Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2019/20.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

    Jeg kan love dig for det hænger langt ud af halsen på langt de fleste i engelsk fodbold. Også klubberne der risikerer at miste en masse fans.
    Det fungerer jo slet ikke i Prl i nuværende form.
    Hvor stor skal den offside være, for at den skal dømmes ... altså det bliver jo virkelig noget mystisk noget og jeg forudser bunker af problemer med når der pludselig skal være en flydende grænse.

    For mig at se ville det smarte være at ændre reglen til at man først er offside, når man er helt fra af den næstsidste spiller ... da det må være lidt nemmere at vurdere.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
      Det er kan godt være man kun er 3mm offside, men man er jo stadig offside? Jeg kan ikke rigtig se problemet udover at det selvfølgelig tager for lang tid.
      Nej, det er man ikke, for VAR kan slet ikke bedømme så marginale offsider, da systemet kan have en fejlmargin på op til næsten en halv meter, derfor er det også fuldstændigt absurd, at det bliver brugt så pedantisk som det gør. I NFL har man haft video review i over 30 år, og det nuværende system har eksisteret i 20 år, og selv med så mange år på bagen, bruges systemet stadig kun til at omstøde dommerkald, hvis videobilleder viser fuldstændigt uomtvisteligt bevis for, at dommerkaldet har været forkert. Det er ikke nok, at det ligner at en bold er inde over linjen fra en kameravinkel eller to, der SKAL være klart og tydeligt bevis.

      Det er ikke sådan VAR fungerer lige nu, når en spiller får omstødt et mål for at være en armhule foran sin modspiller, og det bringer i den grad spillet i miskredit. VAR burde være en opfindelse der tog de mest graverende fejl ud af spillet, og ellers lod fodbold være fodbold. Nu er VAR blevet et absurd millimeterdemokrati der skaber endnu flere frustrationer og skaber mere dommerdebat end der var i forvejen. Jeg havde i den grad mine bange anelser om, hvordan det her system skulle indføres, men at det er blevet gjort så skandaløst som det er blevet, det havde jeg alligevel ikke set komme. Man har absolut INTET taget ved lære af, hvordan man gør i andre sportsgrene.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
        Det er kan godt være man kun er 3mm offside, men man er jo stadig offside? Jeg kan ikke rigtig se problemet udover at det selvfølgelig tager for lang tid.
        Som det er nu i PL vil jeg hellere undvære VAR og tage de fejlkendelser som følger med at lade dommerne på banen dømme.
        med den helvedes tid det tager nu tænker jeg også TV som jo har total magt i fodbolden øjner muligheden for at smide reklamer ind mens VAR udmåler millimeter, og så er lider fodbolden for alvor et knæk.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

          Hvor stor skal den offside være, for at den skal dømmes ... altså det bliver jo virkelig noget mystisk noget og jeg forudser bunker af problemer med når der pludselig skal være en flydende grænse.

          For mig at se ville det smarte være at ændre reglen til at man først er offside, når man er helt fra af den næstsidste spiller ... da det må være lidt nemmere at vurdere.
          Som det er nu bliver det udregnet fra armhulen. Men er det fra foden rammer bolden, eller når den slipper foden i afleveringen? Hvordan ser folk i vognen det? Feks den på Teemu Pukki i går var jo til at græde over blev dømt.
          Har folk ikke set den bør de finde den. Reglerne må helt sikkert ændres så man ikke bliver dømt 11mm offside målt i en armhule.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

            Nej, det er man ikke, for VAR kan slet ikke bedømme så marginale offsider, da systemet kan have en fejlmargin på op til næsten en halv meter, derfor er det også fuldstændigt absurd, at det bliver brugt så pedantisk som det gør. I NFL har man haft video review i over 30 år, og det nuværende system har eksisteret i 20 år, og selv med så mange år på bagen, bruges systemet stadig kun til at omstøde dommerkald, hvis videobilleder viser fuldstændigt uomtvisteligt bevis for, at dommerkaldet har været forkert. Det er ikke nok, at det ligner at en bold er inde over linjen fra en kameravinkel eller to, der SKAL være klart og tydeligt bevis.

            Det er ikke sådan VAR fungerer lige nu, når en spiller får omstødt et mål for at være en armhule foran sin modspiller, og det bringer i den grad spillet i miskredit. VAR burde være en opfindelse der tog de mest graverende fejl ud af spillet, og ellers lod fodbold være fodbold. Nu er VAR blevet et absurd millimeterdemokrati der skaber endnu flere frustrationer og skaber mere dommerdebat end der var i forvejen. Jeg havde i den grad mine bange anelser om, hvordan det her system skulle indføres, men at det er blevet gjort så skandaløst som det er blevet, det havde jeg alligevel ikke set komme. Man har absolut INTET taget ved lære af, hvordan man gør i andre sportsgrene.
            Aldeles enig.
            Vil det mon ikke være muligt at lave en millimeter offside hvis man justerer de streger man måler med en lille smule?
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Aldeles enig.
              Vil det mon ikke være muligt at lave en millimeter offside hvis man justerer de streger man måler med en lille smule?
              Måske, men det vil jo nok kræve langt flere kameraer, og langt mere højteknologisk udstyr, og det får vi i hvert hvert fald ikke i Superligaen. Men som sagt, i NFL har man brugt over 30 år på at udvikle deres system, og de er stadig kommet frem til den konklusion, at man ikke vil lade video råde over marginalkendelser, kun situationer hvor der er klart og uomtvisteligt bevis, og jeg fatter ikke, hvordan man ikke er kommet til samme konklusion i fodbold. Alle offsider skal kunne bedømmes med det blotte øje og klappes af på 10 sekunder, ellers spiller vi videre. Alle benspænd, skub og handskendelser skal være tydelige overtrædelse at se for enhver, ellers spiller vi videre. Jeg fatter ikke, hvordan det kan være så svært.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                Måske, men det vil jo nok kræve langt flere kameraer, og langt mere højteknologisk udstyr, og det får vi i hvert hvert fald ikke i Superligaen. Men som sagt, i NFL har man brugt over 30 år på at udvikle deres system, og de er stadig kommet frem til den konklusion, at man ikke vil lade video råde over marginalkendelser, kun situationer hvor der er klart og uomtvisteligt bevis, og jeg fatter ikke, hvordan man ikke er kommet til samme konklusion i fodbold. Alle offsider skal kunne bedømmes med det blotte øje og klappes af på 10 sekunder, ellers spiller vi videre. Alle benspænd, skub og handskendelser skal være tydelige overtrædelse at se for enhver, ellers spiller vi videre. Jeg fatter ikke, hvordan det kan være så svært.
                Helt enig. Som det er nu står alt efterhånden til diskussion. Det ødelægger fodboldens flow og fodbold har altid været et simpelt spil. Det bør det fortsat være.

                Comment


                  Nyeste forlydender går heldigvis på VAR sandsynligvis ikke bliver indført i superligaen næste sæson.
                  Jeg mener også det bliver brugt forkert i de fleste lande. Så jeg håber det er rigtigt de udsætter det til man har fundet en bedre måde at bruge det på.
                  Start med at indføre målteknologi. Det er ikke så kompliceret. Så må vi leve med almindelige dommerfejl.

                  Comment


                    Fin vurdering af VAR:

                    https://m.facebook.com/story.php?sto...37236326515018

                    ;-)
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                      Nyeste forlydender går heldigvis på VAR sandsynligvis ikke bliver indført i superligaen næste sæson.
                      Jeg mener også det bliver brugt forkert i de fleste lande. Så jeg håber det er rigtigt de udsætter det til man har fundet en bedre måde at bruge det på.
                      Start med at indføre målteknologi. Det er ikke så kompliceret. Så må vi leve med almindelige dommerfejl.
                      Hvor har du læst det?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af PerserBIF Se indlæg

                        Hvor har du læst det?
                        Sandsynligvis her

                        https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ke-vi-er-klar/
                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          https://pbs.twimg.com/media/ENB-Z62WoAAQ1Jo.jpg
                          Det er derfor man ikke skal bruge VAR til offside med mindre det er tydeligt med det blotte øje.
                          Det er ødelæggende for fodbolden som det bliver brugt i England.

                          Comment


                            Har England nogensinde gjort noget godt for fodbolden?

                            Det var manageren og ejeren for klubberne der besluttede den vej de kører pt.

                            Alt tyder på det bliver anderledes op til næste sæson.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                              https://pbs.twimg.com/media/ENB-Z62WoAAQ1Jo.jpg
                              Det er derfor man ikke skal bruge VAR til offside med mindre det er tydeligt med det blotte øje.
                              Det er ødelæggende for fodbolden som det bliver brugt i England.
                              Justeringer er på vej .. heldigvis

                              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...-skal-justeres

                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/sports...t-et-godt-aar/

                                Hvad er en Transitionstræner?

                                Men lyder godt med en mentaltræner og at den økonomiske del ser bedre ud end længe.
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X