Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nyt træningsanlæg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Så er de første mure rejst(se billeder)

    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/de-foe...uset-er-rejst/
    Betonelementer

    Comment


      #77
      https://sport.tv2.dk/fodbold/2019-10...0000-tilskuere

      måske Odense og OB skal lægge billet ind på det stadion til 25.000 DBU gerne ser .
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
        https://sport.tv2.dk/fodbold/2019-10...0000-tilskuere

        måske Odense og OB skal lægge billet ind på det stadion til 25.000 DBU gerne ser .
        Lyder lidt som et luftkastel med de stadioner, i mine ører. Jeg så det blev nævnt, at et moderne stadion til 50.000 nok vil koste mindst 2,5 milliarder. Jeg har sgu svært ved at se, hvor de penge skulle komme fra. DBU har dem i hvert fald ikke, og rent politisk har jeg svært ved at se, at man vil bevilge penge til et sådan projekt, når man allerede har Parken. Når argumentet så er, at man vil have turneringer som kvinde VM og EM til landet, som alligevel ikke kommer til at trække folk af huse, ja så bliver det jo en joke.

        Et moderne stadion til 25.000 lyder mere realistisk, især med tanke på, at man nærmer sig et stadionprojekt i Århus, det ville jo være oplagt at slå det sammen, ellers virker det jo helt håbløst, når man både har et stort stadion i Esbjerg og Århus, at man så skal til at knalde endnu et op.

        Personligt ville jeg være lidt ked af, hvis vi skulle spille på et stadion med plads til 25.000, hvor vi vil have 25-30% i belægning til de fleste kampe. Et mere end halvtomt stadion er den sikre vej til en fesen atmosfære og stadionoplevelse, så vil jeg langt hellere have et mindre og tættere stadion bare til en 12-14.000, som vi har mulighed for at fylde med jævne mellemrum, og så må vi leve med, at der nogle gange ikke er billetter nok til alle, det er jo altså heller ikke jordens undergang at måtte melde udsolgt til en fodboldkamp.
        Last edited by Sheed; 23-10-2019, 22:42.

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

          Lyder lidt som et luftkastel med de stadioner, i mine ører. Jeg så det blev nævnt, at et moderne stadion til 50.000 nok vil koste mindst 2,5 milliarder. Jeg har sgu svært ved at se, hvor de penge skulle komme fra. DBU har dem i hvert fald ikke, og rent politisk har jeg svært ved at se, at man vil bevilge penge til et sådan projekt, når man allerede har Parken. Når argumentet så er, at man vil have turneringer som kvinde VM og EM til landet, som alligevel ikke kommer til at trække folk af huse, ja så bliver det jo en joke.

          Et moderne stadion til 25.000 lyder mere realistisk, især med tanke på, at man nærmer sig et stadionprojekt i Århus, det ville jo være oplagt at slå det sammen, ellers virker det jo helt håbløst, når man både har et stort stadion i Esbjerg og Århus, at man så skal til at knalde endnu et op.

          Personligt ville jeg være lidt ked af, hvis vi skulle spille på et stadion med plads til 25.000, hvor vi vil have 25-30% i belægning til de fleste kampe. Et mere end halvtomt stadion er den sikre vej til en fesen atmosfære og stadionoplevelse, så vil jeg langt hellere have et mindre og tættere stadion bare til en 12-14.000, som vi har mulighed for at fylde med jævne mellemrum, og så må vi leve med, at der nogle gange ikke er billetter nok til alle, det er jo altså heller ikke jordens undergang at måtte melde udsolgt til en fodboldkamp.
          Du har helt sikkert fat i noget og ja det kræver et højere snit end det nuværende men det vil give et løft at få nyt stadion især hvis vi samtidig bevæger os mod sportsligt bedre tider.
          Det var nu nok også mest finansieringen jeg tænkte på, her kunne det måske være en hjælp at DBU er med inde over, ellers tror jeg der er lang vej til et bedre stadion når Odense Kommune skal være en stor part.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            https://sport.tv2.dk/fodbold/2019-10...0000-tilskuere

            måske Odense og OB skal lægge billet ind på det stadion til 25.000 DBU gerne ser .
            Ja hvorfor ikke. Vores stadionsituation er på mange måder mindst lige så håbløs som den er i Århus.
            Et stadion med 25.000 pladser er ikke helt ude i hampen i en by af Odenses størrelse. Malmøs nye stadion kunne være oplagt som inspiration.

            Comment


              #81
              Et stadion med plads til 25.000, hmmm.

              Jeg ved ikke hvordan det går med det her DBU/Keld Bordinggaard projekt, der skulle være tæt på Uni. Jeg kunne godt se en ide i det, i forhold til, at hele landet kunne komme hurtigt til og fra med den rette placering i forhold til motorvejen. Kunne absolut også være attraktivt for OB at leje sig ind.

              Min mavefornemmelse er dog også, at det bliver for stort for os. Kunne vi bare få lukket hjørnerne på en god måde, så har vi stadig et fint stadion. Lidt et kluddetæppe bevares, men det er nok det jeg stemmer for.



              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                Et stadion med plads til 25.000, hmmm.

                Jeg ved ikke hvordan det går med det her DBU/Keld Bordinggaard projekt, der skulle være tæt på Uni. Jeg kunne godt se en ide i det, i forhold til, at hele landet kunne komme hurtigt til og fra med den rette placering i forhold til motorvejen. Kunne absolut også være attraktivt for OB at leje sig ind.

                Min mavefornemmelse er dog også, at det bliver for stort for os. Kunne vi bare få lukket hjørnerne på en god måde, så har vi stadig et fint stadion. Lidt et kluddetæppe bevares, men det er nok det jeg stemmer for.
                Flå hele C-tribunen ned og byg den fra bunden af.
                nederste halvdel er den oprindelige tribunen fra ca 1950.
                Så kan man samtidigt se på hjørnerne, og dermed tag-længde og konstruktion ... det er muligt man også er ned til at flå taget af B & D-tribunerne, for at få tingene til at mødes

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                  Flå hele C-tribunen ned og byg den fra bunden af.
                  nederste halvdel er den oprindelige tribunen fra ca 1950.
                  Så kan man samtidigt se på hjørnerne, og dermed tag-længde og konstruktion ... det er muligt man også er ned til at flå taget af B & D-tribunerne, for at få tingene til at mødes
                  Jeg er ret sikker på at have læst et sted at tagkonstruktionen er bygget på en måde at det ikke kan udvides, og at det derfor evt skal bygges helt om
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #84
                    Burde Odense ikke snart springe en bombe og komme alle i forkøbet og så tilbyde at bygge et nyt stadion hvor der er plads plads til 25000 tilskuere. Det ville pynte med lidt friskhed og initiativ fra Fyn, som på sin vis altid ligger i “skyggen” af de andre byer. Kom nu igang for fanden og vis vi kan her i Odense...vi gider ikke være de anonyme grå mus mere

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af Mizzard Se indlæg
                      Burde Odense ikke snart springe en bombe og komme alle i forkøbet og så tilbyde at bygge et nyt stadion hvor der er plads plads til 25000 tilskuere. Det ville pynte med lidt friskhed og initiativ fra Fyn, som på sin vis altid ligger i “skyggen” af de andre byer. Kom nu igang for fanden og vis vi kan her i Odense...vi gider ikke være de anonyme grå mus mere
                      Kan ikke være mere enig!
                      siden 1887

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af Mizzard Se indlæg
                        Burde Odense ikke snart springe en bombe og komme alle i forkøbet og så tilbyde at bygge et nyt stadion hvor der er plads plads til 25000 tilskuere. Det ville pynte med lidt friskhed og initiativ fra Fyn, som på sin vis altid ligger i “skyggen” af de andre byer. Kom nu igang for fanden og vis vi kan her i Odense...vi gider ikke være de anonyme grå mus mere
                        Fuldstændig enig! Jeg frygter dog, at politikerne er blevet lidt vagtsomme med nye byggeprojekter efter dele (ved ikke hvor mange, bor ikke i byen) af indbyggere i Odense er sure over byomdannelsen og ikke mindst det åbenlyse symbol på dette, nemlig letbanen. Jeg er også lidt betænkelig ved et så stort stadion - der er bare ikke den stadionkultur i Danmark, som man for eksempel har i Tyskland og Sverige, hvor man ser bold ikke ses på tv som udgangspunkt, men på stadion. Hvorfor, skal jeg ikke kloge mig på. Det kan også være, at jeg overvurderer, hvor mange OB-fans ser os spille på tv, og hvor mange af dem der har stadiongængerpotentiale, og hvor mange der, groft sagt, bare er medløbere af den ene eller anden slags (trofæer , kolleger/venner følger OB, samtaleemnet på arbejdspladsen blandt kolleger og hvad ved jeg).

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af Ertuğrul Se indlæg

                          Fuldstændig enig! Jeg frygter dog, at politikerne er blevet lidt vagtsomme med nye byggeprojekter efter dele (ved ikke hvor mange, bor ikke i byen) af indbyggere i Odense er sure over byomdannelsen og ikke mindst det åbenlyse symbol på dette, nemlig letbanen. Jeg er også lidt betænkelig ved et så stort stadion - der er bare ikke den stadionkultur i Danmark, som man for eksempel har i Tyskland og Sverige, hvor man ser bold ikke ses på tv som udgangspunkt, men på stadion. Hvorfor, skal jeg ikke kloge mig på. Det kan også være, at jeg overvurderer, hvor mange OB-fans ser os spille på tv, og hvor mange af dem der har stadiongængerpotentiale, og hvor mange der, groft sagt, bare er medløbere af den ene eller anden slags (trofæer , kolleger/venner følger OB, samtaleemnet på arbejdspladsen blandt kolleger og hvad ved jeg).
                          Flere på stadion kræver profiler og resultater.
                          Hvis der bliver investerer mere i holdet og vi får folk med Lukas Andersen faktor så kommer der flere. Det vil også betyde at de unge bliver OB fans i stedet for FCM, FCK og BIF. De fleste fynboer skal genvindes og især de unge.

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

                            Flere på stadion kræver profiler og resultater.
                            Hvis der bliver investerer mere i holdet og vi får folk med Lukas Andersen faktor så kommer der flere. Det vil også betyde at de unge bliver OB fans i stedet for FCM, FCK og BIF. De fleste fynboer skal genvindes og især de unge.
                            Det kan jeg selvsagt ikke sige noget imod. Selv hvis alle dine betingelser blev opfyldt, ville vi så kunne hæve sæsongennemsnittet til at kunne afsætte nok billetter til 25.000 sæders stadion til at det ville kunne betale sig?

                            Sidste sæson, hvor vi var et dumt pointtab mod FCN og ufortjent nederlag mod BIF fra bronzemedaljer og EL var snittet 6919. Når du siger "profiler og resultater", er det oplagt at kigge på sølvsæsonernes fremfor KN-æraen (første sæson 6900, derefter 5200 og 5200). Første sølvsæson havde vi et snit på 10.200, derefter 8600 og 8600. Så vi kunne henover sølvsæsonerne fylde halvdelen af stadion, og den første sølvsæson kunne vi fylde knap to tredjedele af stadion. Det skal naturligvis huskes, at dengang havde vi en ekstra hjemmekamp mod bundholdene, og folk var nok også mere interesserede i at se Vejle på stadion end HB Køge, uden at jeg har tjekket det.

                            Jeg tænker bare, at hvis vi fik de profiler og resultater, du (i virkeligheden os alle) efterspørger, så vi kan få de unge fynboer tilbage, vil det så stadig være en stadionudvidelse til knap 25.000 værd? For det er jo det, snakken går på. Til forskel fra sølvsæsonerne har vi spillere af egen avl på holdet og får spilletid, og det kan kun gøre, at fynboerne identificerer sig mere med holdet end hvis det kun var 11 (uanset hvor gode) lejesvende - og det tror jeg da på vil trække folk til stadion i endnu højere grad end dengang. Det jeg bare prøver at sige er, at selv hvis vi fik resultater (medaljer/Europa, en pokal en gang i mellem) og profiler, vil vi have et tilskuergennemsnit, der er højt nok til, at et stadion til 25.000 vil være passende? For jeg vil være ked af at have et stadion på 25.000, hvis vi ikke kan fylde to tredjedele af kapaciteten op (ca. 16.500) henover en sæson, eller minimum halvt op. Og der frygter jeg, at vi kan have nok så mange profiler og nok så mange resultater, men så har vi måske stadig kun et sæsongennemsnit på de ca. 10.000 (tager udgangspunkt i den første sølvsæson). Og sådan et snit synes jeg ikke retfærdiggør mere end at lukke hjørnerne!

                            Andre end tOrnBjerg må selvfølgelig gerne byde ind.

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                              Jeg er ret sikker på at have læst et sted at tagkonstruktionen er bygget på en måde at det ikke kan udvides, og at det derfor evt skal bygges helt om
                              Øh ja, ganske som jeg skriver, og har skrevet mange gange tidligere - flå hele tribunen ned. Og gerne tagkonstruktionen på B & D også

                              Comment


                                #90
                                Kapacitet på 25 i Odense er hul i højre frontallap.
                                Får det aldrig fyldt, vil ikke bidrage til stemningen, dyrere at vedligeholde osv.
                                hellere udsolgt nogle gange p.a., end dødssygt hele året, for at få et par landskampe eller wtf.

                                Comment

                                Working...
                                X