Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superliga struktur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
    Man kan ikke sammenligne Danmark med Østrig eller Belgien, men godt med:

    "Er der slutspil i Spanien?
    Er der slutspil i Italien?
    Er der slutspil i England?
    Er der slutspil i Portugal?
    Er der slutspil i Holland?
    Er der slutspil i Frankrig?
    Er der slutspil i Tyskland?
    Er der slutspil i Rusland?
    Er der slutspil i Ukraine?"

    Kan du ikke lige forklare mig hvad din logik går ud på en gang til?
    Årsagen til at Østrig klarer sig godt hedder Red Bull, derfor kan du ikke sammenligne det.

    Jeg har på intet tidspunkt sagt at vi kan sammenligne os med nogle af de ligaer, kun at det er pudsigt at de alle har fundet samme vej til succes....

    Hvis du gerne vil lave lidt sjov, så hav først styr på dine argumenter :).
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
      Årsagen til at Østrig klarer sig godt hedder Red Bull, derfor kan du ikke sammenligne det.

      Jeg har på intet tidspunkt sagt at vi kan sammenligne os med nogle af de ligaer, kun at det er pudsigt at de alle har fundet samme vej til succes....

      Hvis du gerne vil lave lidt sjov, så hav først styr på dine argumenter :).
      Jeg er til dels enig ift RB Salzburg, men det er umuligt at sige hvordan de ville klare sig hvis Østrig havde 12 (eller 16) hold i deres liga.

      Hvorfor kan man ikke sammenligne DK med Schweiz?

      Hvis du ikke vil sammenligne os med nogen af de ovennævnte lande, hvorfor sætter du så os overhovedet i sammenhæng med dem? Jeg kan jo sige det samme, at det er slående at Belgien har skiftet liga struktur for 5 år siden, og nu klarer sig markant bedre. Kan ikke rigtigt se hvor du vil hen med din sammenligning..

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
        Jeg er til dels enig ift RB Salzburg, men det er umuligt at sige hvordan de ville klare sig hvis Østrig havde 12 (eller 16) hold i deres liga.

        Hvorfor kan man ikke sammenligne DK med Schweiz?

        Hvis du ikke vil sammenligne os med nogen af de ovennævnte lande, hvorfor sætter du så os overhovedet i sammenhæng med dem? Jeg kan jo sige det samme, at det er slående at Belgien har skiftet liga struktur for 5 år siden, og nu klarer sig markant bedre. Kan ikke rigtigt se hvor du vil hen med din sammenligning..
        Basel vinder flere mesterskaber i Schweitz end RB gør i Østrig, så det er ikke ligefrem en positiv sammenligning.
        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
        Kluden Krew - O'ense Internationals

        Comment


          Red bull Salzburg er så også ret ny. Syntes det er rimelig tydeligt at pengene har løftet dem.

          Comment


            RB Salzburg er stiftet i 2005 Og har vundet 5 mesterskaber siden, mens FC Basel har vundet 6 i samme periode hvis jeg ikke husker meget fejl.

            Comment


              håber godt nok ikke vi ender ud med en så kompliceret struktur som de åbenbart har i Belgien....vil fandme være synd. Håber de besinder sig - eller ikke kan blive enige om et slutspil - så vi kan beholde beholde en struktur der minder om den vi har nu, gerne i en udvidet liga.

              Comment


                Håber ligaen bliver udvidet uden slutspil så vi har 16 hold i ligaen også 30 kampe
                1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 JH - Barometer

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af MadsMadsen Se indlæg
                  Håber ligaen bliver udvidet uden slutspil så vi har 16 hold i ligaen også 30 kampe
                  Ville klart være det bedste for dansk fodbold. For det første ville det gavne talentudvkilingen, da de mindre gode spillere om ikke kan spille sig på i top 12(som svarer til nutidens Superliga), vil måske kunne tilspille sig en plads på en af de nedereste 4 og dermed få kamptræning mod hold som FCK, FCM, BIF m.v. fremfor Vendsyssel, BM og Brønshøj.
                  Derudover ville de være naturligt at have en liga hvor man spillere lige mange ude- som hjemmekampe.
                  2 direkte nedrykkere og så skal nr 14 spille playoff mod 1. Divisions 3. plads.

                  Tak!

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
                    Ville klart være det bedste for dansk fodbold. For det første ville det gavne talentudvkilingen, da de mindre gode spillere om ikke kan spille sig på i top 12(som svarer til nutidens Superliga), vil måske kunne tilspille sig en plads på en af de nedereste 4 og dermed få kamptræning mod hold som FCK, FCM, BIF m.v. fremfor Vendsyssel, BM og Brønshøj.
                    Derudover ville de være naturligt at have en liga hvor man spillere lige mange ude- som hjemmekampe.
                    2 direkte nedrykkere og så skal nr 14 spille playoff mod 1. Divisions 3. plads.

                    Tak!
                    Ja tak!

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
                      Ville klart være det bedste for dansk fodbold. For det første ville det gavne talentudvkilingen, da de mindre gode spillere om ikke kan spille sig på i top 12(som svarer til nutidens Superliga), vil måske kunne tilspille sig en plads på en af de nedereste 4 og dermed få kamptræning mod hold som FCK, FCM, BIF m.v. fremfor Vendsyssel, BM og Brønshøj.
                      Derudover ville de være naturligt at have en liga hvor man spillere lige mange ude- som hjemmekampe.
                      2 direkte nedrykkere og så skal nr 14 spille playoff mod 1. Divisions 3. plads.

                      Tak!
                      Lige mine ord!

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
                        Ville klart være det bedste for dansk fodbold. For det første ville det gavne talentudvkilingen, da de mindre gode spillere om ikke kan spille sig på i top 12(som svarer til nutidens Superliga), vil måske kunne tilspille sig en plads på en af de nedereste 4 og dermed få kamptræning mod hold som FCK, FCM, BIF m.v. fremfor Vendsyssel, BM og Brønshøj.
                        Derudover ville de være naturligt at have en liga hvor man spillere lige mange ude- som hjemmekampe.
                        2 direkte nedrykkere og så skal nr 14 spille playoff mod 1. Divisions 3. plads.

                        Tak!
                        Det bliver svært at få klubberne til at gå med på færre kampe.
                        Måske 18 hold, eller der skal etableres en liga-pokalturnering.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                          Det bliver svært at få klubberne til at gå med på færre kampe.
                          Måske 18 hold, eller der skal etableres en liga-pokalturnering.
                          Kan klubberne ikke gå tidligere ind i pokalturneringen som man eks. Ser i Tyskland. Så er klubberne fra suppen og måske første division seedet. Så f.eks OB skal spille ude mod et mindre hold, så de mindre hold kan trække mange folk på stadion. Og der igennem give lidt i klubkassen

                          Comment


                            Tænker jo lidt, om det nogensinde er gået dansk fodbold så godt, som de sidste 5-8-10 år..?

                            Skal der laves noget om, så 15 x 2 kampe + en mere attraktiv Pokalturnering... der er større præmie for at være nr. chok efter 11 kampe i ligaen, end der er det for at gå hele vejen i pokalen...

                            Drop det unfair kampprogram, indfør evt. de 3 færre kampe, i pokalen i stedet, hvor turneringen bliver taget seriøst...
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              Glem alt om færre kampe. Det kommer ikke til at ske! Desuden gider ingen at se pokal fodbold i Danmark. I kan roligt regne med at det ender med et slutspil. Væn jer til det. Eller find en anden interesse :-)

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
                                Glem alt om færre kampe. Det kommer ikke til at ske! Desuden gider ingen at se pokal fodbold i Danmark. I kan roligt regne med at det ender med et slutspil. Væn jer til det. Eller find en anden interesse :-)
                                Føler mig også overbevist om det bliver slutspil , desværre
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X