Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - SDJR 28/03/2014

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
    Det hverken håber eller tror jeg.
    Ville være ret urimeligt synes jeg. De viste vel bare scoringen som de plejer. Synes ikke man kan forlange de skal gennemanalysere målene for evt. dommerfejl hver gang.
    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle1738560.ece

    http://divisionsforeningen.dk/Stadio...torskaerm.aspx

    ,o)

    Mvh

    MaxHH

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlæg
      Er der da regler for hvad man må vise på storskærmen og hvornår?
      Jeg mener det er ulovligt at vise tvivlssituationer som manglende straffespark eller offside igen - da det bringer dommerne i miskredit på stadion.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
        Jeg mener det er ulovligt at vise tvivlssituationer som manglende straffespark eller offside igen - da det bringer dommerne i miskredit på stadion.
        Som jeg husker det, så var der også lige en pause i gengivelsen i det øjeblik afleveringen falder.
        Præcis som at se det på TV

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
          Nej, som det også er foreslået andre steder, skal det kun være muligt at smide en challenge ved fx mål og røde kort. Hvis der bliver dømt en offside, som ikke skulle have været der, så er det bare ærgerligt. Det er klart, at man ikke kan finde en 100% retfærdig løsning uden man fuldstændig smadrer flowet i en kamp, men hvis det er 50% retfærdigt i dag, vil det da i hvert fald blive, lad os sige, 75% retfærdigt, hvis man i det mindste kan smide en challenge ved mål og røde kort.
          Ved det forslag kan man heller ikke smide en challenge ved et straffespark, medmindre der bliver scoret på straffesparket.
          Så man kan smide en challenge ved mål, og så skal dommeren fx se spillet igennem siden holdet sidst erobrede bolden og se, om der indtil da var nogen ulovlige forseelser (af det scorende hold). Hvis vi forestiller os Bashkims andet mål mod Viborg i 4-2 sejren, så erobrede han bolden med en ordentlig stempling af en Viborg-spillet -> annulleret mål og frispark til Viborg.

          Jeg kan ikke se, hvordan dette vil ødelægge spillet eller resultere i en masse reklamer? I de fleste kampe vil der sikkert ikke blive smidt en challenge. I nogle kampe vil der, og så vil det tage måske 2 minutter at se det igennem. Det giver ikke reklamepauser, men derimod en interessant diskussion omkring, hvilken vej challengen skal gå.
          Det er da sådan set også en sikkerhed for dommerne, at de ting, de overser, som har de største konsekvenser, kan laves om.

          Og det der argument med sneboldeffekten giver jeg godt nok ikke meget for. Det er sgu lidt ligesom at høre på visse politiske partier, når der foreslås en lempelse af udlændingeloven, "hvad skal det dog ikke ende med".
          Tænk, hvis alle diskussioner var sådan.
          ja så må jeg bare sige jeg forstår endnu mindre af jeres lyst til at få noget sådan indført :)
          syntes det vil være en underlig grænse at trække - ja mål er afgørende men hvad i den kamp hvor linjedommeren konsekvent dømmer off side når der ikke er det - der kan man hurtigt blive snydt for indtil flere oplagte scoringschancer.

          Hvad angår reklame pauserne så er det selvfølgelig ren spekulation fra min side - MEN jeg syntes ikke det er et urimeligt element at bringe ind i debatten - rettighederne til fodbold er dyre og hvis stationerne ser muligheden opstår så tror jeg det er en udvikling du ikke vende igen.
          (skræk)Eksemplerne har hidtil været de typisk amerikanske sportsgrene, men det ses også i f.eks cykelløb eurosport gør det ofte med reklamepause - afbryder løbene for nyheder(og lige en gang reklamer)

          Og så lige en sidste ting; at blive sammenlignet med DF og populistisk argumentation bryder jeg mig ikke videre om.
          - Men ja tænk hvis alle diskussioner var sådan at folk faktisk overvejede hvad det hele ville ende med? Hvilke mulige udfald kan en given regelændring faktisk have? Det kunne sådan set være rart, om man lige vendte den en gang eller to....Tidligere var det "golden goal" der blev indført - for så måtte holdene da angribe vildt og voldsomt og den forlængede spilletid være hurtigt overstået - der skete så bare det modsatte. Jeg har jo ikke en eneste chance for at vide om denne videoteknologi vil føre et sådant reklame orgie med sig, og om det vil betyde at rytmen i spillet ødelægges totalt - men risikoen er der.

          - OG uanset hvad - så mener jeg ikke vi skal have den videoteknologi indført, reklamer eller ej

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Benediktson Se indlæg
            Det der argument med at fejlene udligner sig over tid, er klart det, der giver mest mening for mig i forhold til ikke at indføre det.

            Men forestil dig en direkte nedrykningskamp, hvor en fejl a la den ved SJE's mål i fredags, afgør kampen således, at det ene hold uretfærdigvis rykker ned. Det er en usandsynlig situation, men forestil dig så, hvor usandsynligt det er, at den fejl nogensinde bliver udlignet for nogen af holdene.
            Det samme kan tænkes om en direkte mesterskabskamp, hvor det ene hold bliver mester pga. en dommerfejl og det andet hold bliver nummer 2. Lad os forestille os, at det er i en liga, hvor mesteren får direkte adgang til CHL og nummer 2 ikke gør. Det er en usandsynlig situation, men er du gal, det er usandsynligt, at sådan en fejl bliver udlignet nogensinde for nogen af holdene.

            Jeg mener bare godt, man kan finde et system, der er væsentlig mere retfærdigt end i dag uden, at det får en signifikant betydning for oplevelsen af spillet.
            jeg kan sagtens følge tankegangen. Og muligt mener jeg bestemt det er, omend som du siger ret så usandsynligt. Men igen; rykker du ned på en sådan kendelse vil det i min bog stadig ikke være det der gør det - holdet har bare været for dårligt over hele året. Det er alt for stor fokus på den enkelte hændelse - og igen mener jeg ikke medierne hjælper i den rigtige retning; senest er TV3 begyndt at have Kim Milton med på en telefon så han direkte under kampen kan sidde og indformere os om alle de fejl dommerne begår. Jeg bryder mig ikke om det.

            Helt ærlig så syntes jeg der er en uheldig negativ fokus på dommerne - ja de laver fejl og ja det skal de sgu lade være med. Men i stedet for at spillerne stimler sammen om dommeren og bitcher over hver lille kendelse de føler går dem imod syntes jeg i stedet de skulle tage sig sammen og spille videre. Vi ser også at det koster fordi de simpelthen mister fokus og retter negativ energi mod dommeren - fremfor at komme videre og holde øjnene på bolden.

            Comment


              Jeg er ikke modstander af video-hjælp til dommerne, men jeg er modstander af pauser i kampene. Der skal ikke være "challenges" ala NFL, hvor dommerne skal stå og glo ned i en skærm i fem minutter.

              Men hvis man kunne lave et system, hvor en femtedommer f.eks. kunne følge tv-billederne, og kunne sige i dommerens headset "klar offside", uden at man lagde mærke til det i afviklingen af kampene (lidt på samme måde som kommunikationen foregår med baglinjedommerne), så ville jeg klart være for det. Det vigtigt må være, at man ikke afbryder kampene mere end de bliver i forvejen.
              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                Jeg er ikke modstander af video-hjælp til dommerne, men jeg er modstander af pauser i kampene. Der skal ikke være "challenges" ala NFL, hvor dommerne skal stå og glo ned i en skærm i fem minutter.

                Men hvis man kunne lave et system, hvor en femtedommer f.eks. kunne følge tv-billederne, og kunne sige i dommerens headset "klar offside", uden at man lagde mærke til det i afviklingen af kampene (lidt på samme måde som kommunikationen foregår med baglinjedommerne), så ville jeg klart være for det. Det vigtigt må være, at man ikke afbryder kampene mere end de bliver i forvejen.
                10000000* enig knap her

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                  Jeg er ikke modstander af video-hjælp til dommerne, men jeg er modstander af pauser i kampene. Der skal ikke være "challenges" ala NFL, hvor dommerne skal stå og glo ned i en skærm i fem minutter.

                  Men hvis man kunne lave et system, hvor en femtedommer f.eks. kunne følge tv-billederne, og kunne sige i dommerens headset "klar offside", uden at man lagde mærke til det i afviklingen af kampene (lidt på samme måde som kommunikationen foregår med baglinjedommerne), så ville jeg klart være for det. Det vigtigt må være, at man ikke afbryder kampene mere end de bliver i forvejen.
                  Jeg kan heller ikke se det store problem i sådan en situation... eventuelt kunne man finde en form for gestus fra dommeren, hvor han f.eks. rækker en hånd i vejret, og presser ørebøffen ind i øret med modsatte hånd, så alle ved at han ikke har dømt f.eks. mål, straffe eller rødt kort endnu... vi snakker trods alt om sekunder her, ikke minutter. Alternativt skal han bare dømme den som han ser den, og så annullere/ændre dommen inden spillet er sat i gang igen.

                  Sekunder, ikke minutter, og beslutningen skal stadig ligge hos dommeren på banen, ligesom offsidekendelserne gør det, uanset hvad linievogterne vifter løs om... ,o)

                  Mvh

                  MaxHH

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                    Jeg er ikke modstander af video-hjælp til dommerne, men jeg er modstander af pauser i kampene. Der skal ikke være "challenges" ala NFL, hvor dommerne skal stå og glo ned i en skærm i fem minutter.

                    Men hvis man kunne lave et system, hvor en femtedommer f.eks. kunne følge tv-billederne, og kunne sige i dommerens headset "klar offside", uden at man lagde mærke til det i afviklingen af kampene (lidt på samme måde som kommunikationen foregår med baglinjedommerne), så ville jeg klart være for det. Det vigtigt må være, at man ikke afbryder kampene mere end de bliver i forvejen.
                    Synes det lyder som et fint kompromis. Jeg ser dog ikke det store problem i derudover at give hvert hold 2 challenges, som de kan smide når de føler behov. Jeg vil tro, at langt de fleste kampe vil blive afviklet, uden at de smider dem; SÅ mange kontroversielle situationer er der trods alt sjældent i en gennemsnitlig fodboldkamp.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                      Jeg er ikke modstander af video-hjælp til dommerne, men jeg er modstander af pauser i kampene. Der skal ikke være "challenges" ala NFL, hvor dommerne skal stå og glo ned i en skærm i fem minutter.

                      Men hvis man kunne lave et system, hvor en femtedommer f.eks. kunne følge tv-billederne, og kunne sige i dommerens headset "klar offside", uden at man lagde mærke til det i afviklingen af kampene (lidt på samme måde som kommunikationen foregår med baglinjedommerne), så ville jeg klart være for det. Det vigtigt må være, at man ikke afbryder kampene mere end de bliver i forvejen.
                      Det kan ikke lade sig gøre. Hvor ofte ser vi ikke på TV-billeder at der er klar offside, blot for at replay'en viser at en spiller udenfor billedet trækker spilleren onside? Alt alt for ofte vil det resultere i fejlkendelser, som ikke ville være sket. Så den variant du foreslår vil i mine øjne utvivlsomt gøre mere skade end gavn.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                        Jeg kan heller ikke se det store problem i sådan en situation... eventuelt kunne man finde en form for gestus fra dommeren, hvor han f.eks. rækker en hånd i vejret, og presser ørebøffen ind i øret med modsatte hånd, så alle ved at han ikke har dømt f.eks. mål, straffe eller rødt kort endnu... vi snakker trods alt om sekunder her, ikke minutter. Alternativt skal han bare dømme den som han ser den, og så annullere/ændre dommen inden spillet er sat i gang igen.

                        Sekunder, ikke minutter, og beslutningen skal stadig ligge hos dommeren på banen, ligesom offsidekendelserne gør det, uanset hvad linievogterne vifter løs om... ,o)

                        Mvh

                        MaxHH
                        Enig. Det er da helt oplagt at eliminere muligheden for dumme fejl med store konsekvenser, når det er så let. Tror da også dommerne må synes om det.
                        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                        OB - engang var vi gode

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                          Jeg er ikke modstander af video-hjælp til dommerne, men jeg er modstander af pauser i kampene. Der skal ikke være "challenges" ala NFL, hvor dommerne skal stå og glo ned i en skærm i fem minutter.

                          Men hvis man kunne lave et system, hvor en femtedommer f.eks. kunne følge tv-billederne, og kunne sige i dommerens headset "klar offside", uden at man lagde mærke til det i afviklingen af kampene (lidt på samme måde som kommunikationen foregår med baglinjedommerne), så ville jeg klart være for det. Det vigtigt må være, at man ikke afbryder kampene mere end de bliver i forvejen.
                          Godt og vel enig.
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
                            Det kan ikke lade sig gøre. Hvor ofte ser vi ikke på TV-billeder at der er klar offside, blot for at replay'en viser at en spiller udenfor billedet trækker spilleren onside? Alt alt for ofte vil det resultere i fejlkendelser, som ikke ville være sket. Så den variant du foreslår vil i mine øjne utvivlsomt gøre mere skade end gavn.
                            Altså, hvis jeg skulle designe tiltaget, ville femte-dommeren sidde ved samme antal skærme som der var kameraer rettet mod banen. Alle skærme viser live-billeder, og foran dommeren skal der så være en dreje-knap, som han kan bruge til at "spole" tilbage, og se situationen på den skærm der giver mest mening. Det skal altså ikke være en mavefornemmelse fra livebilledet, men en bedømmelse efter at have set et replay. Vi snakker stadig under 10 sekunder, og nærmere fem, før han kan rådgive dommeren på banen. Der vil naturligvis være en indkøringsfase, og der vil være dommere der er bedre til opgaven end andre, men jeg tror på det ville hjælpe en del på afviklingen af kampene uden de samme fustrationer for spillere, fans og dommere, som i dag...

                            Mvh

                            MaxHH

                            Comment


                              Kunne dette have været grunden til at Daniel ikke spillede sit bedste i fredags?

                              http://www.bold.dk/nyt/OB-stopper-hu...fter-syv-sting

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Kunne dette have været grunden til at Daniel ikke spillede sit bedste i fredags?

                                http://www.bold.dk/nyt/OB-stopper-hu...fter-syv-sting
                                du var lidt hurtigere end jeg, men ja tanken var der også hos mig, det må næsten betyde at man ubevidst trækker sig i nogen situationer
                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X