Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2019/20.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    under de glade EM dage sagde Ricardo noget i stil med, at en mand er en mand og en bøsse noget man gik på jagt med. Sproget og verden ændre sig.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
      under de glade EM dage sagde Ricardo noget i stil med, at en mand er en mand og en bøsse noget man gik på jagt med. Sproget og verden ændre sig.
      Det var også dumt dengang ...
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

        Det var også dumt dengang ...
        Dengang trak man på smilebåndet og lagde ik noget ondt i det så der blev intet stort nummer ud af det.
        Ligesom da lille Per sang : Jeg har set en rigtig negermand. Så var det jo ikke fordi han var racist ;-)

        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Tverskov skulle være klar til opstarten i Januar

          https://t.fyens.dk/artikel/kadrii-det-er-bedre-nu

          Comment


            Tverskov har haft et svingende efterår pga konstante småskader ifølge JM

            https://t.fyens.dk/artikel/ob-træner...lk-til-træning

            Comment


              Aab henter fodboldchef i FCN

              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-nordsjaelland

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Hvad er det for et latterligt navnecirkus der er begyndt på ledelsesgangene? Carsten V er ikke sportsdirektør i Brøndby, han er fodbolddirektør, og nu har AaB så ansat en fodboldchef, men mangler stadig en sportschef. Hvad fanden er forskellen?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Har aldrig hørt om manden. Men helt sikkert et skridt op for ham til en større klub.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                    Hvad er det for et latterligt navnecirkus der er begyndt på ledelsesgangene? Carsten V er ikke sportsdirektør i Brøndby, han er fodbolddirektør, og nu har AaB så ansat en fodboldchef, men mangler stadig en sportschef. Hvad fanden er forskellen?
                    Det handler om at opfinde nye stillinger så de kan få sugerøret ned i kassen. Det er meget enkelt.

                    Comment


                      Jeg genhørte forleden "den vrede podcast" fra Stemmer Fra Ådalen. Udover at det pga. sidste sæsons acceptable output endte forholdsvis lykkeligt, så hæftede jeg mig ved særligt én af Brix' kritikpunkter: manglen på strategi. I dårlige resultatmæssige perioder ser man sig ofte sur på både træner, spillertrup og den overordnede sportslige ledelse. Derfor synes jeg, at det er interessant, at netop hans kritik af en samlet strategi ligesom de andre blev forholdsvis hurtigt glemt igen. Jeg er med på, at Thorborg i et interview med SFÅ komme med lidt vage tilkendegivelser om top 6-ambitioner, men i en tid, hvor fx AGF har oprustet mht. budget, træningsanlæg og stadion, så bliver vi langsomt mere og mere distanceret ift. de nærmeste konkurrenter.

                      Har OB planer om at byde ind på våbenkapløbet, eller er vi tilfredse med den nuværende situation, hvor det grundlæggende set er et lotteri, om vi kommer i top 6? Hvad er planen 10 år frem? Vi har tilsyneladende investeret i akademiet, men hvad er planen med det? Jeg ser en stigende tendens til, at de spillere, der kommer op fra ungdomsholdene, stagnerer i deres udvikling, når de rammer førsteholdet - trods mere eller mindre kontinuerlig spilletid. Hvorfor er det sådan? Er de ganske enkelt ikke bedre?

                      Hvis vi tager AGF som eksempel, hvilke parametre er det så, vi skal kunne udkonkurrere dem på, når der skal hentes spillere? På nuværende tidspunkt er de foran sportsligt, facilitetsmæssigt og økonomisk. Det sidste parameter er vel scouting. Står vi bedre der? Der kan naturligvis ske oprustning, når vi får en ny sportschef ind af døren, men heller ikke på det punkt kan jeg se, at vi skulle stå nævneværdigt stærkere.

                      Kampen i går var endnu en reminder om, at vi er et aldeles middelmådigt hold mod et AaB-hold (vist nok mere større budget), som pånær Lucas Andersen er et ganske ordinært hold.

                      Jeg kan sagtens leve med den status, hvis planen er, at vi skal leve af vores U19-hold i fremtiden, og det er hér, investeringerne ligger. Men jeg mangler simpelthen en mere markant og tydeligt kommunikeret strategi fra ledelsen om, hvad fremtiden skal bringe - i særdeleshed i lyset af den oprustning, som AGF er i færd med.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                        Jeg genhørte forleden "den vrede podcast" fra Stemmer Fra Ådalen. Udover at det pga. sidste sæsons acceptable output endte forholdsvis lykkeligt, så hæftede jeg mig ved særligt én af Brix' kritikpunkter: manglen på strategi. I dårlige resultatmæssige perioder ser man sig ofte sur på både træner, spillertrup og den overordnede sportslige ledelse. Derfor synes jeg, at det er interessant, at netop hans kritik af en samlet strategi ligesom de andre blev forholdsvis hurtigt glemt igen. Jeg er med på, at Thorborg i et interview med SFÅ komme med lidt vage tilkendegivelser om top 6-ambitioner, men i en tid, hvor fx AGF har oprustet mht. budget, træningsanlæg og stadion, så bliver vi langsomt mere og mere distanceret ift. de nærmeste konkurrenter.

                        Har OB planer om at byde ind på våbenkapløbet, eller er vi tilfredse med den nuværende situation, hvor det grundlæggende set er et lotteri, om vi kommer i top 6? Hvad er planen 10 år frem? Vi har tilsyneladende investeret i akademiet, men hvad er planen med det? Jeg ser en stigende tendens til, at de spillere, der kommer op fra ungdomsholdene, stagnerer i deres udvikling, når de rammer førsteholdet - trods mere eller mindre kontinuerlig spilletid. Hvorfor er det sådan? Er de ganske enkelt ikke bedre?

                        Hvis vi tager AGF som eksempel, hvilke parametre er det så, vi skal kunne udkonkurrere dem på, når der skal hentes spillere? På nuværende tidspunkt er de foran sportsligt, facilitetsmæssigt og økonomisk. Det sidste parameter er vel scouting. Står vi bedre der? Der kan naturligvis ske oprustning, når vi får en ny sportschef ind af døren, men heller ikke på det punkt kan jeg se, at vi skulle stå nævneværdigt stærkere.

                        Kampen i går var endnu en reminder om, at vi er et aldeles middelmådigt hold mod et AaB-hold (vist nok mere større budget), som pånær Lucas Andersen er et ganske ordinært hold.

                        Jeg kan sagtens leve med den status, hvis planen er, at vi skal leve af vores U19-hold i fremtiden, og det er hér, investeringerne ligger. Men jeg mangler simpelthen en mere markant og tydeligt kommunikeret strategi fra ledelsen om, hvad fremtiden skal bringe - i særdeleshed i lyset af den oprustning, som AGF er i færd med.
                        .
                        fuldstændig enig. JH udtalte jo på et tidspunkt at " En klub som OB kan ikke forvente at komme i top 6 hvert år " Det kan han jo ikke sige uden konsekvenser, hvis ikke ledelsen er enig i udsagnet. Meget afhænger hvem der skal efterfølge Hansen. Vælger man endnu en bogholder, eller en mand med visioner.
                        Last edited by sinus; 10-12-2019, 14:38.
                        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                          .
                          fuldstændig enig. JH udtalte jo på et tidspunkt at " En klub som OB kan ikke forvente at komme i top 6 hvert år " Det kan han jo ikke sige uden konsekvenser, hvis ikke ledelsen er enig i udsagnet. Meget afhænger hvem der skal efterfølge Hansen. Vælger man endnu en bogholder, eller en mand med visioner.
                          Vi kan og vi forventer heller intet, især når man kigger på sammensætningen af truppen de seneste mange år.
                          Men selvom man kun har middelmådige evner og ambitioner så kan man jo godt have en enkelt god sæson.
                          Horsens, Silkeborg, FC Vestsjælland,Lyngby, Esbjerg, sønderjyske, Randers, AaB , AGF og ikke mindst FCN har alle enten vundet medaljer eller nået pokalfinalen siden 2011.
                          Hvis det ikke er de nævnte klubber vi kan sammenligne os med hvor er det så vi skal kigge hen og håbe vi får en enkelt sæson hvor holdet er sat ordenligt sammen?

                          JH har konstant dækket sig ind under at vi er for forvente og kræver sølvmedaljer, og at han jo skulle rydde op efter forgængerne samt at budgettet var/er stramt.

                          Det ville også være klædeligt hvis JH kendte forskel på ambitioner og forventninger.
                          Last edited by Magge; 10-12-2019, 19:46.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Hvad er det for et latterligt navnecirkus der er begyndt på ledelsesgangene? Carsten V er ikke sportsdirektør i Brøndby, han er fodbolddirektør, og nu har AaB så ansat en fodboldchef, men mangler stadig en sportschef. Hvad fanden er forskellen?
                            Har AaB ikke også håndbold og ishockey? Så har de vel en chef for hver sportsgren og en direktør for det hele ...
                            Derudover er der nogle juridiske ting ved titlen direktør som der ikke er som chef ..
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                              Har AaB ikke også håndbold og ishockey? Så har de vel en chef for hver sportsgren og en direktør for det hele ...
                              Derudover er der nogle juridiske ting ved titlen direktør som der ikke er som chef ..
                              Jeg tror det er ved at være 10 år siden, at de lukkede ned for deres håndbold- og hockeyprojekter, de har i hvert fald ikke haft noget med det at gøre i mange år snart, så det kan umuligt være det.

                              Hvis du læser pressemeddelsen er det også rimeligt tydeligt, at han ikke kommer til at have det overordnede ansvar for den sportslige del, og at man stadig arbejder på at ansætte en sådan. Jeg forstår bare intet af, at en "Fodboldchef" kan være en underordnet til en "Sportschef", når det forhelvede er fodbold vi spiller. Så kald det dog enten det ene eller det andet.

                              https://aabsport.dk/nyheder/2019/dec...oldchef-i-aab/

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                                Jeg tror det er ved at være 10 år siden, at de lukkede ned for deres håndbold- og hockeyprojekter, de har i hvert fald ikke haft noget med det at gøre i mange år snart, så det kan umuligt være det.

                                Hvis du læser pressemeddelsen er det også rimeligt tydeligt, at han ikke kommer til at have det overordnede ansvar for den sportslige del, og at man stadig arbejder på at ansætte en sådan. Jeg forstår bare intet af, at en "Fodboldchef" kan være en underordnet til en "Sportschef", når det forhelvede er fodbold vi spiller. Så kald det dog enten det ene eller det andet.

                                https://aabsport.dk/nyheder/2019/dec...oldchef-i-aab/
                                Ved ikke hvad der står af arbejdsopgaver i kontrakten men han overtager jo Poul Erik Andresens arbejdsopgaver og ikke Allan Gaardes ..

                                Hvem ved hvad OB’s Team Chef Steffen Nielsen laver? Uden sammenligning i øvrigt ..
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X