Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superliga struktur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
    Nu ved jeg ikke om de påtænker samme struktur som i Belgien, men:

    Sådan fungerer det i Belgien
    Ligaen har 16 hold, der møder hinanden to gange i grundspillet

    De seks bedste går videre til mesterskabs-slutspillet og tager halvdelen af deres point (rundet op) med.
    Hvert hold møder hinanden ude og hjemme efter samme system som i grundspillet - vinderen bliver belgisk mester.

    Holdene mellem 7 og 14 deles op i to puljer bestående af:
    Pulje A: Nr. 7, 9, 11 og 13
    Pulje B: Nr. 8, 10, 12 og 14

    Vinderen af de to puljer mødes i en playoff-finale om at møde nummer fire eller fem fra mesterskabs-slutspillet (afhænger af, om den belgiske pokalvinder slutter i top 4)

    Vinderen af den kamp får en Europa League-plads.
    Nr. 15 og 16 møder hinanden over fem kampe (nr. 15 tager tre point med). Taberen rykker ned.
    Vinderen går i et slutspil med de tre bedste fra næstbedste række. Vinderen af dette slutspil spiller i den bedste række sæsonen efter.
    tak for gennemgangen....det var de et forfærdeligt komplekst system....håber virkelig ikke vi skal ud i det. 16 Hold alle møder hinanden ude og hjemme...den der har flest point efter sæssonen er mester og de to dårligste ryger ud. Giver og plads til et større midterfelt så faren for nedrykning ikke bliver så overhængende

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Er der slutspil i Spanien?
      Er der slutspil i Italien?
      Er der slutspil i England?
      Er der slutspil i Portugal?
      Er der slutspil i Holland?
      Er der slutspil i Frankrig?
      Er der slutspil i Tyskland?
      Er der slutspil i Rusland?
      Er der slutspil i Ukraine?

      Disse lande optager de 9 første pladser på koefficient-listen.
      "I rest my case".
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Helt enig, måske endda 18 hold.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Er der slutspil i Spanien?
          Er der slutspil i Italien?
          Er der slutspil i England?
          Er der slutspil i Portugal?
          Er der slutspil i Holland?
          Er der slutspil i Frankrig?
          Er der slutspil i Tyskland?
          Er der slutspil i Rusland?
          Er der slutspil i Ukraine?

          Disse lande optager de 9 første pladser på koefficient-listen.
          "I rest my case".
          Det er en god "logik" du har gang i

          Comment


            ....og dine modargumenter?
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              ....og dine modargumenter?
              Amen der er så mange at jeg ikke kan skrive dem her.

              Det giver jo ingen mening, at skrive det du skriver.

              Fair nok at du er imod slutspil, men at sige "bare fordi A fungere i B, så fungere det også i C" (A = ingen slutspil, B = de lande du nævner, C = Danmark), har jo ingen som helst belæg

              De lande du nævner har f.eks. en helt anden økonomi, størrelse på klubberne, størrelse på landene end vi har i Danmark.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                Amen der er så mange at jeg ikke kan skrive dem her.

                Det giver jo ingen mening, at skrive det du skriver.

                Fair nok at du er imod slutspil, men at sige "bare fordi A fungere i B, så fungere det også i C" (A = ingen slutspil, B = de lande du nævner, C = Danmark), har jo ingen som helst belæg

                De lande du nævner har f.eks. en helt anden økonomi, størrelse på klubberne, størrelse på landene end vi har i Danmark.
                Holland og Belgien - 2 af de lande vi gerne vil sammenligne os med har da netop også større klubber og landende ja belgien er da ca 11 mill indbyggere så det dobbelt op og Holland er vidst omkring 15mill.
                Danmark befinder sig bare langt nede af den europæiske fodbold fødekæde - og så vil man ændre hele liga strukturen for hvad? Så AAB kan tabe lidt mindre stort til Brugge?? Er det det vi snakker om - de taber til et bedre hold, ja lidt stort - men resultatet bliver da det samme om de ryger ud med samlet 2-0 eller 6-1.
                AAB gik videre fra gruppen - lidt heldigt vidst, men det skal jo også til. Det er da europæisk succes - havde de overvundet Brugge var de kommet op imod en endnu bedre modstander og havde fået prygl der - og hvad gør vi så?

                En stærkere liga, også internationalt set betyder færre stærke mandskaber, nok primært FCK plus måske fcm og bif der sætter sig mere permanent og markant på toppen af dansk fodbold så de kan spille europæisk hvert år - hvorfor dog støtte det?
                Europæisk bold er en bonus - og jeg ser da gerne OB begynder at deltage igen her.....men det er en bonus og ændre liga strukturen for at et enkelt hold måske kan klare sig en runde mere eller tabe lidt mindre stort - det holder ikke i min verden.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                  Amen der er så mange at jeg ikke kan skrive dem her.

                  Det giver jo ingen mening, at skrive det du skriver.

                  Fair nok at du er imod slutspil, men at sige "bare fordi A fungere i B, så fungere det også i C" (A = ingen slutspil, B = de lande du nævner, C = Danmark), har jo ingen som helst belæg

                  De lande du nævner har f.eks. en helt anden økonomi, størrelse på klubberne, størrelse på landene end vi har i Danmark.
                  Så når det helt konsekvent virker for de første 9, så skulle det pludselig stoppe med at virke, hvis pengene er mindre?
                  Det er klart at vi ikke bliver lige så stærke som Spanien, men jeg snakker jo også forholdsmæssigt.....Portugal er ikke så stærke som Spanien, men de har valgt samme model og det ser ud til at virke, forholdsmæssigt.

                  Jeg savner stadig argumenter....foreløbig står mine ret alene, det er kun en indikation, men dog en ret stærk en af slagsen og dit eneste modspil er at vi ikke VED om det virker for færre penge....
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Er der slutspil i Spanien?
                    Er der slutspil i Italien?
                    Er der slutspil i England?
                    Er der slutspil i Portugal?
                    Er der slutspil i Holland?
                    Er der slutspil i Frankrig?
                    Er der slutspil i Tyskland?
                    Er der slutspil i Rusland?
                    Er der slutspil i Ukraine?

                    Disse lande optager de 9 første pladser på koefficient-listen.
                    "I rest my case".
                    Holland har faktisk en slags slutspil. Ikke på samme måde som i Belgien, men de spiller om de Europæiske pladser i et slutspil.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                      Holland og Belgien - 2 af de lande vi gerne vil sammenligne os med har da netop også større klubber og landende ja belgien er da ca 11 mill indbyggere så det dobbelt op og Holland er vidst omkring 15mill.
                      Danmark befinder sig bare langt nede af den europæiske fodbold fødekæde - og så vil man ændre hele liga strukturen for hvad? Så AAB kan tabe lidt mindre stort til Brugge?? Er det det vi snakker om - de taber til et bedre hold, ja lidt stort - men resultatet bliver da det samme om de ryger ud med samlet 2-0 eller 6-1.
                      AAB gik videre fra gruppen - lidt heldigt vidst, men det skal jo også til. Det er da europæisk succes - havde de overvundet Brugge var de kommet op imod en endnu bedre modstander og havde fået prygl der - og hvad gør vi så?

                      En stærkere liga, også internationalt set betyder færre stærke mandskaber, nok primært FCK plus måske fcm og bif der sætter sig mere permanent og markant på toppen af dansk fodbold så de kan spille europæisk hvert år - hvorfor dog støtte det?
                      Europæisk bold er en bonus - og jeg ser da gerne OB begynder at deltage igen her.....men det er en bonus og ændre liga strukturen for at et enkelt hold måske kan klare sig en runde mere eller tabe lidt mindre stort - det holder ikke i min verden.
                      Holland og Belgien har netop begge en slags slutspil, så jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med det?

                      Jeg kan pege på Østrig og Schweiz, som begge har meget sammenlignelige forhold som os. de har begge 10 hold, men klarer sig væsentligt bedre i europa..

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        Så når det helt konsekvent virker for de første 9, så skulle det pludselig stoppe med at virke, hvis pengene er mindre?
                        Det er klart at vi ikke bliver lige så stærke som Spanien, men jeg snakker jo også forholdsmæssigt.....Portugal er ikke så stærke som Spanien, men de har valgt samme model og det ser ud til at virke, forholdsmæssigt.

                        Jeg savner stadig argumenter....foreløbig står mine ret alene, det er kun en indikation, men dog en ret stærk en af slagsen og dit eneste modspil er at vi ikke VED om det virker for færre penge....
                        Okay kan du ikke se at dit argument ikke holder?

                        Jeg kan vende din "logik" om:

                        Schweiz, Belgien og Østrig er alle lande som vi minder en hel del mere om (befolkning, størrelse på byer/klubber, økonomi i klubberne, lønningerne til spillerne) end de lande du selv nævner. De har alle enten 10 hold eller slutspil som deres liga struktur, og klarer sig meget bedre end os ift niveau og europæiske præstationer.

                        Ergo må det være en bedre model de bruger.

                        "I rest my case"

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                          Og så lige det der, " en stærkere liga"... stærkere til hvad? Stærkere i forhold til hvad?

                          Mvh

                          MaxHH
                          Stærkere i forhold til international fodbold, gætter jeg på. Vi skal luge ud i ligaen, så FCK, FCM, BIF og hvem der nu ellers har penge kan få europæisk succes. Det kører skide godt i Schweiz: 10 hold, man møder hinanden 4 gange, og FC Basel vinder som regel og stråler i CL/EL. Ved ikke hvad de andre klubber og deres fans i Schweiz synes om det.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                            Holland og Belgien har netop begge en slags slutspil, så jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med det?

                            Jeg kan pege på Østrig og Schweiz, som begge har meget sammenlignelige forhold som os. de har begge 10 hold, men klarer sig væsentligt bedre i europa..
                            det er jeg klar over - men pointen var at selv om vi ynder at sammeligne os med dem så adskiller de sig jo alligevel en del fra os - med større klubber, større befolkninger og derfor større indtægter - så at de klare sig bedre i europa behøver jo ikke være fordi de har indført slutspil.

                            Og igen - fint for Schwiez og Østrig, men jeg mener bare stadig ikke at det at et enkelt dansk hold skulle kunne klare sig marginalt bedre imod nogle af de (trods alt) mindre europæiske hold er et argument i sig selv for at ændre hele liga strukturen.

                            Jeg holder med OB og om AAB så nøjes med at tabe med 2-0 til Brugge, eller FCK fedter sig videre fra et gruppespil - det interessere mig altså ikke så meget. Europæisk bold er en bonus - en bonus som jeg håber OB snart bliver gode nok til igen at nyde godt af, men fokus bør stadigvæk lægge på den hjemlige liga - i min optik.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              Stærkere i forhold til international fodbold, gætter jeg på. Vi skal luge ud i ligaen, så FCK, FCM, BIF og hvem der nu ellers har penge kan få europæisk succes. Det kører skide godt i Schweiz: 10 hold, man møder hinanden 4 gange, og FC Basel vinder som regel og stråler i CL/EL. Ved ikke hvad de andre klubber og deres fans i Schweiz synes om det.
                              lige præcis

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                                det er jeg klar over - men pointen var at selv om vi ynder at sammeligne os med dem så adskiller de sig jo alligevel en del fra os - med større klubber, større befolkninger og derfor større indtægter - så at de klare sig bedre i europa behøver jo ikke være fordi de har indført slutspil.

                                Og igen - fint for Schwiez og Østrig, men jeg mener bare stadig ikke at det at et enkelt dansk hold skulle kunne klare sig marginalt bedre imod nogle af de (trods alt) mindre europæiske hold er et argument i sig selv for at ændre hele liga strukturen.

                                Jeg holder med OB og om AAB så nøjes med at tabe med 2-0 til Brugge, eller FCK fedter sig videre fra et gruppespil - det interessere mig altså ikke så meget. Europæisk bold er en bonus - en bonus som jeg håber OB snart bliver gode nok til igen at nyde godt af, men fokus bør stadigvæk lægge på den hjemlige liga - i min optik.
                                Jeg tror bare at vi har to forskellige holdninger til hvad dansk fodbold kan opnå, og det er jo også helt fint

                                Comment

                                Working...
                                X