Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt VFF-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Optakt VFF-OB

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...nde-mod-viborg

    "De kæmper for overlevelse" ... "altid svært at møde et hold der arbejder 100%" ... underforstået som at det gør OB ikke eller?

    Når det så er sagt så er det en kamp vi skal vinde og det bør vi også kunne gøre. Mig bekendt er stort set hele truppen til rådighed, de lover godt vejr, det er 9 dage siden sidste kamp og generelt kan jeg ikke se hvad undskyldningen skulle være..

    Vi har endda en del alternativer der må gøre det svært for TB at sætte det rigtige hold da en del spillere har vist sig frem på det sidste. AMC tilbage fra karantæne, JBL har gjort det fint på backen og længere fremme, Diarra har ikke spillet sig af, Azer har gjort det fremragende og selv Bodul har haglet et par stykker ind .. måske man ligefrem kan sige at de spillere der ikke viser sig fra den bedste side som en forholdsvis anonym Emil i sidste kamp kan blive presset på trods af at være en "sikker starter"?

    Sejr er simpelthen bare nødvendigt..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    #2
    Mon ikke at vi starter som sidst. Hvis Skoubo bliver klar. Ellers bliver det nok med Spelmann..

    men mange byder sig til, så det bliver ikke let for Troels

    Comment


      #3
      En meget afgørende og frygtet kamp. Viborg skal bruge sejr, de har en målscorer, og de virker langt fra som et hold, der mentalt er på vej i 1.div. Vi savner en goalgetter, men har til gengæld spiller godt de seneste kampe. Den er så meget på vippen: kan vi få sat spillet og presset Viborg aggressivt, så tror jeg vi kan tage den; hvis Viborg til gengæld får succes med at slå kampen i stykker og gøre den rodet, så kan alt ske, men mest på deres præmisser. Det bliver en neglebider.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...nde-mod-viborg

        "De kæmper for overlevelse" ... "altid svært at møde et hold der arbejder 100%" ... underforstået som at det gør OB ikke eller?

        Når det så er sagt så er det en kamp vi skal vinde og det bør vi også kunne gøre. Mig bekendt er stort set hele truppen til rådighed, de lover godt vejr, det er 9 dage siden sidste kamp og generelt kan jeg ikke se hvad undskyldningen skulle være..

        Vi har endda en del alternativer der må gøre det svært for TB at sætte det rigtige hold da en del spillere har vist sig frem på det sidste. AMC tilbage fra karantæne, JBL har gjort det fint på backen og længere fremme, Diarra har ikke spillet sig af, Azer har gjort det fremragende og selv Bodul har haglet et par stykker ind .. måske man ligefrem kan sige at de spillere der ikke viser sig fra den bedste side som en forholdsvis anonym Emil i sidste kamp kan blive presset på trods af at være en "sikker starter"?

        Sejr er simpelthen bare nødvendigt..
        rart at troels for en gangs skyld har et luksus problem, det er nu engang at foretrække frem for det modsatte.

        Diarra har ikke spillet sig af nej - men med ari og især jbl klar kan jeg ikke finde plads til ham - som andet en back up for ruud. Han bør ikke spille vb mere medmindre det er strengt nødvendigt.
        Forventer at midtforsvaret igen kommer til at bestå af amc og kl.
        Emil mener jeg stadig bør starte - syntes det så småt begyndte at se lidt bedre ud sidst, men der er et stykke til efterårsformen - ladd os håbe han finder den snarest.

        angrebet; bodul burde næste have chance til at bevise at han kan score mål, og at sidste kamp ikke var en enlig svale (hvad jeg, belært af hans tidligere præstationer desværre frygter)
        Og så håber jeg snart kadrii er klar på noget mere spilletid - og helst i angrebet og ikke ude på kanten tak.

        kom så OB - sejr og 3 point så vi kan få skabt en smule luft til den bundkamp

        Comment


          #5
          Jeg synes i hvert fald midtbanen, skal bestå af Schoop og Azer igen. De fungere sgu godt sammen og sammen og flowet i spillet har været bedre med dem, end hidtil i foråret. Desuden syntes jeg ikke Ari og Spelmann dominerede midtbanen nok sidst vi mødte Viborg, så derfor lægger den meget til de to igen.
          Høegh træner først med fra i morgen af, og der blev begået enkelte fejl, der kunne have kostet dyrt sidst, så AMC må ind igen, selvom han da absolut ikke har været fejlfri, så er jeg mere tryg med KL og AMC.
          Bodul føler jeg skal have chancen efter hans flotte indhop sidst. Selvfølgelig er frygten for at han flopper igen igen... til stede, men der er en faktor der giver mig forhåbninger om at han går ind og rammer topniveauet, som jo faktisk er ganske højt. I forhold til hans startpladser i de to første kampe i foråret, er vi begyndt at få mere flow i spillet og være mere på bolden. Bodul har tendenser til at være i hopla, når holdet er i hopla. Derfor tror og håber jeg, at vi går ud og får et stort spilovertag imod Viborg og dermed mest får Bodul til at arbejde mest frem i banen. Han har det med at falde helt ud, når han skal arbejde mest defensivt i banen, og det resultere i at han slet ikke formår at trække bolde til sig og tage de løb som forventes af en frontangriber. Får vi presset Viborg i bund, tvinger vi ikke Bodul til at arbejde så hårdt defensivt, og dermed har han måske større overskud og motivation til at lave de lækkerier og mål, som er så hårdt savnet.
          Måske er det blot mig, der ser det sådan, fordi jeg egentlig godt kan lide Bodul, men jeg synes klart, der er en mærkbar forskel i hans præstationer når holdet har flow i spillet, i forhold til kampe, hvor modstanderen er mest på bolden. Han er jo humørspiller

          Comment


            #6
            Vi stiller nok op sådan her i weekenden (kun ændringer):

            forsvar: ruud - kasper - Daniel - skulason
            midtbane: Spelmann - Azer - Shoop - Emil
            Angreb - Falk - Bodul
            JH Barometer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
            JM Barometer 1
            2 3 4 5 6 7 8 9 10

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Claus Se indlæg
              Vi stiller nok op sådan her i weekenden (kun ændringer):

              forsvar: ruud - kasper - Daniel - skulason
              midtbane: Spelmann - Azer - Shoop - Emil
              Angreb - Falk - Bodul
              Det håber jeg satme ikke...

              Spelmann kan ikke spille kant, Falk kan ikke spille angriber, Høegh har været skadet hele ugen, og Bodul er stadig den langsomste angriber i ligaen.

              Jeg håber virkelig den hedder:

              ...............Toppel
              Ruud......AMC.....KL.......Ari
              Falk......Schoop..Azer...Emil
              ............Spelmann
              ...............Mos
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg

                ...............Toppel
                Ruud......AMC.....KL.......Ari
                Falk......Schoop..Azer...Emil
                ............Spelmann
                ...............Mos
                Den håber jeg så heller ikke på :-)

                I mine øjne er Ari stadig vores mest stabile og i det hele taget bedste centrale midtbanespiller. På backen mangler han stadig at imponere mig.

                Jeg ville meget gerne se ham danne midterakse på midtbanen med Azer - og så vil jeg gerne have JBL ind på bakcen. Han har imponeret mig, både offensivt og defensivt. Håber man kigger på at hente ham ind på en længere aftale fra sommer af. Hvis man allerede nu kan fornemme, at det ikke er realistisk kan jeg bedre acceptere hvis man vælger ikke at bruge ham.

                Så jeg vil gerne se en opstilling som denne:

                Toppel
                Ruud - AMC - KL - JBL
                Falk - Ari - Azer - Emil
                Spelmann
                Skoubo/Mos

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                  Den håber jeg så heller ikke på :-)

                  I mine øjne er Ari stadig vores mest stabile og i det hele taget bedste centrale midtbanespiller. På backen mangler han stadig at imponere mig.

                  Jeg ville meget gerne se ham danne midterakse på midtbanen med Azer - og så vil jeg gerne have JBL ind på bakcen. Han har imponeret mig, både offensivt og defensivt. Håber man kigger på at hente ham ind på en længere aftale fra sommer af. Hvis man allerede nu kan fornemme, at det ikke er realistisk kan jeg bedre acceptere hvis man vælger ikke at bruge ham.

                  Så jeg vil gerne se en opstilling som denne:

                  Toppel
                  Ruud - AMC - KL - JBL
                  Falk - Ari - Azer - Emil
                  Spelmann
                  Skoubo/Mos
                  den opstilling kan jeg godt leve med, men jeg mener også at duo'en Azer/Schoop har vist sig god og stærk og derfor er det relevant at diskutere om der i en opstilling med Schoop på midten, og med en Azer i forrygende form, vil være plads til Ari, hvis vi vil have JBL på vb. Spelmann har ved flere lejligheder vist sig at fungere godt i en lidt fri rolle bag angriberne og han er, når han nærmer sig målet en resolut afslutter med svingende kvalitet
                  Believe OB

                  ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                    den opstilling kan jeg godt leve med, men jeg mener også at duo'en Azer/Schoop har vist sig god og stærk og derfor er det relevant at diskutere om der i en opstilling med Schoop på midten, og med en Azer i forrygende form, vil være plads til Ari, hvis vi vil have JBL på vb. Spelmann har ved flere lejligheder vist sig at fungere godt i en lidt fri rolle bag angriberne og han er, når han nærmer sig målet en resolut afslutter med svingende kvalitet
                    ikke umiddelbart hvis azer og schoop er inde på midten, men må vi stille op med en 13-14 mand på banen så måske..... ;)

                    - kan ikke helt tyde om du taler for spelmann i en mere fri rolle bag ved angriberen. ;)

                    mit problem med spelmann bag en angriber er at jeg syntes ikke vi har en angriber der i sig selv er god nok til at lægge alene på toppen...mos fylder ikke nok, bodul har ud over de 2 kasser sidst ikke leveret og skoubo er en glimrende opspilsstation - men der skulle helst være nogle omkring ham til at samle nedfaldet op.

                    men hold nu op hvor er det glædeligt at det er positive problemer vi diskuterer ifbl med start 11....sgu godt der kommer noget konkurrence - omend det da vil være jævnt træls for dam af ari/spelmann/azer/schoop/jbl der trækker nitten og må starte på bænken.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                      ikke umiddelbart hvis azer og schoop er inde på midten, men må vi stille op med en 13-14 mand på banen så måske..... ;)

                      - kan ikke helt tyde om du taler for spelmann i en mere fri rolle bag ved angriberen. ;)

                      mit problem med spelmann bag en angriber er at jeg syntes ikke vi har en angriber der i sig selv er god nok til at lægge alene på toppen...mos fylder ikke nok, bodul har ud over de 2 kasser sidst ikke leveret og skoubo er en glimrende opspilsstation - men der skulle helst være nogle omkring ham til at samle nedfaldet op.

                      men hold nu op hvor er det glædeligt at det er positive problemer vi diskuterer ifbl med start 11....sgu godt der kommer noget konkurrence - omend det da vil være jævnt træls for dam af ari/spelmann/azer/schoop/jbl der trækker nitten og må starte på bænken.
                      jeg er også selv lidt i vildrede ang. Spelmann, han har spillet gode kampe både på midtbanen og bag ved angriberen i en 4-4-1-1 opstilling, der jo langt flere km i ben'eren på ham end i Skoubo, som omvendt er mere boldfast og bedre som station på vejen mod målet. Næste sæson med Kadrii i topform tror jeg det kan blive en stærk opstilling. Som du selv siger så er det et luksusproblem TB har at tænke over. Bodil skal ganske rigtigt vise noget mere, men han var da godt nok i hopla i fredags, måske han ikke blev belønnet men en MOM men ugens hoplanål fortjener han da 😜😄
                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        #12
                        Jeg er meget enig i snakken om et positivt problem. Og hurra for, at det er det der fylder ifm. startopstillingen.

                        Mine mandagstræner-briller ser også et positivt problem på HB. Jeg synes helt seriøst at Ruud har sig en alvorlig konkurrent i Diarra. Dels synes jeg defensivt Diarra har gjort det godt, og det må imo være det vigtigste udgangspunkt. Og i min optik præsterer han på niveau med Ruud.

                        Detgjeg så synes er spændende er hans (i min optik) gode indgreb for at vinde bolde - potentielle kontrasituationer, hans gode blik for spillet og ganske habile og hurtige boldomgang. Der mener jeg han er et stærkere kort end Ruud. Og med Falk i højre side, så er det med at få boldstærke og hurtigt tænkende spillere over omkring ham.

                        Og så kommer den del der ærgrer mig mest over Ruud spil. Jeg synes han server for mange høje bløde indlæg ind i feltet, når han kommer frem, og det er ham der skal lave den famøse 'sidste aflevering'. Der kan vi godt bruge nogle mere 'intelligente' afleveringer eller fladere/skarpere indlæg. Det er trods alt snart længe siden OB har haft et stort skur inde foran, som formår at komme højest på det høje bløde indlæg. Og så sent som sidste kamp for reserverne, der leverede Diarra netop det (selvfølgelig i en reserveholdskamp, men allifevel).

                        Det er ikke for at tale Ruud ned, for han har gennem snart mange år været et godt og stabilt indslag, der som regel kæmper godt - også i modgang. Og med Diarra får vi måske ikke den samme vilje og fysik til at piske op og ned ad linjen hele tiden, men jeg mener/tror/håber vi får noget andet, der passer bedre til spillerne og det spil, vi prøver at spille.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          jeg er også selv lidt i vildrede ang. Spelmann, han har spillet gode kampe både på midtbanen og bag ved angriberen i en 4-4-1-1 opstilling, der jo langt flere km i ben'eren på ham end i Skoubo, som omvendt er mere boldfast og bedre som station på vejen mod målet. Næste sæson med Kadrii i topform tror jeg det kan blive en stærk opstilling. Som du selv siger så er det et luksusproblem TB har at tænke over. Bodil skal ganske rigtigt vise noget mere, men han var da godt nok i hopla i fredags, måske han ikke blev belønnet men en MOM men ugens hoplanål fortjener han da 
                          nu var grunden til min undren ang. spelmann det du havde skrevet;

                          "Spelmann har ved flere lejligheder vist sig at fungere godt i en lidt fri rolle bag angriberne og han er, når han nærmer sig målet en resolut afslutter med svingende kvalitet "

                          - en resolut afslutter ~ må være positivt, men samtidig skriver du med svingende kvalitet....og er det tilfældet ved jeg ikke om jeg ønsker ham på banen hvis ikke han kan ramme målet ;)

                          nå men nok pjat - Jeg syntes i den grad også Bodul fortjener et genvalg oven på de 2 mål - om ikke andet kan vi vel få afgjort om det var to lucky punches eller om han har fundet noget målform.

                          midten - det var da ihvertfald ikke deres skyld det kun blev til 1 point sidst - schoop/ azer har gjort det fint sammen og bør vel næsten starte igen - og det må jo så betyde at spelmann ryger på bænken hvis skoubo er klar (er han det?) og det samme med ari da jeg gerne ser jacob L starte inde. Virkelig surt for de 2 herre men så må de jo bare kæmpe for at få deres pladser igen.

                          mit bud;

                          toppel

                          ruud amc kl jbl
                          falk schoop azer emil
                          skoubo mos

                          og så vil jeg have skiftet kadrii ind som angriber, skal emil ud igen efter en times tid som de sidste par gange kunne man så rykke jacob frem og så sætte ari ind på vb.

                          Comment


                            #14
                            og så et lille kærligt hak i tuden til tråd-starter; det hedder ikke VIF men VFF tsk tsk tsk :)

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                              og så et lille kærligt hak i tuden til tråd-starter; det hedder ikke VIF men VFF tsk tsk tsk :)
                              Kom straks til at tænke på dette VIF http://www.vollsmose.org/
                              Det der "Plask og Leg - Lavt - Dybt" Gad vide om det noget kode for taktikken på søndag?

                              Comment

                              Working...
                              X