Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af DetForbandedeOB Se indlæg

    Forstår ræsonnementet, men det virker skørt ikke bare at smide de ekstra 1-2 mio. kr., hvis man virkelig tror på, at Pål er de penge værd - henset til indtægter ifm. de salg der har været det seneste år - og så få ham landet med det samme. Som flere har påpeget er det jo ikke ligefrem en "ung spiller med stort videresalgspotentiale" så hvis man henter Pål må det være ud fra en tro på at han kan tilføre noget, vi mangler, her og nu. Ingen grund til at vente til sidste dag i vinduet for at spare 1 mio. kr. - medmindre man har alternativer, som der arbejdes videre med bag kulissen i mellemtiden Det kan jo selvfølgelig også være. Jeg ser frem til at JH overrasker positivt.
    Jeg er sikker på at Hobro gerne vil sælge. Og hvis OB ville betale den pris spillede han allerede i striwet... Og den gætter jeg til at være 4-5 mill pt.
    Meget simpelt

    Comment


      Oprindeligt indsendt af OBSch Se indlæg

      Enig - Jeg ville dog ønske, også på bagkant af et rimeligt godt transfer år på indtægtssiden - at hvis OB har analyseret og besluttet sig for at Pål er den rigtige, at man så følger det op, og bare betaler det han koster. Vi snakker jo i den store sammenhæng, som du nævner, nok kun om 1-2 million der skiller dem.
      Tja 4-5 mill ville være den største transfer i mange mange år. Og det er mange penge for en spiller som vi med 95% sikkerhed nok ikke kan sælge videre uden stort tab.. Så jeg kan sådan set godt forstå OB med nuværende økonomi. Det vil kræve big balls og næsten et krav om Top 4 før det ville være berettiget.
      Det tror jeg ikke OB har og det er ikke en økonomisk målsætning man ønsker..

      Det er stadig med håndbremsen 1/4 trukket og en overvågen fod omkring bremsen

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Det kunne vel også tænkes at Chuck er på arbejde som VVSer og pt arbejder med nogle vandrør. Og det ville han bare dele med os fordi han er så glad for sit arbejde.......
        Så burde han idømmes karantæne. Og han kan passende effektuere den selv

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Jeg er sikker på at Hobro gerne vil sælge. Og hvis OB ville betale den pris spillede han allerede i striwet... Og den gætter jeg til at være 4-5 mill pt.
          Meget simpelt
          Forstår som sagt sagtens ræsonnementet - som er ret simpelt.
          Min pointe var blot, at hvis man virkelig mener, at han kan tilføre det man mangler her og nu, så gå da all in. Om han koster 2 eller 4 millioner kroner i transfersum er IMO ligegyldigt. Som du også selv siger skal vi ikke regne med at få en rød reje for ham med hans alder in mente. De 2 eller 4 millioner kroner vil være "tabt" uanset. Spørgsmålet er hvad man får for dem. Jeg vil være lige skuffet, om vi har tabt 2 eller 4 millioner kroner, hvis han viser sig at være en ny Helenius. Skulle han derimod gå ind på holdet og gøre en markant forskel, så er de eventuelt 4 millioner kroner givet godt ud.

          Jeg kan dog godt blive lidt bekymret, hvis et bud på 2-3 millioner kroner er udtryk for, at man ikke helhjertet tror på projekt Pål. Så kan man i min optik lige så godt tage chancen på en yngre spiller med videresalgspotentiale (som man har gjort det med Sander??).

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Jeg er sikker på at Hobro gerne vil sælge. Og hvis OB ville betale den pris spillede han allerede i striwet... Og den gætter jeg til at være 4-5 mill pt.
            Meget simpelt
            På en dag hvor Joachim Andersen er blevet solgt for 225 millioner, bliver OB og deres transferbudget sat i relief.
            Afstanden bliver større og større dag for dag til udlandet.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af OBSch Se indlæg

              Det virker også ulogisk, hvis SS købet har lukket ned for Pål interessen, da de to jo ikke ligefrem er samme type.

              Sander lader til at være mere (venstre)kant i en 3 mands frontkæde og Pål er en klassisk boksspiller, en type som OB skriger på. Der er også næsten 20 cm og en god gang muskelmasse til forskel på de to. Vi har så meget brug for en Pål type, især taget i betragtning hvor gode vores offensive backer er blevet til at komme til indlæg. Vi kan ikke forvente at de "ensidige" flade indlæg vil kunne true de bedste/alle hold, derfor mangler vi den lufttrussel, som jeg tror man troede man købte, da man hentede Nik. Jeg tror, af mange faktorer, at vi lander Pål.
              Kirkevold er ikke nogen særlig lufttrussel, han har et rimeligt sløjt hovedspil. At han skulle være farlig i luften, er endnu mere indbildning, end at Helenius skulle være det. En af de pudsige ting ved hans topscorersæson var jo, at han ikke lavede et eneste mål med hovedet.

              Jeg kan heller ikke se, at han skulle være nogen klassisk boksspiller. Tværtimod, så er han jo en der også meget gerne vil søge ned i banen for at modtage bolden og forsøge at udfordre. Hvis man vil have en klassisk boksangriber der kan gøre os farlige på noget indlægsspil, fatter jeg overhovedet ikke, hvad man ser i Kirkevold.
              Last edited by Sheed; 12-07-2019, 14:02.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af DetForbandedeOB Se indlæg

                Forstår som sagt sagtens ræsonnementet - som er ret simpelt.
                Min pointe var blot, at hvis man virkelig mener, at han kan tilføre det man mangler her og nu, så gå da all in. Om han koster 2 eller 4 millioner kroner i transfersum er IMO ligegyldigt. Som du også selv siger skal vi ikke regne med at få en rød reje for ham med hans alder in mente. De 2 eller 4 millioner kroner vil være "tabt" uanset. Spørgsmålet er hvad man får for dem. Jeg vil være lige skuffet, om vi har tabt 2 eller 4 millioner kroner, hvis han viser sig at være en ny Helenius. Skulle han derimod gå ind på holdet og gøre en markant forskel, så er de eventuelt 4 millioner kroner givet godt ud.

                Jeg kan dog godt blive lidt bekymret, hvis et bud på 2-3 millioner kroner er udtryk for, at man ikke helhjertet tror på projekt Pål. Så kan man i min optik lige så godt tage chancen på en yngre spiller med videresalgspotentiale (som man har gjort det med Sander??).
                Tror ikke det er ligegyldigt i OB om man bruger 2 eller 4 mill. For der er nemlig ingen garantier for succes. Uanset prisen

                Comment


                  I denne Twitter-tråd, nævner Søren Sorgenfri en m,ulig frikøbsklausul på 300-350.000 Euro på Kirkevold - måske derfor prisen er som den er, mens det er lønforhandlingerne der trækker i langdrag?

                  https://twitter.com/SSorgenfri/statu...73708515385345

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                    I denne Twitter-tråd, nævner Søren Sorgenfri en m,ulig frikøbsklausul på 300-350.000 Euro på Kirkevold - måske derfor prisen er som den er, mens det er lønforhandlingerne der trækker i langdrag?

                    https://twitter.com/SSorgenfri/statu...73708515385345
                    Det kan jeg simpelthen ikke forestille mig at det skulle være lønnen. De vil de ikke skulle bruge 2-3 uger på og misse en opstart. Fra nogen af siderne..

                    Eneste mulighed i mit hovede er at OB ikke vil betale prisen der forlanges

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                      I denne Twitter-tråd, nævner Søren Sorgenfri en m,ulig frikøbsklausul på 300-350.000 Euro på Kirkevold - måske derfor prisen er som den er, mens det er lønforhandlingerne der trækker i langdrag?

                      https://twitter.com/SSorgenfri/statu...73708515385345
                      Jeg kan ikke helt finde ud af, om det helt specifikt er det han mener, men kan vi ikke næsten sige os selv, at det ikke kan passe? Hvorfor skulle Hobro give Kirkevold en forlængelse med en kæmpe lønforhøjelse, for så maksimalt at kunne sælge ham for 3 millioner? Det giver jo ingen mening. Alle historier der har været er jo også gået på, at planen var at holde ham sæsonen ud, for så at sælge ham for et stort beløb sidste sommer. Den plan gik så i vasken, bl.a. pga. af skader.

                      Comment


                        Han havde en frikøbsklausul i sin gamle kontrakt, men der er ikke nogen i den nye han skrev med dem.
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                          Jeg kan ikke helt finde ud af, om det helt specifikt er det han mener, men kan vi ikke næsten sige os selv, at det ikke kan passe? Hvorfor skulle Hobro give Kirkevold en forlængelse med en kæmpe lønforhøjelse, for så maksimalt at kunne sælge ham for 3 millioner? Det giver jo ingen mening. Alle historier der har været er jo også gået på, at planen var at holde ham sæsonen ud, for så at sælge ham for et stort beløb sidste sommer. Den plan gik så i vasken, bl.a. pga. af skader.
                          Enig

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Kirkevold er ikke nogen særlig lufttrussel, han har et rimeligt sløjt hovedspil. At han skulle være farlig i luften, er endnu mere indbildning, end at Helenius skulle være det. En af de pudsige ting ved hans topscorersæson var jo, at han ikke lavede et eneste mål med hovedet.

                            Jeg kan heller ikke se, at han skulle være nogen klassisk boksspiller. Tværtimod, så er han jo en der også meget gerne vil søge ned i banen for at modtage bolden og forsøge at udfordre. Hvis man vil have en klassisk boksangriber der kan gøre os farlige på noget indlægsspil, fatter jeg overhovedet ikke, hvad man ser i Kirkevold.
                            100% enig.

                            Comment


                              Er det bare mig eller når spamniveauet nye højder fra OB på mail, facebook etc? Michelsens bagedyst, kattens nye dans, diverse spilleres spændende tanker, ligegyldig statistik, anekdoter fra en svunden tid etc. GIV MIG ET TRANSFERFIX - intet andet

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                                Jeg kan ikke helt finde ud af, om det helt specifikt er det han mener, men kan vi ikke næsten sige os selv, at det ikke kan passe? Hvorfor skulle Hobro give Kirkevold en forlængelse med en kæmpe lønforhøjelse, for så maksimalt at kunne sælge ham for 3 millioner? Det giver jo ingen mening. Alle historier der har været er jo også gået på, at planen var at holde ham sæsonen ud, for så at sælge ham for et stort beløb sidste sommer. Den plan gik så i vasken, bl.a. pga. af skader.
                                Jeg er helt enig, ville bare videregive informationen nu jeg huskede den.

                                Comment

                                Working...
                                X