Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2019/20.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

    Hvordan kan de ikke være en del af det?
    De er et dansk hold, spiller i Superligaen, og har i efterhånden en del år skulle repræsentere Superligaen i Europa.

    Jeg kan jo heller ikke bare hive FcK ud af regnskabet, fordi de oftest gør det godt....... altså, nu begynder det at blive for useriøst. FcM er en del af billedet, hvad end du kan lide det eller ej.

    FcM er i øvrigt det andet højest rangerende danske hold i Europa. Og du siger selv at de "altid" er dårlige. Så hvis det andet højest rangerende hold, er så dårlige i Europa..... ja.... så siger det jo trods alt noget...

    Ja, men det har vi jo været igennem, og koefficient listen er stadig ikke et bevis for om Superligaen klarer sig over formåen, eller om det er andre ligaer der klarer sig under. Den siger ikke om det er et enkelt hold der trækker læsset, eller om en favorit har skuffet. Den siger ikke noget om, at hold fra èn liga har haft nemmere modstandere end hold fra andre ligaer har haft.
    Jeg forklarer gerne.

    Jeg mener ikke at FCM klarer sig over sin økonomiske formåen, jeg mener at superligaen klarer sig over sin formåen.

    FCM er nr. 2 fordi de kvalificerer sig hver gang, men de klarer sig relativt dårligt når de gør det.

    Koefficientlisten er det bedste instrument vi har og over den 5-årige periode udligner modstandernes styrke sig, så jo ... det er faktisk en ret præcis målestok og bestemt en seriøs måde at valuere ligaerne på.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

      Jeg forklarer gerne.

      Jeg mener ikke at FCM klarer sig over sin økonomiske formåen, jeg mener at superligaen klarer sig over sin formåen.

      FCM er nr. 2 fordi de kvalificerer sig hver gang, men de klarer sig relativt dårligt når de gør det.

      Koefficientlisten er det bedste instrument vi har og over den 5-årige periode udligner modstandernes styrke sig, så jo ... det er faktisk en ret præcis målestok og bestemt en seriøs måde at valuere ligaerne på.
      Men gør "Superligaen" nu også det? Synes da for det første, at en 16. plads vel svarer ok til, hvor vi sådan ca. burde ligge?? Derudover:
      Koefficientlisten ville være et godt instrument til at vurdere ligaerne, hvis det var et bredt udsnit (eller i det mindste bare flere hold) af ligaernes hold, der deltog, men det er bare ikke tilfældet. En del af ligaernes koefficientpoint er stærkt afhængige af, at nogle ganske få hold trækker et stort læs (og derfor øges tilfældigheden også). Det gælder i særdeleshed for Danmark, hvor FCK trækker et MEGET stort del af læsset. Og vi kan vist hurtigt blive enige om, at FCK's budget på ingen måde er repræsentativt for resten af holdene i ligaen. De er i en økonomisk klasse for sig selv.
      Så lidt fortegnet, så bruger du FCK's styrke (og økonomi) til at sammenligne os med de andre ligaer - ikke Superligaens styrke som helhed.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

        Men gør "Superligaen" nu også det? Synes da for det første, at en 16. plads vel svarer ok til, hvor vi sådan ca. burde ligge?? Derudover:
        Koefficientlisten ville være et godt instrument til at vurdere ligaerne, hvis det var et bredt udsnit (eller i det mindste bare flere hold) af ligaernes hold, der deltog, men det er bare ikke tilfældet. En del af ligaernes koefficientpoint er stærkt afhængige af, at nogle ganske få hold trækker et stort læs (og derfor øges tilfældigheden også). Det gælder i særdeleshed for Danmark, hvor FCK trækker et MEGET stort del af læsset. Og vi kan vist hurtigt blive enige om, at FCK's budget på ingen måde er repræsentativt for resten af holdene i ligaen. De er i en økonomisk klasse for sig selv.
        Så lidt fortegnet, så bruger du FCK's styrke (og økonomi) til at sammenligne os med de andre ligaer - ikke Superligaens styrke som helhed.
        Lige præcis. Det jeg startede med at sige var netop at FCK er lokomotivet og samtlige vogne er koblet af. Superligaen er piv elendig at kan slet i følge udviklingen i de 10 største ligaer. Med andre ord sakker vi mere og mere bagud.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

          Men gør "Superligaen" nu også det? Synes da for det første, at en 16. plads vel svarer ok til, hvor vi sådan ca. burde ligge?? Derudover:
          Koefficientlisten ville være et godt instrument til at vurdere ligaerne, hvis det var et bredt udsnit (eller i det mindste bare flere hold) af ligaernes hold, der deltog, men det er bare ikke tilfældet. En del af ligaernes koefficientpoint er stærkt afhængige af, at nogle ganske få hold trækker et stort læs (og derfor øges tilfældigheden også). Det gælder i særdeleshed for Danmark, hvor FCK trækker et MEGET stort del af læsset. Og vi kan vist hurtigt blive enige om, at FCK's budget på ingen måde er repræsentativt for resten af holdene i ligaen. De er i en økonomisk klasse for sig selv.
          Så lidt fortegnet, så bruger du FCK's styrke (og økonomi) til at sammenligne os med de andre ligaer - ikke Superligaens styrke som helhed.
          Det er ens for alle lande, hvor det selvfølgelig er de økonomisk stærkeste der er i Europa.
          Det er det bedste middel vi har til at måle styrkeforskellen.

          Nu er vi røget lidt ned de sidste par år, så derfor er det ikke længere så udtalt, men jeg vil fortsat mene at vi er over vores formåen, dog ikke med så meget som før og de andre skal til at byde ind ... ellers ender vi som nr. 20 eller deromkring, hvor jeg vil mene vi må være økonomisk/i forhold til vores lands størrelse.
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

            Det er ens for alle lande, hvor det selvfølgelig er de økonomisk stærkeste der er i Europa.
            Det er det bedste middel vi har til at måle styrkeforskellen.

            Nu er vi røget lidt ned de sidste par år, så derfor er det ikke længere så udtalt, men jeg vil fortsat mene at vi er over vores formåen, dog ikke med så meget som før og de andre skal til at byde ind ... ellers ender vi som nr. 20 eller deromkring, hvor jeg vil mene vi må være økonomisk/i forhold til vores lands størrelse.
            Nemlig, men toppen er jo ikke nødvendigvis repræsentativt for niveauet i ligaerne.

            Listen er udemærket ift. at sammenligne det øverste 5-6 lande, hvor der er mange hold med stor økonomi, og mange hold der deltager hvert år.

            Længere nede kommer det nede kan en enkelt kamp betyde pladser. Se bare på en evt. kamp mellem Young Boys og FCK

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

              Jeg forklarer gerne.

              Jeg mener ikke at FCM klarer sig over sin økonomiske formåen, jeg mener at superligaen klarer sig over sin formåen.

              FCM er nr. 2 fordi de kvalificerer sig hver gang, men de klarer sig relativt dårligt når de gør det.

              Koefficientlisten er det bedste instrument vi har og over den 5-årige periode udligner modstandernes styrke sig, så jo ... det er faktisk en ret præcis målestok og bestemt en seriøs måde at valuere ligaerne på.
              Helt fint :-)

              Jeg er enig i at det er et fint instrument, men det er ikke et bevis. Om modstanderens styrke udligner sig, det ser jeg heller ikke dokumentation for.
              Jeg er enig med dig omkring FcM.
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                Det var nu nok meget godt, at vi ikke endte med at satse på Thomas Mikkelsen som 1. målmand, selvom nogle agiterede for, at det kunne man godt. Han har slet slet ikke niveau.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Det var nu nok meget godt, at vi ikke endte med at satse på Thomas Mikkelsen som 1. målmand, selvom nogle agiterede for, at det kunne man godt. Han har slet slet ikke niveau.
                  Jeg stiller mig stadig undrende over for at nogle i alvor mente det dengang. til JH for at afhænde ham til Lyngby.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                    Jeg stiller mig stadig undrende over for at nogle i alvor mente det dengang. til JH for at afhænde ham til Lyngby.
                    Samme JH som hentede ham, så er det let at få thumps up

                    Comment


                      Så har Kent Nielsen også prøvet at være foran i denne sæson. Hvis det holder er det udemærket for os

                      Comment


                        Man må være imponeret over den speed FCN har, og ligeledes over ders svage forsvarsspil. SIF burde vel have ført 3-0 allerede

                        Comment


                          Rettelse nu 2-0, så reelt 4-0:-) odds 12 på sif var jo også vanvittigt inden uanset hvad det ender

                          Comment


                            Endnu en stor chance brændt, friløber. Hold kæft FCN de sejler

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                              Endnu en stor chance brændt, friløber. Hold kæft FCN de sejler
                              Pas nu på fcn fan .... Han kommer efter dig

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                                Pas nu på fcn fan .... Han kommer efter dig
                                haha:-) hvis han har set kampen kan han ikke være uenig. I så fald vil han total udstille sin manglende viden omkring fodbold:-)

                                Comment

                                Working...
                                X