Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2019/20.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg

    Jeg ser OBs trup som marginalt bedre, 4-8. Hvis vi ser på spillet efter 26 runder så burde vi ud fra spille og chancer have været nr. 5.
    Ud fra den betragtning kan man vel sige at hvis stolpe ud/ind går lige op, så burde vi lande som nr. 5 ud fra spillet. Du kommenterer på truppen, så det er ikke helt det sammen

    Fandt expected point via Tapin på Twitter men kan ikke lige finde ud af at klippe det ind.
    Så du mener at vores trup er på niveau med Brøndby, FCN og AaBs ? Det er jeg godt nok ikke enig i. Spil og chancer? Vi har da spillet helt forfærdeligt ringe fodbold siden Oktober og helt frem til det vender i midten af Juni, hvor vi lignede en klar nedrykningskandidat. At vi så måske får en del mere på xg, fordi vi spiller vanvittigt defensivt og uden risiko overhovedet, kan jeg ikke bruge til så meget, det har absolut ikke været nogen godkendt sæson og trupsammensætningen har skreget til himlen.

    Jeg er dog imponeret over, at man fik det vendt og fandt løsningerne i truppens unge afdeling.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      Pisse heldige er imø at tage den for langt .. sa,let set synes jeg ikke der er noget at indvende mod det faktum at OB endte som 7er. Placeringerne 5-10 eller 4-8 er også top6 potentiale, og præcis som JH har udtrykt det ofte at OB pt ikke nødvendigvis er top6 hvert år.
      Der er lang vej fra "ikke nødvendigvis i top 6 hvert år" og så til 1 gang ud af 9.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

        Så du mener at vores trup er på niveau med Brøndby, FCN og AaBs ? Det er jeg godt nok ikke enig i. Spil og chancer? Vi har da spillet helt forfærdeligt ringe fodbold siden Oktober og helt frem til det vender i midten af Juni, hvor vi lignede en klar nedrykningskandidat. At vi så måske får en del mere på xg, fordi vi spiller vanvittigt defensivt og uden risiko overhovedet, kan jeg ikke bruge til så meget, det har absolut ikke været nogen godkendt sæson og trupsammensætningen har skreget til himlen.

        Jeg er dog imponeret over, at man fik det vendt og fandt løsningerne i truppens unge afdeling.
        Jeg er enig. Pas på ikke at falde i spingryden.

        Comment


          Nu ikke noget med at han så skal til OB da JMs kontrakt udløber der

          https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...orsens-i-2021/

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Nu ikke noget med at han så skal til OB da JMs kontrakt udløber der

            https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...orsens-i-2021/
            Kunne jeg også godt være bange for Thorborg vil synes er en god ide.
            men kommer nok helt an på hvad JM får bedevet i den kommende sæson

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

              Kunne jeg også godt være bange for Thorborg vil synes er en god ide.
              men kommer nok helt an på hvad JM får bedevet i den kommende sæson
              Ja det gør det nok. Men personligt vil jeg ikke bytte

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Ja det gør det nok. Men personligt vil jeg ikke bytte
                Umiddelbart enig. Mest fordi jeg gør kan lide JM. Men det er klart, hvis vi får et run igen uden sejre, så må han være færdig. Og med rette.
                Bo H vil jo komme til en noget større adresse, trods alt. Det tror jeg er usikkert om han kan omstille sig til

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                  Kunne jeg også godt være bange for Thorborg vil synes er en god ide.
                  men kommer nok helt an på hvad JM får bedevet i den kommende sæson
                  Nej det tror jeg bestemt ikke, Thorborg vil have rygklappere ikke halvgale personer der råber og skriger, derfor ville David Nielsen heller aldrig passe ind i Thorborgs OB.
                  Jeg synes det kunne være super spændende med Bo Henriksen som træner, for det han har udrettet i Horsens er på grænsen til mirakuløst. Måske er hans niche at sammentømre en trup hurtigt og få dem til at kæmpe for deres liv, men hvad nu hvis Bo rent faktisk havde transfermidler til rådighed og tid til at bygge et hold op med kvalitetsspillere? jeg gad virkelig godt se ham gøre forsøget. Det bliver helt sikkert ikke i Odense desværre, men spændende bliver det.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                    Umiddelbart enig. Mest fordi jeg gør kan lide JM. Men det er klart, hvis vi får et run igen uden sejre, så må han være færdig. Og med rette.
                    Bo H vil jo komme til en noget større adresse, trods alt. Det tror jeg er usikkert om han kan omstille sig til
                    Jeg ville anyday foretrække Bo, men det er jo nok en smagssag :-)

                    Comment


                      Ankersen færdig i AGF

                      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...rdig-i-klubben

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                        Så du mener at vores trup er på niveau med Brøndby, FCN og AaBs ? Det er jeg godt nok ikke enig i. Spil og chancer? Vi har da spillet helt forfærdeligt ringe fodbold siden Oktober og helt frem til det vender i midten af Juni, hvor vi lignede en klar nedrykningskandidat. At vi så måske får en del mere på xg, fordi vi spiller vanvittigt defensivt og uden risiko overhovedet, kan jeg ikke bruge til så meget, det har absolut ikke været nogen godkendt sæson og trupsammensætningen har skreget til himlen.

                        Jeg er dog imponeret over, at man fik det vendt og fandt løsningerne i truppens unge afdeling.
                        Jeg prøvede egentlig at holde trupperne ude af det, og anfægte om vi har været heldige eller ikke været heldige. Og det bedste mål jeg lige kan finde på det, er expected points, og det er ikke et forsøg på at gøre det til sandheden, men jeg synes at det er brugbart i at kvalificere diskussionen.
                        Top 6 bliver defineret efter 26 runder og derfor hr jeg valgt denne skæring. Det synes jeg giver mening.

                        Jeg synes ikke at trupsammensætningen skriger til himlen. Men det er ikke ensbetydende med at den sidder lige i skabet. Synes generelt at vurderingerne bliver meget sort/hvid og virkeligheden er bare meget mere nuanceret. Dertil kommer følelser og individuelle holdninger til spillere, ledelsen og strukturen samt meget mere

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg

                          Jeg prøvede egentlig at holde trupperne ude af det, og anfægte om vi har været heldige eller ikke været heldige. Og det bedste mål jeg lige kan finde på det, er expected points, og det er ikke et forsøg på at gøre det til sandheden, men jeg synes at det er brugbart i at kvalificere diskussionen.
                          Top 6 bliver defineret efter 26 runder og derfor hr jeg valgt denne skæring. Det synes jeg giver mening.

                          Jeg synes ikke at trupsammensætningen skriger til himlen. Men det er ikke ensbetydende med at den sidder lige i skabet. Synes generelt at vurderingerne bliver meget sort/hvid og virkeligheden er bare meget mere nuanceret. Dertil kommer følelser og individuelle holdninger til spillere, ledelsen og strukturen samt meget mere
                          Som jeg forstår det bygger xp på xg? Og hvis man går nærmere ned i xg fremgår det ret klart, at det ikke er vores skabt xg som slår ud, men derimod skabt xg imod os. Det vil sige, at vi har lukket ned, men vi har heller ikke skabt forfærdeligt meget. Jeg husker jo stadig en lang serie af kampe, hvor vi ikke scorede et mål i åbent spil og generelt et meget usammenhængende hold, hvor der har manglet løsninger. Spilletyperne er købt ind til to forskellige systemer, og derfor har JM hele sæsonen kæmpet med at finde relationerne på holdet, hvilket først til sidst lykkedes, men slet ikke de spillere, som man har kalkuleret med, og det er totalt uholdbart at bygge en trup op, hvor de forventede profiler ender på tribunen, og de lavtbetalte udviklingsspillere bliver bærende kræfter, så hænger tingene ikke sammen på lidt længere sigt.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                            Kunne jeg også godt være bange for Thorborg vil synes er en god ide.
                            men kommer nok helt an på hvad JM får bedevet i den kommende sæson
                            Jeg håber virkelig ikke at Thorborg vil bytte JM ud med Bo

                            Comment


                              Jeg forstår ikke hypen omkring BH. Synes han har præsteret med Horsens præcis som man kunne forvente med det spillermateriale. Han har valgt en absolut usympatisk spillestil, hvor man trækker tid, hakker modstandere ned, skriger for at påvirke dommeren og er forurettet, når det bliver påtalt. Jeg er stor fortaler for hårdt arbejde, men jeg ønsker det kombineret med flair og frem for alt at man spiller fair og med ære. Horsens er i mine øjne et aldeles usympatisk og ucharmerende hold, som jeg på ingen måde ville ønske ob skal være. Det er lykkedes BH at spinne sig til en fortælling, hvor han er godt nok for meget, men er mediernes darling, fordi han er god for en historie. Det smitter af på hele Horsens-holdet, som får lov til alt for meget i kampene, senest illustreret ved deres angreb på Frø og Jebali i de to kampe for nylig. Nej, jeg kan ikke se det fede ved BH og Horsens.
                              Sorrig og glæde de vandre til hobe,
                              lykke, ulykke de gange på rad,
                              medgang og modgang hinanden tilråbe,
                              solskin og skyer de følges og ad.
                              Jorderigs guld
                              er prægtig muld,
                              Himlen er ene af salighed fuld.
                              - Kingo, 1681

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg

                                Jeg prøvede egentlig at holde trupperne ude af det, og anfægte om vi har været heldige eller ikke været heldige. Og det bedste mål jeg lige kan finde på det, er expected points, og det er ikke et forsøg på at gøre det til sandheden, men jeg synes at det er brugbart i at kvalificere diskussionen.
                                Top 6 bliver defineret efter 26 runder og derfor hr jeg valgt denne skæring. Det synes jeg giver mening.

                                Jeg synes ikke at trupsammensætningen skriger til himlen. Men det er ikke ensbetydende med at den sidder lige i skabet. Synes generelt at vurderingerne bliver meget sort/hvid og virkeligheden er bare meget mere nuanceret. Dertil kommer følelser og individuelle holdninger til spillere, ledelsen og strukturen samt meget mere
                                Her er lidt "sort/hvid" virkelighed: Vi kom ikke i top 6 og i en serie af 10 kampe, vandt vi ikke nogen kampe.

                                Så søger man efter forklaringer, og ligesom Rasmus Ankersen fra Midtjylland mener jeg, at "stolpe ud/stolpe ind" kun har en betydning på den korte bane, men aldrig på den lange. Der vinder den, der er bedst forberedt, hvor jeg mener trupsammensætningen hører ind under.

                                Når en klub af vores størrelse, der siden mesterskabet i 1977 aldrig er gået længere end nu, 9 år uden at vinde noget, og som er den danske klub med tredjeflest europæiske kampe, ikke kan lande mere end én officiel målsætning, så er der efter min mening ikke brug for såkaldte "nuancer".

                                Der er ingen, der forventer top 6 hvert år. Men vi forventer ikke serier på 10 kampe uden sejre og 0-6 mod en næsten allerede nedrykket modstander.

                                Vi forventer ikke topspillere en mas, men vi forventer spillere, der gør holdet bedre og skaber begejstring.

                                Det kan godt være, at du får røde knopper af sort/hvid tankegangen, men for mig er det en naturlig del af al elitesport. Du når ikke til tops, hvis du bliver ved med at finde undskyldninger og de berømte nuancer for hvorfor et hold, en klub bliver ved med at fejle.

                                Nogle gange er det set uppet og kompetencerne hos de enkelte medarbejdere, der gør hele forskellen. Tiden vil vise om det er dét, de endelig har ramt rigtigt i Århus - en sportslig treenighed der bare passer sammen og som har større chancer for at drive projektet fremad, end vi har i Odense.

                                En treenighed der også passer til kulturen i Århus.

                                Jeg synes, som altid, at de såkaldte nuancer ofte kvæler behovet for at kappe hovedet af den berømte slange, fordi de hurtigt bliver til dårlige undskyldninger for at tingene ikke fungerer.

                                Så bliver processen talt ihjel, og så er toget kørt, hvis konkurrenterne har fundet opskriften og følger den.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X