Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - FCN. 17. april 2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Det satme bare trist. Ja dommer teamet kan fejle. Men var det ikke 3 gang i dette forår. Hjemme mod Sønderjyske. Ude mod FCM. Ved så ikke helt om den var i orden. Også idag. Sker det en enkelt gang. Jamen fair. Det menneskeligt at fejle. Men når det sker så mange gange inde for få
    Kampe

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      Jeg tror stadig på at Diarra mangler noget i det offensive fordi han har fået at vide at det er vigtigere at han passer sine defensive pligter (bag Emio) end at han går til baglinien og lave indlæg med sit ringe venstreben.. tror det bliver anderledes når han kommer over i højre side ...
      Det er i hvert fald mere fair at vurdere ham når han kommer over i højre side. Jeg glæder mig meget til at se hvordan det går. Jeg tror sagtens du kan have ret i at han har fået at vide, at han skal holde igen med offensive løb, men det undrer mig nu alligevel, at han ikke oftere tager turen i de tilfælde hvor der er god plads. Det gør han forhåbentlig på søndag med et par geniale assists til følge:-)

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Som om vi på noget tidspunkt har været tæt på eller fortjent europæisk spil ... eller for den sags skyld ville magte det med nuværende og forventede kommende trup ..
        helt enig, ja vi er blevet snydt et par gange efterhånden. Men vi har været forfærdeligt ustabile og har jo intet at gøre i en EL kval

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
          Punkt 1.
          Min dreng på 5 år, som er meget retfærdig, spurgte i dag hvorfor dommeren snyder OB - og jeg må sige, at jeg lige på det tidspunkt ikke kunne finde ord. Få nu indført brug af tv-billeder til at afgøre kampafgørende situationer!

          Punkt 2.
          Nogle spillere er simpelthen ikke ret gode, og gode til at træffe beslutninger i kampen. Diarra giver på et tidspunkt et hjørnespark, hvor den nærmeste modstander er 10 meter fra ham - ligesom nogle clearinger ryger til hjørne i stedet for væk fra forsvarszonen. Daniel Høgh er faktisk også ret dårlig, og man kunne finde seriespillere der kunne spille hans position bedre end ham. Skulason er pissedårlig, Kadrii har pt. ikke niveau. Jeg synes heller ikke, at Troels Bech virker super engageret på bænken.

          Alfa omega. Der ligger et kæmpe arbejde at gøre i OB :(
          Ja, goddav du. Du kunne muligvis finde seriespillere, der havde bedre antrit end Høegh, men at de skulle være bedre midtstoppere - nej, mon dog??

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
            Lige den fejl der bliver begået idag, er der ingen grund til at indføre videoteknologi omkring. Den er så klokkeklart linjevogterens ansvar, at det skriger til himlen.

            De fleste linjevogtere havde fanget den, og jeg ved ikke hvorfor han står og sover i situationen. Det er hans ansvar at se hvor spillerne står i forhold til hinanden, Mtiliga står i en position over en meter foran Azer, og der er ingen undskyldninger for ikke at være opmærksom på ham.
            Men netop FORDI han står og sover, ville det da være relevant med en femte-dommer, der lige kunne give dommeren et prej via ørebøffen, og fortælle ham at hans linievogter havde fejlet... det tager vel et par sekunder, og så havde resultatet på tavlen rent faktisk været korrekt...

            Mvh

            MaxHH

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
              helt enig, ja vi er blevet snydt et par gange efterhånden. Men vi har været forfærdeligt ustabile og har jo intet at gøre i en EL kval
              Det er jo ikke ligefrem fordi holdene omkring os har mere at gøre i en EL kval.

              Aab, FCM, FCK og Efb er pt. et niveau eller to over OB i præstation.

              Men BIF, FCN, Randers, AGF og resten er da ikke afgørende bedre end OB.

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                Punkt 2.
                Nogle spillere er simpelthen ikke ret gode, og gode til at træffe beslutninger i kampen. Diarra giver på et tidspunkt et hjørnespark, hvor den nærmeste modstander er 10 meter fra ham - ligesom nogle clearinger ryger til hjørne i stedet for væk fra forsvarszonen. Daniel Høgh er faktisk også ret dårlig, og man kunne finde seriespillere der kunne spille hans position bedre end ham. Skulason er pissedårlig, Kadrii har pt. ikke niveau. Jeg synes heller ikke, at Troels Bech virker super engageret på bænken.
                Nu sad vi lige ud for, hvor Diarra skyder den ud, rigtigt han er ikke voldsomt presset der, men mener det var den rigtige beslutning, der kom en pæn klap salve fra stiften, om ikke han kunne prøve og sparke den ud til indkast, men godt tilfreds med hans indsats. Tror hans problem er venstre siden og hans venstre ben er bare for svagt til den side.

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                  Det var ikke mig men TB og DH ..

                  "OB spillede ikke en af deres bedste kampe i første halvleg. Efter 50 minutters spil blev ondt værre, da fynboernes anfører Anders Møller Christensen blev udvist, men det endte lidt overraskende med at være en fordel for OB. - Vi spiller en dårlig første halvleg, men jeg synes faktisk, vi får præsteret godt i anden halvleg efter udvisningen, hvor der var mere fight og bedre spil, sagde Troels Bech til Canal 8.

                  Inden dagens kamp havde OB ikke tabt i fem kampe, og fynboernes forsvarsspiller Daniel Høegh var da også ærgerlig over nederlaget til FC Nordsjælland, selv om han var glad for præstationen i anden halvleg.

                  - Vi tager os sammen. Vi løfter vores spil, og med lidt held havde vi stået med et point i dag, sagde han til Canal 8".


                  http://www.bt.dk/superligaen/aergerl...igt-underkendt
                  Jeg magter snart ikke at se på den halvhjertede indsats fra start mere. Hvis man ikke møder BIF, FCK, FCM etc. spiller holdet på 90 % med håndbremsen trukket: alt for langsom boldomgang, alt for få løb for hinanden og sløjt genpres. Det er mig en gåde at top-sportsfolk kan have så lidt vinderattitude og udvise så lidt vildskab.

                  Der skal modgang til og i går åbenbart dobbelt modgang før holdet leverer det, som det er i stand til i indstilling - og det først efter 52 minutter og endda på hjemmebane. Man sidder med en fornemmelse af, at OB mod den lange række af svage hold i ligaen kunne hente mange flere point, hvis indstillingen bare var i orden fra start og holdet gik 100 % efter sejren fra første sekund af hver kamp.

                  Hvad er der galt med det her OB-hold? Er det TB´s ansvar? Er holdet stadigvæk "sygt"? Er kollektivet ikke stærkt nok? Jeg fatter ikke, hvad der foregår.

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                    helt enig, ja vi er blevet snydt et par gange efterhånden. Men vi har været forfærdeligt ustabile og har jo intet at gøre i en EL kval
                    Det var der vel heller ikke mange der mente Esbjerg havde for et år siden. Efter 20 kampe havde de 19 point og et point ned til stregen. Økonomien var vist heller ikke til de vilde indkøb. Så vidt jeg husker var de meget tæt på konkurs året før men fik vist lidt livsvigtig indsprøjtning fra lokale.

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                      Jeg magter snart ikke at se på den halvhjertede indsats fra start mere. Hvis man ikke møder BIF, FCK, FCM etc. spiller holdet på 90 % med håndbremsen trukket: alt for langsom boldomgang, alt for få løb for hinanden og sløjt genpres. Det er mig en gåde at top-sportsfolk kan have så lidt vinderattitude og udvise så lidt vildskab.

                      Der skal modgang til og i går åbenbart dobbelt modgang før holdet leverer det, som det er i stand til i indstilling - og det først efter 52 minutter og endda på hjemmebane. Man sidder med en fornemmelse af, at OB mod den lange række af svage hold i ligaen kunne hente mange flere point, hvis indstillingen bare var i orden fra start og holdet gik 100 % efter sejren fra første sekund af hver kamp.

                      Hvad er der galt med det her OB-hold? Er det TB´s ansvar? Er holdet stadigvæk "sygt"? Er kollektivet ikke stærkt nok? Jeg fatter ikke, hvad der foregår.
                      Jeg tror der er nogle ret åbenlyse svar på dine afsluttende spørgsmål: Ja, ja og ja. Det er altid cheftrænerens ansvar at sætte et hold op fra start. Der eksisterer stadig en mental blokering i hovederne på vores spillere, der gør at håndbremsen bliver automatisk trukket, når man ikke lige føler man har trygheden i spillet. Kollektivet fungerer heller ikke godt nok; og det skyldes bl.a den mentale blokering, som gør at der ikke bliver løbet nok i perioder; og så begår vores såkaldte rutinerede spillere med Anders Møller i spidsen ALT for mange elementære fejl, både i organisation og indgreb. Som Thomas Dalgaard kækt sagde: "OB har et dårligt forsvar". Og det har vi. Bl.a fordi AMC simpelthen ikke har det, der skal til for at være styrmand for et Superliga-forsvar mere. Han lærer ikke godt nok fra sig; hans unge aspiranter render rundt og laver de samme urutinerede fejl, som han selv begår, og resultatet viste sig bl.a ved målet igår, hvor Daniel Høegh totalt mistede overblikket i kontraen, bakkede og overlod jagten af Joshua John til en anden, selv om han selv burde være gået til ham.

                      Så både det kollektive og de enkelte dele fungerer ikke godt nok. Og så stiller TB op med forkerte midtbanekonstellationer fra start. Det er tydeligt for mig, at Ari Skulason i øjeblikket render rundt og ligner én der overhovedet ikke kan spille fodbold. Han indrømmer selv, at han ikke har ramt niveauet, men alligevel bliver han foretrukket. Vores spil blev så meget bedre af at konstellationen Azer/Schoop kom i spil; fordi så blev boldene spillet med fart og idé, hvilket gjorde at vi til tider spillede bedre end et hold, der var 11 mod 10.

                      Så snart vi får sat spillet, så får vi også kollektivet med, for så smider de hæmningerne, og så kan vi altså spille noget ret god bold. Og så kommer forsvaret heller ikke så meget under pres.

                      Hvis det stod til mig spillede vi med Azer/Schoop i hver kamp; og hvis vi kan få gang i Emil Larsen igen, så skal Spellman/Skula ikke spille mere fra start lige foreløbigt. Vi skal ikke LØBE os selv i gang, vi skal SPILLE os selv i gang.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                        Jeg magter snart ikke at se på den halvhjertede indsats fra start mere. Hvis man ikke møder BIF, FCK, FCM etc. spiller holdet på 90 % med håndbremsen trukket: alt for langsom boldomgang, alt for få løb for hinanden og sløjt genpres. Det er mig en gåde at top-sportsfolk kan have så lidt vinderattitude og udvise så lidt vildskab.

                        Der skal modgang til og i går åbenbart dobbelt modgang før holdet leverer det, som det er i stand til i indstilling - og det først efter 52 minutter og endda på hjemmebane. Man sidder med en fornemmelse af, at OB mod den lange række af svage hold i ligaen kunne hente mange flere point, hvis indstillingen bare var i orden fra start og holdet gik 100 % efter sejren fra første sekund af hver kamp.

                        Hvad er der galt med det her OB-hold? Er det TB´s ansvar? Er holdet stadigvæk "sygt"? Er kollektivet ikke stærkt nok? Jeg fatter ikke, hvad der foregår.
                        uanset hvad, må vi konstatere at OB sjældent spiller godt i, med enkelte undtagelser, i hele kampe og flere kampe i træk. Interviewet efter kampen til OBTV med RF synes jeg ligner en spiller med resignerende og opgivende attitude over hele tiden at stå og sige "vi ramte ikke vores niveau", men jo, det er netop det vi oplevede i går...igen. De få kampe der er leveret på niveau de kalder "vores niveau" er så sjældent set, at det må være de kampe der præsteres over det vanelige niveau. Jeg aner ikke hvad der skal til at løse problemet, men mit bedste bud er lederskab på banen, i det at de "naturlige" ledere ikke, af forsk. årsager ikke har den nødvendige udstråling og karisma og indflydelse på banen, det er et èet bud på det, men næppe det eneste ting der kan forbedres.
                        Last edited by manner; 18-04-2014, 07:58.
                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                          Jeg magter snart ikke at se på den halvhjertede indsats fra start mere. Hvis man ikke møder BIF, FCK, FCM etc. spiller holdet på 90 % med håndbremsen trukket: alt for langsom boldomgang, alt for få løb for hinanden og sløjt genpres. Det er mig en gåde at top-sportsfolk kan have så lidt vinderattitude og udvise så lidt vildskab.

                          Der skal modgang til og i går åbenbart dobbelt modgang før holdet leverer det, som det er i stand til i indstilling - og det først efter 52 minutter og endda på hjemmebane. Man sidder med en fornemmelse af, at OB mod den lange række af svage hold i ligaen kunne hente mange flere point, hvis indstillingen bare var i orden fra start og holdet gik 100 % efter sejren fra første sekund af hver kamp.

                          Hvad er der galt med det her OB-hold? Er det TB´s ansvar? Er holdet stadigvæk "sygt"? Er kollektivet ikke stærkt nok? Jeg fatter ikke, hvad der foregår.
                          Jeg er meget på linie med dig. Man sidder her på sidelinien og tænker, at folk der er så heldige, at de lever af (må man formode) noget, de elsker, de burde kunne sætte sig selv op til kampene. Jeg tror bare ikke virkeligheden er sådan. De behøver et sidste skub af en kompentent mand på sidelinien. Eller den rette træning. Eller den rette gejst i hverdagene mellem kampene. Den skal komme et sted fra.

                          Når jeg ser OB's kampe, så har jeg i snart en del år manglet at se det "gammel-kendte" fra OB: Vilje af stål, jern-fysik, intens fight på banen. Måske er det helt bevidst, at det slet ikke er sådan, der skal spilles længere - men fight og vilje behøver ikke være lig med hårdt fysisk spil. Mangler at se de lyse ud af øjnene på spillerne. Vi har ingen spillere, hvor man som tilskuer sidder og tænker: "Fuck, hvis han ikke når bolden, så slagter han ham". Dét blik og den attitude vil jeg gerne se fra spillerne (uden at det der "slagter han ham" behøver føres ud i livet).

                          Sidst jeg så noget i ovenstående stil med vilje, gejst og fysik, det må være under Bruce Rioch. Siden da er dette bare dalet og dalet. De dage, hvor OB på en dårlig dag, alligevel "kværnede" en uafgjort hjem på ren vilje og fysik er forbi. De dage, hvor man det sidste kvarter af kampene sad og tænkte, at det her skal OB nok klare, er forbi. I stedet sidder man med nerverne udenpå tøjet - selv ved en 2 måls føring - og er bange for, at det hele pludselig kolapser.

                          Jeg er med på, at alle kan have en dårlig dag på banen. Alle kan have en dårlig dag i livet. Alle kan ramme en dag, hvor spillet bare overhovedet ikke kører. Det er menneskeligt. Men det er sgu også menneskeligt at trække sig selv lidt op ved hårrødderne og sige til sig selv, at så kæmper jeg fandme røven ud af bukserne for holdet. Der er godt nok langt mellem, at ovenstående sker. Jeg har set alt for meget "slåen op i banen", når tingene ikke lige spiller. Med andre ord: Jeg kan nemt leve med et nederlag til OB, hvis jeg kan se, at spillerne på banen virkelig kæmpede for det.

                          Jeg vil se vilje og gejst på banen - ikke den der vattede indstilling, som vi har set så ofte de senere år.
                          Last edited by obforever; 18-04-2014, 08:41.
                          Mvh Kent

                          Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                            Jeg er meget på linie med dig. Man sidder her på sidelinien og tænker, at folk der er så heldige, at de lever af (må man formode) noget, de elsker, de burde kunne sætte sig selv op til kampene. Jeg tror bare ikke virkeligheden er sådan. De behøver et sidste skub af en kompentent mand på sidelinien. Eller den rette træning. Eller den rette gejst i hverdagene mellem kampene. Den skal komme et sted fra.

                            Når jeg ser OB's kampe, så har jeg i snart en del år manglet at se det "gammel-kendte" fra OB: Vilje af stål, jern-fysik, intens fight på banen. Måske er det helt bevidst, at det slet ikke er sådan, der skal spilles længere - men fight og vilje behøver ikke være lig med hårdt fysisk spil. Mangler at se de lyse ud af øjnene på spillerne. Vi har ingen spillere, hvor man som tilskuer sidder og tænker: "Fuck, hvis han ikke når bolden, så slagter han ham". Dét blik og den attitude vil jeg gerne se fra spillerne (uden at det der "slagter han ham" behøver føres ud i livet).

                            Sidst jeg så noget i ovenstående stil med vilje, gejst og fysik, det må være under Bruce Rioch. Siden da er dette bare dalet og dalet. De dage, hvor OB på en dårlig dag, alligevel "kværnede" en uafgjort hjem på ren vilje og fysik er forbi. De dage, hvor man det sidste kvarter af kampene sad og tænkte, at det her skal OB nok klare, er forbi. I stedet sidder man med nerverne udenpå tøjet - selv ved en 2 måls føring - og er bange for, at det hele pludselig kolapser.

                            Jeg er med på, at alle kan have en dårlig dag på banen. Alle kan have en dårlig dag i livet. Alle kan ramme en dag, hvor spillet bare overhovedet ikke kører. Det er menneskeligt. Men det er sgu også menneskeligt at trække sig selv lidt op ved hårrødderne og sige til sig selv, at så kæmper jeg fandme røven ud af bukserne for holdet. Der er godt nok langt mellem, at ovenstående sker. Jeg har set alt for meget "slåen op i banen", når tingene ikke lige spiller. Med andre ord: Jeg kan nemt leve med et nederlag til OB, hvis jeg kan se, at spillerne på banen virkelig kæmpede for det.

                            Jeg vil se vilje og gejst på banen - ikke den der vattede indstilling, som vi har set så ofte de senere år.
                            det er jeg overordnet enig dig, men jeg sidder dog alligevel med en fornemmelse at det faktisk var det vi så i går, hvor OB vel kværnede FCN med 10 mand mod 11 og så til sidst heldigt får scoret et livgivende mål, og endnu mere uheldigt annulleres scoringen p.gr.a. en blødning hos en linevogter.
                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              det er jeg overordnet enig dig, men jeg sidder dog alligevel med en fornemmelse at det faktisk var det vi så i går, hvor OB vel kværnede FCN med 10 mand mod 11 og så til sidst heldigt får scoret et livgivende mål, og endnu mere uheldigt annulleres scoringen p.gr.a. en blødning hos en linevogter.
                              Men hvorfor skal der 2 gange modgang til, før spillerne "får lyst til" at give sig 100 % i et game hvor alt andet en 100 % fører til middelmådighed? Holdet sætter sig gang på gang i "op ad bakke" situationer i stedet for selv at styre mod en succes.

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                                Men hvorfor skal der 2 gange modgang til, før spillerne "får lyst til" at give sig 100 % i et game hvor alt andet en 100 % fører til middelmådighed? Holdet sætter sig gang på gang i "op ad bakke" situationer i stedet for selv at styre mod en succes.
                                Det er sikkert også det spørgsmål TB kæmper med og svaret blæser i vinden. Måske er det mentale blokeringer, måske for stramme taktiske bånd og måske mangler der markante ledere på holdet....alle bud er gode, men måske er svaret mere enkelt end de lidt diffuse ting og det kan sagtens være at holdet "bare" trænger til en længere succesperiode hvor de rent faktisk selv oplever at spille godt.
                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X