Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - FCN. 17. april 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Slambert Se indlæg
    Det er for en stor del T.B´s skyld at det ser ud som det gør. Ud over et antal tværpasninger på egen bane og et los frem kan jeg ikke helt se hvad vores spilkoncept er.
    Jeg har tit oplevet at man prøver at tie problemerne ihjel , og jeg tænkte at det måtte være denne praksis Troels havde i tankerne til kampen mod FCN , det så unægteligt ud til vi prøvede at "stå kampen ihjel " .
    Og så er der noget om at øvelse gør mester , men i forhold til at lade Spellmann spille kant så mangler der uendelig meget øvelse før der kommer noget mester ud af det . Normalt kommer det meste af vores farlige opspil fra kanterne , men med Emil´s formnedgang og Kadrii´s lange vej tilbage ligger det til at det un vil kunne komme fra højre kant og det lukkede T.B ned for mod FCN.
    Spellmann har før spillet gode kampe som hængende angriber , men aldrig som kant så det var en tåbelig disposition at stille op som tilfældet var , især når vi samtidig ikke har en central midtbane mand som kan sætte en mand af eller skabe en chance til vores til tider meget tamme angriber .
    Noget andet er at en spiller med flere på hinanden følgende elendige præstationer som Ari har haft i foråret burde aldrig været kommet i betragtning til start 11éren .
    Kan nogen iøvrigt få øje på formålet med JBL´s lejemål ?
    Jeg er relativt enig. Rokeringer er ikke nødvandigvis af det onde, hvis der er en mening med dem, og de fungerer. Men at Ari er over JBL på venstre back, at bruge Spelmann (og Kasper Larsen) på kanten, og ikke give genvalg til Azer og Schoop er hul hovedet. Han skifter på de forkerte pladser, og holder fast i de forkerte spillere.

    Det er og bliver min store anke mod TB. Selvom han er en af ligaens mest erfarne trænere, kan han stadigvæk ret sjældent udmanøvrere modstanderen taktisk. Og det gælder også når vi møder hold med faste spillekoncepter, som FCN og FCK.
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Slambert Se indlæg
      Oveni problemet med at han lægger højrekant død ved at sætte Spellmann derud syntes jeg også han lukker ned for Ruud , syntes Ruud spiller skidt hvergang han får en ikke kantspiller foran sig.
      Helt enig. Ruud har været en af de bedste med en kant foran sig de sidste par kampe. Så det er en total idiotisk beslutning af TB.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
        Jeg er relativt enig. Rokeringer er ikke nødvandigvis af det onde, hvis der er en mening med dem, og de fungerer. Men at Ari er over JBL på venstre back, at bruge Spelmann (og Kasper Larsen) på kanten, og ikke give genvalg til Azer og Schoop er hul hovedet. Han skifter på de forkerte pladser, og holder fast i de forkerte spillere.

        Det er og bliver min store anke mod TB. Selvom han er en af ligaens mest erfarne trænere, kan han stadigvæk ret sjældent udmanøvrere modstanderen taktisk. Og det gælder også når vi møder hold med faste spillekoncepter, som FCN og FCK.
        Også rimelig enig ift rokeringer. Jeg er ret overbevist om at TB meget gerne spiller med Schoop på midten. Han er i hvert fald som snydt ud af næsen på den taktik han gerne vil spille. Nogen der har en ide om hvordan schoops skadessituation er? Schoop var jo skadet i optakten til foråret og havde bøvl med stramt baglår og hofte op til Sønderjyske-kampen. Måske bøvler han stadig med det. Det er umiddelbart den eneste forklaring jeg kan finde på han ikke er med fra start.

        Comment


          Hvis rygterne ifølge Stiften, er sande, så er Thorborg godt og grundigt træt af de mange sidste års 10 pladser og dårlige resultater, sportsligt!. Så hvis vi skal ud af dette dødvande, så er der jo en kærkomne lejlighed her til sommerens transfer vindue, til at få tilføre holdet noget kapital og sat pengene i truppen..........uden en form for kapital tilførelse til truppen, til køb af spillere, kommer vi ikke til at se nogen fremgang.

          Helt på det rene med at vi skal have vores egen ungdom med i truppen........men det kræver tid, og jeg ser ikke, hverken Høegh eller KL, være stabile nok til holdet...........der er de simpelthen for ustabile i tanke og handlings kræft...........er stadig skræmt over, hvordan Høegh bakker og bakker ved FCN's mål, uden at regere før det er for sent.....................

          Træneren skal der vel også kigges efter i sømmene, det er da skrækkeligt hvor svingene holdet er fra kamp til kamp hvad indstilling og handling angår.......

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Mad Dog Murdock Se indlæg
            Hvis rygterne ifølge Stiften, er sande, så er Thorborg godt og grundigt træt af de mange sidste års 10 pladser og dårlige resultater, sportsligt!. Så hvis vi skal ud af dette dødvande, så er der jo en kærkomne lejlighed her til sommerens transfer vindue, til at få tilføre holdet noget kapital og sat pengene i truppen..........uden en form for kapital tilførelse til truppen, til køb af spillere, kommer vi ikke til at se nogen fremgang.

            Helt på det rene med at vi skal have vores egen ungdom med i truppen........men det kræver tid, og jeg ser ikke, hverken Høegh eller KL, være stabile nok til holdet...........der er de simpelthen for ustabile i tanke og handlings kræft...........er stadig skræmt over, hvordan Høegh bakker og bakker ved FCN's mål, uden at regere før det er for sent.....................

            Træneren skal der vel også kigges efter i sømmene, det er da skrækkeligt hvor svingene holdet er fra kamp til kamp hvad indstilling og handling angår.......
            Jeg er nu mere rystet over at Uffe Beck får lov til at snyde 3 OBére på midten før han spiller den ud til John . Hvorfor begår Azer ikke et frispark ?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Mad Dog Murdock Se indlæg
              Hvis rygterne ifølge Stiften, er sande, så er Thorborg godt og grundigt træt af de mange sidste års 10 pladser og dårlige resultater, sportsligt!. Så hvis vi skal ud af dette dødvande, så er der jo en kærkomne lejlighed her til sommerens transfer vindue, til at få tilføre holdet noget kapital og sat pengene i truppen..........uden en form for kapital tilførelse til truppen, til køb af spillere, kommer vi ikke til at se nogen fremgang.

              Helt på det rene med at vi skal have vores egen ungdom med i truppen........men det kræver tid, og jeg ser ikke, hverken Høegh eller KL, være stabile nok til holdet...........der er de simpelthen for ustabile i tanke og handlings kræft...........er stadig skræmt over, hvordan Høegh bakker og bakker ved FCN's mål, uden at regere før det er for sent.....................

              Træneren skal der vel også kigges efter i sømmene, det er da skrækkeligt hvor svingene holdet er fra kamp til kamp hvad indstilling og handling angår.......
              Det har Thorborg da selv været en af de største syndere omkring ...

              FCN har da gjort det rimelig godt uden midler .... et mesterskab skabt på udvikling af holdet med de rigtige kompetencer ,,,
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Slambert Se indlæg
                Det er for en stor del T.B´s skyld at det ser ud som det gør. Ud over et antal tværpasninger på egen bane og et los frem kan jeg ikke helt se hvad vores spilkoncept er.
                Jeg har tit oplevet at man prøver at tie problemerne ihjel , og jeg tænkte at det måtte være denne praksis Troels havde i tankerne til kampen mod FCN , det så unægteligt ud til vi prøvede at "stå kampen ihjel " .
                Og så er der noget om at øvelse gør mester , men i forhold til at lade Spellmann spille kant så mangler der uendelig meget øvelse før der kommer noget mester ud af det . Normalt kommer det meste af vores farlige opspil fra kanterne , men med Emil´s formnedgang og Kadrii´s lange vej tilbage ligger det til at det kun vil kunne komme fra højre kant og det lukkede T.B ned for mod FCN.
                Spellmann har før spillet gode kampe som hængende angriber , men aldrig som kant så det var en tåbelig disposition at stille op som tilfældet var , især når vi samtidig ikke har en central midtbane mand som kan sætte en mand af eller skabe en chance til vores til tider meget tamme angriber .
                Noget andet er at en spiller med flere på hinanden følgende elendige præstationer som Ari har haft i foråret burde aldrig været kommet i betragtning til start 11éren .
                Kan nogen iøvrigt få øje på formålet med JBL´s lejemål ?
                nej har lidt problemer med at se det - men mon ikke han er kommet rimeligt billigt på græs heroppe ved os?
                Jeg tænker selv lidt at grunden til han ikke benyttes mere lige pt enten er fordi man ikke vil eller ikke kan handle en permanent aftale på plads...håber jeg tager fejl, men ari er faldet meget i niveau og momo bør ikke spille i den side, og så undres jeg ihvertfald over hans fravær

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                  Det har Thorborg da selv været en af de største syndere omkring ...

                  FCN har da gjort det rimelig godt uden midler .... et mesterskab skabt på udvikling af holdet med de rigtige kompetencer ,,,
                  og det er vi vel også godt på vej med - 3 signinger af egne talenter til starten af næste sæson; men derfor kan man jo sagtens investere lidt mønt i truppen og så finde nogle erfarne spillere i alderen 25-30, så der er noget at byggge holdet op om. Ruud er væk og amc og skoubo er måske ikke de mest oplagte forlængelser at lave....så en ny hb, en ny midtstopper og en angriber - det ville sgu pynte

                  Comment


                    Når alt kommer til alt, ja så er det desværre bare optimistiske gætterier. Dog konstrueret på baggrund af +10 års førstehåndserfaring, med mentaliteten i andre afkroge end fodbolddelen af emperiet.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Netsirk Se indlæg
                      Når alt kommer til alt, ja så er det desværre bare optimistiske gætterier. Dog konstrueret på baggrund af +10 års førstehåndserfaring, med mentaliteten i andre afkroge end fodbolddelen af emperiet.
                      so be it 👍
                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                        og det er vi vel også godt på vej med - 3 signinger af egne talenter til starten af næste sæson; men derfor kan man jo sagtens investere lidt mønt i truppen og så finde nogle erfarne spillere i alderen 25-30, så der er noget at byggge holdet op om. Ruud er væk og amc og skoubo er måske ikke de mest oplagte forlængelser at lave....så en ny hb, en ny midtstopper og en angriber - det ville sgu pynte
                        Det ville det da men jeg tror ikke det sker. Tror simpelthen ikke at bestyrelsen/ejerne smider flere gode penge efter dårlige. I så fald så aller tidligst til vinter hvis vores placering til den tid kræver det.
                        Tror JH's opgave er klar: få lortet til at balancere og det er det. Kan han så det er holdet har potentiale til lidt mere kan det være at der kommer noget fra koncernen i første omgang men da ejerkredsen blev udvidet og kapitalen styrket med kr. 60 mio. blev det meldt ud at det ikke var til bold ...
                        OB er i bedste tilfælde pynt og lagkage i koncernen men helt realistisk også et stort sort hul og måske vi skulle være beskedne nok til at sætte tæring efter næring ... Det er ikke hotel, konference, koncert mv delen der giver underskud i koncernen. At betale et par og 20 mio for at netværke i sponsorlounges kan nok gøres billigere og helt ærligt også mere attraktivt end at se OB spille på Tre For Park... Temmelig trist udsigt...
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                          Det ville det da men jeg tror ikke det sker. Tror simpelthen ikke at bestyrelsen/ejerne smider flere gode penge efter dårlige. I så fald så aller tidligst til vinter hvis vores placering til den tid kræver det.
                          Tror JH's opgave er klar: få lortet til at balancere og det er det. Kan han så det er holdet har potentiale til lidt mere kan det være at der kommer noget fra koncernen i første omgang men da ejerkredsen blev udvidet og kapitalen styrket med kr. 60 mio. blev det meldt ud at det ikke var til bold ...
                          OB er i bedste tilfælde pynt og lagkage i koncernen men helt realistisk også et stort sort hul og måske vi skulle være beskedne nok til at sætte tæring efter næring ... Det er ikke hotel, konference, koncert mv delen der giver underskud i koncernen. At betale et par og 20 mio for at netværke i sponsorlounges kan nok gøres billigere og helt ærligt også mere attraktivt end at se OB spille på Tre For Park... Temmelig trist udsigt...
                          men der kan vel godt hentes folk ind uden at ejerkredsen spytter i kassen igen? For nej jeg forventer heller ikke de lægger de store million beløb lige foreløbigt, og tror du har helt ret i JH har fået til opgave at balancere kassen. Men det gøres jo blandt andet også gennem sejre og placeringer, både gennem tv penge men vil ret beset også gennem de folk der kan lokkes på stadion...læste jeg korrekt et sted at vi har hentet hele 4!!! hjemmesejre i denne sæson - det er fandme ikke imponerende, og næppe noget der trækker flere folk ind.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                            men der kan vel godt hentes folk ind uden at ejerkredsen spytter i kassen igen? For nej jeg forventer heller ikke de lægger de store million beløb lige foreløbigt, og tror du har helt ret i JH har fået til opgave at balancere kassen. Men det gøres jo blandt andet også gennem sejre og placeringer, både gennem tv penge men vil ret beset også gennem de folk der kan lokkes på stadion...læste jeg korrekt et sted at vi har hentet hele 4!!! hjemmesejre i denne sæson - det er fandme ikke imponerende, og næppe noget der trækker flere folk ind.
                            Når vi kommer ud med så stort underskud som tilfældet er så er det ret tydeligt st sponsorer, billetindtægter, tv penge m.m. ikke dækker omkostningerne ved at have OB kørende... Indkøb og transferfee's kommer kun til at ske i det omfang at nogen sælges og helt ærligt så tror jeg ikke at vi har nogen der p.t. Kan sælges foråret meget mere end der kan hentes tilsvarende erstatninger for...
                            Jeg tror ikke at vi er færdig med at se en slankning af truppen, trænerstaben, de administrative m.m. og fremtidige erstatningers bliver egne talenter og spillere a la Azer og Lucas...
                            Vi kommer af med en del løntunge til sommer men jeg tror desværre at det er langt fra nok...
                            Det er en ond spiral for hvor gode spillere kan vi hente med det setup og ambitioner? Hvor mange af vores nuværende vil forlænge når bedre klubber vil have dem...
                            Vundet 4, tabt 4 og 5 uafgjorte. Målscore på 20-20...
                            Last edited by Plum; 19-04-2014, 22:57.
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Nå .. for at lede denne tråd tilbage på sporet , er der nogen som har opsnust en startopstillig ?

                              Håber på denne :
                              Toppel
                              Diarra Høegh Larsen J.B.L
                              Falk Azer COB Emil

                              Kadrii Bodul

                              Comment


                                nå hr slambert(sen)...............tilbage på sporet..............vi møder FCV ikke FCN
                                så forkert tråd

                                Comment

                                Working...
                                X