spiller nogen perfekt kamp, og ikke kunne have gjort nogle ting bedre, men bare at pege på ham som syndebuk, som sædvanligt, er sgu for latterligt.

            https://streamable.com/chm5a
            Fuldstændig enig. At se AK spille idag, gav mig håb for, at han rent faktisk kan få en god sæson. Det handler ikke kun om mål.
            2 mål scoret idag burde være nok. Både Kadrii og AK spillede med pil op idag. Ak var især med til at trykker FCKs backlinie tilbage. de havde vel ikke et eneste overlap i første halvleg. Satans at vi ikke holder 2-0 til pause. Satans at der ikke dømmes offside ved 2-3, eller måske et straffe til os. Satans at vi ikke kan kontrollere damen fysisk, da han vel er den eneste trussel de har idag, satans at Gryte lige har et par Gryte redninger idag.
            Vi pillede i store perioder, Falk, Skov og Fischer ud af kampen, det ar vildt fedt at se. Men 0 point efter sådan en kamp.
            Føles lidt som Brøndby kampen om igen, på mange måder:-(

            Comment


              #21
              Kald mig jubeloptimist, men jeg har sjældent været så positiv efter et nederlag. Vi får en kongesæson med det hold her!

              Eneste minus, udover resultatet, er AK’s manglende selvtillid til at trykke af ude fra, han havde 4 åbne afslutningmuligheder som han forspildte.



              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                AK havde flere gode offensive aktioner i dag, bl.a. sætter han to gode chancer op til Bashkim og Kløve, og han knokler hårdt i en uvant kantrolle. Ja, han smider også nogle bolde, men den øvelse kan vi jo også lave med mange andre spillere i dag. Og når vi snakker om målscorer-udstråling og kynisme, kan vi jo bare tage Bashkim så. Han er vores angriber i dag, han får nogle af de bedste muligheder, og han får ikke gjort det færdigt. Og så har han også nogle dårlige boldtab, ligesom AK havde det, og værst af alt, ligesom nogle af vores midterforsvarer havde det. Det blev for alvor dyrt.
                Jeg er faktisk ret enig i dag. Ingen tvivl om jeg til alle tider ville vælge Bashkim frem for AK, men som jeg ser kampen er der intet ang. AK's præstation i dag, som berettiger til mere kritik end Bashkims. Begge failer dels på deres muligheder, men i særdeleshed i opspillet. Jeg tror kun det er i europæiske kampe at jeg har set hold, fange fck i omstillinger så mange gange, som OB gjorde i dag. Desværre løb det alt for ofte ud i sandet, fordi timingen i afleveringer og løb var skidt, og så kunne man måske savnecen smule mere egoisme og tro på egne evner. Ham deres græker/svensker, hvis navn jeg nødigt vil stave, var godt nok både tung og usikker. Ham burde de simpelthen have kørt mere på.
                jeg tror også at AK's udgangspunkt i venstre side i dag, bliver en forsmag på det vi kommer til at se, når SS lander om et par dage. Han spiller kant nu, og man kunne godt forestille sig at hans fart og teknik ville gøre sig bedre derude end AK's.

                ​​​​​

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                  Sikke dog en plat kritik!

                  AK spiller på en meget uvant position som venstre kant i dag, og gør det glimrende situationen taget i betragtning. Han arbejder godt i presset sammen med resten af holdet, da det sad der i første halvleg, og han passede sit arbejde defensivt. Han sætter to glimrende chancer op til Bashkim og Kløve, og han turde at udfordre og true FCKer én mod én.

                  Fair nok, at man ønsker sig noget andet end AK, men bare at svine ham til som automatreaktion er simpelthen til grin, især i en kamp, hvor han spiller en helt ny rolle i størstedelen af kampen, og arbejder hårdt på ligefod med resten af holdet, så længe de havde lunger til det. Dermed ikke sagt, at han spiller nogen perfekt kamp, og ikke kunne have gjort nogle ting bedre, men bare at pege på ham som syndebuk, som sædvanligt, er sgu for latterligt.

                  https://streamable.com/chm5a
                  Fuldstændig enig. AK var en af drivækræfterne i den velfiungerende offensiv og presspillet i første halvleg. Han gik ned, sammen med resten af holdet, i 2. halvleg, men i 1. halvleg var han god - og med en scoring havde han været fremragende. Selvfølgelig kan man også finde kritikpunkter. En AK for to sæsoner siden havde scoret en kasse - men lige nu mangler han tro på sig selv, og kunne have afsluttet flere gange hvor han vælger en aflevering eller en dribling for meget. Det ændrer ikke ved at det var en rigtig god indsats i går.

                  Comment


                    #24
                    Ja det var så 2 OB kampe i træk med off-side mål til modstanderne, som desværre ikke blev fløjtet. Glæder mig til VAR bliver implementeret.
                    Mvh PNL

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                      Ja det var så 2 OB kampe i træk med off-side mål til modstanderne, som desværre ikke blev fløjtet. Glæder mig til VAR bliver implementeret.
                      Mvh PNL
                      Man har følelsen af at det bliver mest hårdt for FCM,FCK,BIF. Men det må vi jo se om det faktuelt også bliver sådan

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Man har følelsen af at det bliver mest hårdt for FCM,FCK,BIF. Men det må vi jo se om det faktuelt også bliver sådan
                        Du har helt ret mht. hvilke klubber, jeg tror bliver hårdest ramt. Jeg har tidligere på forum nævnt de samme klubber, som dem vi er blevet mest bortdømt imod. Endvidere forekommer det mig, at de mest rutinerede dommere har "sværest" ved at være neutrale. De ønsker heller ikke at kommentere kendelser med TV efter kampene, hvorimod de yngre dommere godt kan kommentere og undskylde en afgørende fejlkendelse.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                          Ja det var så 2 OB kampe i træk med off-side mål til modstanderne, som desværre ikke blev fløjtet. Glæder mig til VAR bliver implementeret.
                          Mvh PNL
                          Ja VAR er en god hjælp, men ikke ufejlbarligt. vi har lige set 2 episoder under Copa America, hvor dommeren blot fastholdt sin temmelig tynde kendelse.
                          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Sikke dog en plat kritik!

                            AK spiller på en meget uvant position som venstre kant i dag, og gør det glimrende situationen taget i betragtning. Han arbejder godt i presset sammen med resten af holdet, da det sad der i første halvleg, og han passede sit arbejde defensivt. Han sætter to glimrende chancer op til Bashkim og Kløve, og han turde at udfordre og true FCKer én mod én.

                            Fair nok, at man ønsker sig noget andet end AK, men bare at svine ham til som automatreaktion er simpelthen til grin, især i en kamp, hvor han spiller en helt ny rolle i størstedelen af kampen, og arbejder hårdt på ligefod med resten af holdet, så længe de havde lunger til det. Dermed ikke sagt, at han spiller nogen perfekt kamp, og ikke kunne have gjort nogle ting bedre, men bare at pege på ham som syndebuk, som sædvanligt, er sgu for latterligt.

                            https://streamable.com/chm5a
                            Jeg syntes nu det var rimeligt sagligt, det kan man selvfølgelig altid være uenig i, men jeg har svært ved at se kritikken som decideret plat.

                            Jeg ER skuffet over AK, han er ubestridt truppens dyreste spiller, og derfor går det mig også på, når han over en længere periode ikke rigtig viser noget, der skulle retfærdiggøre dette. Min skuffelse er ikke møntet alene på denne præstation mod FCK.

                            Der var nok en grund til, at selv Oliver Lund, i slutningen af sidste sæson, stod før AK i hierakiet i angrebet (Og det siger ikke så lidt). Jeg er som sådan enig i nogle af dine argumenter, men det er bare efterhånden ikke længere en enlig svale, havde det bare være denne ene præstation, så ok.

                            Men AK’s generelle bundniveau er for lavt, og har været det over en længere periode. Desværre.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                              Enig . AK får konstant kritik for at være uskarp mens der er en del som får stådreng på over Kadrii, selvom Kadrii er stort set lige så uskarp foran mål .
                              I den anden ende kritiseres Lund, Lund og Ludwig tit mens Tverskov er den store helt trods stribevis af børnefejl i løbet af sæsonen.
                              Hvis vi kigger på AK og Bashkims statistik, fra sidste Superliga sæson, så lavede AK 2 mål i 32 kampe - Bashkim lavede 10 mål i 27 kampe.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                                Ja VAR er en god hjælp, men ikke ufejlbarligt. vi har lige set 2 episoder under Copa America, hvor dommeren blot fastholdt sin temmelig tynde kendelse.
                                Hej Sinus - VAR teknikken laver ikke fejl, men viser fakta. Det er så besluttet, at dommeren ved hjælp af VAR skal træffe den endelige dom. Det betyder så desværre også, som i flere episoder under Copa America, at "partiske" dommere fortsat kan afgøre fodboldkampe. Sådan vil det fortsat også kunne blive i Danmark, men jeg tror på, at den tydeliggørelse som VAR giver af tvivlsomme kendelser, vil øge presset på dommernes objektivitet. Mon ikke en dansk dommer, som for mange gange fastholder en fejlkendelse selv efter at have fået VAR-hjælp, ville få en ny sæson i en lavere række eller tidlig pensionering.

                                Comment

                                Working...
                                X