Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superliga struktur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hvem starter en underskriftsindsamling mod slutspil? Det er en latterlig idé. 16 hold tak.
    OB: Danske mestre i 2075/6

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
      Hvem starter en underskriftsindsamling mod slutspil? Det er en latterlig idé. 16 hold tak.
      Hvem starter en underskriftsindsamling mod underskriftindsamlinger? Det er jo nytteløst...

      Comment


        Hvem siger vi gider en dødsyg liga med 16 hold?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
          Hvem siger vi gider en dødsyg liga med 16 hold?
          Hvem siger du taler for "vi"..?
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
            Hvem starter en underskriftsindsamling mod underskriftindsamlinger? Det er jo nytteløst...
            formentlig....men hvis ikke man lader sin stemme blive hørt så er det ihvertfald svært at kæmpe imod slutspillet.

            Men da klubberne jo også lever af tilskuerne kunne det være det gjorde et indtryk - hvis modstanden naturligvis er stor nok.

            Comment


              http://www.bt.dk/superligaen/superli...l-forandringer

              syntes ikke det virker særligt lovende, nok fordi jeg regner med at hybercube vil være klar fortaler for et slutspil - og de her mange politisk korrekte kommentarer.....det tegner ikke godt.

              Comment


                Okay jeg ved sku ikke så meget. Googlede superliga struktur osv og fik lidt hits.
                Så røg jeg ind på bif's forum. ahhmm.....
                nedstående er skakset direkte fra deres debat.
                Synes det var et meget godt indlæg.

                Jeg synes det er rigtig svært, men jeg ved en ting og det er at den nuværende struktur ikke er god! Ulige antal kampe og for meget hold der er blandet ind i nedrykningskampen er ikke godt for noget! Men 16 hold giver kun 30 kampe, dvs 3 kampe mindre = færre tv penge, desuden et lavere niveau = færre tv penge samt flere klubber der skal deles om kagen = færre penge pr klub.

                Jeg kan godt se det uretfærdige i at man kan få et "gratis" point, men jeg ved ikke om det var været et problem i Belgien og Skotland hvor de har slutspil??

                Som jeg forstår det har de i Belgien først grundspil, derefter 3 slutspil, 1 mesterskabsspil hvor der spilles om 3 pladser i europa, et "mellemspil" hvor der spilles om 1 plads i europaleague samt et nedrykningsspil, den struktur synes jeg faktisk er meget fair! Opdelingen er således

                1-6 mesterskabsspil
                Disse møder hinanden 2 gange.

                7-14 europaspil
                Der laves 2 puljer og vinderne af de 2 puljer mødes i en kamp og europaleague pladsen.

                15-16 nedrykningsspil
                Disse 2 spiller 5 kampe, taberen rykker ned og vinderen spiller et slutspil sammen med de 3 bedste fra 1 div og vinderen spiller i superligaen.

                Det er noget avanceret, og den eneste der umiddelbart er lidt uretfærdigt er at nr 7 i gruppespillet kan få en europaplads men nr 4-5-6 i mesterskabsslutspillet ikke får noget!

                DK har så vidt jeg kan se 4 pladser til europa, så der er en europa plads mindre i DK end i Belgien...

                Det eneste problem, er som jeg ser det at der kommer flere kampe! 30 kampe i grundspillet + 10 i mesterskabsslutspil, 6/8 kampe i europaspil og 5/11 i nedrykningsspillet dvs 7-8 kampe mere end i den nuværende struktur!
                Everything will be okay in the end. If it's not okay it's not the end.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
                  Hvem siger vi gider en dødsyg liga med 16 hold?
                  Umiddelbart ville det være mere kedeligt med en liga med 10 hold.
                  Som vi spiller (og har gjort længe) ville det jo betyde, at vi hvert andet år ville spille i den næstbedste række.....

                  Comment


                    Må indrømme at jeg heller ikke er tilhænger af 16 holds liga

                    Comment


                      Der er en grundlæggende uretfærdighed i at spille X antal kampe og være bedst - hvorefter et hold, der har klaret sig knapt så godt, løber med hele lortet i cup-kampe til sidst. Det er udelukkende godt for TV-indtægter; sportsligheden bliver ofret.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                        Der er en grundlæggende uretfærdighed i at spille X antal kampe og være bedst - hvorefter et hold, der har klaret sig knapt så godt, løber med hele lortet i cup-kampe til sidst. Det er udelukkende godt for TV-indtægter; sportsligheden bliver ofret.
                        Jeg ville fandeme være træt af det, hvis vi var blevet nr. 4, og nr. 8 løb med vores Europa Cup-plads i et playoff, som man har set det i både Holland og Belgien...
                        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                        Kluden Krew - O'ense Internationals

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                          Jeg ville fandeme være træt af det, hvis vi var blevet nr. 4, og nr. 8 løb med vores Europa Cup-plads i et playoff, som man har set det i både Holland og Belgien...
                          Det er vel også realiteten med den nuværende struktur? Vi kan være Nr 4 efter den første halvdel af sæsonen og blive overhalet af Nr 8 i den sidste halvdel..

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                            Det er vel også realiteten med den nuværende struktur? Vi kan være Nr 4 efter den første halvdel af sæsonen og blive overhalet af Nr 8 i den sidste halvdel..

                            I Holland spiller de europa-playoff efter sæsonen er slut, hvor nr 4 teoretisk kan miste sin EL-plads til nummer otte. Sæsonen er ikke slut i december...
                            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                            Kluden Krew - O'ense Internationals

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                              I Holland spiller de europa-playoff efter sæsonen er slut, hvor nr 4 teoretisk kan miste sin EL-plads til nummer otte. Sæsonen er ikke slut i december...
                              Nej men princippet er vel det samme. Den som klarer sig bedst samlet set over alle sæsonens kampe bliver rangeret højest. Jeg er godt klar over at slutspil i princippet betyder at du udelukker dig selv fra visse placeringer, hvis du klarer dig meget dårligt i den første ½ af sæsonen.
                              Men
                              Sæsonen er vel først slut når den sidste kamp er spillet, uanset om det så foregår i playoff eller som i vores nuværende struktur?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                                Nej men princippet er vel det samme. Den som klarer sig bedst samlet set over alle sæsonens kampe bliver rangeret højest. Jeg er godt klar over at slutspil i princippet betyder at du udelukker dig selv fra visse placeringer, hvis du klarer dig meget dårligt i den første ½ af sæsonen.
                                Men
                                Sæsonen er vel først slut når den sidste kamp er spillet, uanset om det så foregår i playoff eller som i vores nuværende struktur?
                                Nej, det er det vel ikke? Et hold, der slutter som 8'er, og kan have en del færre point end en 4'er efter en hel sæsons kampe (i eksemplet), kan fravriste 4'eren deres europæiske plads baseret på kun 2 kampe. Det fjerner en smule af pointen i at præstere i og vinde alle kampe over en sæson..

                                Comment

                                Working...
                                X